Dopravci Železnice Železniční průmysl

ČD Cargo přebralo nové vozy na přepravu dřeva, mají o třetinu vyšší kapacitu

Naložený nákladní vůz Smart GigaWood. Foto: Innofreight
Naložený nákladní vůz Smart GigaWood. Foto: Innofreight

Nákladní dopravce ČD Cargo převzal na veletrhu Czech Raildays v Ostravě první ze série nových nákladních vagónů Smart GigaWood na dřevo od společnosti Innofreight. Bude je používat pro dopravu kulatiny do papíren Mondi Štětí. Výhodou je především jejich větší kapacita.

ČD Cargo je prvním dopravcem v Česku, který nový typ vagónu bude využívat. Do pravidelného provozu ho nasadí v červenci, půjde o pravidelný oběh dvou souprav z vybraných nákladních stanic do Mondi Štětí.

Jde o podobný typ vozů, které ČD Cargo používají pro přepravu uhlí do Chvaletic, je o deset stop delší. Nástavba je odnímatelná, vagóny tak lze využít i na přepravu jiného zboží. Innofreight považuje za největší výhodu vyšší kapacitu nakládky: v jedné soupravě lze přepravit až o 35 % více dřeva než u běžných nákladních vagónů pro přepravu kulatiny.

Navíc je nakládka rychlejší, nejsou potřeba žádné fixační prostředky. Je také možné naložit polena různých délek, vůz je chráněn proti přetížení. Na tratích typu C je možné přepravit díky odlehčené konstrukci až 120 tun dřeva.

ČD Cargo kvůli vysoké poptávce  způsobené kůrovcovou kalamitou navyšuje postupně počty nákladních vagónů na přepravu dřeva. Od roku 2015 stoupl objem přepravené kulatiny o 80 %.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
okk
Host
okk

Na té mapce se Vám Třešť nějak posunula na místo Dačic na jih od Telče….

Martin V.
Host
Martin V.

Vy jste tu začali zvesela diskutovat o imperiálních jednotkách, fotbalových hřištích a panácích, ale to podstatné mi stále uniká. Umí pan Sůra počítat nebo ne? V článku píše: „Jde o podobný typ vozů, které ČD Cargo používají pro přepravu uhlí do Chvaletic, je o třicet stop delší.“ Do Chvaletic jezdí čtyři dvacetistopé kontejnery na uhlí Innofreight (takže 4 TEU) na 80-stopých dvojčatech Sggrrs se čtyřmi dvounápravovými podvozky. Jen pro srovnání Metrans používá na lehčí námořní 4 TEU čtyřnápravové „ježky“ Sggnss. Abych se vrátil do SI – oba vozy mají délku kolem 26 metrů přes nárazníky. Ovšem při hledání výrazu „Smart… Číst vice »

jiný Petr
Host
jiný Petr

Sice nemám o těchto vozech detailnější informace, přesto bych si dovolil tvrdit, že se rozhodně nejedná o vozy na přepravu dřeva. Jde o intermodální vozy, dřevo na nich lze vozit až při použití vhodné intermodální jednotky.

liberal shark
Host
liberal shark

Také asi myslím, že je to normální Innowagon, který lze záměnou adaptérů přeměnit na sypák, cisternu, uhlák nebo vůz na dopravu kovových výrobků. Což je mimochodem perfektní koncept, za který je firma Innofreight právem oceňována.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ještě by na to mohli udělat také nějakou nástavbu v podobě mobilní buňky pro dopravu osob …

liberal shark
Host
liberal shark

Jednou s tím jistě přijdou, jen musí vymyslet vakuovou toaletu :-).

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Hygienické zařízení je nesporně velmi důležité (asi by stačila i jen nějaká chemická toaleta), ale ta „obytná buňka“ by asi měla (musela) mít ještě i nějaké odpružení s tlumiči, protože ten „nákladní“ pojezd sám by asi pro dopravu osob příliš nevyhovoval, zejména když „umí“ jezdit i dost rychle.

Lech Malý
Host
Lech Malý

Jak je myšleno těch 120 tun dřeva? Při čtyřech nápravách a 20 t/náprava to nějak nevychází.

Kubrt
Host
Kubrt

Je to dvojče, takže 8 náprav.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Ví tu někdo, jak jsou staré ty dlouhodobě nepojízdné vozy, které ČD Cargo kvůli větším přepravám opravuje a jaké mají maximální rychlosti?

czhunter
Host
czhunter

„je o třicet stop delší.“

Rozmáhá se nám tu takový nešvar imperiálních jednotek 🙂

czhunter
Host
czhunter

PS: Já vím, že se kontejnery měří tradičně ve stopách (takže to to asi jednotka, ve které u Innofreightů myslí)
Jen u vozů primárně na dřevo je to … zvláštní.

Jan
Host
Jan

Tak on je to holt „kontajnerový“ vozeň s „kontajnermi“ na drevo…

IGCT
Host
IGCT

To je ještě dobré, na Idnesu mají novou jednotku-1 fábii 😂😂

Milos
Host
Milos

Nebo fotbalove hřiště, či Titanic.

Dalibor
Host
Dalibor

to je tréning na přechod na angličtinu. mluvit se bude anglicky, rozkazy budou anglicky, jízdní řád bude anglicky i když tomu většina lidí nerozumí, bo anglicky numí. i v hospodách už panák má 4 cl. kde jsou ty doby co velký měl deci, normální 5cl, 2cl byl prcek… v nenávratnu…

Radim Cenek
Host
Radim Cenek

Centilitr je metrická jednotka. Dokud hospody nepřejdou na tekuté unce, byl bych v klidu.

Dalibor
Host
Dalibor

no ono za chvíli v nádražní restauraci (pokud nejaká zbyde) bude pivo na pinty a bez pěny, panáky na tekutý unce fl oz…. kam že to jdeme?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pinta, https://cs.wikipedia.org/wiki/Pinta
Cituji: „Je připomínána již od 14. století z doby vlády krále Jana Lucemburského a byla běžně užívána až do 19. století, tedy zhruba 500 či více let.“ Takže by to byl spíše návrat k tradičním zažitým jednotkám. Bohužel většina nacionalistů ví kulové o historii, ale o to víc křičí.
Stopa se v Království českém používala samozřejmě taky, jen měla jinou délku. Jednotky SI byly do zemí Českých vnuceny ZÁPADEM, především Francií a Británií. Takže byste se měl naopak vztekat proti SI, USOfobe.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Mně to vnucování angličtiny vadí také, ale protože v dobré hospodě dostanu „pintu“ a ve špatné „podměráka“, přičemž obojí je v nápojovém lístku deklarováno jako 0,5 litru, tak než to přihlouplé soustavné vnucování rádoby „světovosti“ bych raději řešil špatnou míru – i když v případě některých (zejména některých moravských) piv lze za ty „podměráky“ možná hospodským spíše děkovat …

liberal shark
Host
liberal shark

Na rozdíl od předchozích pokusů o germanizaci a rusifikaci mi to až tak nevadí.

blonďák
Host
blonďák

Jsou ale i tací, kteří by nám tu nejraději zavedli versty.

Dalibor
Host
Dalibor

to se nezavádí to je kontinuum od konce II války… akorát se to „nečekalo“ tak přímočaře, veřejne a tak vysoko (a tak brzo po tý „sametový“ revoluci, či co to bylo..).

MildaIV
Host
MildaIV

Ve světě SI bývá dobrým zvykem, při odúvodněném použití ne SI jednotky uvádět i přepočet do SI.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll