ČD Cargo a Metrans v Děčíně pokřtily lokomotivu ve společném polepu
Lokomotiva Traxx společnosti ČD Cargo v nové barevné kombinaci. Pramen: ČD Cargo
ČD Cargo vypravuje každý týden šest párů vlaků mezi Hamburkem a terminály Metransu v České Třebové a Praze-Uhříněvsi.
Ta stříbrná by na lokomotivách ČDC s jejich logem vypadala celkově elegantněji než ten polomáčený..
Vlastně spolu uzavřeli manželství.
„Jsme partneři a někdy i konkurenti, ale umíme toho vzájemně využívat.“
😀
Pěkné! Vsadím se, že se nedožiji lokomotivy v barevné kombinaci METRANS / SNCF… 🙂
Proč ne? Viz auťáky. V pradávných časech, kdy si automobilky velmi rády hrály na vlastním písečku chtěl Mercedes převzít BMW.
No a když to nevyšlo, tož následně Mercedes si pošpásoval s Audi, než firma Mercedes firmu Audi zčásti asimilovala a zčásti prodala firmě Volkswagen.
Viz něco jako baby Benz , o 20 let dřív než skutečný baby Benz = Audi 80 z 60. tých let (firemní název Audi F103), což byl do jisté míry projekt Mercedesu ze šuplíku, vymyšlený odborníky z Mercedesu, s motorem z Mercedesu.
Nikdy neříkej nikdy…
Jakože dalších 6 párů vlaků z Hamburku bude pro Metrans tahat další hráč z Elbetalu – ITL?
Těch 6 párů vlaků z Hamburku do ČR nedokáže Metrans pokrýt vlastními náležitostmi? Souvisí to s nedostatkem strojvedoucích u MTRD?
Ja bych řekl, že chybí strojvedoucí nejen u MTRD a MTR, ale napříč celým trhem. Dále bych to viděl na i na nedostatek lokomotiv i přes neustálé nákupy nových.
Viz názor paní Ing. Hnulíkové z Arrivy (ex-ČD) o dopravních dotacích:
„Dnes jsme na vrcholu objednávky.“
https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/
Kálíš jako obvykle mimo mísu, Axeli :-).
Inu asi byl nějaký důležitý důvod proč např. řidič vlaku si udělal padesátku, aby mohl elektrikařit patrně jako instalatér. https://zdopravy.cz/rozhovor-nekdy-je-to-takova-poetika-ze-je-az-hrich-za-to-brat-penize-rika-strojvedouci-antonin-sehnal-137178/ Že by si uvědomil, že leckdy naftový kolejový autobus může být žravější než silniční autobus? Zdravíme RegioFoxy, které v současnosti krom ČD nekupuje nikdo jiný než 2 kousky pro dopravce z africké Ghany. Že by si tento řidič vlaku uvědomil, že vlak na málovytížené trati se citelně prodražuje o částky za údržbu tratí a řízení provozu (dosud dopravci platili jen zlomek nákladů a zbytek se lepil dotacemi)? Tož na leckterých vedlejších tratích může dotovaná silniční busová doprava být třebas 10x… Číst vice »
Oni ti zas v Bohnicích povolili internet?
Však MRPA chystá lidi na kurz do Německa.
Hezké, líbí se 👍☑️
Dotaz – Metrans rozlišuje své terminály do dvou kategorií
a) „rail hub terminal“ (Praha, Č. Třebová, D. Streda) a
b) „terminal“ (Košice, Ostrava, Plzeň, Ústí, Zlín, Źilina)
V čem spočívá praktický rozdíl = že (na překládku na kamion) do terminálu jde kontejner skrze překládku v hubu Metransu ?
A když Metrans na své webovce ignoruje ostatní terminály (i ty kam jezdí ČD Cargo), tak znamená to, že Metrans nebude vozit kontejnery třebas po novém, strašně drahém 4. koridoru do jižních Čech, pokud někdo jiný než Metrans dokončí investici do terminálu v Nemanicích?
https://zdopravy.cz/sz-planuje-obnovu-a-rozsireni-nakladove-terminalu-v-nemanicich-119716/
Po strašně drahém koridoru jezdí Metrans třeba do Rakouska
V „terminálu“ se soustředí zátěž z blízkého okolí a vlakem se přepraví do „hub terminálu“. Zde se tato zátěž rozdělí na různé vlaky, které zátěž přepraví co nejblíže jejího cíle, kde to zase jede opačně, pokud zátěž nekončí přímo v „hubu“.
Z „hub“ terminálů jste vynechal Budapešť, ty zbylé jsou v pořádku.
