Dopravci Nákladní doprava Silnice Stavebnictví Železnice Zprávy

ČD Cargo dopraví po Posázavském pacifiku tisíce tun cementu pro D1

Brejlovci řady 753 (zachyceny ve stanici Liberec) prošly u ČD Cargo modernizací už dříve. Foto: Jan Sůra
Brejlovec řady 753 (zachycen ve stanici Liberec) společnosti ČD Cargo, ilustrační foto. Foto: Jan Sůra

Horní (nebo také východní) větev Posázavského pacifiku bude na podzim svědkem zajímavé služby nákladní železniční dopravy při modernizaci dálnice D1. Společnost ČD Cargo bude do stanice Zruč nad Sázavou navážet tisíce tun cementu pro betonáž, která bude na nedaleké dálnici probíhat od 24. září do 24. října.

První vlak je naplánován na 20. září. Vyplývá to z informací Správy železniční dopravní cesty o výlukách, podrobnosti sdělil deníku Zdopravy.cz ředitel Odboru podpory prodeje ČD Cargo Michal Roh. SŽDC na žádost dopravce odložila zhruba o měsíc rekonstrukci nástupišť ve Vilémovicích a Dolní Březince, která bude spojená s výlukou na trati.

„ČD Cargo přepravuje na modernizaci D1 cement, jehož výrobcem je společnost Českomoravský cement. Cement se nakládá na vlečce cementárny Mokrá výše uvedené firmy (přípojná stanice Blažovice) a přepravuje se do vhodných stanic v blízkosti D1, mimo jiné do zmiňované Zruče nad Sázavou,“ uvedl Roh.

Návoz materiálu na stavbu silnic a dálnic nákladními vlaky přitom není v tuzemsku úplně obvyklý jev, ačkoliv vlaky stavební materiály běžně vozí. Příklady z nedávné minulosti se ale najdou. Například v letech 2016 a 2017 naváželo ČD Cargo cement na výstavbu silničního obchvatu Třince. „Před rokem 2010 jsme přepravovali cement na výstavbu dálnice D11,“ doplnil Roh. Také při modernizaci D1 v minulosti využily stavební firmy pro dopravu stavebních hmot vlak.

Pokud jde obecně o horní větev Posázavského pacifiku, obsluhuje ČD Cargo pravidelně stanice Český Šternberk a Zruč nad Sázavou.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Fotograf
Host
Fotograf

Doplnění mých dvou příspěvků – Dnešní fotogalerie na TechNet.cz = Dálnice i sídliště. Klíčové stavby komunismu budovaly americké stroje: https://www.idnes.cz/technet/technika/stroje-caterpillar-zeppelin-cz.A190726_011030_tec_technika_erp/foto

Ondřej
Host
Ondřej

Co je na tom zajímavého? 🙂 Vlaky vozí různé náklady k různým účelům úplně běžně 🙂

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Zajímavé je na tom to, že železnice pomáhá při rekonstrukci silničních staveb (konkrétně dálnic). A to tady není zas až ta obvyklé. Častěji vídám kamiony než vlaky určené k tomuto účelu. Ale palec hore!

Honza D.
Host
Honza D.

Neplánuje se k tomu samému využít Hvězdonice? Při stavbě mostu přes Sázavu se tam právě po železnici vozil stavební materiál.

Renata Klánová
Host
Renata Klánová

No tenkrát tam byla i vlečka před betonárku, když vezli cement v cibulích. A povrch se tam bude opravovat, to je jasné, asi po mostě, pak by se na něj nedostali. Jedna kolej by se dala využít, nic po ní nejezdí.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Materiál na D1 se běžně vozil i do Humpolce.

Tronda
Host
Tronda

A Jihlavy města

Libor
Host
Libor

úplně běžně ne, do Humpolce se jezdilo v době výluk na trati 212. Viz např. https://www.youtube.com/watch?v=LxkilWWrFiU

Fotograf
Host
Fotograf

Ve svém „půlnočním“ příspěvku níže jsem psal o vození materiálu do Humpolce při výstavbě dálnice v letech cca 1975 – 1980 , kdežto tohle video je z „nynější rekonstrukce“ 2014 – doposud, takže to by měli autoři uvádět přesněji …. / viz Skinheads & Punks united /. Tehdy při výstavbě tam vozili jen různé druhy/ velikosti / štěrku.

fensterglaser
Host
fensterglaser

Každá takováto přeprava, která odlehčí už tak přetíženým silnicím a dálnicím, je dobrá.

