ČD Cargo si na nové lokomotivy a vagony půjčuje 3,4 miliardy od EIB
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin Voigt
Peníze mají jít mimo jiné na nákup 50 nových lokomotiv a 140 vagonů
Peníze mají jít mimo jiné na nákup 50 nových lokomotiv a 140 vagonů
Cargo by se hlavně mělo zaměřit na své vnitřní problémy. Jinak přijde zase o výkony. Kdyby jste jste se pohybovali v centru dění, pochopíte. Pružnost a loajalita to jsou věci naprosto cizí. Mimo jiné, zástavba BSE do staré lokomotivy je jednoduchá a jak funguje. Dal bych klidně i fotky ze 124 z VUŽ. Jinak Třemošnici je to spíše fuk, BSE je pro ně výrobek výběhoví. Už i CZ LOKO od něj upouští. Málo kdo ví že dělají pro armádu.
Tak hlavně aby s těmi lokomotivami měli co vozit………..
Viz můj komentář níže. Závisí na rozpínavosti osobky.
Škoda, že Škoda nemá konkurenceschopnou lokomotivu k Traxxům a Vectronům.
Tu v novodobé historii (bez politických závazků) nikdy neměla. Mohla by mít, ale musela by zcela otočit své chápání a pak čekat, až dopravci otočí své chápání.
Levnější pro všechny je opravdu se na to vykašlat a nesnažit se na tento trh vůbec vstupovat…
Zajímalo by mě, jestli budou mít nové vozy Sgnss stále brzdný režim SS (výkonnější brzdy, možnost jet 120 km/h s vozem loženým na 20t na nápravu), nebo jestli už je definitivně odepsaný, protože se nepoužívá a způsobuje přehřívání brzd v soupravách, kde ho většina vozů nemá.
Tak když mají v řadovem označeni ss??
Ano, máte pravdu, občas musím před přidáním příspěvku více přemýšlet :).
Nevím. Máme zde tradičního výrobce lokomotiv a kupujeme je z ciziny. To je podpora domácího průmyslu?
Tradiční výrobce srovnatelné lokomotivy NEVYRÁBÍ. Podpory si užil až dost, nic moc to, aspoň v případě lokomotiv, společnosti nepřineslo.
109 by mohla úplně v pohodě náklady vozit.a ve zkušebním provozu je vozila
To by ta nákladní doprava byla definitivně…tam co lidi sedí…
Kolik by se muselo ročně pořídit lokomotiv, aby nejstarší byly 40 let staré?
ČD Cargo koupí 50 lokomotiv, do 310 chce dát ETCS, Vestrony s ETCS mají plus něco navíc, takže flotila cca 400 lokomotiv, znamená pravidelně obnovit 10 lokomotiv ročně.
10 lokomotiv ročně?
Tak to je dobré…
Jenže ta má ukončenou výrobu
Tradiční výrobce nabízí nějaký vyrobek této kategorie?
No přece by se tu našlo něco CZ loko má mít ty El. Loko, ale ještě si je nikdo neobjednal
Nejen tradiční, ale hlavně jediný správný.
Co na tom, že lokomotivy nevyrábí a když vyráběl, sídlil na Kypru.
Vyrábí Zátopky. Není snad problém jej upravit pro nákladní provedení.
Nevyrábí zatopky , už pár let ne a už ani nebude
Bla bla bla
Jaké bla bla bla? Dříve na sebe škodovácké lokomotivy typově navazovaly. A mělo by být pravidlem, že národní dopravce by měl oslovit tuzemského výrobce.
Tak to v roce 1990 přestalo platit.
Nabízený produkt musí být zajímavý užitnými vlastnostmi, cenou, zajištěním servisu, dodávkou náhradních dílů a zcela jistě jsem na něco zapomněl.
Kromě užitných vlastností nic jiného u „národního“ produktu osobně nevidím…
Poslední stroje tradičního etc. etc. byly za dvojnásobek ceny zahraničních strojů. A co se týče kvality a provedení by neměly být ani za polovic.Není každý král, aby si to mohl dovolit.
To by stála 300 míčů
A taky skoro tak i stála. Arbitráž byla chytře vymyšlená.
Držel bych se vaší první věty. Myslím tu jednoslovnou.
A mohl bys nás poučit,který náš výrobce něco takového vyrábí? Díky za info.
Hrbaté a bobiny díky a sbohem, přijedou lepší stroje.
