ČD Cargo expanduje v Rakousku, začalo jezdit na vlastní licenci
Vectron 383.006 ČD Cargo s reklamou na vozové zásilky, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Společnost ČD Cargo rozjela plně provoz své nové rakouské pobočky ČD Cargo Niederlassung Wien, díky které už může provozovat nákladní
Ten název – hůř už to nazvat nemohli. To jako CD Cargo Austria nebo přinejhorším CDC Austria je nenapadlo – to mě hlava nebere. Žádná cizí firma v Česku se nejmenuje „název firmy“ Pražská kancelář. To je zase inteligenční nedostatečnost jak vyšitá.
Jinak jsem žil v naivní představě, že v době, kdy kamiony křižují celou Evropou křížem krážem, že už dávno existují zahraniční pobočky jako: CD Cargo Germany, CD Cargo Austria, CD Cargo Poland, CD Cargo Slovakia atd. Teď je jasné, proč je železnice tam kde je
V Polsku je, na Slovensku není důvod..
Zahraniční zastoupení ČD, pokud vím, stále existují …
Tak ta firma je v zásadě založena čistě a jen kvůli licenci a název je spíš technikálie, která se stejně ve veřejném prostoru nebude nikde objevovat, takže v důsledku o nic nejde. Nicméně souhlasím, že např. Vámi zmíněný CD Cargo Austria zní lépe.
Střídání strojvedoucích na hranicích je pochopitelné. Ale to, že ucelený vlak z Ostravy do Děčína Cargo nedokáže provést na „jeden zátah“, ale musí cestou aspoň dvakrát přepřahat a pětkrát střídat, to už je nepochopitelné. Nebo když na pravidelný ucelený vlak, který je technicky schopen jet 100 km/h má pravidelný jízdní řád s max rychlostí 80 km/h, to už je vážně na hlavu.
A kdo za to, co kritizujete, podle Vás může, a proč to dělá?
ČD Cargo nezvládá český trh, neustálý pokles výkonů, něco ve prospěch soukromých železničních dopravů, zbytek ve prospěch silniční dopravy. Ale cpát se na zahraniční trhy a poplácávat se po ramenou, jak jim „expanze do zahraničí“ jde, tak to fakt umí.
Kdy konečně toho pana Bednárika vymění?
Nejvíc ČD Cargo prohrálo nejvíc právě v tranzitní dopravě. Někomu se ale nejde zavděčit nijak, ztrácí se výkony, je to zle, jdou si po těch nejprestižnějších zakázkách, jakými vlaky přes půl Evropy jsou, zase špatně..
Právě to zahledění do tranzitu je zničující. ČD Cargo dnes přepraví celkem necelých 70 mil. tun nákladu ročně. Silniční doprava jen ve vnitřu přepraví 420 mil. tun, o mezinárodní ani nemluvě. Kdyby se ČDC podařilo z toho získat alespoň pět procent….
Pět procent je hranice, která se na koleje ze silnice vejde a je možné o ni mluvit, z nějaké studie ŽESNADu nebo ministerstva, takže je to pláč na špatném hrobě.
Myslím že je taky velký problém v tom že se nějak převratně nedaří dělat železnici zajímavou…sám dobře vím že na školách a i v praxi napadne každého Silniční doprava jako nelepší možný způsob přepravy po evropě…železnice může být silným konkurentem jenže řekněme si upřímně..mladý dravý člověk nemá peněz na to aby začal podnikat do železnice…většinou skončí v Silniční dop. (pokud nemá nadšení pro Žel. dop.)
A?
Že se strojvedoucí na hranicích nestřídají, se nazakládá na pravdě.
V článku je jen to, že to není NUTNÉ. To nic neříká o tom, že se to nemůže dít. 🙂
Pokud se budu držet doslovně textu, společnost ČD Cargo ani její rakouská dcera v současné době nedisponuje personálem, který je aktivní na obou železničních správách, tudíž je střídání nezbytné. Z interního zdroje.
A pochybuji, že by CDC dali čecháčkovi 3800€ Grundlohn.
Já jezdím u ÖBB a 3800 € teda nemám 😂 Grundlohn 2400 €
Neználek je vskutku nomen omen…
Tak je načase poptat se u Mollera. A 2400€ u ÖBB. Na cucáka dobrý.
Ano, jako nováček beru dost. Ale ty máš mindrak když nazyvas mě čumákem. 😛😛😛
Martine, z tvého platu mindrák opravdu nemám. Tvůj plat jsem bral před pěti lety, když jsem začínal ( ne u ÖBB ), a za takovou almužnu už bych dnes nehrábnul.
Tak to jsi na tom hůř než v MEVu. A to jsem si myslel, že níž než u MEVu to nejde.
Jde o to, jak dlouho bude moci ČDCA 3800 měsíčně platit. Jestli je to vůbec konkurenceschopný plat.