ČD Cargo má první vectron z nové série, motivem vlajky připomene výročí republiky

Devátý vectron pro ČD Cargo připomněl sto let republiky. Pramen: ČD CargoDevátý vectron pro ČD Cargo připomněl sto let republiky. Pramen: ČD Cargo

Do České republiky koncem října dorazila první lokomotiva Siemens Vectron ze čtyřkusé série pro ČD Cargo. Státní dopravce si čtyři

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Děčíňan

Nu, můj názor je takový, že je sice dobře, když dochází k obnově vozového parku nejen v Cargu. Co ale dobře není je to, že nové lokomotivy nejsou a hned tak asi nebudou od české Škodovky, která po celá desetiletí patřila společně s ČKD k tradičním vozidlům nejen v ČSD/ČD. ČKD jak víme bohužel definitivně zmizela z povrchu zemského, ne tak ale plzeňská Škodovka. A právě fakt, že tu máme svého, domácího výrobce, který je jistě schopen vyrábět stále dobré lokomotivy mne utvrzuje v tom, že radovat se sic z nových, ale zato cizích vozidel, není na místě. Ano, jisté… Číst vice »

Petr Šimral

A Vy byste si něco takového pro nákladní dopravu koupil? Nejdražší lokomotivy v Evropě, nižší tažná síla, nejistý servis?
Nákladní železniční doprava není o politice, je o penězích…

Děčíňan

Politiku bych sem vůbec nepletl, předešlým příspěvkem jsem chtěl pouze říci, že je škoda sledovat, jak se pomalu, ale jistě mění tradiční značka lokomotiv za zahraniční, což jistě není nic, na co bychom měli býti pyšní. Je ale zároveň pravdou, že si za dřívější blamáž s řadou 380, může škodovka sama.

Bobo

Dulezitejsi nez vzhled je vzdy bezporuchovost a funkcnost. O tom b
y takova Pesa mohla vykladat….

liposh

Doteď si vzpomínám, jak se mě jako malýmu líbily Laminátky (tehdy už celkem starý, ale naprosto nádherný). Takhle se vytváří v té mladé generaci to zapálení pro věc. Jak na Vectronu, tak na Traxxu nenajdete jednu hezkou věc navíc.

Petr Šimral

Ale najdete. Funkčnost, spolehlivost, vysoké proběhy mezi údržbami a z toho vyplývající „láci“.

Dash9

Přijde mi trochu švejkovské slavit výročí samostatnosti republiky polepením lokomotivy vyrobené v Německu. A kdyby byla původem rakouská, tak by to byla ještě lepší truc akce. 🙂

Petr Šimral

Pravda, ale Pětieso je na polep náročnější : – )

liposh

Už jsem to tu říkal, ale nechápu, jak můžou být ty Vectrony tak vizuálně hnusný. Tím spíš, že vedle toho se vyrábí i Taurus, který je hezký. A co se týče Traxxů, tam je až škoda mluvit. U Bombardieru asi ani pozici designera obsazenou nemají. tam se návrhy asi dělají ve Windows Malování za pomocí nástroje „mnohoúhelník“. I ti „blbí“ poláci z Pesy jsou schopní navrhnout vizuálně hezkou lokomotivu, ale tady to zjevně nejde.

Eda

Souhlasím 🙂 dlouho jsem si na vzhled Vectrona proti Taurusu „zvykal“ a nyní ho jen akceptuju, ale je rozhodně pro mě horší. A u Traxxu by stačilo relativně málo, no aspoň mě nerozčiluje tolik jako na začátku Vectron. PL za vzhled palec nahoru.

Apollo 17

Taurus se vedle Vectrona nevyrábí!Vectron je nástupce Taurusu a má již zesílená čela ,které vyhovují novým TSI.Taurus toto nesplňuje a nemůže se již vyrábět.

liposh

Máte pravdu. Ale tím hůř.

Dash9

Mě zase vzhled Vectrona zaujal na první pohled a to již před deseti lety, kdy to ještě nebyl Vectron, ale překabátěný Herkules. Tím myslím šestinápravové ER20 CF pro litevské dráhy.

Richard

V cem je rozdil mezi cargo( rada 383)a osobka (rada 193) ?maximalni rychlost, predpokladam ze vectron rada 193 neni jenom na 3kV?

_Pavel_

Není jen rozdíl, že 383 je české značení a 193 německé? Tedy lokomotivy registrované v ČR jsou jako řada 383.

Dušan

Ty 4 ks Vectronů mají být na zpětný leasing, ČD Cargo na to vypsalo zakázku..doba leasingu je stanovena na 10 let, po skončení možnost odkupu vozidel do vlastnictví za 100 EUR každé, celková pořizovací cena uvedená ve smlouvě je 16 mil. EUR bez DPH, čili jeden Vectron stojí 4 mil. EUR.

LG

Série těžko bude čtyřkusá, spíš měl autor na mysli čtyřkusovou.

Vít Jůza

Pokud nebude např. čtyřkusičitá nebo čtyřkusičelá, ale jen čtyřkusá, tak je to pořád velmi dobré.

