ČD Bus rozšířil flotilu o 10 autobusů od Iveca, jsou první v korporátních barvách
Autobus Iveco Crossway LE v barvách společnosti ČD Bus. Pramen: ČD Bus
V příštím roce plánuje ČD Bus nakoupit dalších 30 autobusů a podobné to má být i v dalších letech.
Tak autobusy v „korporátních barvách“ jsou spíše strašidla do zelí, oježděné pak odkoupí zemědělci k tomuto účelu. To je úplně mimo civilizaci.
Protože ČD… klikejte jinde :))) Státní firma, chvilku bude trvat, než se fotky a info dostanou do správné kanceláře a úředník se zapojí do pracovního procesu. Kdo se dočká, ten si musí počkat.
Zajímavé umístění SPZ.
Super, až na Uničovce zase zdechne ETCS, budeme se těšit 😀
Mňa by zaujímalo komu sa zdalo ako dobrý nápad polepiť okná nápismi keď pod tým je kopa voľného priestoru…
Trefný postřeh… dotaz položit na ČD a využít paragraf 106 🙂 Třeba úředník odpoví v zákonné lhůtě. Pak se to dozvíme. Try it.
Úplne nerozumiem tej kritike, za mňa dobrý krok zo strany ČD. Na železnici je stále nejaká výluka a súkromníci mali a majú v obľube si nechať za svoje služby dosť priplatiť (nakoľko často sa jedná aj o neplánovanú výluku). Zároveň dopravcovia na výluky často posielajú svoje najhoršie vozy, v stave pred dojazdením a železnice musia potom čeliť sťažnostiam cestujúcich. Dúfam, že touto cestou pôjde aj ZSSK. Nečudoval by som sa, keby ČD pokračuje aj v krajskej autobusovej doprave, šikovný manažér bude hľadať čo najväčšie využitie pre autobusy.
PS: len taká poznámka na okraj, v prípade toho, že by zabezpečovali niekde aj krajskú dopravu, vlaky a autobusy by na seba možno konečne nadväzovali 🙂
Tam kde objednavatel chce, tam vlaky a autobusy navazují už dnes. S provozovatelem to nemá nic společného. Jen to dodnes někteří nepochopili.
Objednávateľ objednáva počet kilometrov, grafikony minimálne u nás robia dopravci
No jo, to máte blbě zařízený 🙂
To závisí od objednávateľa, ako už píšu páni vyššie. Vlakový GVD vychádza z konceptu MD/ÚHP, teda objednávateľa, nie dopravcu. Pokiaľ ide o regiobusy, napr. v Bratislavskom kraji cestovné poriadky tvorí BID a.s. ako zástupca objednávateľa, AMS len odjazdí čo dostanú a do tvorby CP sa nijak nezapája.
Nepochopili bohužel tu nejzákladnější věc, která u veřejné dopravy byla (a v zahraničí je) to nejdůležitější. Navazování přípojů (a aspoň u vlaků). Ale jsme v zemi, kde se škodí co nejvíce. Ujeď, uškoď a pak srdečný upřímný smích….
Jeďte se podívat do Německa, na ty „skvělé přípoje.
Nevím jak u vás na Slovensku, ale u nás nesmí na výluku vůz starší 15 let, ČD pak zcela běžně kontrolují, jaké vozy reálně na té výluce jezdí.
A jak zaznělo jinde, o jízdních řádech dotovaných vlaů a autobusů opravdu nerozhodují ani ČD, ani ČSAD, ale stát a kraje. Takže tahle poznámka je hodně mimo 🙂
Bežne sa tu vyskytujú vozidlá nad 20 rokov. Minulý rok som stretol dokonca starú Karosu C734
Uznávam, moja poznámka je chybná. Minimálne v podmienkach ČR a väčšiny SR už dlho grafikon nerobia dopravcovia (môj domovský región je v tomto ale, aspoň pokiaľ viem, naďalej výnimkou). Priznávam, neuvedomil som si to pri písaní príspevku. Ďakujem za opravenie
Nejsem rozhodně první a jediný, kdo má takový názor (podobné náměty se ostatně už objevily i v této debatě): ČD by se konečně měly rozhoupat a po 30 letech váhání zřídit opět i vlastní autobusovou dopravu (předanou od roku 1949 do tehdejších ČSAD) jako doplněk rozšiřující vlakovou dopravu o obsluhu lokalit, kam koleje nevedou (v těsné vazbě na vlaky a s přímým tarifním odbavením), případně i v (delších) relacích, kde vlaky nemohou konkurovat autobusům rychlostí ani cenou přepravy.
Jsem přesvědčen, že by to určitě přilákalo i další zákazníky, a to i do vlaků.
V rámci krajů zajišťují regionální dopravu dopravci, kteří jsou objednáváni kraji a zpravidla soutěžené na deser let.
Tak jdou nedotované linky, kde při získání licence může jezdit téměř kdokoliv. Problém jsou některé omezující podmínky krajů s omezením přeprav mezi některými zastávkami. A hlavně konkurence v podobě dopravců jezdící pro značky Arriva, Flixbus, Regiojet a další. Q Crosway Low Entry, rozhodně v konkurenci dálkových autobusů Irizar i6, i8, Štětí DT je trochu jiný level.
Kdo chce něco dokázat, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod – vy zjevně patříte (spolu s osobami ve většině vedení ČD za posledních skoro 30 roků) do té druhé skupiny.
I u „privátů“ (Jančura, LEO) přece takové kombinace, byť jen v několika případech v mezistátní dopravě, vyzkoušeny byly, a podobné možnosti jistě existují i ve vnitrostátní dopravě.
nejste první a ani jediný budete tak čtyři kusy
Už i na výluce se člověk sveze dobrým busem. Když si vzpomenu na ABAS z Volduch tak mám z toho osypky….
No ABAS je někdy loterie, někdy přijede Crossway snad přímo z továrny, pěkně čistá, s funkčním IS a čistými sedačkami, avšak někdy přijede taky Crossway, ale po výkalech smrdící, kterou ABAS koupil po tom, co už jezdila 10 let někde v Německu, 3 roky v Polsku a 2 roky u nějakého jiného soukromíka v ČR….Na druhou stranu ojetiny má i dost velký počet jiných dopravců…
Ale tak když to (včas) přijede a neni v tom komplet k udušení tak sem spokojenej.
Korporátní polepy rovnou obsahují nápisy přes okna. Smutné.
Stejně většina lidí čumí do telefonu a absolutně je nezajímá co jede kolem. Tyhle povzdechy fakt nechápu.
Mě to třeba vadí dost a vyhýbám se kvůli tomu MHD. V tom celopolepu je to pro mě prostě pojízdný billboard a bolí mě z toho oči. Ať si většina kouká do čeho chce.
Přesně tak.. jsem pokaždý šťastný, když vlezu do MHD, která má okna, že s nimi můžu koukat ven. V opačném případě je mi napůl špatně od žaludku, když se podívám ven. Každý to tak nemá, ale někdo prostě jo a myslím, že nejsem sám.
A není to jedno? Tak jsou z každé strany dva napisy přes okno. Není to vyhlídková jízda.
Je to prostě jen projev hrubé neúcty k zákazníkům. A nepochopení smyslu oken.
Hlavně, že to jede. Kraťas, chce to dlouhé gatě 🙂
Při průměrné výlukové aktivitě Správy železnic je asi bohužel uživí všechny. Jenom by mohly mít háky na kola…
A lepší sedačky, co mají dnes v panterech. Třeba by se tam vešli.
Jen víc, jen houšť a přihlásit se do výběrek na ZDO a zajišťovat úplnou síťovost.
Už teď se mi stýská po Axelovi, toho muselo trefit. S ČD i do nejmenší vesničky.
Abyste brzy nelitoval. Do konce roku není tak daleko..
A k čemu bude přihlásit se do výběrek na ZDO?
K tomu, aby někteří zjistili, že když je autobus zavázán jezdit v ZDO, tak ve stejný okamžik stejně nemůže jezdit v náhradní dopravě. Ale to by pak stejně za to mohl někdo z vedení ČD, protože jim to přece mělo být jasné. To nevíte? 😁😉
Ještě by mohli, pár autobusu upravit tak aby umožnovali přepravu kol případně jiných věcí.
Na výluce HK Týniště měly autobusy s vozejky na kola.
A záchod
A první třídu
A minibar.
A wifi.
Proč? Nestačí, když zároveň jede dodávka na zavazadla?
Jen dotaz: na co je, prosím, ta courací kamera?
Asi ukazuje obrázky jen po desáté večer…
Když se chceš courat zpátečkou…
Do budoucna by tím ČD třeba mohly doplňovat vlakové spoje. Pojedu z bodu A do bodu C a v bodě B jen přestoupím na ČD bud. I když to asi měla být funkce krajských busů.
ČD bus může začít fungovat jako jakýkoliv jiný dopravce jezdící v závazku pro krajské objednavatele. To je jen na nich, jakým směrem své podnikání budou směřovat, zda jen na NAD pro matku, nebo se stanou i „normálním dopravcem“.
To by platilo, pokud by České dráhy byly normální akciovka a ne akciovka založená zákonem za určitým účelem.
Kdysi byl bus Frýdek-Místek – Hranice na Moravě v podání ČD, ale moc úspěšné to asi nebylo, protože to zabalily už dávno. Pak byla nějakou dobu pauza a pár roků nazpět začal MSK provozovat obdobnou linku z Kopřivnice přes Příbor do Hranic s přípojem na vybrané spoje různých dopravců.
Platit odlučné řidičům,mít flotilu a nechat stát autobusy když žádná NAD není třeba a řídiči nemají do čeho píchnout,jejich pohotovost nebo převážet autobusy na velké vzdálenosti taky něco stojí.
A nebo můžou práci řidičů zastat i průvodčí/strojvůdci/ případně někdo z dílen.
A nebo řidiči, když není práce/výluky, jezdit jako strojvedoucí a průvodčí. 😛
Možná by jste se divili kolik strojvedoucích má řidičák na autobus, trolejbus, tramvaj.
Někteří mají popsaný i celý řidičák.
a když mají volno tak vás vezmou letadlem do Řecka a nebo raketou na Mars 😂
No už teď to občas vezme nějaký pilot proti stůj do jiného vlaku…
To sice stojí dost peněz ale pořád to může vycházet levněji než si najímat místní firmy navíc když je to pod jednou “ hlavičkou“ tak je jakás takás jistota že to bude fungovat. Pamatuju doby kdy jsme jezdili NAD pro ČD a spousta šoférů to jezdila ráda ale v těch lepších dobách se busy parkovali v místě NAD a “ domů “ se zatahovalo jen pokud byl problém nebo pravidelně jedno auto z party v pátek po výkonu to bylo v pohodě. Jenže pak si někdo na vedení vymyslel že busy musí být každý večer “ doma“ i kdyby na… Číst vice »
Ona je nějaká NAD pořád někde potřeba, neexistuje den, kdy není.
Dokážete si představit převážet flotilu třeba 3 autobusu každý den jinam?Ještě v rámci kraje to beru ale jedno středisko na Moravě,další na jihu Čech,další na severu Čech atd.Těch jalových km a odlučneho řidičům,ubytování a pod.Prave dlouhodobě výluky NAD prodražují tu ČD kritizovanou drahoty.V okolí Ledče nad Sázavou při výluce jezdily autobusy z Plzně i s řidiči dost dlouho.
Opravím vás: Pokud se bavíme o roce 2021 – 2022, jezdili tam řidiči z Plzně, ale s autobusy z Kolína. Výluku oficiálně jezdila kolínská firma na základě vítězství ve výběrovém řízení – a že si následně půjčila řidiče od sesterské firmy z Plzně, je její interní záležitost.
Strojvedoucím zajistit řidičáky na busy není až tak těžké, a převážet autobusy mezi jednotlivými kraji je velmi snadné.
A mají o to ti strojvůdci zájem ? Na to se musíte především zeptat. 🙂
Tak mohou být doma na překážkách v práci, nebo jim může být zajištěna práce na druhém konci republiky. To už je jejich volba.
Pravda. A taky jestli ti strojvůdci vůbec jsou. Protože při výluce je většinou pořád nedostatek lidí, jen trochu menší krize než obvykle.
A myslíte, že když není žádná výluka, ty firmy s tím náklady nemají? Nebo brání někdo ČD ty autobusy vytěžovat jinak?
Jak? Na zájezdy?
správný krok, jen se divím, že nové autobusy kupují jako vlastní, kdežto lokomotivy mají půjčené od leasingovek. Chápu, že náklady jsou o dva řady jiné, ale i tak co je vede k tomu si lokomotivy půjčovat.
Okamžitá dostupnost ?
To nevím, např. První Vectron řešili 2016-2017, takže na ostatní bylo dost času.
Když se dívám, tak i pro ELL trvá dodání 2 roky. A to bych řekl, že mají docela přednost.
Je to zdroj financování. „Za hotové“ by je stejně ČD nekoupily, protože na účtu tolik nemají, takže musely hledat nějaký zdroj financování – úvěr, leasing. A v tomto případě (doufejme) jim ta uplatněná forma vyšla nejlépe.
O okamžitou dostupnost dle mého nejde, protože i tyhle stroje z aktuálního kontraktu nabíhají postupně, jak chodí z výroby, během několika let.
Náhodou pro ČD by mohlo být výhodné, se všech Vectronů v každé sérii trochu jinak postavených k určitému datu 2030-35 zbavit, a místo toho nakoupit lokomotivy vyrobené zcela identicky v jednom roce.
A ona existuje v ČRnějaká firma nabízející „půjčování“ autobusů?
Předpokládám, že v tomto případě jde o nějakou formu leasingu.
O způsobu fínancování není v článku ani slovo.