Dushan
Host
Dushan

To ano, ačkoli je to jen taková kapka v moři, kromě toho jen jednorázová akce, která se na ročních přepravních výkonech sotva projeví. Převod tranzitní dopravy přes ČR ze silnice na železnici bych teprve považoval a úspěch! Zatím je to spíš naopak, přepravy po silnici neustále výrazně rostou, zatímco železnice s vypětím sil drží stejná čísla.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Ta silnice má pořád větší propustnost než koleje..

Dushan
Host
Dushan

Propustnost tratí v ČR není ani zdaleka využita, volná kapacita na kolejích je s výjimkou úseku Praha-Kolín v ranní a odpolední špičce všedních dnů. Na jiných tratích je až zoufale mrtvo.

Martin V.
Host
Martin V.

Teda mrtvo si představuju jinak. 🙂 Když tento týden potřebovala SŽDC podbít koleje mezi Holešovicemi a Roztoky, tak vyházeli některé spoje Arrivy v části trasy, protože se jim to na tu zbývající kolej všechno nevešlo.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

To mi tedy to „mrtvo“ ukažte třeba takhle z Okříšek do Jihlavy, ať nevytahujeme jen notoricky známé hlavní tratě.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zrovna Škoda auto by ráda vozila vlakem víc, ale není kudy. Kolem Labe té nevyužité kapacity aby pohledal. Bezmála 400.000 tun denně z Ústí do Drážďan. Je to jiná trať než Praha Kolín?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Což ovšem není problém náš, ale Němců (resp. jimi vytvořený) „za bolševika“ fungovalo hraničních přechodů mezi ČR a tehdejší NDR mnohem víc a třeba právě auta z mladoboleslavské Škodovky se vozila přes Rumburk …

Kubrt
Host
Kubrt

A vyrobky kombinatu IFA k nám jezdily přes vojtanov.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A Němci můžou za to, že Rumburk ani Vjtanov nejsou zadrátované a také za to, že trakční energie z nafty je několikrát dražší než z troleje, takže se přes Rumburk nevyplatí.

Kubrt
Host
Kubrt

Tak zrovna ten Vojtanov z české strany zatrolejovaný je a z německé mu toho moc nechybí (Plauen). Na druhou stranu, neumím posoudit, zda ty chybějící dráty jsou ten jediný důvod, proč se trať přes Vojtanov v nákladní dopravě prakticky nevyužívá už dlouhá léta.

VRT
Host
VRT

No ale je to ten potenciál, o kterém tu šotouši neustále píší. Co na tom, že se po jedné trati za rok přepraví stejně materiálu, jako po kdejaké silnici druhé třídy za den. Je to prostě potenciál!

xyz
Host
xyz

Doplním, že vlaky s cementem do Zruče n/S. jezdily přinejmenším i na jaře 2016, v době rekonstrukce jiného úseku dálnice D1.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ani to „není v organizaci nové“: stavební materiály pro výstavbu dálnice se na tu trať vozily už i „za hlubokého bolševika“, například do Hvězdonic, kde kvůli tomu dokonce bylo tehdy instalováno i jakési RZZ (jediné na té lokálce) – a předpokládám, že slouží bez větších úprav dodnes …

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A nebýt dálnice, byly by tam dodnes mechaniky.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To je velmi pravděpodobné – už jsem tudy několik roků nejel, ale pokud ještě vůbec funguje třeba Samechov, tak tam asi jsou „mechaniky“ stále. Jen o Kácovu se někde psalo, že tam už skončily …

Fotograf
Host
Fotograf

Dnes jsem celý den fotil zakázku, takže se do diskuze mohu zapojit až večer… a proto okomentuji všechny příspěvky výše v tomto jednom .Již jsem zde několikrát psal v příspěvcích, že pocházím z Vysočiny. A to právě z části, kde prochází D1 v úseku od Hořic, přes Humpolec, Větrný Jeníkov k Jihlavě. Ve věku od puberty do předvojenského věku jsem aktivně se svými kamarády sledoval výstavbu tohoto úseku/ objížděli jsem to na kolech a později „pionýrech“ /. Spousta mých vrstevníků šla místo vojny právě k Vokenským stavbám stavět dálnici.. Navíc můj děda byl do r. 1960 šéf odboru dopravy okr.… Číst vice »

Murat
Host
Murat

To je možný, ale nebyl to vlak od carga

xyz
Host
xyz

Osobně jsem jej viděl jen jednou, nicméně šlo o vlak ČD Cargo v čele s lok. 750.275.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll