To máte jako s těmi potravinami. Zákonem to nakázat nejde, musí to lidem dojít tak nějak samo a ve větším měřítku, aby se na tom dalo stavět. A trvá to, jak víme….
Laik
3 let
Posláním ČD Cargo není podporovat domácí průmysl, ale vozit náklad po železnici. A starat se o svěřené zdroje s péčí řádného hospodáře.
Takže sorry jako…..
Dva traxxy dostal loni, letos jich dostane 13, takže za ně utratí necelých 1,3 miliardy Kč. Vzhledem k pomalému schvalování ještě dstane nějaké kompenzace.
Mohou tyto traxxy po schválení v ČR jezdit ve zkušebním provozu v okolních zemích?
Obávám se, že než to přežvýká EBA a následně DB Netz, tak to bude na dýl. Němci si vše dělají po svém a celé Euroschvalování budou řádně přezkoumávat, aby nevzniklo žádné nebezpečí pro jejich síť. Copak se nikdo nedokáže poučit z kauzy BR 380 a následně 102?
A co z toho vyplyne? Že si ČDC Cargo bude muset půjčit další Vectrony na další expanzi.
No ten nátěr se moc nepovedl – čelo pěkný, ale bok je na úrovni 10-ti letého děcka. Prostě tvůrce ten bok přeplácal stylem jak kdysi u ČD – taková lidová tvořivost.Ten s tou tapetou krajiny se ale moc poved, podobně jako třeba Traxxy BLS Cargo tam mají Alpy. Rozumně jednoduše vypadaly i ty pronajaté od Angel/Alpha Trains
Tak je to super, ze by se nemuselo v ČT (ale i jinde) tolik preprahat. Nicmene stalo by za promysleni dat na masinu za 100 mega obycejnou vysilacku (co zvladne simplex). Domlouvani posunu atd. pres GSM-R je totiz ve stanici, kde to je denni chleb, opravdu velke utrpeni…
Ačkoliv mám Simplex rád pro posun, tak pro jednorázové sjednání posunu není zas tak složité použít klasické GSM-R, dokonce ho používám trochu raději, protože mám skoro 100% jistotu, že se dovolám, na Simplexu to je občas na dlouhé lokte, než se Vám výpravčí ozve.
Už jsem zkoušel i Režim posun v GSM-R a taky se mi výpravčí ozval.
Původní Pražák
3 let
Normálně jsou mi nátěry celkem fuk, ale tohle je podle mě katastrofa. To už si zase malují soutousi ve vedení sami a na jednotný korporátní vzhled se kašle?
Podle mě lepší než klasická „čára ponoru“ co má cargo skoro na všem.
Prádelník
3 let
V ČR bude jezdit 35 Traxxů MS3….Tak to jsme trumfli Německo, Rakousko, Polsko a Slovensko dohromady. Zajímavé je, že to nikdo jiný nekupuje.
Svět naruby: ČD si pořizují mezinárodní lokomotivy na vnitrostátní dopravu a ČDC naopak vnitrostátní lokomotivy na mezinárodní výkony. Nebo mi něco uniklo?
Schválení pro Německo pro 388 přijde kdy? V letech 2025-2030?
Němci mají dost moderních lokomotiv a neustále je obnovují, tak si mohou tento model přeskočit. Rakušáci důrazně sjednocují lokomotivní park a mají silný sklon k Siemensu. Poláci si víceméně vystačí s vlastní výrobou lokomotiv a Slováci na to prostě nemají. Je sice pravda, že Traxx je proti Vectronu trochu lowcost.
Když začínal Vectron, tak si ho taky nikdo nekupoval a chvíli to vypadalo, že Bombardier Siemense v lokomotivách převálcuje. Teď to vypadá opačně; obě ty firmy mají nějaký inovační cyklus o pár let posunutý vůči sobě.
Jo uniklo. Že jsou v ČR dva systémy ani tak ne, ale spíš to, že zboží se vozí přes hranice. A ČD Cargo chce vozit samo za sebe až do Německa. Škodovky ze Škodovky například. Zatím neměli s čím jezdit, tak doteď nejezdili.
CDC přece dobře ví, jaký potenciál má mimo CZ. Růst objemů přepravy tam mají enormní. Asi bych se nebál toho, že by brzy nedostali schválení pro potřebné země. Přece jenom jde o velikého výrobce. Myslím, že CDC má tady silnou pozici a že to může využit k tomu, aby stáhlo dodavatele z kůže.
Hm, ještě že ho nemá založený na lokomotivách ČKD, to už by nikdy nic nemohli koupit touto logikou asi. I když ona ani ta Škoda už ty lokomotivy nevyrábí.
Výrobce musí být zoufalý, když se takto podbízí a slibuje a slibuje. Mimochodem, garážovka v Uhří dostane na podzim 10x Vectron MS A17, aby se dalo jezdit skrz až do Koperu.
Teď se začíná v dokumentech uvádět označení TRAXX3 MS, aby se zdůraznila variabilita základní platformy a unifikace s ostatními variantami, jako TRAXX3 DC a TRAXX3 AC, které mají většinu přenositelných prvků.
Ano, vidím, že to výrobce napsal jen jako Traxx 3. Bez MS či DC. A kde jinde se to používá jak kolega psal? Jde sice jen o slovíčkaření, ale všude v textech je to popsáno jako MS3. A cargo napsalo 3MS a všeci to bez uvažovaní zkopírovali, ale v dalším textu zase napsali MS3……. Trochu divné ne?
To máte jako s těmi potravinami. Zákonem to nakázat nejde, musí to lidem dojít tak nějak samo a ve větším měřítku, aby se na tom dalo stavět. A trvá to, jak víme….
Posláním ČD Cargo není podporovat domácí průmysl, ale vozit náklad po železnici. A starat se o svěřené zdroje s péčí řádného hospodáře.
Takže sorry jako…..
Nákup neschválených lokomotiv není péče řádného hospodáře firmy ve vlastnictví státu.
A u nás se vyrábí schválena lokomotiva?
Njn, dovolili si kopupit lokomotivy, který jezděj, výrobce dodává díly, podporu… A není to kusová výroba stylem Omyl, ještě větší omyl..
Myslím, že minimálně Slováci by taky mohli vyprávět. A nejde jen o vlaky ..
A víte, že bombardier má výrobní závod i v České Lípě?
A podle čeho se tedy vedení ČDC rozhodovalo?
Stačí si přečíst druhý odstavec článku.
Jančura v jednom rozhovoru říkal že chce objednat další loko za miliardu tento rok,(takže tak na 50% přibyde dalších 10)
Dva traxxy dostal loni, letos jich dostane 13, takže za ně utratí necelých 1,3 miliardy Kč. Vzhledem k pomalému schvalování ještě dstane nějaké kompenzace.
Mohou tyto traxxy po schválení v ČR jezdit ve zkušebním provozu v okolních zemích?
Obávám se, že než to přežvýká EBA a následně DB Netz, tak to bude na dýl. Němci si vše dělají po svém a celé Euroschvalování budou řádně přezkoumávat, aby nevzniklo žádné nebezpečí pro jejich síť. Copak se nikdo nedokáže poučit z kauzy BR 380 a následně 102?
A co z toho vyplyne? Že si ČDC Cargo bude muset půjčit další Vectrony na další expanzi.
Ano, ale chce koupit ještě další
ČD Cargo si ty lokomotivy ani nezaslouží. Už kvůli tomu hnusnému nátěru.
To je otázka vkusu. Mě se líbí a nevím proč by mělo být ČD cargo trestáno za to že zrovna Vám ne.
To je zase komentář na úrovní 10 let starého děcka.
No ten nátěr se moc nepovedl – čelo pěkný, ale bok je na úrovni 10-ti letého děcka. Prostě tvůrce ten bok přeplácal stylem jak kdysi u ČD – taková lidová tvořivost.Ten s tou tapetou krajiny se ale moc poved, podobně jako třeba Traxxy BLS Cargo tam mají Alpy. Rozumně jednoduše vypadaly i ty pronajaté od Angel/Alpha Trains
pozor pozor, kde by byly autobazary a autosalony, kdyby si dámičky nevybíraly auta skrzevá barvu 😀
Tak nekdo to ma jako sport,hodit v diskuzi nesmysl a pak se strasne bavi nad reakcemi.Holt doma u PC je kazdy machr.
Chybí tomu blesky na bočnici? 😀
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754054.jpg
Tak je to super, ze by se nemuselo v ČT (ale i jinde) tolik preprahat. Nicmene stalo by za promysleni dat na masinu za 100 mega obycejnou vysilacku (co zvladne simplex). Domlouvani posunu atd. pres GSM-R je totiz ve stanici, kde to je denni chleb, opravdu velke utrpeni…
Jednak ta vysílačka simplex umí, jednak byste si v Německu asi nezajezdil, když neumíte obsluhovat GSM-R.
Traxx taky neumí nás český simplex jako Vectron?
Traxxy MS3 RJ CZ simplexy umí
Ačkoliv mám Simplex rád pro posun, tak pro jednorázové sjednání posunu není zas tak složité použít klasické GSM-R, dokonce ho používám trochu raději, protože mám skoro 100% jistotu, že se dovolám, na Simplexu to je občas na dlouhé lokte, než se Vám výpravčí ozve.
Už jsem zkoušel i Režim posun v GSM-R a taky se mi výpravčí ozval.
Normálně jsou mi nátěry celkem fuk, ale tohle je podle mě katastrofa. To už si zase malují soutousi ve vedení sami a na jednotný korporátní vzhled se kašle?
Podle mě lepší než klasická „čára ponoru“ co má cargo skoro na všem.
V ČR bude jezdit 35 Traxxů MS3….Tak to jsme trumfli Německo, Rakousko, Polsko a Slovensko dohromady. Zajímavé je, že to nikdo jiný nekupuje.
Svět naruby: ČD si pořizují mezinárodní lokomotivy na vnitrostátní dopravu a ČDC naopak vnitrostátní lokomotivy na mezinárodní výkony. Nebo mi něco uniklo?
Schválení pro Německo pro 388 přijde kdy? V letech 2025-2030?
A že je kupuje TXL víte? A víte kde mají jezdit? A přes kolik států?
Vím. Ještě neodebrali ani jedinou.
Němci mají dost moderních lokomotiv a neustále je obnovují, tak si mohou tento model přeskočit. Rakušáci důrazně sjednocují lokomotivní park a mají silný sklon k Siemensu. Poláci si víceméně vystačí s vlastní výrobou lokomotiv a Slováci na to prostě nemají. Je sice pravda, že Traxx je proti Vectronu trochu lowcost.
V Polsku se sice vyrábí Dragon a Gama, ale i tak tam Traxxů a různých Siemens strojů jezdí nemálo.
Proto píši víceméně.
Proč na to Slováci nemají? Už stačili všechno rozkrást?
Podle kamarádů fírů se s Traxxem jezdí mnohem lépe, než s Vectronem. Cituji: není to Taurus, ale oproti Vectronu je to super mašina.
A je možné to nějak upřesnit, co jim na Traxxu imponuje?
Aby se podle toho bylo možné v budoucnu zařídit…
Pd jiných kamarádů strojvedoucích vím, že nejlepší pohodu přináší na stanoviště Stadler v podobě Flirtu, Kissu a EuroDualu například.
Traxx je levnější než Vectron? I ve verzi pro 200 km/h?
Když začínal Vectron, tak si ho taky nikdo nekupoval a chvíli to vypadalo, že Bombardier Siemense v lokomotivách převálcuje. Teď to vypadá opačně; obě ty firmy mají nějaký inovační cyklus o pár let posunutý vůči sobě.
Kupoval. 2013, 3 roky po představení prototypu. Railpool, Boxxpress, MRCE…To byl jiný odpal.
MS3 vyjel 2018. Mě to zas tak rozdílné nepřipadá, můžeme to brát tak, že MS3 odpalují čeští dopravci 🙂
Ani nevíte, jak blízko pravdě je Vaše tvrzení… Aneb 383 taky není uvnitř jako 193/1293. Můžete tipovat, jestli je na tom lépe či hůře.
Lampičky? Jiné kliky u oken? Plnohodnotná druhá sesle? Bunkr pult úplně zbytečně u 383 ČDC?
A když zvenku, ADD?
Jo uniklo. Že jsou v ČR dva systémy ani tak ne, ale spíš to, že zboží se vozí přes hranice. A ČD Cargo chce vozit samo za sebe až do Německa. Škodovky ze Škodovky například. Zatím neměli s čím jezdit, tak doteď nejezdili.
To bude legrace, až se do Škodovky nakýblují DB nebo ÖBB.
Tak to jsem opravdu netušil. A řekl to někdo panu Tóthovi, že je potřeba mít do Německa lokomotivu schválenou v Německu?
CDC přece dobře ví, jaký potenciál má mimo CZ. Růst objemů přepravy tam mají enormní. Asi bych se nebál toho, že by brzy nedostali schválení pro potřebné země. Přece jenom jde o velikého výrobce. Myslím, že CDC má tady silnou pozici a že to může využit k tomu, aby stáhlo dodavatele z kůže.
