ČD Cargo jako první v tuzemsku kupuje dva Vectrony s pomocným dieselagregátem

Lokomotiva Vectron. Pramen: SiemensLokomotiva Vectron. Pramen: Siemens

Zřejmě nejširší uplatnění najdou nové lokomotivy v Rakousku, „bydlet“ budou v českobudějovickém depu.

110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martingluom

Stejně je nejlepší pětieso🙂.

Hugo s.r.o.

Jej jasně že kW 😀

Hugo s.r.o.

To tu nepatří a nejde mi to smazat

Hugo s.r.o.

Tak jsem to našel, ten diesel má jen 180W(jako mikro posunka). Tudíž jestli ta vlečka má nějaký mini stoupání, tak si ani neškrtne. Běžně vectron tahá i 2500t. Tudíž si soupravu nechá někde pod drátem a po třech čtyřech vozech se odváží na onu vlečku.
Když si vezmu stav různých vlecek, tedy údržba minimální ve srovnání s SŽ, tak nevím zdali bych se tam s tímto novým strojem chtěl vidat.

Mates

Tak predpokladajme, že to bude skôr na využitie prevažne v AT ako v ČR. Mimochodom, Hectorrail ich má 18 a prevažne jazdia niekde myslím v Nórsku a tam s tým sunú celkom ťažké vlaky, taká bieda to nebude.

Apollo17

Nízkou rychlostí to utáhne.Protože tažná síla mu zůstane (viz zemědělský traktor,který má menší výkon, než osobní auto, ale utáhne několikrát více). Výkon je potřeba k tomu, aby tažná síla neklesala se zvětšující se rychlostí. P= F×v

Hugo s.r.o.

Aha, tak opak regionovy, kde je výkon cca těch 180kW ale hrabeto bo je to lehké, vyvážené nula nula nic….

Macek

Tohle má elektrický přenos výkonu, což je oproti mechanickému přenosu navíc s jednou lehkou hnanou nápravou s krouťákem úplně jinde.

Miroslav Zikmund

Skutečně jen 180 W ?

Vašek

To se asi Hugo upsal. Já mám v garáži žárovku 150W.

Hugo s.r.o.

Jej jasně že kW 😀

David

Jestli by skoro nebyla lepsi baterka než diesel-generator

_Pavel_

V dnešní době ještě pravděpodobně ne.

SYN

Na nějaké 2-3MW? No, jde to, ale kapacita fakt na tu míli tak…

Hugo s.r.o.

2-3 MW ten diesel má těžko

David

Má to 180kw podle Wiki a kdo jestli celá soustava a ne jen ten diesel. To v pohodě nahradí 2-3 baterky do elektroaut.

Hugo s.r.o.

Aku pojezd má třeba ta čínská lokomotiva co se testovala na Velimy kdysik před pandemií ještě. Nevím, jak to dopadlo ale jo, existuje to a někde to určitě jezdí 🙂

zdnek

ng

digi

Hmm a jak je to se servisním zázemím?? Neví někdo?? Jsou tam nějaké synergie s jinými typy lokomotiv, nebo se na servis bude muset koupit od „šroubováku“ všechno… Protože jak se kupujou lokomotivy stylem 3 kusy od této 2 kusy od této tak náklady na servis můžou tvořit dost velký prachy..

johnny cash

Garážovka

Georg

2023 dodani, do 2027 servis vyrobce… vase starosti bych chtel mit.

digi

to mají životnost 4 roky???

Mates

No a nie je času dosť na zaučenie personálu a vybavenie dielne potrebným?

digi

No což bude stát ale prachy, protože ve smlouvě nic takovýho není. A jak to znám z IT každá firma se snaží vyrábět pouze svoje nástroje na servis (viz šroubováky s různou hlavou) které nejdou použít nikde jinde…
A nástroje a zaškolení, kolikrát to může vyjít na třeba 50 pct rozpočtu..

A protože radši jezdím vlakem než autem tak bych byl rad aby ten podnik vydělával a ne aby z něj pár vybranejch oligarchů dojilo prachy…

Mates

Ono sa to kľudne môže servisovať v zázemí Siemensu. Má ich po európe dosť. Aj vo Vrškách napríklad.

digi

Aha o servisu ve Vršovicích jsem nevěděl, tím pádem to aspoň trochu dává smysl..

Děkuji

johnny cash

Proč ve Vrškách? Gramatneusiedl, Wien Westbf.,Linz TS Werk. Je to pro Rakušáky.

Mates

Nemusí to byť čisto pre AT, nasadenie sa ešte len uvidí. Domovské depo bude v ČB, či to potom po vypršaní kontraktu na servis budú voziť do Linzu alebo Vršiek je asi to isté. To sa ešte len uvidí, Vršky boli uvedené len ako príklad servisného strediska Siemensu v ČR

johnny cash

Nebo do Vrútek. To je teď pro Rakušáky nová hitovka.

Mates

No, neberme to po tom jednom WLC Vectrone ako hitovku. Mimochodom servisujú tam aj Vectrony Budamaru a SRaill, čo sa ostatných dopravcov týka ešte uvidíme. WLC bola prvá lastovička.

Apollo17

CD-C udržuje Vectrony i v Ústí.

M152

Ale ČDC už má 12 Vectronů + několik pronajatých. Tak to asi nebude takový problém, že?

digi

Tak jako označení (produktová řada vectron) nevypovídá nic o tom jestli jsou nebo nejsou servisní nástroje kompatibilní… To je jako kdyby jsem si v IT myslel že všechny notebooky označené thinkpad (stejná produktová řada ntbooku) jsou shodné a tím pádem mají stejné servisní nástroje, jenže ony nejsou stejné a tak i servisní nástroje jsou rozdílné…

SYN

No… ty šroubky jiné nemají, spíš jde o to vědět kde se nacházejí plastové „zámečky“ protože to není zjevné a bez toho se první kus děsně „ožvejká“ než se to člověk naučí…
Takže tam až tak ne ty nástroje jako spíš know-how… a u toho je to s cenou takové všelijaké… někdo se to naučí zadara na Youtube, někoho musí poslat na drahé školení…

digi

Vy si opravdu myslíte že siemens udělá servisní školení zadarmo anebo se dá najít někde návodné video jak opravovat lokomotivy siemens?? A dostane sledující (bez jakýchkoliv zkoušek způsobilosti ) potom certifikát… můžete mi takové servisní video na vecrony nasdílet?? rád bych to viděl…
technický geek ve mě se těší na ukázku nových technologii

Thinkpady šrouby mají, 5 druhů pokud nepočítam ty pod monitorem (typová řada T520)…

Zdenda

A opět koncepční krok. Koupí Traxxy a teď zase Vectron. Úžasný

Axel

Orientačně řečeno: ČD Cargo na 2 Kč utržené v ČR utrží další 3 kačky v zahraniční … tj dívají se na to optikou širší než je působiště lokotek výhradně v ČR.

Přičemž bych nezapomínal, že neslavném osudu lokotky ALSTOM Prima v Evropě je dost pravděpodobné, že ALSTOM bude tlačit o106 na prodej TRAXXů ve Francii = je otázkou dostupnost výrobních kapacit na velké lokotky v rámci koncernu ALSTOMu.

A tipnu si, že krom probíhající akvizice TRAXXů pro ČD Cargo (viz sjednaná možnost dokoupit) probíhá výběr až 50 resp. až 90 lokotek pro ČD….

Mates

Opäť si napísal niečo, čo nedáva zmysel. Kde ty na tieto bludy chodíš? Čo má spoločné Alstom Prima, tlačenie o 106 na predaj vo FR a kúpa dvoch AC Vectronov?

Axel

Výrobní kapacita lokotek v rámci ALSTOMu (po akvizici Bombardier) může být vytížena dodávkami TRAXXů pro dopravce ve Francii… to byla pointa.

Viz názor zdejších autorů (z loňského února) pro Denik.cz
„Teoreticky je tento záměr šancí pro další růst, protože Bombardier se potácel sám o sobě dost v problémech. Teď může Alstom říct, že bude chtít své závody více rozvíjet,“ řekl Sůra. “
zdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/firma-tovarna-bombardier-vagon-vagonka-ceska-lipa-francouzsky-alstom-20200222.html z 22.2.2020 napsal pan Petr Pokorný…

Tonda Sehnal

Prima se sedmi sty vyrobenými kusy zase není takový propadák 😉
Byť ano, drtivá většina jezdí v bývalých francouzských koloniích v Africe, i tak ale stovky v kontinentální Evropě (i když v podobě více či méně odvozených variant, zejména na blízkém východě).

Axel

IMHO se hodí, že se sešla objednávka lokotek typu PRIMA pro ukrajinského dopravce s lokalizací části výroby těchto lokotek na Ukrajině…= je možné že ALSTOM bude odebírat subdodávky i pro jiné objednávky než je ta pro ukrajinského dopravce. Aby si uvolnil své výrobní kapacity. Ono totiž když se vrátíme k TRAXXům, tak třebas ta izraelská objednávka TRAXXů (ohlášeno před pár týdny) odpovídá zhruba půlroční produkci lokotek v rámci fabrik bývalého Bombardier Transportation. Tj. jeslti ALSTOM tuší naději, že prodá TRAXXY „svým“ zákazníkům, tak pro blízkou budoucnost opravdu nebude výrobní kapacita na další TRAXXy. A když už, tak ALSTOM spíše bude… Číst vice »

Mates

Tvl tieto tvoje predikcie….zasa blúzniš.

Axel

Subdodávky pro lokotky Alstom PRIMA z Ukrajiny přece probíhají, ne?

Mates

Držať celú flotilu u jednoho výrobcu môže byť nebezpečné. Viď napríklad Metrans, tiež šiel cestou dvoch výrobcov. Otázne je, čo s Traxxami keď sú s nimi problémy so schválením. Prečo kupovať teraz niečo, čo nie je isté kedy bude jazdiť? Vectron je cesta istoty, navyše si Traxx s DPM mali možnosť vyskúšať v At, možno nevyhovuje potrebám.

Miroslav Zikmund

Proč ?

Mates

Keď výrobca vie, že ťa má v hrsti môže si pri cenách náhradných dielov robiť čo uzná za vhodné. Napríklad…

Axel

zkuste google: vendor lock-in

Martin Dobeš

Tady je vidět jak krásně ČD Cargo roste ..železniční nákladní doprava má obrovskou budoucnost!

Jarda Š.

Ještě kdyby byla u nás dostatečná kapacita kolejí, aby jí neutlačovala osobka.

Lukáš Chytil

Ještě kdyby nebylo ČD Cargo v Česku v mínusu a bylo by to úplně dokonalé.

Petr Šťástka

Tak minusy dostaneš akorát ty za tohle plácání

Daniel Jablonecký

Osobku zase utlačuje nákladka. To máte těžký. Tenhle stát s infrastrukturou zoufale zaspal.

Jiří Kocurek

No a jaké projekty ke zkapacitnění tratí Dobrá Správa připravila? Zemědělci to za ně dělat nebudou.

Daniel Jablonecký

Napadá mě jen Nové spojení, třetí kolej Libeň – Běchovice, dvojkolejka Křimice – Pňovany a postupné zdvojkolejňování trati 220. To je za posledních 30 let(!) zoufalé. Bída, bída, bída.

Daniel Jablonecký

Ne že by se člověk neměl radovat z každé maličkosti, ale objednávka dvou lokomotiv skutečně není nic víc, než jen taková maličkost.

Jakub

Na otestování?

Vasek

Na otestování si je půjčíš. Koupit si dvě na testy je blbost.

Jerry

Jistě. V Cargu zaváhali, že se nešli zeptat Vaška. 😀

Vašek

Ne, v Cargu si je nepořizovali na testování.

Kubrt

Co na tom chcete testovat? Technicky je to léta dodávané řešení, provozně ČDC zkušenosti má.

Axel

Od 2019 ČD Cargo mělo v nájmu Traxx AC3 s Last Mile (diesel). Dle tehdejších zpráv byl nájem téhle lokotky na rok.
https://zdopravy.cz/cd-cargo-ma-ve-flotile-prvni-traxx-pujcilo-si-ho-na-rok-pro-byznys-v-rakousku-26744/

Takže dle dnešního článku chápu správně, že byl prodloužen tehdejší nájem Last Mile Traxxů?

Asi se lokotky uživily, vzhledem k tomu, že za poslední 3 roky (od 2018) poskočily výš tržby z Rakouska firmě ČD Cargo = cca o čtvrtinu

Gargy

Lokotky

MHD

Kokotky

Mates

Už v roku 2019 ich mali 3. 187.341,342 a 344.

Axel

Prima. Díky za info.

Dle https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1411257&lang=1&id=119336&action=portrait je možné, 187.342 si ČD Cargo najali až o něco později než obě sestřičky .341 a .344 = nájemcem .342 od 03/2019 by měl být ecco-rail GmbH

Georg

nepouzivejte tu hantyrku pasazerskych nadrazaku. vetsina lidi nevi, co je lokotka. rikejte tomu tahacik.

