LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

ČD Cargo přebralo nové vozy na přepravu dřeva, mají o třetinu vyšší kapacitu

Naložený nákladní vůz Smart GigaWood. Foto: InnofreightNaložený nákladní vůz Smart GigaWood. Foto: Innofreight

Nákladní dopravce ČD Cargo převzal na veletrhu Czech Raildays v Ostravě první ze série nových nákladních vagónů Smart GigaWood na

Zpět na článek
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
okk

Na té mapce se Vám Třešť nějak posunula na místo Dačic na jih od Telče….

Martin V.

Vy jste tu začali zvesela diskutovat o imperiálních jednotkách, fotbalových hřištích a panácích, ale to podstatné mi stále uniká. Umí pan Sůra počítat nebo ne? V článku píše: „Jde o podobný typ vozů, které ČD Cargo používají pro přepravu uhlí do Chvaletic, je o třicet stop delší.“ Do Chvaletic jezdí čtyři dvacetistopé kontejnery na uhlí Innofreight (takže 4 TEU) na 80-stopých dvojčatech Sggrrs se čtyřmi dvounápravovými podvozky. Jen pro srovnání Metrans používá na lehčí námořní 4 TEU čtyřnápravové „ježky“ Sggnss. Abych se vrátil do SI – oba vozy mají délku kolem 26 metrů přes nárazníky. Ovšem při hledání výrazu „Smart… Číst vice »

liberal shark

Je to standardní univerzální Innowagon (dvojče) s nasazenými adaptéry na dřevo, nebo je to nějaký nový, delší vagon ?

Kubrt

Je delší – normální Innowagon je 80´, tento je 90´.

liberal shark

Jo, tak podle obrázku to bude 2 x 45 stop s nasazenými adaptéry na kulatinu.

Martin V.

Podle toho videa, na nějž mám odkaz v předchozím příspěvku, to vypadá, že na rozdíl od štěpky do Štětí nebo uhlí do Chvaletic jsou tam ty klanice přišroubované, takže to není výměnná nástavba 45′, ani 3×15′ jak jsem si podle té kulatiny původně myslel. Ale sdílím váš názor, že je to perfektní koncept. Až kůrovec ty smrky v nižších polohách sežere (nebo pokud se část lesníkům podaří zachránit), tak prostě klanice odmontují a dají tam adaptéry na jiné komodity. To nejdražší (rám + podvozky + nárazníky) bude jezdit a vydělávat pořád.

liberal shark

Já myslím, že všechny ty adaptéry se na podvozky šroubují. Nedávno byla reportáž o transformaci klasických Innowagonů na vozy pro přepravu ocelových ingotů a šroubovalo se dva dny :-). Ještě by mohli vymyslet adaptér na přepravu automobilů a bylo by to dokonalé.

jiný Petr

Sice nemám o těchto vozech detailnější informace, přesto bych si dovolil tvrdit, že se rozhodně nejedná o vozy na přepravu dřeva. Jde o intermodální vozy, dřevo na nich lze vozit až při použití vhodné intermodální jednotky.

liberal shark

Také asi myslím, že je to normální Innowagon, který lze záměnou adaptérů přeměnit na sypák, cisternu, uhlák nebo vůz na dopravu kovových výrobků. Což je mimochodem perfektní koncept, za který je firma Innofreight právem oceňována.

železničář v důchodu

Ještě by na to mohli udělat také nějakou nástavbu v podobě mobilní buňky pro dopravu osob …

liberal shark

Jednou s tím jistě přijdou, jen musí vymyslet vakuovou toaletu :-).

železničář v důchodu

Hygienické zařízení je nesporně velmi důležité (asi by stačila i jen nějaká chemická toaleta), ale ta „obytná buňka“ by asi měla (musela) mít ještě i nějaké odpružení s tlumiči, protože ten „nákladní“ pojezd sám by asi pro dopravu osob příliš nevyhovoval, zejména když „umí“ jezdit i dost rychle.

Lech Malý

Jak je myšleno těch 120 tun dřeva? Při čtyřech nápravách a 20 t/náprava to nějak nevychází.

Kubrt

Je to dvojče, takže 8 náprav.

Skinheads & Punks united

Ví tu někdo, jak jsou staré ty dlouhodobě nepojízdné vozy, které ČD Cargo kvůli větším přepravám opravuje a jaké mají maximální rychlosti?

czhunter

„je o třicet stop delší.“

Rozmáhá se nám tu takový nešvar imperiálních jednotek 🙂

czhunter

PS: Já vím, že se kontejnery měří tradičně ve stopách (takže to to asi jednotka, ve které u Innofreightů myslí)
Jen u vozů primárně na dřevo je to … zvláštní.

Jan

Tak on je to holt „kontajnerový“ vozeň s „kontajnermi“ na drevo…

IGCT

To je ještě dobré, na Idnesu mají novou jednotku-1 fábii 😂😂

Milos

Nebo fotbalove hřiště, či Titanic.

Dalibor

to je tréning na přechod na angličtinu. mluvit se bude anglicky, rozkazy budou anglicky, jízdní řád bude anglicky i když tomu většina lidí nerozumí, bo anglicky numí. i v hospodách už panák má 4 cl. kde jsou ty doby co velký měl deci, normální 5cl, 2cl byl prcek… v nenávratnu…

Radim Cenek

Centilitr je metrická jednotka. Dokud hospody nepřejdou na tekuté unce, byl bych v klidu.

Dalibor

no ono za chvíli v nádražní restauraci (pokud nejaká zbyde) bude pivo na pinty a bez pěny, panáky na tekutý unce fl oz…. kam že to jdeme?

Jiří Kocurek

Pinta, https://cs.wikipedia.org/wiki/Pinta
Cituji: „Je připomínána již od 14. století z doby vlády krále Jana Lucemburského a byla běžně užívána až do 19. století, tedy zhruba 500 či více let.“ Takže by to byl spíše návrat k tradičním zažitým jednotkám. Bohužel většina nacionalistů ví kulové o historii, ale o to víc křičí.
Stopa se v Království českém používala samozřejmě taky, jen měla jinou délku. Jednotky SI byly do zemí Českých vnuceny ZÁPADEM, především Francií a Británií. Takže byste se měl naopak vztekat proti SI, USOfobe.

železničář v důchodu

Mně to vnucování angličtiny vadí také, ale protože v dobré hospodě dostanu „pintu“ a ve špatné „podměráka“, přičemž obojí je v nápojovém lístku deklarováno jako 0,5 litru, tak než to přihlouplé soustavné vnucování rádoby „světovosti“ bych raději řešil špatnou míru – i když v případě některých (zejména některých moravských) piv lze za ty „podměráky“ možná hospodským spíše děkovat …

liberal shark

Na rozdíl od předchozích pokusů o germanizaci a rusifikaci mi to až tak nevadí.

blonďák

Jsou ale i tací, kteří by nám tu nejraději zavedli versty.

Dalibor

to se nezavádí to je kontinuum od konce II války… akorát se to „nečekalo“ tak přímočaře, veřejne a tak vysoko (a tak brzo po tý „sametový“ revoluci, či co to bylo..).

MildaIV

Ve světě SI bývá dobrým zvykem, při odúvodněném použití ne SI jednotky uvádět i přepočet do SI.