dpp

ČD Cargo převzalo poslední elektrickou lokomotivu s ETCS po retrofitu

Poslední lokomotiva řady 363 po retrofitu ETCS. Foto: ČD - TelematikaPoslední lokomotiva řady 363 po retrofitu ETCS. Foto: ČD - Telematika

Zakázka vyšla na zhruba tři čtvrtě miliardy korun.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vtvt

Dotaz – proč ETCS pro 78x lokomotiv vyšlo na 10 milionů/lokomotiva?

Když zakázka na ETCS do 82x CityElefant vyšla na 16 milionů/vlak?
https://zdopravy.cz/nejvetsi-zakazka-na-etcs-osazeni-vsech-82-cityelefantu-vyjde-na-13-miliardy-73755/

Má ta nižší cena 10 milionů/loko něco společného s jinou zakázkou na ETCS pro 102 lokomotiv 162, 162 WTB, 362 a 362 WTB s cenou 14 milionů/loko?

Johnny Cash

A co perspektivní řady 130 a 230 a montáž ETCS do nich?

M152

130 se už instalují. Zhruba od začátku léta už první z nich jezdí.

Vokurka

Doufám, že vydrží v provozu bez závad alespoň týden…. celkově přestavba řady 163 na 363 není moc zdařilá….

Bjorn

Když už se v těch mašinách hrabali a doplňovali tam docela drahou technologii, že tam nechali rovnou doinstalovat i klimatizaci, která oproti ETCS stojí pár kaček.

(jasně, že ne, ale nedalo mi to)

P_V

A z 163 udělat 363, ať ta slova o velmi perspektivních lokomotivách dávají smysl.

Kubrt

Tahle akce probíhá; cílový stav je přestavba všech 163 u carga na 363, vyjma těch polonizovaných.

Pája

Ony perspektivní jsou. Nejsou to nejmodernější výkřiky ani nejvýkonnější, ale jako dvojčata jezdí běžně, nemají negativní vliv na svršek, maximální rychlost u Carga stačí a není to nějaká malosérie s problémovými ND. Spousta much už je vychytaných, takže se spolehlivostí už to není boj jako na začátku. Nečekejte že se svojí konstrukcí pro napájecí soustavu budou jezdit celou Evropou, ale ve svém teritoriu ty holky ještě vydělají hodně peněz.

Slothmaster

S tím se dá souhlasit, jen poupravím že jako dvojčata naopak nejezdí vůbec. Vícečlenné řízení umí pouze 363.5 a to jsou mašiny o generaci jinde (i když tak zvenku nevypadají :))

Mates

Tak ale to nie je problém dorobiť. U nás s tým Cargo má dobré skúsenosti.

Pája

Máte pravdu, neuvědomil jsem si to.

Lukáš Chytil

Jenže klasické ani předělané 363 neumí vícečlenné řízení (vyjma 363.5) a mohou jen ČR a SR.

Pája

Máte pravdu, proto píšu „ve svém teritoriu“ .

vbb

363.2 je právě původní 163.
Nicméně věta „máme 78 velmi perspektivních lokomotiv“ mě opravdu rozesmála 🙂

qwertz

A cim konkretne? S nekterymi specifiky ceskych trati, jako napr. prechod napajecich soustav, si poradi lepe nez lecjaky Vectron. a Pritom tech stykovych bodu bude v nasledujicih letech mirne pribyvat nez vse prejde na 25kV.

M152

Vectron s E verzí SW je úplně v pohodě, na stahovačky. C verze byla zoufalá, ale hoši v Siemensu se snaží.

Bubák2003

I kdyby měl verzi g,h,k tak na reso mít nikdy nebude. Tohle prostě Němci neumí😉

Jiří Kocurek

To ano, proto jásejte nad každou stahovačkou, stahovačky Němci také pořádně neumí.
–lehce ironický komentář–

Leinad

Dá se už změna soustav projet tak, že se stáhne sběrač, zvedne sběrač a mašina si sama „očichá“ trolej?

Tonda Sehnal

Ne, je nutno zvolit jaký napájecí systém v jaké zemi použít.
Plně samočinné zprovoznění po indikaci umí jen 380, panteři, 671.

Hajnej

Nebo taky 362wtb (dnes už 362etcs) a 365.

ondra

A kdyby jen to,Vectron po změně našich systému ještě vyžaduje asi tak 36 krát potvrdit Mirell,což pokládám za skandální,Traxx tohle nevyžaduje,ale uživatelsky přátelský taky zrovna pro mne není.Jsem raději na „starší technice“.

vbb

Konkrétně tím, jak se 40 let stará mašina vyhlašuje za „velmi perspektivní“.
Kdyby řekli „máme 78 mašin, kterými během zbytku jejich ekonomické životnosti (z velké části) pokryjeme provoz v ČR a SR“, tak neřeknu ani Ň.
Ale pod „perspektivní mašinou“ si představuju stroj, který zvládne úkoly i v delším časovém a širším geografickém horizontu.

Johnny Cash

Perspektivní pro fíry jezdící vnitro.
Traxx a Vectron jen pro zahraničí.

vbb

A jste si jistý, že nákladní mašina omezená na CZ+SK dvorek je opravdu perspektivní? Co třeba spotřeba energie (rekuperace není)? Účiník, resp. jalovina? Výkon a tažná síla (omezení spřáhel na 350 kN snad jednou skončí, už jsme v Evropě takoví Mohykáni s touto hodnotou) ? A hlavně – ŽIVOTNOST, obzvláště ta ekonomická.

Opakuji – jsou to mašiny vhodné pro smysluplné vyčerpání jejich ekonomické životnosti, ale rozhodně nejsou „perspektivní“.

Petr Šťástka

Jako že na esu není klimatizace či jak to pán myslel?

Dan

Vždyť na nich už klimatizace je ty trapáku nebo šotoušku stále nespokojený…

Jzms

No zapnout si klimu na 363•5 to chce mít silné nervy😁

Jiří 24

Proč?

M152

Protože je kompresor ve stropu, ale zas tam jdou otevřít dveře do strojovny. Nulkový a dvojkový esa mají kompresor klimatizace ve strojovně.