ČD Cargo shání zánovní lokomotivy. Chybí vozidla u „půjčoven“, výrobci mají dlouhé dodací lhůty
Lokomotiva Siemens Vectron ve speciálním polepu pro Evropský rok železnice. Foto: ČD Cargo
ČD Cargo bude preferovat lokomotivy s co nejdelší zbývající životností, připraveností na ETCS a na další evropská specifika a nařízení.
tak třeba udělat dvojičky z laminátek? uhelek? plecháčů? bastardů?
Jakože zapřáhnout dvě mašiny a propojit je kabelem dálkového řízení?
Dvojička má tu nevýhodu, že máte odstavené obě poloviny při poruše jedné půlky. U dvojčlenu prostě odvěsíte vadný stroj a přivěsíte funkční.
To jsou řesně výkony, kde je ekonomický přínos moderní výkoné lokomotivy největší.
Se divím, že není popsán prodejni apetit CRRC, který využil leo, westbahn, maďarské Rail cargo…
Jo, u cargo lokomotiv potřebuje CRRC udělat servisní síť.
Podobné Hyundai.
Jinou otázkou je tržní podíl ČDC, který asi nebude rust
CRRC potřebuje nasbírat nějaký hmatatelný balík evropských referencí, pak se můžou stát relevantním dodavatelem. Jak se daří jejich lokomotivám v Německu, Srbsku, Bělorusku??
Crrc potřebuje servisní síť v části Evropy. ČD a ČDC potřebuje lokomotivy ve stovkách kusů, když si vezmem počet vagonu. A peníze nemají.
Zánovní lokomotivy k mání už sem tam jsou (viz nákupy ojetých Taurusů pro ČD), ale v dostatečném množství pro uspokojení potřeb ČDC budou až tak za pět až deset let nejdříve. Nejdříve si ty lokomotivy u svých prvních majitelů musí na sebe vydělat, pak se dá uvažovat, že se začnou prodávat dále, když se začnou nahrazovat novými. Když to tak z povzdálí pozoruji, tak dnes jsou k mání jen stroje, které už jejich první majitel nepotřebuje z důvodů, že přecenil své potřeby a lokomotivy nedostatečně využíval, nebo došlo k nějaké výrazné změně zaměření v oblasti dopravy u tohoto majitele.
Tak řešením rebusu, je třeba ČDC si udrzi jen pulku trhu, tak jako půlku německého cargo trhu drží DB Schenket
A zabúdate na početnú flotilu BR189 a 182 u MRCE, ktoré ju v rámci obnovy parku obmieňa? Môj predpoklad je, že práve tieto mašiny prejdú pod ČDC
Nebyl tam náhodou požadavek na ETCS? A je tu ještě jeden háček 189 MCRE nemůže na každou trať protože nemá 50 Hz filtr.
Tak v tom prípade vám doporučujem si na tenderaréne prečítať podmienky prieskumu. Mašiny ETCS mať vôbec nemusia a vhodné sú aj mašiny, ktoré v CZ nie sú schválené. Preto som tie 182jky aj uviedol.
Proč ne rovnou BR 101 DB? několik jich stojí odstaveno.
Napríklad kvôli roku výroby? Podmienky by splnili len tie vyrobené v roku 1999.
Zase zaspali.
Proč myslíte?
Před několika měsíci objednali celé dva!! kusy AC s LM. Proč neobjednali 10 nebo dvacet kusů, třeba i MS nebo DM? Když měli opci na 40 kusů 388 za výbornou cenou, proč to nevyužili? Teď by běžela výroba. Místo toho oznámí ETCS do 130 a 230. Na jaře 2020 stály všude kalouny mašin (Wien, Regensburg, Nürnberg) MRCE bez práce. To byl ten správný čas jednat o odkupu ojetiny. Teď ne. Teď neseženou lautr nic. Stejná zoufalost, jako honba macechy za ES 64 U4. Proč si volný prototyp 193.901 musela koupit zrovinka Spržel? V roce 2006 si chtěli pořídit 6 kusů… Číst vice »
Bylo by fajn, kdyby Škodovka zvládla výrobu a uvedení na trh Š 109E. Teď by mohla využít velkou mezeru na trhu. Bohužel nezvládla.
