ČD Cargo prodává další lokomotivy, které už nepotřebuje. Některé i za méně než 400 tisíc
Lokomotiva řady 771 na prodej. Foto: ČD Cargo
Nákladní dopravce se zbavuje nepoužívaných vozidel.
Nákladní dopravce se zbavuje nepoužívaných vozidel.
V diskuzi je často vidět spousta lidí, která je proti šrotaci starých lokomotiv. Tak schválně, kolik jich tyto nadšenci koupí? 🙂
být nadšenec ještě neznamená že má půlmilion nebo milion v peněžence na koupi šrotu a k tomu ještě místo kam to složit.
Téda,to bych nechtěl tlačit,když to chcípne.
A ještě do kopce 🙂
Zdravím, docela by mě zajímalo pokud bych si takovou lokomotivu koupil, zdali by s ní bylo možné jezdit po železnici. Jak to vlastně funguje, když si chtějí železniční nadšenci udělat nějaký výlet třeba do Prahy?
Předem moc děkuji.
Já nejsu odborník, ale na provoz po síti SŽ bude z legálních důvodů potřeba spousta povolení a certifikací
A nějaký ten milion jako výraz díků za dobré pořízení…
Provozovat drážní dopravu na dráze celostátní nebo dráhách regionálních může fyzická nebo právnická osoba, která splňuje následující podmínky: 1/Je usazená na území České republiky, nejedná-li se o osobu usazenou v členském státě Evropské unie provozující přeshraniční osobní drážní dopravu. 2/Je držitelem platné licence. Licenci na provozování drážní dopravy na dráze celostátní a dráhách regionálních uděluje Drážní úřad. 3/Má přidělenou kapacitu dráhy. 4/Je držitelem platného osvědčení dopravce. 5/Má sjednanou cenu za užití dráhy. 6/Má uzavřenou smlouvu o provozování drážní dopravy s provozovatelem dráhy. . 7/Má sjednáno pojištění odpovědnosti za škody z provozu drážní dopravy a zaplaceno pojistné viz § 35 odst.… Číst vice »
Abych to stihl všechno vyřídit do konce života.
Na to je předpis!
neplést si dopravce s vlastníkem vozidla, vlastníkem vozidla může být kdokoliv, ale dopravcem jen ten kdo splní podmínky dle Zákona o drahách
Jednoduše. Je potřeba mít licenci pro provozování drážní dopravy nebo se domluvit s někým kdo tu licenci má (třeba na MBM rail jezdí kde kdo). A pak samozřejmě mít strojvedoucího. A samozřejmě že vozidla musí mít technickou kontrolu, od způsobilé osoby, ale to v zásadě řeší dopravce na jehož licenci se jede.
V zásadě to složité není.
A ty šroty ČD mají technickou kontrolu, do kdy platnou? 😀
Technická u hnacího vozidla se dělá každý 0,5 rok, u vozů „mezinárodních“ po roce, u „vnitrostátních“ po 1,5 roce.
To se musíte zeptat u dopravce, u každého vozidla je to individuální. Nicméně dopravce ČD a.s. & ČD Cargo a.s. do provozu hnací vozidlo s propadlou technickou prohlídkou nebo „jen“ propadlým termínem prohlídky / revize tlakových nádob nepustí … i kdyby se měl odříci vlak ….
Odpověď na vaše otázky najdete na webu SŽ – v odkazu PŘÍSTUP NA ŽDC (železniční dopravní cestu), dále v zákoně číslo 266/1995 Sb. v platném znění, vyhlášce 101/1995 Sb. v platném znění, vyhlášce 173/1995 Sb.v platném znění.
400 tis za šrot? dobrý 🙂
Za šroubový šrot je to tak tak přiměřená cena. Pokud v tom je ještě generátor a trakčáky, které cenou za měď vykompenzují nutnost rozebrání stroje a pokud možno ekologickou likvidaci zejména olejových náplní a práci.
za stotunový šrot…
Trochu moc tun myslím že tak max 75t
Spočítejte si počet náprav a na každou počítejte mezi 18-21 t.
To mají jen sovětské lokomotivy ze Scheißewerglen Pilsen.
Šlajs ví o lokomotivě. Ne, vážně, Šlajs objevil lokomotivu, starou. A ta kdyby se dala do sběru…neblbni, člověče, to je dvacet tun železa. Jsme okamžitě první v republice ve sběru. Nechceš? Dobře. Moh´ jsi vyhrát jízdní kolo!
Kolo…
tak jí přines, já ji zvážím a zapíšu 😀
To je zase nějaká léčka!
Jako malé děti!
🤣🤣🤣
No copak lokomotiva ta má kola dá se odtáhnout, ale někdo dal do sběru železniční most. Běželo to v internetech
a co vyhrál?
Kriminál?
Zapomněl se podepsat a vyfotit selfie s mostem..