ČD Cargo pokračuje v mezinárodní expanzi, založilo firmu v Chorvatsku
Přeprava osobních aut ze Slovenska do Německa . Foto: ČD Cargo / Karim Ibrahim
Vstupem na chorvatský trh se chce ČD Cargo dostat hlavně k přepravám z a do přístavu v Rijece.
Cargo moje nejoblíbenější přepravní společnost!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pivka – Šapjane momentálně ještě není upravená na nápravový tlak 22 tun. V současné době má Taurus přechodnost Jesenice – Zidani Most – Dobová kde pravidelně vozí EN414 Záhřeb Gl. Kol. 18.39, Dobova 19.08-19.25, Lublaň 20.56-21.10, Jesenice 22.02-22.12, Villach Hbf 22.49-23.26, Schwarzach-St.Veit 0,58 dále Spielfeld – Lublaň – Koper. Postupně Slovinci upravují další tratě.
…dobová…
Dobova !!
Asi autocorrect, ne?
Ano je to Dobova, ale oprava pravopisu neumí Slovinský.
Jak to tak čtu… Neměly by se Dráhy spíš zaměřit na zásobování krmelců v lese, než na dálkovou nákladní dopravu z námořních přístavů? Koleje ke každému krmelci a ke každé kupce sena?
A do každé hájovny!
A za tím účelem vyvinout vagón na přepravu sena…😂
jsem zvědav hlavně na to ploče…kudy a jak by se tam chtěli dostat
Do Ploče to není žádný problém Zagreb – Banja Luka – Sarajevo – Mostar – Ploče máš tam dokonce i CDP. https://www.azd.cz/cs/historie-aktualit/azd-praha-uspesne-dokoncila-projekt-v-bosne-a-hercegovine
Uf. Cokoli přes BiH znamená komplikace.
Jdou to dva prujezdy pres vnejsi hranici EU, coz je casove riziko. Tak snad na tom BaH poradne v ekonomice, demokracii a harmonizaci prava zamaka a brzo do EU vstoupi.
Aha ono je v Žitavě nebo u vesničky Porajów méně komplikací. Peážní tratě musí být. Že si hází správci dopravní cesty klacky pod nohy je druhá věc.
Tak cesta je tam jenom jedna že jo… 😀 Přes Sarajevo a Mostar… není na tom moc co vymýšlet… 🙂
Tady to vidíš na mapě http://www.bueker.net/trainspotting/maps_croatia—slovenia—bosnia-hercegovina.php
Mně tu mapu ukazovat nemusíš, já ji znám dobře… 😀
Ale osobně teda preferuju tuhle visualizaci:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Railway_map_of_Croatia_and_Bosnia_and_Herzegovina.png
Přijde mi přehlednější… 🙂
A nakonec, pokud se to vyskrabe pres ty hory, tak proc ne… S kapacitou trati tam problem nebude.
tak že to nebude přes ty kopce na pobrezi, kde žádná trat není, to mi došlo; -) jen v jakém je stavu železniční doprava přes bosnu? to je to, co jsem tím myslel
a takový tupý nápad…co tama vozit koupaky na peljesac a k dubrovniku (s přestupem), když tam jsou, jak vidno dle mapy, i dráty?
Ten poslední úsek (Čapljina-Ploče) posoudit nedovedu, ale jinak v té hlavní „trans-bosenské“ trati není žádný problém… 🙂
Z jednoho konce Bosny na druhý se tam každý den „prohání“ soupravy Talgo :).
https://www.youtube.com/watch?v=VQk3NeGO7lM
(video z populárního úseku Sarajevo-Mostar)
Dobrá videa z té oblasti má uživatel Dulevoz – konkrétně Sarajevo Čaplina má z pohledu fíry tam a zpátky včetně rychlostí na talgu třeba tady: https://www.youtube.com/watch?v=hNw8Htu6pMI … infrastruktura fakt problém nebude, spíš celková neochota zainteresovaných správ pustit si tam někoho „zvenku“
Ten poslední úsek poslední roky na chorvatské straně obsluhoval autobus a to jen v létě.
Sjízdné je to elektricky až do přístavu, a když koukneš na vagonweb tak jezdily osobní vlaky zkutečně až do Ploče. Jen politická špína a ekonomická likvidace osobní dopravy.
Já koukal na loňský jízdní řád chorvatských železnic, bude to asi důvěryhodnější než vagonweb.cz A laskavě netykat, když se neznáme.
A sjízdné to není momentálně pokud vím, důsledek místních konfliktů…
Jakych konfliktu? Tech pred 30 lety? 😀 Cargo pod draty jezdi z Ploce pres celou Bosnu uz roky v kuse. Usek od Sarajeva na jih Italove nedavno komplet repasovali.
Osobni vlaky z Bosny neprekroci hranici smer Ploce kvuli nedohode mezi osobnimi dopravci, ale to je uplne jina vec.
Ale to je proto, ze neni dohoda na osobni preshranicni preprave, ne ze by to neslo technicky.
Talgo nejezdi uz vice nez rok…
Jednokolejka je Koper – Divača, pak „až ku Praze“ se dá jet přes Rakousko dvojkolejně. Náročné je stoupání z/do Koperu do/z Divači 25 ‰, nutný PK. Nicméně Slovinci mají v plánu „Neu Koperbahn“ neboli dvojkolejku řešící i to náročné stoupání …
Rijeka – stoupání 26 ‰, jednokolejka, svým způsobem „prašť“ jako uhoď ….
Do Rakouska jsou sice teoreticky dvě trasy, kudy lze jet z Koperu do ČR, a sice Ljubljana-Villach a Maribor-Graz, nicméně, obě jsou částečně jednokolejné. Kromě toho si nejsem jist, zda nákladní dopravci nepreferují často raději cestu přes Maďarsko z důvodu menších sklonů.
nejde v tuto chvíli o to, že 1 jednokolejka je přecpaná a 2. „poloprázdná“?
nicmene abychom neresili jen stancla – krok cd cargo je logicky a spravny a je skvele, ze statni firma takhle slape do mezinarodniho byznysu. ivan bednarik to tam rozjel vyborne.
Nic není jen dobré nebo špatné, ale že je konečně vidět i výsledek práce.
Ciste dotaz neznaleho. Jak to vypada s rozvojem pristavu v Rijece?
Zvlaste pak ve srovnani s masivnim budovanim pristavu v Koperu a jeho noveho kapacitniho napojeni na zeleznicni sit.
Ja jen, jestli to CDC dela s rozmyslem, zvlaste pak ve srovnani s Kretinskym, ktery jse v nakladni doprave prave na Koper orientuje.
A to je takový problém v Pivce rozdělit vlak na 2 části jednu poslat do Rijeky a druhou Koper nebo Terst? S tím si nákladní dopravci poradí. Ale raději by měla zasednout EU a zakázat to vyzobávání rozinek. Kam pojedete s nákladem tam odvezete i lidi jinak žádná licence.
Jako lidi v kontejnerech? Tak asi by to šlo 🙂
Tak jistě. Na tejden by je tam složili a pak zase vodvezli zpátky. https://designingidea.com/wp-content/uploads/2020/03/container-home-bedroom-with-glass-doors-ss.jpg
Když může už řadu let existovat ISO kontejner „márnice“, nevidím důvod, proč by nemohl být i ISO kontejner „hospoda“…😀😀
Momentálně funguje vyzobávání rozinek více opačně … mnohde se vozí lidi, ale přeprava věcí – zavazadel a spěšnin, kusových i vozových zásilek je fakticky zrušena nebo velmi omezena. A někde pak Správa železnic vyzobává rozinky tak, že provozuje trať, ale odmítá provoz všeho a všech.
johooo, a kdo chce vozit zavazadla a spesniny? ono dnes lidi nejsou moc zvedavi na to, ze jim zavolaj z nadrazi, ze tam maj spesninu, ale chteji ji dodat az na koncovou adresu…
Já bych si to dokázal představit něco jako PPL s funkcí ve větších městech (obecně okresních) a blízkém okolí. Odpoledne posbírá dodávka zásilky, odveze je na „depo“ na nádraží, přeloží do směrovacích „klecí na kolečkách“, večerním vlakem se to odveze dále s možnou překládkou a ranním vlakem to přijíždí na místní „depo“ a pak rozvoz dodávkou. Tím že by to jelo na vlaku, který stejně jede a ideálně ve vozy typu BD, tak by náklady na přepravu nemusely být astronomické. Na druhou stranu, takhle (mimo rozvozu od zákazníka na nádraží a z nádraží k zákazníkovi) fungoval ČD Kurýr. A dokud… Číst vice »
Takhle to funguje, ale dnes hlavně s využitím letecké dopravy, která je rychlejší.
Já to myslel především vnitrostátně.
tak možnost si věci posílat tou klecí na kolečkách (klidně svou vlastní a se zámečkem), v Praze na hlavním podám, v Brně na hlavním vyzvedne někdo z rodiny, to by bylo i fajn. pokud by náklady byly míň než palivo na trase brno-praha a zpět, čili tak osm set za klec, tak to by šlo. jen nevím, zda by se to dráhám rentovalo, ale myslím, že by mohlo. jen se obávám, že onen personál, co tohle zajišťoval už není…a pak je to asi smolík.
A vyzovávání rozinek je teda jakákoliv činost, která přináší zisk? Tedy i chodit do práce za výdělekem?
vzal jste si dnes rano zobani na hlavu?
Ano, v Pivce žádný personál není. Kdo by to tam dělal. Strojvedoucí ?
Tu povinnost proč? Aby se mohl vézt Štancl, jinak ten vlak nemá nárok?
Fajn, zajeďte si do Tovačova, a když vás Cargo nevezme, tak zakázat a stěrkovnu zavřit. Co budete požadovat dál, osobní dopravu na každé vlečce? Vždyť je to praštěné a na hlavu padlé, co pažadujete.
…aději by měla zasednout EU a zakázat to vyzobávání rozinek. Kam pojedete s nákladem tam odvezete i lidi jinak žádná licence…
Celý půlden jsem bedlivě čekal na takovouhle myšlenkovou perlu. Marceli, díky!!!!!!!
Já bych to tedy zaved i naopak – ke každýmu Šukafónu do Litně taky vagón hnědýho uhlí nebo řepy.
No proč ne…mohli by takhle zásobovat Běleč…😂
spíš pivak, to by mohlo být populárnější. jinak do litne to chce zavést soupravu prasatko – 2x baafx – prasátko. a bude z toho turistická atrakce
Rijeka by měla do roku 2030 dostat dvoukolejnou novostavbu Zagreb – Rijeka. U úseku Hrvatski Leskovac – Karlovac už probíhá výběrko na stavební práce (mmch. 15 zájemců; zdroj jutarnji.hr). Plus by v roce 2022 měla začít stavba S-Bahnu Škrljevo – Rijeka – Jurdani – Šapjane (s tím i zvýšení kapacity pro náklady), což mimochodem v Rijece způsobilo kontroverze, protože této stavbě má ustoupit 80 budov.
Jak to ty lidičky dělají, že mají 15 zájemců? Že by neměli Havlíčka, Faltýnka a Sechtera?
Mimochodem toho posledního když jsem viděl v rozhovoru ohledně přístavu na kanálu v Ostravě, tak se mi z toho jeho blahosklonně arogantního vystupování chtělo zvracet. Ten člověk je škodná a nemá tam co dělat.
Nemají? Tak lacino prodáme!
Celého Faltýnka & comp. 😀
kdyby babise i s jeho sektou odebrali se závazkem, že je nikdy nepustí zpět, ještě bych jim zaplatil. i ze svého.
ČDC je v prvním čtvrtletí roku 2021 opět na dobré cestě z ekonomického propadu vinou koronaviru. Asi není na místě jen kritizovat, to mi přijde trochu laciné.
A budou ty moderní lokomotivy moct do Rijeky projet i přes Slovinsko, nebo zatím jen přes Maďarsko?
A proč by nemohly jet přes Slovinsko ? Hodoš – Pragersko – Zidani Most – Dobova – Rijeka.
Protože ještě nedávno snad stroje s nápravovou hmotností přes 20 tun nesměly ani z Pragerska do Zidani Mostu, a nevím tedy jestli už je rekonstrukce trati dokončena. Navíc jet takto přes Hodoš a Dobovu, to už je snad lepší rovnou mimo Slovinsko přes Koprivnici, a nebo přes Slovinsko přes Pivku a Šapjane, ale ani tam nevím jestli moderní lokomotivy smějí.
Myslím, že už je to OK.
Přes Celje asi ano, ale přes Šapjane zdá se že zatím ne.
To je super, a že se taky stejně nechlubíte, že přicházíte o vnitrostátní výkony? Nebo se s tím už něco dělá?
Konkrétně o co letos ČDC přišlo? Co vim, tak od červa/ července přebírá od AWT TPCA Kolín, nová vozba z přístavu Kolín.
V reálném světě je normální, že o nějaké zakázky přijdete. Ale musíte získávat i nové. Pokud fungujete dobře , tak objem těch nově získaných bude vyšší, než objem těch ztracených…
A jestli firma dobře funguje poznáte spíše dle finančních výkazů, než dle toho, že přišla či se vzdala nezajímavých přeprav..
Dle účetní uzávěrky za 2020 výnosy ČDC poklesy a výsledek hospodaření je ztráta 276 mil..
V roce 2020 poklesly výkony všem….z dopravy pouze profitovaly rozvážkové a sběrné služby , případně zásobování potravinových obchodů..
„U silniční nákladní dopravy byl za loňský rok výrazný nárůst v přepravních výkonech, téměř 45%, objem přepravených věcí v tunách poklesl o asi 9%. Nárůst je způsoben zejména poměrně výrazným vzrůstajícím trendem v mezinárodní silniční nákladní dopravě.“ https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Statistiky-prepravy-za-rok-2020
To není pravda.
Dle úspěšných výkazů se poznají spíš zlatokopečtí vyzobávači rozinek než firma rozvíjející se a snažící se nabízet dobré služby, resp. ta skutečně dobrá firma se pozná podle něčeho jiného než jen zisku, byť je v zákoně nemorální zásada tvorby zisku jako snad jediného účelu … .
jasny, melo by byt v zakone jasne dane, ze na zeleznici firmy existuji za ucelem umeleho poskytovani pracovnich mist pacientum jako je vit juza. zisk jde stranou.
A výši maximální čisté mzdy stanoví soudruh na úřadě, zbytek bude použit na zaopatřovací účely. A na takovém úřadě pak budou sedět Jůzové a chtít „desátek“ za to, aby přiznali vyší než minimální mzdu. Protože o to jim jde – sebrat jiným peníze, aby nikdo neměl víc. Závist.
Finanční výkazy- to není jenom údaje o zisku , ale údaje takřka o všem. O majetku majetkových pohybech , obratech , nákladech , zaměstnancích atd, atd….Z čeho (v první fázi) si myslíte že rozhoduje banka, zda vám dá či nedá úvěr ?
Takhle tam vyzobávat rozinky. Že se ta státní firma ČD Cargo nestydí.
Zato dovézt jeden vagónek dejme tomu z Našice do Osijeku, to jí nevoní. Jen rýžovat zisk na lukrativních trasách.
😀 😀
„Že se ta státní firma ČD Cargo nestydí.“
To je přeci ryzí soukromník, podobně jako ARRIWA, DLB, AWT/PKP C….:-)
nebo stancla z martin brodu do kninu. sukafonem.
Člověku se chce zvracet z toho tržního hospodářství! Důchodci se budou chodit dívat jak jezdí nákladní vláčky do Ploče a Rijeky. Osobní dopravu mimo Regijetu nikdo řešit nebude?
Setapouch! Sobí hnusec!
Kdo to píše ten to je.
Komentář hodný žáka základní školy. Myslel jsem, že už jste trochu starší.
Já zas myslel, že až budu v důchodu bude osobní vlaková doprava. Asi budu jako důchodce muset jezdit autobusem a lítat. Dráha bude horší než před revolucí.
Kdyby ses tady neobjevil, tak bychom si Tě museli vymyslet. Jinak by to tady byla šílená nuda.
A teď vážně…. Marceli, Ty jako člověk ze sociálně spíš průměrné rodiny jsi před revolucí jezdil do Jugoslávie?? Tušíš aspoň, kolik vlaků tehdy jelo z Českolosvenska do Jugoslávie??
Víš kolik jelo vlaků do Rijeky? Nula.
Nebudeš letadla během 20 let budou vypadat úplně jinak než dnes autobusy jsou jeden velký?
A kolik vám do toho důchodu ještě zbývá?
kun je jednou hribetem, stancl dvakrat ditetem.
Máte možnost to osobně vyjednat.
Proč, to má přece vyjednat ten kapitalismus, ne? Stejně jako lyžarský vlek na Václaváku. A ne že budou vlekaři vyzobávat rozinky na sjezdovce.
Řekl Marcel, podupávaje před neexistující pokladnou se svazkem bankovek na nákup měsíčáku…
tak tyhle vtipky si fakt nechte od cesty – stancl zasadne jezdi na fipku a cilem je vlakodrom pres balkanske pustiny, ktery by si mohl projet zadarmo.
Stydím se 🙄
vy uz jste v invalidnim duchodu na hlavu?
Tam bude většina managerů od SŽ, MD, a ČD po decimaci (provedené ale opačně, každý desátý bude ponechán, ostatní vyletí)…😂