ČD Cargo si na nové lokomotivy a vagony půjčuje 3,4 miliardy od EIB

Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin VoigtLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin Voigt

Peníze mají jít mimo jiné na nákup 50 nových lokomotiv a 140 vagonů

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan K.

Cargo by se hlavně mělo zaměřit na své vnitřní problémy. Jinak přijde zase o výkony. Kdyby jste jste se pohybovali v centru dění, pochopíte. Pružnost a loajalita to jsou věci naprosto cizí. Mimo jiné, zástavba BSE do staré lokomotivy je jednoduchá a jak funguje. Dal bych klidně i fotky ze 124 z VUŽ. Jinak Třemošnici je to spíše fuk, BSE je pro ně výrobek výběhoví. Už i CZ LOKO od něj upouští. Málo kdo ví že dělají pro armádu.

Vlk

Tak hlavně aby s těmi lokomotivami měli co vozit………..

Jaroslav Tyle

Viz můj komentář níže. Závisí na rozpínavosti osobky.

Martin

Škoda, že Škoda nemá konkurenceschopnou lokomotivu k Traxxům a Vectronům.

Petr Šimral

Tu v novodobé historii (bez politických závazků) nikdy neměla. Mohla by mít, ale musela by zcela otočit své chápání a pak čekat, až dopravci otočí své chápání.

Levnější pro všechny je opravdu se na to vykašlat a nesnažit se na tento trh vůbec vstupovat…

Bert

Zajímalo by mě, jestli budou mít nové vozy Sgnss stále brzdný režim SS (výkonnější brzdy, možnost jet 120 km/h s vozem loženým na 20t na nápravu), nebo jestli už je definitivně odepsaný, protože se nepoužívá a způsobuje přehřívání brzd v soupravách, kde ho většina vozů nemá.

Kubrt

Tak když mají v řadovem označeni ss??

Bert

Ano, máte pravdu, občas musím před přidáním příspěvku více přemýšlet :).

Josef Král

Nevím. Máme zde tradičního výrobce lokomotiv a kupujeme je z ciziny. To je podpora domácího průmyslu?

Laik

Tradiční výrobce srovnatelné lokomotivy NEVYRÁBÍ. Podpory si užil až dost, nic moc to, aspoň v případě lokomotiv, společnosti nepřineslo.

Jerry

109 by mohla úplně v pohodě náklady vozit.a ve zkušebním provozu je vozila

medical_examiner

To by ta nákladní doprava byla definitivně…tam co lidi sedí…

Kolik by se muselo ročně pořídit lokomotiv, aby nejstarší byly 40 let staré?

noerf

ČD Cargo koupí 50 lokomotiv, do 310 chce dát ETCS, Vestrony s ETCS mají plus něco navíc, takže flotila cca 400 lokomotiv, znamená pravidelně obnovit 10 lokomotiv ročně.

medical_examiner

10 lokomotiv ročně?
Tak to je dobré…

Avlaky

Jenže ta má ukončenou výrobu

Kubrt

Tradiční výrobce nabízí nějaký vyrobek této kategorie?

Avlaky

No přece by se tu našlo něco CZ loko má mít ty El. Loko, ale ještě si je nikdo neobjednal

Luděk S.

Nejen tradiční, ale hlavně jediný správný.
Co na tom, že lokomotivy nevyrábí a když vyráběl, sídlil na Kypru.

Josef Král

Vyrábí Zátopky. Není snad problém jej upravit pro nákladní provedení.

Avlaky

Nevyrábí zatopky , už pár let ne a už ani nebude

Jerry

Bla bla bla

Josef Král

Jaké bla bla bla? Dříve na sebe škodovácké lokomotivy typově navazovaly. A mělo by být pravidlem, že národní dopravce by měl oslovit tuzemského výrobce.

Petr Šimral

Tak to v roce 1990 přestalo platit.
Nabízený produkt musí být zajímavý užitnými vlastnostmi, cenou, zajištěním servisu, dodávkou náhradních dílů a zcela jistě jsem na něco zapomněl.
Kromě užitných vlastností nic jiného u „národního“ produktu osobně nevidím…

Chronosphere

Poslední stroje tradičního etc. etc. byly za dvojnásobek ceny zahraničních strojů. A co se týče kvality a provedení by neměly být ani za polovic.Není každý král, aby si to mohl dovolit.

Jerry

To by stála 300 míčů

Kuna

A taky skoro tak i stála. Arbitráž byla chytře vymyšlená.

Swariner

Držel bych se vaší první věty. Myslím tu jednoslovnou.

Berťa

A mohl bys nás poučit,který náš výrobce něco takového vyrábí? Díky za info.

