U firem to funguje trochu jinak než u lidí. Je to nástroj co přímo vydělává peníze, takže může být snazší si půjčit a vydělávat s tím lepším nástrojem, než čekat na cosi vyklidit dané pole. Samozřejmě první musí znát potenciál příjmů.
Předpokládám, že to souvisí především s přeshraničním provozem, kde prostě moderní interoperabilní stroje potřebují – pokud to nechtějí nechat konkurenci, to je také možnost.
ja bych Čd cargu nepůjčil ani pětník.lokomotiv máme dost,stačilo by je natřízt,omejt a nalejt do nich volej.
ale z toho pro ty nové panáky nic nekouká.oni chtějí úplatky za pořízení novejch.
Takové lokomotivy odkoupení od ČD jsou úžasné, nesmí skoro nikam a bez ETCS nebudou jezdit za chvíli ani v ČR. Dnešní zákazník chce dovézt zboží z přístavu do skladu či opačně a nechce to řešit s pěti dopravci najednou.
Jó to bude ještě hodně dlouhá doba, než dojezdí poslední 163 někde v Polsku a 242 na Balkáně/u nás, to už tu, babičko, možná ani nebudete. 242 jako 163, ale i 130 a 240, ETCS mít budou, 230 ho nedostanou, ale i tak ještě nějaký pátek bude hoblovat Maďarsko, Jugoslávii, Bulharsko.
Což je sice hezké, ale asi jste si všimnul, že přístavy v Černém moři v poslední době nejsou vůbec bezpečné a i před válkou se zboží do Rumunska a Bulharska zhusta vozilo ze západních přístavů. Na to je potřeba dojet až do Hamburku, ne jen do Děčína.
Přičemž Škodovka vyváží docela dost aut do Německa vlakem, i na to je potřeba mít něco novějšího než 371/372.
I kdyby ta 230 jela jen Maďarsko-Bulharsko, tak se to vyplatí, protože tou trasou vlak ztrací celý den a za tu dobu Vectron s vlakem po mnohem rychlejších kolejích a mimo ty Balkánské jednokolejky/rychlosti/pomalé jízdy se znovu vrátí s dalším vlakem z Holandska, zatímco ten Maďarsko-Bulharsko sotva ukončí cestu. Černé moře není to jediné ke kterému ta Lamina mohou mít přístup, do Černé Hory k Jadranu mohou taky, sám Metrans začíná v Jugošce jedzdit čím dál víc, v Sbrsku si postavil velké kontejnerové překladiště, v budoucnu bude lépe kolejemi spojené i Turecko s Evropou a to už pak nebude mít… Číst vice »
Ale jo, proč ne. Už vidím za 25 let ty titulky: „Výročí 100 let provozu lokomotiv 122/123“ 🤣 A vedle toho potáhne soukromník historickou soupravu Pershingem/Esem. 🤣
Čož je ale iné od plnohodnotnej multisystémovej lokomotívy, keďže DPM doručí len malý zlomok výkonu (ak dobre hľadám tak len 180kW). Na jazdu po neelektrifikovanom koridore to proste nie je určené. A zároveň malý dieselagregát je ľahší, čo je tiež nezanedbateľná výhoda.
Last Mile upřesňuje o jaký dieselagregát se jedná a k čemu je určený: Na popojíždění.
Existují dieselagregáty o výkonu 3,6 MW i větší, určené na přejetí od pobřeží na pobřeží a nemálo z nich to taky jezdí.
Nikoliv, je to název celkem přesně pro to co to v angličtině znamená. Tedy možnost se kousek vzdálit od hlavního napájecího systému na agregát s poměrně omezenými možnostmi.
Ještě by mohli nakoupit nové posunky, protože současný vozový park vypadá jako muzeum.
https://zdopravy.cz/cz-loko-modernizuje-pro-cd-cargo-dalsich-25-lokomotiv-rady-742-113878/
Tak třeba za mně jsou 742 a 731 nejlepší na pusun.. i když mají léta. V elektrické trakci 111 a 210.
DPM = dieslový pomocný motor
Největší tuzemský železniční dopravce ČD Cargo….nechybí v tom vznešeném popisu slovo „nákladní“?
Pokud to počítáme na tuny přepraveného substrátu, ten výrok je pravdivý v obou případech.
https://youtu.be/zp7yrrf1FPg?t=23
Víte, mezi dluhy pohádkových princů a leasingem je pár drobných rozdílů.
Není. Vždy se musí dluhy splácet.
…navíc s úroky. Proto jsme dnes tam kde jsme.
U firem to funguje trochu jinak než u lidí. Je to nástroj co přímo vydělává peníze, takže může být snazší si půjčit a vydělávat s tím lepším nástrojem, než čekat na cosi vyklidit dané pole. Samozřejmě první musí znát potenciál příjmů.
Předpokládám, že to souvisí především s přeshraničním provozem, kde prostě moderní interoperabilní stroje potřebují – pokud to nechtějí nechat konkurenci, to je také možnost.
Souhlasím
Pokud vyjde úvěr a pořízení levněji než pronájem?
