dpp

ČD Cargo si půjčilo miliardu na nové lokomotivy

Lokomotiva Siemens Vectron v čele vlaku ČD Cargo. Foto: Siemens MobilityLokomotiva Siemens Vectron v čele vlaku ČD Cargo. Foto: Siemens Mobility

Nový investiční úvěr je na sedm let.

Největší tuzemský železniční dopravce ČD Cargo se dohodl s ING Bank na sedmiletém investičním úvěru v eurech v objemu odpovídajícím zhruba jedné miliardy korun. Jde o úvěr, který firma použije hlavně na nákup nových lokomotiv.

Prostřednictvím úvěru budou kryty investice do kolejových vozidel v tomto roce,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Z půjčky ČD Cargo zaplatí nákup lokomotiv Siemens Vectron (typ A54), které má firma převzít ve druhé polovině roku. Jde o lokomotivy Vectron MS se schválením k provozu i v Belgii a Nizozemsku.

ČD Cargo kupuje deset lokomotiv Siemens Vectron MS. I s verzí pro provoz v Belgii

Podle Tótha jde o klasický investiční úvěr s průběžnou formou splácení. „Nová kolejová vozidla si na své splátky budou každý měsíc vydělávat,“ dodal Tóth. Firma letos využije i úvěr od Evropské investiční banky a zpětný leasing na lokomotivy 742.7. „Držíme se pravidla financování, kdy dlouhodobý investiční majetek financujeme z dlouhodobých cizích zdrojů,“ dodal Tóth.

Jen loni podle výroční zprávy ČD Cargo investovalo do nových kolejových vozidel 2,6 miliardy korun. Nejvýznamnější investiční akcí odkup 37 lokomotiv řady 163 a 242 od ČD a pořízení dvou lokomotiv Vectron se systémem Last Mile (DPM).

Nové lokomotivy slouží hlavně pro další expanzi firmy do zahraničí. I díky ní firma loni zlepšila svůj hospodářský výsledek, zisk před zdaněním stoupl na 733 milionů korun. „Velmi úspěšně pokračujeme v dlouhodobé strategii expanze na zahraniční trhy, na kterých výkony ČD Cargo rostou o desítky procent,“  dodal Tóth. „Expanze do zahraničí je mimo jiné reakcí na rostoucí požadavky našich zákazníků po zajištění mezinárodních přeprav a na sílící tlak na jejich kvalitu a spolehlivost. Již více než 60 % všech našich přeprav je mezinárodních. To znamená, že buď vychází, končí, tranzitují nebo vůbec neprocházejí Českou republikou,“ dodává Tomáš Tóth.

Tagy ČD Cargo
43 komentářů