Jenže to vyžadovalo jednak mnohem tvdrší smluvní podmínky ze strany objednavatele, jednak objednávka minimálně na 50 kusů s opcí na dalších 50 a papíry nejen od EBA (+ národních „EBA“), ale také souhlas od správců „národní“ infrastruktury …. Řečeno poněkud drsněji – dokopat výrobce ke kvalitě …. Jako „jsme“ to dělali v případě E 499.3 / ES 499.1 v sériích od 3021 / 1043 …. Spolupráce dep (garančních techniků) a tehdejšího 012 FMD, ředitelem odboru ing. Josefem Novotným počínaje a členy někdejší federální vlády konče …. Ano, do řešení výrobních problémů „zelených / modrých“ Peršinků byla „dokopána“ v roce 1988… Číst vice »
„Jenže to vyžadovalo jednak mnohem tvdrší smluvní podmínky ze strany objednavatele“ – Víceméně říkáte, že Škodovka jednala proti svému zájmu, když jednala ve svém krátkodobém zájmu. Naprosto s vámi souhlasím, prozíravost jejích zlatokopeckých majitelů byla mizerná. Jenže tenhle přístup se dá těžko „léčit“ zvnějšku, když už nehledíme na to, že ČD zjevně neměla právníky tak zkušené a navíc nelze ani vyloučit i jejich zkorumpovanost právě Škodovkou.
Vyvinout novou lokomotivu něco stojí. Škoda by mohla použít koncept lokomotiv E109 pro DB. Jenže by potřebovala zakázku na cca 90 lokomotiv pro ČD, aby se investice rozpustila a pak mohli prodávat leasingovým společnostem a jednotlivým dopravcům lokomotivy po několika kusech. Navíc je potřeba zaškolit servis po Evropě a být cenově konkurenceschopný.
Druhá věc je, že Škoda má práci jistou do konce roku 2024 a další zakázky přicházejí, takže nemají extra důvod se tímto segmentem zabývat, když třeba potencionálně jednotky na baterie či vodík mohou být Škodu smysluplnější
Jakože jsme se se Škodovkou dostatečně nespálili?!
My ne. ČD jo. A přesto objednali za další desítky miliard panter a vagony
Mno právě. Mají s těmi pantery stejné problémy, nebo je to výrazně lepší? Že by po vzoru 190E „lehla“ třetina jednotek 471 se říct nedá.
Kdysi tato země byla soběstačná ve vývoji a výrobě lokomotiv všech trakcí, dnes tak nějak montujeme co nám smontovat dají.
Fakt jsme někdy vyráběli MODERNÍ (jakože na aktuální úrovni techniky), INTEROPERABILNÍ (jako že můžou rovnou jezdit po okolních státech) a velmi SPOLEHLIVÉ lokomotivy (aby vám to nechcíplo někde v jižním Maďarsku a nemusel tam posílat zálohu, lépe jezdilo to týdny bez prohlídek)?
Zase Škodovka vyrábí metra a tramvaje i na export, nebo elektrické jednotky, to dřív neuměla. To vám nestačí?
Kdysi v páře.
Ani to není pravda, jezdily tady lokomotivy vyrobené v Rakousku.
A v Plzni, Praze, ve Slaném, v Adamově, představte si to.
první lokomotiva vyrobená u nás byla tuším cca z roku 1900. do té doby převážně rakouské lokomotivky.
a to i ona první vyrobená byla licencí.
Ani jedno z těch slov „moderní, interoperabilní, spolehlivé) tam nemá. Takže je to co napsal v podstatě pravda 😉
Rofl
To nemá, ale přesně to ČDC poptává. 😀
Vyrábět soběstačně „nějaké“ lokomotivy a vyrábět lokomotivy pro otevřený trh je trochu rozdíl.
Opravdu ? Dám vám jeden příklad. Řada 460 byla připravena na tyristorovou regulaci, ale soudruzi rozhodli, ze bude odporová. Tyristory jsou drahé. Takže buď jste se narodil po revoluci, anebo vám paměť neslouží. Pokud chcete více příkladů, jak socialistické podniky vyráběly věci světových parametrů, stačí říct.
Dalším skvělým úspěchem u řady 460 byla jejich pokroková nízkopodlažnost, haha.
V době, ve které vznikaly, nečinilo lidem problém vystoupat tři schůdky do vlaku.
Spíš soudruhům dělalo problém zesílení skříně řad 451/452. Protože proti nim jsou řady 560/460 pořádným skokem zpět.