Opačná možnost je sedět na zadku: Nemumíme, nemáme.
jedna nedávno bývalá ministryně financí si to nemyslela !
Ta budoucí?
Nejsou náhodou 383.013-022 už vyrobené a nečekají někde na dodání k ČDC?
Sú, kde je problém?
ja bych Čd cargu nepůjčil ani pětník.lokomotiv máme dost,stačilo by je natřízt,omejt a nalejt do nich volej.
ale z toho pro ty nové panáky nic nekouká.oni chtějí úplatky za pořízení novejch.
Jáj bože můj… to opravdu myslíte vážně nebo trolíte?
Nekrmte trolly
To je obecní blb. Takovej Pepek Vyskoč méééé
Máte naprostou pravdu. Mají se držet doma a tiše zkrachovat 😀 Jak na to ukazuje ZSSK Cargo.
Takové lokomotivy odkoupení od ČD jsou úžasné, nesmí skoro nikam a bez ETCS nebudou jezdit za chvíli ani v ČR. Dnešní zákazník chce dovézt zboží z přístavu do skladu či opačně a nechce to řešit s pěti dopravci najednou.
Jó to bude ještě hodně dlouhá doba, než dojezdí poslední 163 někde v Polsku a 242 na Balkáně/u nás, to už tu, babičko, možná ani nebudete. 242 jako 163, ale i 130 a 240, ETCS mít budou, 230 ho nedostanou, ale i tak ještě nějaký pátek bude hoblovat Maďarsko, Jugoslávii, Bulharsko.
Což je sice hezké, ale asi jste si všimnul, že přístavy v Černém moři v poslední době nejsou vůbec bezpečné a i před válkou se zboží do Rumunska a Bulharska zhusta vozilo ze západních přístavů. Na to je potřeba dojet až do Hamburku, ne jen do Děčína.
Přičemž Škodovka vyváží docela dost aut do Německa vlakem, i na to je potřeba mít něco novějšího než 371/372.
I kdyby ta 230 jela jen Maďarsko-Bulharsko, tak se to vyplatí, protože tou trasou vlak ztrací celý den a za tu dobu Vectron s vlakem po mnohem rychlejších kolejích a mimo ty Balkánské jednokolejky/rychlosti/pomalé jízdy se znovu vrátí s dalším vlakem z Holandska, zatímco ten Maďarsko-Bulharsko sotva ukončí cestu. Černé moře není to jediné ke kterému ta Lamina mohou mít přístup, do Černé Hory k Jadranu mohou taky, sám Metrans začíná v Jugošce jedzdit čím dál víc, v Sbrsku si postavil velké kontejnerové překladiště, v budoucnu bude lépe kolejemi spojené i Turecko s Evropou a to už pak nebude mít… Číst vice »
Ale jo, proč ne. Už vidím za 25 let ty titulky: „Výročí 100 let provozu lokomotiv 122/123“ 🤣 A vedle toho potáhne soukromník historickou soupravu Pershingem/Esem. 🤣
“… zhruba jedné miliardĚ korun.“ 😉
„Systém Last MIle“ je toliko vznešený název pro dieselagregát.
https://www.youtube.com/watch?v=joNvKSeVP6E
Vznešený? Prostě je to nějaký mezinárodně srozumitelný a používaný termín, nevím proč se vůči němu negativně vymezovat.
Čož je ale iné od plnohodnotnej multisystémovej lokomotívy, keďže DPM doručí len malý zlomok výkonu (ak dobre hľadám tak len 180kW). Na jazdu po neelektrifikovanom koridore to proste nie je určené. A zároveň malý dieselagregát je ľahší, čo je tiež nezanedbateľná výhoda.
A ptoto se to jmenuje „last mile“, což jsou jiná slovíčka než „dual mode“. Obojí má svoje určení, obojí se víceméně dobře prodává.
Last Mile upřesňuje o jaký dieselagregát se jedná a k čemu je určený: Na popojíždění.
Existují dieselagregáty o výkonu 3,6 MW i větší, určené na přejetí od pobřeží na pobřeží a nemálo z nich to taky jezdí.
Ano, určení systému je “skryté” už v názvu Last mile.
Jede to maximálně 5km/h a ujet 3 km trvá půl hodiny.
Na posun někde na twrminálu to bohatě stačí. Není to na přejíždění 1/2 evropy.
Ty 3 km jsem si nevymyslel. Freudenau – Helrom, z Rennbahn až na molo, kde mají základnu.
Bych se hodně divil, kdyba mašina samotná na agregát nedokázala po rovnině překročit 15 km/h.
Jak rychle že jede Adéla s přivěšenou loko?
A ano, na tahání vozů z Blažovic před kopec do cementárny to není.
To jsou míle dvě.
Tak by se to mělo jmenovat Last Two Miles – LTM nebo L2M.
Dvojka vyšla z módy. L4M.
Nikoliv, je to název celkem přesně pro to co to v angličtině znamená. Tedy možnost se kousek vzdálit od hlavního napájecího systému na agregát s poměrně omezenými možnostmi.