ČD Cargo dopraví po Posázavském pacifiku tisíce tun cementu pro D1

Brejlovci řady 753 (zachyceny ve stanici Liberec) prošly u ČD Cargo modernizací už dříve. Foto: Jan SůraBrejlovci řady 753 (zachyceny ve stanici Liberec) prošly u ČD Cargo modernizací už dříve. Foto: Jan Sůra

Horní (nebo také východní) větev Posázavského pacifiku bude na podzim svědkem zajímavé služby nákladní železniční dopravy při modernizaci dálnice D1.

Horní (nebo také východní) větev Posázavského pacifiku bude na podzim svědkem zajímavé služby nákladní železniční dopravy při modernizaci dálnice D1. Společnost ČD Cargo bude do stanice Zruč nad Sázavou navážet tisíce tun cementu pro betonáž, která bude na nedaleké dálnici probíhat od 24. září do 24. října.

První vlak je naplánován na 20. září. Vyplývá to z informací Správy železniční dopravní cesty o výlukách, podrobnosti sdělil deníku Zdopravy.cz ředitel Odboru podpory prodeje ČD Cargo Michal Roh. SŽDC na žádost dopravce odložila zhruba o měsíc rekonstrukci nástupišť ve Vilémovicích a Dolní Březince, která bude spojená s výlukou na trati.

„ČD Cargo přepravuje na modernizaci D1 cement, jehož výrobcem je společnost Českomoravský cement. Cement se nakládá na vlečce cementárny Mokrá výše uvedené firmy (přípojná stanice Blažovice) a přepravuje se do vhodných stanic v blízkosti D1, mimo jiné do zmiňované Zruče nad Sázavou,“ uvedl Roh.

Návoz materiálu na stavbu silnic a dálnic nákladními vlaky přitom není v tuzemsku úplně obvyklý jev, ačkoliv vlaky stavební materiály běžně vozí. Příklady z nedávné minulosti se ale najdou. Například v letech 2016 a 2017 naváželo ČD Cargo cement na výstavbu silničního obchvatu Třince. „Před rokem 2010 jsme přepravovali cement na výstavbu dálnice D11,“ doplnil Roh. Také při modernizaci D1 v minulosti využily stavební firmy pro dopravu stavebních hmot vlak.

Pokud jde obecně o horní větev Posázavského pacifiku, obsluhuje ČD Cargo pravidelně stanice Český Šternberk a Zruč nad Sázavou.

Tagy ČD Cargo Českomoravský cement dálnice D1 Top
28 komentářů