Tak to tedy činilo. Občas při tom i někdo vypadl. Jednak ale byli lidi zvyklí na drsnější zacházení, jednak se ti méně pohybliví a invalidé vůbec neodvažovali cestovat, ba někdy ani vylézt z baráku nebo ze vsi, jednak čas pro socialistickou společnost neměl zdaleka takovou cenu jako dnes. Zdržení plynoucí z obtíží nacpat po žebříku do vlaku panímámu i s kuframa úsilím průvodčí i okolostojících cestujících mohlo výpravčího rozmrzet, ale tím to celkem i skončilo. Takže urychlení vystupování a nastupování v okolí Prahy byl žádoucí bonus, ale jinde už jaksi méně.
Lidem na vozíku?
I beznohým veteránům z první světové? Dědy už se nezeptám, ale jeho strýc měl nohu dřevěnou. Co si ale pamatuju, byl raději „zavřený doma“ a staral se o včely, než aby ho zavřeli za pohoršování veřejnosti. Neboť oficiální doktrína říkala, že socialistický člověk je zdravý, zdravotně postižení v socialismu neexistují.
dopnění: Co si ale od dědy pamatuju
Bastardi měli být taky tyristorové, ale NDR rozhodla, že ne. Takže ne vždy za tu nesvetovost mohli samotné podniky.Spis to bylo rozhodnuti ministerstev a množství deviz. Nebo i přání spolupartnera v činnosti.
Vynikajícím příkladem nezávislosti je nesmrtelná bobina vyvinutá českými inženýry, která se obešla bez obšlehnutí ze Švýcarska. Další oblast skvělé české soběstačnosti byla nezávislá trakce velkých výkonů, sergej a ragulín.
Máte poněkud zvláštní vědomosti, bobiny obsahovaly švýcarské licence … SLM Winterthur a SAAS Genéve …
Aneb někdo má a někdo nemá dar poznat ironii.
Nějak jsem předpokládal, že tak zjevnou ironii na tomhle serveru pozná se svými znalostmi každý, s přihlédnutím k mému příspěvku kousíček nad, takže nemusím osmajlovávat. A kdyby něco, zarazí je aspoň to, že sergej a ragulín nebude zrovna produkt Škoda/ČKD. Zdá se, že jsem se mýlil…
Jasně, žádné sergeje tu nikdy nejezdily, žádné Pilštyky tu nikdy nejezdily, žádné Němky tu nikdy nejezdily.
Proč si vlastně nezaložíte lokomotivku? Proč to musí dělat všichni okolo vás?
Nemusí zakládat lokomotivu. Už existuje. Cz loko.
A čmžo taky umí.
A vy si myslíte, že někoho takového v CZ Loko poslechnou a začnou vyrábět lokomotivy konkurující Taurům/Traxxům jenom proto, aby se dotyčný mohl holedbat národními zásluhami?
Jiří Kocourek… Přesně tak. Pan Bárta to pěkně popsal na příkladu proč nepokracuje projekt exSNCB lokomotiv
Proč se nezeptáš, co nám povolil Brusel v přístupové smlouvě s EU vyrábět ? Politici rozhodli a basta. Nyní už to nezměníš. Bohužel.
co to plácáte? jak kdo povolil?
Má ČD Cargo ještě opci na 40 traxxů MS3? Původně podepsali smlouvu na 50 lokomotiv, přičemž 10 kusů objednali. Druhá várka 10 kusů je na samostatně uzavřenou smlouvu.
Asi u Carga zjistili, že zánovní lokomotivy se v Evropě prodávají za takové ceny, že vyjdou lépe než lokomotivy nové. Tak skupují co se dá, abych těch novývh museli kupovat co nejméně.
Nejsou spíše problémem dodací lhůty MS3?
No nevím při RJ to je jeden rok to není dlouhá doba
Jak jsou na tom Traxxy s razítkama pro Rumunsko, Belgii atd?
Jenže ta opce automaticky neznamená, že je to cenově nejlepší řešení – viz ČD…aktuálně si může vzít do nájmu až 50 Vectronů a pak si je kus po kusu odkoupit, ale současně si až 90 nových koupit. A teď asi z toho mají hlavu jak od koňa, protože neví, co je lepší:-))))
Dušan… Mají hlavu z odhadu TCO