Laik

Hrbaté a bobiny díky a sbohem, přijedou lepší stroje.

Kubrt

Hrbate dostanou ETCS, takže sbohem tak za 20 let.

Petr Tříska

Řada 130 se sice soutěžila na vybavení ETCS, ale nevím kdo to nakonec vyhrál. Ale myslím že kdyby k tomu doopravdy došlo, tak se to tady rychle dozvíme.

X 1

ETCS do řady 130 dodá ŽOS Vrůtky.

Kubrt

Však ten článek stále visí na první stránce.

Petr Tříska

Jest pravda, přehlídl jsem to.

Jerry

Soukromníci jezdí s bobinama

Petr Šimral

Ano, někteří soukromníci jezdí i s Bobinami. Kolik, že jich je? A kolik je u soukromníků moderních lokomotiv?

Ladakl

Dobrá práce, dobré zprávy.

David

„Podporou přechodu ze silniční na železniční dopravu bude mít tento projekt pozitivní dopad na životní prostředí, a tak přispěje k podpoře přechodu České republiky k nízkouhlíkové ekonomice,“ uvedla viceprezidentka EIB Liljana Pavlovová.

Tomu někdo věří? Myslím tomu přechodu ze železniční na silniční dopravy. Kterých zákazníků nebo komodit by se to mělo týkat? Od kdy? A v jakém objemu? Je na to nějaká studie nebo akční plán? Ale konkrétně prosím, ne politické deklarace a bláboly.

Vnější pozorovatel

Já to podporuju, ale kudy to budou vozit, když se na ten koridor sotva vylezou.

medical_examiner

Ona by to byla krutá oběť přestat vypravovat 4 páry dálkoviny za hodinu…

Jaroslav Tyle

Víte, my v nákladní dopravě nepotřebujeme studie, ale dostatečně propustné tratě. Potenciální zákazníky známe. Část silničních přeprav se v minulých letech skutečně podařilo převést na železnici. To můžete vidět na vlacích s intermodálními návěsy a výměnnými nástavbami. Zákazníci očekávají vedle konkurenceschopné ceny vůči přímé silniční dopravě i rychlost a spolehlivost. Bohužel to se z důvodu přebujelé osobní dálkové dopravy na koridorech, tak jako i z důvodu četných výluk a priority osobní dopravy stěží dosahuje. Na silnicích naopak určuje tempo nákladní doprava a osobní auta a autobusy se vlečou za kamiony.

Jiří Kocurek

Bohužel. Šotóši budou bít na poplach, když 810 na koridoru nahradí 1 autobus a opačným směrem přejde 30 kamionů na vlak do takto uvolněné kapacity.

Jirka

Kdyby se změnilo pořadí a os by měl horší pozici v přednosti než Nex tak jak by lidé viděli, že je předjíždí náklad by najednou začali tlačit, aby se s tím něco dělalo. Někteří by sice tlačili špatně, aby se prohodila zpět přednost, ale někteří by tlačili jistě i směrem k zvýšení počtu kolejí.

Bert

Já jsem teda měl představu že přednosti jsou Nex > Os > Pn. Jestli má Os přednost i před Nex, tak je to hrůza.

Chronosphere

Nemá

Petr Šimral

Os je dokonce při objednávání v prioritách jako první společně s dotovanými R.

To, o čem mluvíte je přednost při operativním řízení dopravy, kde je to Ex 160 km/h, NEx 100 km/h, R 140 km/h, Os, ostatní nákladní.

Berťa

Ono by to chtělo změnit myšlení u národního nákladního dopravce. Tam, kde soukromník jede na jeden zátah napříč vlasti, tam jedlou 4 firove ČDC. A pak se řítí po koridoru 60, aby vyšly hodiny do fajrontu tak akorát a nadává se na propustnost trati, dobu přepravy atd…

Dušan

Připomínám, že TRAXX MS3 má ETCS již z výroby – výrobce tuším ALSTOM, verze BL3.

Leipaer

TRAXX má samozřejmě ETCS Bombardier…

X 1

Alstomácké ETCS má Vectron.

Radiátor

To jsou dobré zprávy.
Hlavně doufám že ČDC využije tu opci na další traxxy

Uuuu

Kdyby nakoupili Vectrony bylo byla by to lepší volba.

Honza

v čem je Vectron lepší než Traxx?

Já, kdo jiný

Třeba v tom, že je všude schválen a může jezdit okamžitě kamkoliv.

richmond

to bude traxx taky…

Kubrt

A to v tomto kontextu představuje nějaký problém?

fensterglaser

Samozřejmě že vůbec ne. Ale možná nás Kuba přesvědčí. Protože tomu rozumím, tak jsem na jeho případné pseudoargumenty sám zvědavý.