Axel

Pointa je v tom, že cestující víceméně vůbec nezajímá nějaká lokomotiva… Cestují zajímá vagonek a to spíše interiér než exteriér.

Proto nechápu proč ČD „rve“ reklamní polepy zejména na lokotky, zatímco viditelná část vagonku (zejména u dveří) zůstává bez polepu s nějakou bezva reklamou na nabídku prima služeb ČD.

Miroslav Zikmund

Co je to vagonek – produkt vašeho chorého mozku ? Slovník spisovné češtiny takový výraz nezná …

Miroslav Zikmund

Co je to lokotka ? Produkt vašeho chorého mozku ?

Cargo fira

Je fakt hezky, ze je využití pro loko za carou, ale že není a čím jezdit vnitro a naprosto všichni v provozu jsou z toho zoufali, to očividně nikoho netrapi..

Petr

To viš, zpiza čary jdou Éčka.

Jiří Kocurek

A za ty eura se dá nakoupit nějaké ta technika.

Pavel Skládaný

A tvrdý valuty jsou to, co soudruzi potřebujeme, i když naše bankovky sú kryté zlatom a všetkými aktívami Štátnej banky československej :-).

Jiří Kocurek

Ona by se dala koupit i za koruny. Když jich bude dost.

Anonymní alkoholik

Copak Vám nestačí ústecké ,,taurusy“? :—)

milan

Jistě že je důležité, aby bylo co vozit za hranicemi a čím, protože v ČR už toho moc není a když, tak 2200 nebo klidně 2600 tun babička 122/3, či hrboun „zvládne“. A že jede tak 60 km/h a je to prioritní Nex, koho to zajímá.

Daniel Jablonecký

Ještě že to tady nečte nikdo z Žesnad.cz. Ti by vám dali! 😁

M152

Není problém se 122,123 nebo 130 udělat s 2400t 90km/h. To že tam sedí strejc co víc jak 70km/h nejezdí je druhá věc.

Kkarel

Parael, pět šuntů a jede jak pila.

Cdp druhé

To není problém, ale pouze v případě dlouhého klesání a nejlépe s větrem v zádech.

M152

Běchovice – Česká Třebová, 122+2417t (ložené Easy) a celou trasu rychloměr 80-90. Není to problém. Běchovice – Č.Brod a Zámrsk – Třebová s postrkem. Samo že ten rozjezd trvá a nemám na rychloměru 80 za 2km.
Zrovna CDP fungovalo jak mělo (Kolín – Záboří proti srsti) a nebylo žádné zastavení pod kopcem v Záboří nebo Přelouči. Stavěl sem jen v Brodě na odvěšení pk, Řečany a Zámrsk na dobrání pk. A to nedávám pátý šunt.

Miroslav Zikmund

Problém je, že mnozí žijí mentálně v době šestikoláků a Pn s papírovou rychlostí 65, reálně tak 50 ….

Leinad

Že jede 60, to zajímá výpravčí kteří neradi pustí línou soupravu před něco jiného 😀

noerf

Příští rok přijde dalších deset traxxů MS3 pro provoz v České republice. Do zahraničí se asi ještě chvíli nepodívají.

Mates

Inak paradoxom je, že aj RJ aj ČDC tvrdia o ich schválení niečo iné. Píšem o tom článok na railpage, požiadal som obe spoločnosti o vyjadrenie kde sa termíny schválenia zásadne odlišujú. Čakám ešte na reakciu Alstomu. Tí sa k tomu moc nemajú.

johnny cash

Obávám se, že to s Traxxy nedopadne. To, co tu je, se vrátí výrobci a žádných dalších 10 nebude.
Jelikož znám problémy se 187 u ECCO RAIL, vůbec se Cargu nedivím, co se výběru Vectrona AC týče.
A vůbec bych se nedivil, kdyby objednali v Jankovcové další Vectrony MS.

Mates

Sám ten názor zastávam. Podla mňa je to pekný prúser celá Traxx3 rada. TXL tiež musia mať hlavu v smútku.

noerf

Tam je otázka, kde jsou potíže. Čistě teoreticky pokud je řada 388 schválena v ČR mohli by v rámci zkušebního provozu jezdit do okolních zemí. Tam je otázka, zda-li tomu brání procesní věci, skrz protlačení přes ERA nebo technické vady, typu problémů s ETCS a podobně jak někteří zmiňovali.

