ČD budou barevnější, některým strojům vrátí dřívější lak. Začalo hlasování o podobě Brejlovce
Jedna z navrhovaných podob Brejlovce. Pramen: ČD
Namísto provedení v korporátní modré bude nástřik v některé z původních barevných kombinací.
Já bych osobně vrátil nátěr ČDC na vozy českých drah
Já jsem spíše pro obnovu původních laků, se kterými byly lokomotivy dodávány. Řada 754 měla skříň celočervenou, pojezd šedý. Bohužel ani jedna z nabízených variant tomu neodpovídá, byť špatné nejsou, leč působí poněkud uměle.
Krásně zapadnou mezi růžové šmoulodomky a žluto-zelené paneláčky s rozkošnými lampasy aneb zemský ráj to na pohled…
Já bych si na nových lokomotivách uměl představit ne nějaké vyloženě extravagantní barvy, ale třeba různé propagační polepy. Třeba aby lokomotivy 380 ( = jezdící za hranice) dostaly propagační polep na české památky UNESCO. To by bylo alespoň stylové.
Třeba Rakušáci mají těch reklamních/propagačních Taurusů spoustu.
Tady se ale hovoří o lacích pro vozidla téměř historická a ne o Taurusech. Tam ať klidně nějaký propagační barevný polep/lak je. Ale tady by to bylo vysloveně jako pěst na oko.
Tak nejdříve zmršíte 754.049, která byla v nádherném bleskovém laku, Najbrtem a pak chcete najednou nějakou úplně jinou lokomotivu dávat do původního či retro laku? Vraťte zpět barevnou kombinaci na zmiňovanou 754.049, a to bez jakéhokoliv hlasování a pak se můžeme bavit o případných dalších vozidlech.
Ale její barevná kombinace byla původně na 754.074, takže je to správně.
Původní nátěr čtyřek „z výroby“ byl červený …
To, co následovalo v různých depech byla „lidová“ tvořivost, tak nějak „vrchností“ tolerovaná …Zajímavé je, že v Praze (tři depa) / PO Praha se nějak ta „lidová“ tvořivost neuchytila … I když lokomotivy byly v „ruce“, tak se nic nebarvilo … podobně tomu bylo v LD ČB / PLD Tábor ….
Je mi smutno z návrhů kterým se tu někdo snaží přičlenit název retro. To si již opravdu z nás nikdo nepamatuje nátěry původních 478.3 se slangovou přezdívkou „Brejlovec“ všechna ostatní přečíslování a technická zdokonalení remotorizace atd jsou stále jen odvozeninou od původní řady 478.3. Možná tomu nerozumím protože nejsem šotouš ale život mě tlačil k dodržování přepisů, pravidel a využívání zkušeností získaných lety. NESOUHLASÍM ANI S JEDNÍM PASKVILEM! Je to to nejposlednější co dnes národní dopravce potřebuje! Měnit barvy HV.
Barevné provedení brejlovců zelené / šedá > odpovídalo desingovému ztvárnění lokomotivní skříně, totéž barče.
Unifik nátěr byl motivován snížením nákladů na pořizování barev různých odstínů. Nástřik na celou kastli jednou barvou byl rychlejší, než „patlání“ se s různými „záhyby“ ….
Díky za každé zpestření . Když se člověk rozhlédne po nádraží a všude samá modro bílá, no,…
Bílý pojezd i skříň. Když to nevyšlo u Sergeje, tak bych zkusil toho Brejlovce 😃
ČD jsou barevní už hodně dlouho. Proč ne, když si můžou vymyslet vlastní předpis o nátěrech mašinek a od té doby ho permanentně porušovat😉
Infantilní nápad jistého generálního ředitele, který se potřeboval jednotně odlišit od barev dopravce jehož nenáviděl …. prý aby cestující věděl podle barvy, jakým dopravce pojede …
Přitom na vagonech i lokomotivách (MV, EJ) bylo jasné a nepřehlédnutelné logo ČD – nahrazující na čele „rudou hvězdu“ takže i barvoslepý viděl, s kým jede ….
A proč do Najbrtu vlastně nešlo Pendolino?
Protože se komusi aspoň tohle pod nějakou záminkou podařilo uhájit před načtenými univerzálně-pseudomanažerskými moudry? Pokud někdo takový byl a stálo ho to nějaké úsilí, sláva mu!
Dřív nechali stejné provedení exteriéru, patrně protože Pendolino mělo své zákazníky. A teďka asi už je to jedno, protože asi nyní je nejvyhodnější čas na prodej, aby aspoň trochu pomohli kase ČD, vzhledem k „U“ křivce nákladů v TCO. Např. Trenitalia si, zdá se, umí líp ošéfovat náklady na starší Pendolína (s naklápěním), vzhledem k velkému množství provozovaných Pendolin. A 7 vagonkové Pendolino ČD se hodí jako proklad k 9 vagonkovým ETR 460/470/485(480) s podobným mechanickým základem, které patrně budou brzo k dispozici vzhledem k nynějším dodávkám rychlovláčků jak pro italské Italo, tak pro Trenitalia působící krom Itálie taky např.… Číst vice »
Srovnáváte Potěmkina s Cistěmkinem ….
Tipnu si – možná že smlouva s Kotasem o designovém řešení (jehož součástí je i barevná kombinace) platí po celou dobu životnosti Pendolina?
Ne! ČD oslovily před rekonstrukcí veřejnost a zvítězila renovace původního nátěru. Vy snad vůbec nečtete web zdopravy.cz! 🤦😂
Takže další ubrečený Slovák po Babišovi (Bednárik) zase lhal. Jak na to můžou být dráhy nově, když na takové 3.14čoviny se peníze najdou.
Lokomotivy a ostatně všechno, prochází pravidelnými opravami, takže při obnově laku se bude natírat ne modrobíle, ale barvou, kterou vybere obecenstvo. Je v tom nějaké lhaní, nebo výdaje navíc? Ale proč si nekopnout.
Mno, osobně si myslím, že by osoby povolané měly energii vydávat na daleko důležitější věci, než jsou nějaké barvičky. Takže ano: proč si nekopnout?
Na jedné drážní „konferenci“ zazněla zajímavá věta – vlak musí být barevně zajímavý, aby člověk dostal chuť takovým hezkým vlakem jet.
Žlutá barva „žlutého“ dopravce je barva teplá, příznivě působící na cestující – z hlediska ing. Jančury dobrý designový tah ….
Blbost nejmenovaného GŘ ukájejícího pouze svoje EGO, že nechal vše nabarvit na Najbrta ….
Každá lokomotiva měla svoje desingové ztvárnění, čemuž odpovídala i barva – např. laminátky ….
„Zelená trakce“, modrá trakce, červená trakce, bastardí trakce – přitom „jednotná“ kastle lišící se v nutných konstrukčních drobnostech ….
Nabarvíme šrot aby nevypadal jako šrot ale bude to stále jenom šrot paráda
Za mě dobrý krok. Nešoto cestující stejně lokomotivu vůbec neřeší, a Najbrt je mnohdy vyloženě hyzdí. Laminátky, krysy, samozřejmě zmiňovaní brejlovci, hydry, ale i třeba esa jsou v tom takové jak kdyby „do jednotného pyžama převlečené“, něco jako když se v 70. letech dávala „paneláková“ okna na historické budovy a sundavaly z nich ozdobné prvky. A dnes mnohdy vyloženě zíráme, jak to po rekonstrukci prokouklo… Najbrt sluší jen pár řadám, napadá mě třeba 810. Naopak u vozů mi přijde, že je „korporátní nátěr“ asi správný krok, minimálně ve srovnání s 90. lety, na nich vypadá (zřejmě vzhledem k podlouhlejší a… Číst vice »
Já bych byl pro originál i u 810.
Originál z 80. let? No tak to bych tedy opravdu děkoval, neprosil. Jestli na nich něco někdy vypadalo dobře, tak ten červeno-krémový lak z pozdních devadesátek (nebo kdy se s tím u motorových vozů masově začalo).
Asi jsem měl na mysli tento nátěr, originál byl krémový pruh kolem oken a spodek červený. Tato verze měla krémový pruh na boku, děkuji.
Kdyby nebyl Najbrt tak zprasený zejména ve verzi Najbrt 2, nebylo by potřeba řešit hovadiny. Jenže si vyrobili „mlíkárnu“ tak teď řeší, co s tím. Kupříkladu ČD-C má mnohem lepší přístup, jak ke starým, tak k variabilitě na novém.
Napadá mě asi tak sto mnohem naléhavějších potíží, s nimiž se ČD potýkají.
Krásný nápad, jak plnit éter vlastní značkou. Z marketingového hlediska akce na jedničku.
hahahaha šotoušci chtějí přemalovat vláčky tak šup šup vemte si štětečky vodovky s chutí do toho!!! paní učitelka vás pochválí a dostanete bonbónky!!!
…řekl Péťa.
Ještě že jsem už šotoušení pověsil na hřebík. Stát zase v zimě na konci perónu s foťákem a zmrzlými prsty a čekat jaký nátěr pojede mne už nebaví.
