ČD Cargo má svůj první duální Vectron, jezdí v Německu
Lokomotiva Siemens Vectron Dual Mode. Foto: ČD Cargo
Dopravce s pořízením dalších čeká na další napájecí soustavy.
Dopravce s pořízením dalších čeká na další napájecí soustavy.
Něco podobného myslím plánovalo i CZ LOKO.
Mám pocit, že se to mělo jmenovat Dualliner 2000,
ale pak od toho asi potichu ustoupili.
Plánovat se dá ledasco. Jenže on to musí někdo schválit a taky si to někdo koupit. A taky je důležité, aby na to byly i za 10-20 let náhradní díly.
Nicméně Dualshunter 2000 (aktuálně prodáno snad 6 kusů italským dopravcům) parametrově odpovídá Vectonu DM light, nakupovaném DB Cargo (zatím 150 kusů).
Proč se ty duální lokomotivy neřeší připřáhnutím generátorovébo nebo bateriového vozu? Výrobce by nemusel vyvíjet zcela novou lokomotivu a řešit, jak to tam všechno nacpat.
A po objetí vlaku jak ? To se bude celou dobu ten přívěšák tlačit a nebude skrz něj vidět ?
Tak přívěšák bude mít kabinu a bude to řidičák. 😀
A kdyby se podařilo protáhnout data(wtb) i energii přes vagony, nemusel bych objíždět – tak mě napadá, kolik W se protlačí přes topný kabel? 😀
Pokud něco takového jako generátorový vůz dělat, proč by nejezdil sám? A vyjde klasická naftová lokomotiva.
Pokud generátor nebude umět jezdit sám, možná se ušetří hmotnosti a zjednoduší schvalování, ale kdo to koupí?
V aktuálním ŽM se píše, že dvoufrekvenční verze bude k dispozici v roce 2027.
Siemens nemá potřebu na to nějak tlačit. Na Vectron DM 15 kV má spoustu zakázek a nějakým velkým množstvím kusů do ČR nepočítá. Teď musí vyřešit především osobní DM a DM s ETCS.
Ideální na Praha – Třeboň – Vídeň a původní Railjety
Tam se má stavět trolej a snad už příští rok.
Idelání na Interjet + řidičák Č. Budějovice – Jihlava – Brno.
Nebo pokračování Západního expresu z Chebu do Norimberka.
Nebo pokračování Bavorského expresu z Plzně do Mnichova.
Z těch tratí, které zmiňujete bohužel jen ta první. Tam by se těch 2000 kW na kolech dalo v úseku Ševětín – Veselí přežít a jinde je to jedno. Na pokračování Západního expresu z Chebu do Norimberka Vám stačí Ragulin nebo Herkules, netřeba tam tahat elektrickou výstroj. Nicméně si myslím, že řada DB 612 tam rychlostně vyhovuje, spíše tam jsou problémy s kapacitou jednotek. A trať Plzeň – Mnichov je v úseku Regensburg – Mnichov tímto strojem rozumně nevozitelná, bylo by to příliš pomalé. Je potřeba si uvědomit, že toto není elektrická lokomotiva s vestavěným dieselem, ale právě naopak diesel… Číst vice »
Interjet s řídícím vozem + tohle a řešení na mnichováky od Plzně dál je na světě!
Pod trolejí je výkon poněkud malý….
O výkon nejde. Ale o tažnou sílu. A díky zpřevodování do síly má tato lokomtiva obdobně velkou tažnou sílu jako klasický vectron. Nevýhoda je, že se sníží maximální rychlost.
DM má při rozjezdu maximálně 250 kN a pak ta tažná síla velice rychle klesá. MS má při rozjezdu 350 kN.
Bohužel neumí 3 kV DC a objednatel trvá na tom, že to pod dráty nesmí na naftu. A třísystém Siemens dle všeho neplánuje.
Třísystém jedině na šesti nápravách od Stadleru 🙂 Ale to asi taky nespadá do požadavků MD. Pokud tedy tyto mají vůbec nějaké reálné řešení..
Maximálka 120 km/h je docela málo ikdyby to 3 kV stejnosměr umělo. Jestli by nakonec nevyšel rychleji i přepřah a mám jisté obavy: Tohle má 114-126 tun, o dobrých 30 tun víc než běžná lokomotiva na nejmenovaném mostě provozovaná.
Euro9000 by mělo umět i 160 km/h, kdyby si to někdo objednal. Ale jasně, je to sci-fi.
Však on píše od Plzně dál, tam stačí jen 15 kV, tahle lokomotiva stejně neumí ani těch 25 kV. Ale velký smysl by mi to také nedávalo.
Od Plzně dál by se konečně mohla začít budovat trolej a ne vymýšlet kraviny.
Dle informací z přednášky Siemensu se řídící vozy k Interjetům neplánují.
Krásný stroj,škoda,že jako strojvedoucí čdcargo se s ním můžu pokochat jen na obrázku…jako s těma dalšími vectronami a traxxy😂😁😏
A v Německu s tím strojvedoucí ČD Cargo jezdit nebudou nebo jak?
😃😃😃😃😁😁😁😁😁😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🙂🙂🙂🙂😌😌😌😌😏😏😏😏
Čím víc smajlíků, tím víc Adidas. ♥
Nekecej… Na Dual Větroni se projede od Carga úplně každej… Jednou za dva roky… Na dvě hodiny… Na simulátoru Carga ve Třebové. 😂
To je fakt😂👍