Hrbate dostanou ETCS, takže sbohem tak za 20 let.
Řada 130 se sice soutěžila na vybavení ETCS, ale nevím kdo to nakonec vyhrál. Ale myslím že kdyby k tomu doopravdy došlo, tak se to tady rychle dozvíme.
ETCS do řady 130 dodá ŽOS Vrůtky.
Však ten článek stále visí na první stránce.
Jest pravda, přehlídl jsem to.
Soukromníci jezdí s bobinama
Ano, někteří soukromníci jezdí i s Bobinami. Kolik, že jich je? A kolik je u soukromníků moderních lokomotiv?
Dobrá práce, dobré zprávy.
„Podporou přechodu ze silniční na železniční dopravu bude mít tento projekt pozitivní dopad na životní prostředí, a tak přispěje k podpoře přechodu České republiky k nízkouhlíkové ekonomice,“ uvedla viceprezidentka EIB Liljana Pavlovová.
Tomu někdo věří? Myslím tomu přechodu ze železniční na silniční dopravy. Kterých zákazníků nebo komodit by se to mělo týkat? Od kdy? A v jakém objemu? Je na to nějaká studie nebo akční plán? Ale konkrétně prosím, ne politické deklarace a bláboly.
Já to podporuju, ale kudy to budou vozit, když se na ten koridor sotva vylezou.
Ona by to byla krutá oběť přestat vypravovat 4 páry dálkoviny za hodinu…
Víte, my v nákladní dopravě nepotřebujeme studie, ale dostatečně propustné tratě. Potenciální zákazníky známe. Část silničních přeprav se v minulých letech skutečně podařilo převést na železnici. To můžete vidět na vlacích s intermodálními návěsy a výměnnými nástavbami. Zákazníci očekávají vedle konkurenceschopné ceny vůči přímé silniční dopravě i rychlost a spolehlivost. Bohužel to se z důvodu přebujelé osobní dálkové dopravy na koridorech, tak jako i z důvodu četných výluk a priority osobní dopravy stěží dosahuje. Na silnicích naopak určuje tempo nákladní doprava a osobní auta a autobusy se vlečou za kamiony.
Bohužel. Šotóši budou bít na poplach, když 810 na koridoru nahradí 1 autobus a opačným směrem přejde 30 kamionů na vlak do takto uvolněné kapacity.
Kdyby se změnilo pořadí a os by měl horší pozici v přednosti než Nex tak jak by lidé viděli, že je předjíždí náklad by najednou začali tlačit, aby se s tím něco dělalo. Někteří by sice tlačili špatně, aby se prohodila zpět přednost, ale někteří by tlačili jistě i směrem k zvýšení počtu kolejí.
Já jsem teda měl představu že přednosti jsou Nex > Os > Pn. Jestli má Os přednost i před Nex, tak je to hrůza.
Nemá
Os je dokonce při objednávání v prioritách jako první společně s dotovanými R.
To, o čem mluvíte je přednost při operativním řízení dopravy, kde je to Ex 160 km/h, NEx 100 km/h, R 140 km/h, Os, ostatní nákladní.
Ono by to chtělo změnit myšlení u národního nákladního dopravce. Tam, kde soukromník jede na jeden zátah napříč vlasti, tam jedlou 4 firove ČDC. A pak se řítí po koridoru 60, aby vyšly hodiny do fajrontu tak akorát a nadává se na propustnost trati, dobu přepravy atd…
Připomínám, že TRAXX MS3 má ETCS již z výroby – výrobce tuším ALSTOM, verze BL3.
TRAXX má samozřejmě ETCS Bombardier…
Alstomácké ETCS má Vectron.
To jsou dobré zprávy.
Hlavně doufám že ČDC využije tu opci na další traxxy
Kdyby nakoupili Vectrony bylo byla by to lepší volba.
v čem je Vectron lepší než Traxx?
Třeba v tom, že je všude schválen a může jezdit okamžitě kamkoliv.
to bude traxx taky…
Vectron nepoužívá tlapový pohon.
https://www.elektroprumysl.cz/energetika/lomokotivy-siemens-vectron-ms-vs-bombardier-traxx-f140-ms
A to v tomto kontextu představuje nějaký problém?
Samozřejmě že vůbec ne. Ale možná nás Kuba přesvědčí. Protože tomu rozumím, tak jsem na jeho případné pseudoargumenty sám zvědavý.