DB, ÖBB a PKP CARGO moc dobře ví, jaký mají potenciál v ČR. ČD Cargo je v Rakousku jen velmi malou garážovkou.
Trzni ekonomika a otevreny trh
ČD Cargo je založena na lokomotivách Škoda. Takto se ještě více tříští jeho vozidlový park.
Na lokomotivách Škoda mnoha a mnoha malých sérií, každý pes – jiná ves.
A jakou lokomitivu Škoda by si měli v ČDC teď koupit? Poraďte jim 🙂
napíše vám že by jim škoda vyrobila zatopky….
tenhle případ je fakt …..
Pan Král má na mysli tu elektrickou dvousystémovou lokomotivu Panter.
Pětidílnou, že jo? 😀 👍
Hm, ještě že ho nemá založený na lokomotivách ČKD, to už by nikdy nic nemohli koupit touto logikou asi. I když ona ani ta Škoda už ty lokomotivy nevyrábí.
No, ani to dlouho netrvalo…
Souhlasím. Co je české, to je hezké.
tak vy asi český nejste
Spíš německý…
Mezi Laminátkou, Hrbatou a Peršanem je hromada shodných dílů, protože jsou všechny ze Škodovky. Například celá TRS je na nich stejná.
Ještě jsou stejné brzdové špalky.
Jakože stejně rychle ubývají?
zase ty? takže podle tebe mame začít vyrábět esa, abychom měli co nejmeně typů loko?
No tak bude od teď založený na lokomotivách Bombardier…
Dnešní noční jsem strávil na stroji škoda r. v. 1971. Nemyslíte, že je čas na obměnu vozového parku?
Takže CD Cargo bude mít celkem 60 traxxu?
Mluvilo se o využití obce 40traxxu + soutěž na nové loko
Přečtšte si článek…
ano,, ale psalo se že ČDC chce tento rok 50 lokomotiv (10 se vysouteží a 40 na opci)
Tu opci asi nechají být, když sehnali novou výhodnější smlouvu.
Přečtěte si, prosím, titulek.
Teď tomu nerozumím, proč se vypisovala další soutěž, když ještě není vyčerpaná opce na dalších 40 strojů? Něco mi uniklo?
Chteli zjistit, jestli neni neco lepsiho/levnejsiho? Kdyby nebylo, vyberko zavrou bez viteze a vyuzijou opci.
Prej se CDC dostalo ještě na lepší (nižší) cenu za kus.
Výrobce musí být zoufalý, když se takto podbízí a slibuje a slibuje. Mimochodem, garážovka v Uhří dostane na podzim 10x Vectron MS A17, aby se dalo jezdit skrz až do Koperu.
Tak odpověď jsem našel na FB, těchto 10 ks se podařilo sjednat za ještě lepších podmínek než kdyby čerpali z opce.
Myslím že se obce využije taky
40 z opce + těchto 10
Obce, opce, vzdyt je to prece jedno.
Proč by využívali opci, když z nových soutěží můžou mít lepší cenu ?
nekde se psalo že chcou tento rok pořidit 50 loko (40opce + soutěž)
a kterou „obci“ bys chtěl využít?? Chotíkov? Dětmarovice? Lipová? Modřice? Černice?? Upřesni prosím.
A Škodovka se ani nepřihlásila do téhle soutěže?
Pro pána (Krále)! Pláč a skřípění zubů:-)
Čd Cargo napíše blbost v podobě 3 MS místo MS 3 a všichni jen tupě kopírují a neupraví to 😀
Teď se začíná v dokumentech uvádět označení TRAXX3 MS, aby se zdůraznila variabilita základní platformy a unifikace s ostatními variantami, jako TRAXX3 DC a TRAXX3 AC, které mají většinu přenositelných prvků.
Byl by nějaký odkaz, prosím?
Co takhle třeba stránky výrobce?
https://rail.bombardier.com/en/solutions-and-technologies/mainline/locomotive.html
Ano, vidím, že to výrobce napsal jen jako Traxx 3. Bez MS či DC. A kde jinde se to používá jak kolega psal? Jde sice jen o slovíčkaření, ale všude v textech je to popsáno jako MS3. A cargo napsalo 3MS a všeci to bez uvažovaní zkopírovali, ale v dalším textu zase napsali MS3……. Trochu divné ne?
Tak to redakce opravila. Díky 😀
ČD Cargo uvedlo název lokomotivy správně.
Tak proč jste to pak opravil z 3 MS na MS 3?
Protože jsem se stejně jako Vy domníval, že jde o překlep.