ČD Cargo převzalo padesátý EffiShunter 1000M
Padesátý EffiShunter 1000M pro ČD Cargo. Foto: Dalibor Palko, CZ LOKO
Poslední lokomotiva je nasazována kolem České Třebové.
Poslední lokomotiva je nasazována kolem České Třebové.
Lepší by bylo, kdyby jich bylo 150, to by už bylo vidět i v zapadlejších depech něco moderního.
Je 742.7 kompaktibilní s 744, co se provozování ve dvojicích na kabel týče, nebo jsou přípustné pouze varianty 742.7+742.7 a 744+744?
Mělo by jít spojovat spolu 742.71, 744.1, 753.6 a 753.7.
Myslím, že tento postarší článek odpoví:
https://zdopravy.cz/mimoradna-jizda-s-cz-loko-petice-lokomotiv-rizena-z-jednoho-stanoviste-42824/
Je.
Jaký je rozdíl mezi 742.7 a 744 když nepočítám, že jedno je rekonstrukce a druhý novostavba?
744 má AC/AC přenos a je těžší, takže má vyšší tažnou sílu. Myslím, že pro zákazníky nejvýznamnější je rozdíl v ceně.
Když začínaly první 753.7, také měly spoustu tzv „dětských nemocí“, než se loko vyladila.
Úplně stejně jako každý jiný výrobek… 🤷
Úplně stejně jako každá lokomotiva z CZ LOKO. To je už kolorit.
Ùplně stejně jako každa lokomotiva z zavodu PESA. CZ LOKO není v tom vyjimečne.
Pamatuju, když v 80. letech dorazila na Masaryčku „esa“ 363. Prakticky každé nasazení skončilo poruchou. Pendolina jsou v tomto směru legendou.
Rychlý start, ale krátký dolet. Peršingy ze začátku taky moc daleko nedojely.
To je sice skvele,ze se porad CDCargo chlubi novymi masinami,ale nejak nejsou u nas videt.Myslim predevsim elektricke trakce jako Vectrony a Traxxy…alespon tady na Ostravsku nejsou a to bylo reci 40 Traxxu a kolik naslibovali Vectronu,tak doprcic kde jsou??Jo chvastat se umi ale slusne…
Myslím, že elektrické lokomotivy je na vnitru nepálí tolik jako dosluhující bangle a brejlovci. Těch lokomotiv stále levných na provoz mají dost a Traxxy jsou určené z počátku hlavně přes a za hranice.
Navíc je v Ostravě stejnosměr a na ten je mašin dost. Třeba Hrbaté a Šestikola jsou tu doma. Takže je to celkem logické, že jsou tu častěji.
Na Ostravsku se dá přejít třeba k RCC, tam se jezdí jen na moderních mašinách.
Prostě 30 let se nic nového nekupovalo, tak to teď trvá, než se to objeví na celé síti. Jsou místa, kde nejsou ani ty 742.71 a všechny elektrické výkony jsou plánované na 122,123 a 130.
Kdo s nimi jezdíte a kdo udržujete, jaké máte zkušenosti? A je to jen můj dojem, nebo má se zátěží svižnější rozjezd oproti původní 742?
Znám jednoho kamaráda z dílen SOKV, a tam z nich nejsou moc nadšení. Pořád se na nich vychytavájí dětské nemoci, neustále tam zlobí elektronika. Tím že je většina strojů nových tak je v záruce a tudíž se na každou konkretní závadu a stroj jezdí koukat technici z CZ LOKO a v případě zavád motoru dílenštní z CATru. Tím se veškerý prostoje kdy mašina stojí v dílnách na závadě třeba netěsnosti potrubí AD blue, značně protahují. Takže mašina víc stojí než jezdí a nebýt původních banglád tak jsou v Cargu dost nahraný. Je to zkrátka jako každá moderní mašina, voní to… Číst vice »
Nepochvalují, většinou na to nadávají a přezdívka koko*ka taky říká dost.
Nadšen rozhodně nejsem. Asi největší výhodou je, že se člověk tolik neumaže, výhled malinko lepší, pokud stojím (pokud sedím tak nic moc), no a že to má EDB. Zlobí na tom kde co, topení přeřve i vysílačku (přímotop s větrákem), nemá to kalorifer, takže po stopnutí zbývá teplovzdušný Ebr (který se ale po startu automaticky vypíná). Neustále to hlásí (velmi hlasitě) nějaké závady, no teda vozidlo pro 21.stol. si rozhodně představuji jinak! Mimochodem to nemá filtr pevných částic (doporučuji se podívat na ty saze na kapotách) a hadry mi po šíchtě smrdí kouřem stejně, jako ze staré 742. (oblak kouře… Číst vice »
A vysvětlil Ti vůbec někdo, že na vozy se s touhle mašinou najíždí na 1 nebo 2 procenta poměrného tahu? Pak je totiž omezené napětí generátoru a mašina „sama od sebe“ jede krokem, takže na přídavnou vůbec nemusíš sahat.
Najíždět umím se vším, od páry až po Traxx, ale se zde použitými totálně nepružnými nárazníky se blbě najíždí všem.
Ale moc rád si poslechnu ještě nějakou podobně chytrou radu:-)
Zrovna nedávno jsem se 742.7 najížděl na vůz v Kolíně a na 1 procento PT krásně, piánko.
Zkuste jen lehce cvaknout jízdní pákou do jízdy a pojede Vám to krásně lehce šnečím krokem těch posledních pár metrů…
Ten fígl s tím nízkým napětím při malém PT jsme dělali pro lidi, co si nechají poradit. A jak vidno jak z vlastnoručního vyzkoušení, tak i z reakcí ostatních, ono to funguje.
Pokud ovšem někdo holt musí všechno mermomocí dělat stejně jako na páře, jeho volba. Ale dvířka do pece mu tam kvůli tomu dělat fakt nebudeme…
A kdo dělal ten mizerný a velmi poddimenzovaný držák kompresoru klimatizace?
Programátor řídicího systému nejspíš ne, že…?
Aha, takže jste programátor. Tak to potom jo🤕.
Ale i tak mě to zajímá. Kdo vymyslel a nechal vyrobit tak slabý a velmi poddimenzovaný držák kompresoru klimatizace. Takový šmejd.
Aniž bych tu chtěl jakkoliv dělat chytrého, tak seznámení se s něčím novým lokomotivním v reálu znamená dát to do placu k osahání a reálnému vyzkoušení s příslušným technikem, který o dané lokomotivní řadě něco ví a je schopen zodpovědět všemožné dotazy. Pokud si pamatuji, tak jeden strojvedoucí kdysi poslal vedení příslušného odboru někam poté, kdy se měl na internetu seznámit s Vectronem. A podle mne dobře udělal.
Bohužel tato móda přetrvává – hodinové školení a fíro starej se, a bohužel je dost kolegů, co autorizaci i tak podepíší (nedostatečný zácvik).
Ono je to podobné i v případě, kdy se má „novinka“ na kolejích někam převážet jako nečinná. Kdysi dávno nedávno, kdy Škodovka ještě testovala svou řadu 380, docházelo k případům, kdy se odvážela zpět do Plzně nákladními vlaky. Obchoďáci udělali kšeft, dostali z něj provizi a zařiďte to. Typické. Znamenalo to vytáhnout ten zázrak z depa a zařadit do vlaku. Lokomotivu přitom nikdo vůbec neznal. Někde si zjistěte, kde v tom depu stojí, někde si zjistěte, kde jsou od ní klíče, někde si zjistěte, jak se povoluje ruční brzda, někde si zjistěte, zda je lokomotiva připravena k přepravě v nečinném… Číst vice »
Jako mechanik – opravář z těchto strojů nejsem úplně nadšen. Z prvotních závad, nebo chcete-li porodních bolestí se pomalu stávají závady pravidelné, namátkou např. netěsné výfuky – netěsná turbodmychadla, nefunkční ostřikovače čelních oken, protože z nedostatku místa jsou uškrcené hadičky a ty bývají navíc nastříhané velmi nakrátko. Pokud bych někdy potřeboval na motor zeshora, tak na kapotě nejsou víka. Vše se musí řešit z boku. Fakt super. A ten kdo vymyslel hasící přístroje umístěné ve skříňce v rámu lokomotivy (navíc ve skříňce která musí být zamčená), tak toho bych nechal hasit lokomotivu na náspu a ještě v protioblouku. Aby zjistil… Číst vice »
743 má z výroby v obvodu napájení motoru topení proměnný odpor, ovládaný kroutítkem na stanovišti. Ale je jich je 10