Eda

Fakt škoda že tady nejdou eomotikony 😀

Michal

Nejdou? 💩

Bobo

Traxx a Vectron je z hlediska rozmisteni ovladacich prvku znacne odlisny. Proto je koupe techto dvou druhu lokomotiv idealni pro udrzeni pozornosti strojvudcu…. Proc ma Metrans jen Traxxe??

Kuba S.

Metrans má třeba pronajaté i 2x 189. Rozdíl ve stanovišti je, ale asi tak velký jak u aut, co mají zpátečku k sobě a nebo od sebe.

Bobo

Tak zkus jezdit naprosto presne a bez zavad na necem co ma sberac a HV vpravo a druhy stroj vlevo. To jsou totiz podstatne veci ktere poznas pouze tehdy pokud na tom budes jezdit….

neználek

Haha! Ty umíš rozesmát. A který z nich má tedy výše uvedené po pravé ruce?

X 1

Traxx HV na pravo. Sichr. Taurus vlevo. Vectron, keine ahnung.

neználek

Pravda. Sám jsem zapochyboval, jelikož mi 186/386 neprošla pod rukama, narozdíl od 185, kde je na 100% vlevo. I tak. Když vlezu na mašinu, mozek nějak sám přepne na mašinu, na které se zrovna nalézá, stejně jako sprachmodus podle aktuální železniční správy, a proto mi připadalo poněkud úsměvné, že s tím může mít někdo problém. Spíše se mi stalo, že jsem si mašinu vypnul v plném tahu, když jsem zaměnil HS za Freitaste. Od té doby obsluhuji PZB směrem od sebe.

X 1

Tak s tou fälle nejseš sám. 🙂

Petr Šimral

No, já jsem si s Herkulesem na Blatově pod stahovačkou chcípnul motor : – (

X 1

🙂

petr.r

není traxx levnější o 20mkč?

Tomas

Myslíte, že lokomotivy se prodávají za nějakou jednotnou velkoobchodní cenu?

Petr.R

Prodávají se jak auta, konfigurace na přání zákazníka a počet objednaných kusů a od toho se odvíjí cena.Za smluvní cenu nakupují leasingový firmy aby měly ztoho výdělek pro sebe, žádná charita.

Kubrt

Proč má Metrans jen Traxxe??

Nebudu odpovídat za Metrans, ale připomeňme si, že když Metrans začal kupovat vlastní elektrické lokomotivy (2013-2014), byl Vectron MS novinka, zatímco Traxx MS2 už byl zavedený výrobek. Siemens měl po ukončení výroby „Eurosprinterů“ a v počátcích Vectronů takové, objemem produkce slabší, období a Traxx naopak frčel, teď je to trochu naopak.

Asdf

Značně odlišné? Nejsem sice strojvůdce, ale byl jsem v několika kambinách moderních lokomotiv a jednotek (včetně Traxxu nebo 109E) a byl jsem docela překvapený, jak jsou ty ovládací prvky rozložené po palubní desce skoro všude stejné.

Petr Šimral

No. METRANS používal lokomotivy ES64F4 a TRAXX MS2. Obě řady rutinně. Odlišné umístění základních ovládacích prvků (sběrače, hlavní vypínač) je problém a byl jsem rád, že se nám podařilo lokomotivy sjednotit. Bohužel s nárůstem výkonů jsme museli opět začít najímat i Siemensy, tedy opět nastal problém se zácvikem strojvedoucích a i s odlišnými ovládacími prvky 🙁
Sklad v DYKU máme taky naplněný pouze pro TRAXXy…

Bobo

Pro vsechny, nazory p. Simrala maji cenu i hodne odbornou povahu….

X 1

Dotaz na pana Šimrala.

Traxx MS 3 u Metransu?
Budou. Nebudou. Možná budou?
Nebo pronájem něčeho jinýho?

Petr Šimral

Probíhá výběrové řízení…

X 1

Šibalská odpověď. Přesto díky.

poiuz

Nebo třeba Vectrony chtěli, protože mají skoro o 1MW větší výkon a můžou 200km/h?

petr.r

moc se v tom nevyznám, ale myslím, že cargo nemá nákladní vagony na 200km/h, ale už chcou traxxe, nebot je levnější, má stejný kroutící moment a ten výkon nevím o jaký vectron se jedná a jakou má maximálku, tím pádem nevím jaký má výkon.

petr.r

nejsou vectrony pro cargo na 160km/hod?

Petr Šimral

V nákladní dopravě na rovinatých tratích (fakt tu Alpy nemáme) výkon není rozhodující. Ale Vectron je o čtyři tuny těžší, to je zajímavé.
Rychlost vyšší jak 120 km/h je zajímavá pouze pro strojové jízdy a to stejně provozovatel dráhy v ČR není schopen využít…

Petr.R

a ještě prosím nějak naznačit cenu traxxe, vectrona známe tych 105Mkč plus mínus .

Petr Šimral

Zjednodušeně za multisystémovou loomotivu žádá výrobce +- autobus 4 mil. Euro 🙂