Po strašně drahém 4. koridoru jezdí Metransí vlaky zpravidla 5 – 7 x týdně, pravidlo 41500 + 41501 jezdí ale v noci, tak o něm nikdo neví.
Díky. ad Budapešť… omlouvám se za omyl. ad spolupráce terminálů Metrans se zbytkem dopravců… Takže znamená to, že „hub terminály“ Metransu Praha/Česká Třebová/Budapešť obsluhují i nezávislé koncové „terminály“, které nepatří Metransu? Jakože si ČD Cargo odveze z Uhříněvsi ve své režii do Lovosic, např.? Viz terminál v Brně? Či v Obrnicích? Či v Paskově? Na terminál v Mělníku se neptám. Protože nechápu proč SŽDC ve své režii (jako zkonstnatělý státní podnik) chce budovat vlastní koncový „terminál“ v Č.Budějovicích-Nemanicích. Při dosavadních zkušenostech s „podnikáním“ SŽDC = viz PHA-Hlavní n. …. prastaré fresky, bary z mramoru a kožené sedačky v méně frekventované… Číst vice »
Axeli! Nerozumíš osobní dopravě. A nákladní už vůbec ne!
Víte proč výrobci traktorů milují slovinské zákazníky? Protože prý téměř každý slovinský sedlák, včetně těch maličkých (tzv. kovozemědělců), touží mít VLASTNÍ traktor. I když obdělává třebas 3000m2. No a podobně se zdá, že to dopadne s koncovými vlakovými kontejnerovými terminály v ČR = každý si bude hrát na vlastním písečku, postaví si spoustu nadbytečných terminálů a navzájem si budou kanibalizovat zakázky… tož možná se jednotlivé terminály nakonec navzájem „vylikvidují“ a žádný nezbyde. Jestli by nebylo lepší spolupracovat? A konkurovat nákladní silniční dopravě? Podobně asi uvažoval Mercedes, když v 60. letech se citelně zaměřil na kamiony pro celou Evropu. Protože se… Číst vice »
Olcite, Olcite…
Memám chuť ani sílu Vám zde vysvětlovat základy přežitelné logistiky…
Zkuste to sám, třeba pak přestanete psát ty „kraviny“, co tu produkujete…
A to jsem položil snadný dotaz:
(…) znamená to, že Metrans nebude vozit kontejnery třebas po novém, strašně drahém 4. koridoru do jižních Čech, pokud někdo jiný než Metrans dokončí investici do terminálu v Nemanicích?
https://zdopravy.cz/sz-planuje-obnovu-a-rozsireni-nakladove-terminalu-v-nemanicich-119716/
Jinými slovy – další nápad SŽDC co zbudovat (terminál Č.Budějovice-Nemanice) bude prodělečný? Prodělečný na dluh daňových poplatníků? Neboť za dluhy státního podniku SŽDC patrně dlužíme my všichni.
Nekrmte prosím toho trolla 🙏🙏
Čím více ho zde budeme všichni ignorovat, tím dříve jej přestane bavit umisťovat sem ty svoje mentální průjmy. 🙂
Pokud se SŽDC a jí podobní „géniové“ odstřihnou od státních dotací, tak se pravděpodobně odmlčím.
Prozatím však vidíme, že SŽDC, poté co pravděpodobně dosáhne „brilantních podnikatelských úspěchů“ např. s nádržáckým palácem v Pardubicích, hodlá výlučně ve své režii pustit do svého dalšího oboru podnikání = provozu kontejnerového terminálu.
Jestli SŽDC bude třebas chovat rybičky nebo provozovat terminál v Č.Budějovicích-Nemanicích, mi bude šumafuk, nebude-li SŽDC čerpat dotace, zejména dotace na dluh našich důchodů.
Rád vzpomínám na směnu, když jsme pro MT vozili 41700 41701 Haniska 2×363.5
…. a Krems/Donau nově.
Ano, omlouvám se, ještě na něj nejsem zvyklý.
Centimetrans.
Proč ne rovnou milimetrans? Nebo kilometrans? 😃
Mateřský Metrans má aspoň možnost každou dceru pojmenovat jinak😀
Trošku by ten design polepu mohl být lepší.
Místo toho přechodu s kostičkami bych tam dal obrys (střední) Evropy, ale jinak dobrý.
Není náhodou Metrans součástí PKP-C?
Náhodou ne.
Neptete si to s AWT, drive OKD?
Ne, vlastní je Němci, Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft
Jací Němci??? Vždyť Metrans je snad součástí PKP Cargo.
Ne, není.
Cca v 16:30 jsme strojvedoucímu lokomotivy 388.015 zamávali při odjezdu Lv asi do Prahy Libně. Já, J.S., Z.P.