ČD Cargo má svůj první duální Vectron, jezdí v Německu
Dopravce s pořízením dalších čeká na další napájecí soustavy.
Společnost ČD Cargo zařadila do provozu první duální lokomotivu Vectron Dual Mode. Kombinuje provoz pod střídavou napájecí soustavou s pohonem na naftu. Zatím první lokomotiva jezdí na výkonech v Německu.
O pořízení lokomotivy informoval na sociální síti X předseda představenstva Tomáš Tóth. Lokomotivu s číslem 248.082 bude provozovat německá pobočka ČD Cargo, nasadí ji hlavně na přepravu automobilů nebo dřeva.
„Máme ho pronajatý na rok s opcí na další prodloužení,“ řekl Tóth. O nákupu takových lokomotiv podle něj dopravce bude uvažovat ve chvíli, kdy stroj zvládne i střídavou napájecí soustavu běžnou v Česku a bude tu i schválená pro provoz.
ČD Cargo stejný typ lokomotivy testoval loni. Zatím je ve verzi pouze pro napěťovou soustavu 15 kV 16,7 Hz.
ČD Cargo testuje dvouzdrojový vectron, zatím jen v dieselové trakci
Lokomotiva je navržena pro provoz na střídavém napětí 15 kV a vybavena vlakovým zabezpečovacím systémem PZB. V obou provozních režimech disponuje trakčním výkonem 2 000 kW. Objem palivové nádrže je 2 600 litrů nafty. Maximální provozní rychlost lokomotivy je 160 km/h.