ČD Cargo testuje dvouzdrojový vectron, zatím jen v dieselové trakci

Siemens Vectron Dual Mode v ústeckém depu ČD Cargo. Foto: ČD CargoSiemens Vectron Dual Mode v ústeckém depu ČD Cargo. Foto: ČD Cargo

Siemens získal na lokomotivu již téměř 200 objednávek.

Společnost ČD Cargo začala s testováním lokomotivy Siemens Vectron Dual Mode. Ta kombinuje elektrický pohon s dieselovým. Dvouzdrojovou lokomotivu má zapůjčenou na necelé dva týdny.

Lokomotiva jezdí od dnešního dne, testování skončí 14. dubna. „Provozovat ji lze nyní jen v dieselové trakci, a to dle podmínek zkušebního provozu vydaného Drážním úřadem. My konkrétně plánujeme lokomotivu vyzkoušet na relaci Děčín – Most, Most – Cheb. Případně dále z Děčína na Prahu, Nymburk a zkusíme dojet i do Mělníka,“ řekl předseda představenstva Tomáš  Tóth. Lokomotiva má označení 248.019.

Společnost Siemens Mobility dosud prodala 195 dvouzdrojových lokomotiv Vectron Dual Mode 18 zákazníkům. Vectron Dual Mode vychází z platformy a komponent Vectronu. Lokomotiva je navržena pro provoz na střídavém napětí 15 kV a vybavena vlakovým zabezpečovacím systémem PZB. V obou provozních režimech disponuje trakčním výkonem 2 000 kW. Objem palivové nádrže je 2 600 litrů nafty. Maximální provozní rychlost lokomotivy je 160 km/h. Prvního zákazníka pro Dual Mode získal Siemens koncem roku 2019.

Tagy ČD Cargo Siemens Vectron Dual Mode
41 komentářů