Mates

Pridávam vopred odpovede od ČDC na moje otázky v plnom znení: 1. Ako je zatiaľ spoločnosť ČD Cargo spokojná s prevádzkov rušňov Traxx MS3? Provoz lokomotiv probíhá na základě smlouvy o zápůjčce, lokomotivy jsme zatím nepřevzali. Už teď je zřejmé, že jde o plnohodnotnou alternativu dalších vícesystéových lokomotiv na trhu. Lokomotiva vykazuje očekávanou spolehlivost a nízké provozní náklady. Vše je ale velmi předčasné hodnotit, je to velmi mladý typ lokomotivy a je třeba získat více zkušeností. Samozřejmě, že se potýkáme i s provozními komplikacemi, to však k takto nové lokomotivě patří. 2. Na diskusných fórach železničiarov sa množia komentáre rušňovodičov… Číst vice »

noerf

Děkuji za informaci.

Gwann

a to Cargo nezvládá opravovat svoji rozsáhlou sbírku lokomotivni techniky 60. a 70. let?

ani matka neumí pomoct? třeba perspektivně vyrazovanymi 150 a 242?

Lukáš Chytil

Tak zrovna 150 se svým rychlým převodem, by moc platná nebyla.

Romanero

A to nejde zpřevodovat do pomala?

noerf

Otázka kolik by stál převod od ČD. Navíc během deseti let bude na hlavních tratích napájení 25 kV AC a nutně ETCS.

Mates

No šak no problem 🙂 pri zmene prevodov sa z toho urobí rovno gorila a môže sa behať 🙂 (samozrejme berme to ako vtip)

Tomariero

S ETCS souhlas, ale konverze bude trvat dle mého více než 10 let, aktuálně snad v nejbližších letech nic na přepnutí není v plánu.

Apollo17

V nejbližších letech bude přepnut úsek Nedakonice -Přerov, Beroun, Prunéřov- Chomutov..

Axel

Tak víme, že elektrolokotek 372 je zhruba tucet v TSS … A pár dalších typu 371 je v pasažérské ČD…čistě teoreticky tyhle lokotky pohromadě by možná dávaly smysl do nich shánět ETCS neboť vývojové/zkušební náklady by se rozpočítaly do většího množství

Ono všechno záleží na celkové situaci… Do elektrolokotek 380 shání ETCS už tuším na čtvrtý pokus… Peněz není = jestli např. pasažérská ČD výrazně nezaboduje v soutěži Jihomoravského kraje, tak se „vypaří“ spousta nynějších tržeb … nyní z JMK má ČD roční tržby zhruba jedna miliardu Kč (přibližně 10 milionů vlakokilometrů) z regionálních vláčků ČD na jižní Moravě

Mates

A ďalší nezmysel. Rušne radu 371/372 sú určené pre jazdu pod napätiami 3kV jednosmer / 15kV nemecký striedavý. Takže inštalovať ETCS do mašín, ktoré s postupným prepínaním 3kV v ČR na 25kV je asi taký nezmysel, ako inštalovať ETCS do Banánov. Mimochodom tie mašiny TSS čo sú v Hulíne už asi nikto nerozchodí. Skôr než niečo napíšeš skús o tom najskôr popremýšlať.

Miroslav Zikmund

… napsala osoba zjevně stižená bludy ….

ondra

No osobně jsem toho názoru,že 4 nebo 5 150.2 by se jen a pouze na post NEX Malešice-Ostrava uživit mohlo.Prakticky jedou v noci durch s vyjímkou Pardubic,uvolnily by se 363 a ty ostudné přepřahy v K.H. Navíc střídavina na 501 je hudbou opravdu hodně vzdálené budoucnosti.

Jerry

Už vidím, jak pustí 242 do Rakous. 😀

Milos

Laminatky tam taky pustili…

Mates

No ale nie ďalej ako do pohraničnej stanice. To môže aj Nemec s Ludmilou.

Miroslav Zikmund

Kam ? V Rakousích je 25 kV 50 Hz ?

Mates

Ale veď ČDC má tri kusy prerobených 340 na zachádzanie do Summerau predsa. Myslel tie.

Paja

Tak v článku se píše, že to je pouze AC lokomotiva, čili na vnitro to moc nebude.

Mates

To jako Laminátka tiež moc na vnútro nie je?

Georg

mozna by stacilo nepreprahat po 50 km a hned by se nejake masiny uvolnily…

Petr Šťástka

A co myslíš že řeší na představenstvu každý sezení? Chápu že mezi personálem je jistá frustrace z nedostatku loko, ale kolego trochu objektivity (a případně informací) by neškodilo!