Hmmm, dospěl, zmoudřel,…
To je zase příspěvek. Víte jaké to je hledat fotografii lokomotivy která jezdila např. před 50-70 lety a zjištění, že snad žádná taková fotografie ani neexistuje? Zkuste najít třeba fotografii 365.4 na Javornicku a nebo českobudějovickou 555.109. Tihle lidé co vlaky fotí dělají nám všem velkou službu. Nebýt jich a jim podobných nevznikly by takové skvosty jako Parní symfonie a nebo třeba Toulky s párou. Jistě, dnes je situace odlišná fotí kde kdo a kde co. Ale ono není fotit jako fotit. Zkuste se na to podívat také z jiného úhlu pohledu.
Stejně jako pan Gwan jste nepochopil ironii. Sám mám objemný archiv.
A k čemu je dobré mít foto lokomotivy 365.4 na Javornicku? Bude pak levnější jízdenka nebo jak?
nikomu to neškodí a těší to postiženého.
takže si lupnete prášek na vaši nepřejici zlou povahu
Nepochopil jste ironii. Váš problém.
Ale bavilo ; – ) Mohu se zeptat, kolik fotografií čítá Váš archiv?
Mám ve skříni kolem asi 210 kinofilmů (36 snímkové). Pak už jsem přešel na digitál a pomalu nechával další fotky jen v digitálním archívu. Počítat to opravdu nebudu 😀
Proč asi mají DB, ÖBB a jiné rozumné správy svůj korporátní nátěr a ne každý stroj vymalovaný jinak? Přitom si všechny, snad s výjimkou SNCF, kde si např. Sybiky (+- současnice peršingů) vystřídaly nátěry oranžový, carmillon, beton, en voyage a možná i něco jiného, si ten svůj nátěr docela drží. Proč asi mají aerolinky jednotně natřená letadla, s výjimkou pár extra kousků? Proč má Jančura svoje vlaky jen žluté, s výjimkou těch ústeckých 845, které zase chce ÚK mít světle zelené, jako i jiná vozidla tomto kraji? Já tu budu se svým názorem asi menšině, ale u normální firmy je… Číst vice »
Až na to, že ten korporátní nátěr Najbrt je naprosto hnusný.
Mne sa Najbrt paci, a hoci ma par much, myslim, ze je asi najpodarenejsim korporatnym naterom vlakov v strednej Europe. Nerozumiem preco si to dobrovolne idu kazit nejakym hentakym cirkusom.
a proč vše unifikovat? proč mají stamgasti v knajpe vlastní krygly? no…odlišnost je zajímavá.
asi nikdo nechce co vozidlo to barevné schéma, ale když to nic nestojí a potěší to…proč ne.
Tak se podívejte na lokomotivy řady 460 SBB v různém reklamním nátěru ….
Tak tedy veškerá firemní identita je k prdu?
Furt mi nejde na rozum, proč takto neblbnou u ÖBB nebo DB krom pár retrovek?
Však staré zgarby ať se barví jak chtějí, stejně za pár let půjdou do kopřiv, nové vlaky jdou jen v korporátu ..
Lak na rozloučenou? To se fakt vyplatí.
Jen aby dříve nebyly v kopřivách ty „výkřiky moderních technologií“.
Tohle se říkalo už před 50 léty.
Ale vždy šlo pouze o rozhodnutí lidí a odvíjelo se od podmínek v dané době. Nešlo o to, že by ta technika nebyla schopná sloužit.
DB takto blbnou, OBB ještě víc. Ta jejich kolekce Taurusů s tématickými nátěry například. A ještě si představte, že někdy je k tomu blbnutí nutí kraje.
Nechci tady rozjíždět nějaký nátěrový shitstorm, ale čistě informativne – ty druhé dva nátěry v hlasování mají nějakou oporu v historii?
Všechny mají oporu v historii, první dřív nosila 754.013/067, druhý 754.074, třetí ještě donedávna 754.060 a poslední mívala v dobách Brna 754.041
Díky. Takže vlastně super. Nebude se opakovat situace, kdy by lokomotiva dostala lak podle modelu nebo že si to přál modelový výrobce jako např. v případě DR 18 201 (02 0201)
https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~dampfloks~br-18-201-02-0201-dr-umbau-schnellfahrlok/38788/18-201-am-180605-im-bw.html
Ten třetí šedo-modrý s modrými podvozky minimálně jako 754 od MTB
.Ten druhý:
https://tomaskrupicka.cz/fotograf/brejlovci-rady-750-753-754-na-liberecku/
https://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r754&loko=6004
Podle mě by se staré motoráky měly natřít do tradiční červené a krémové
842 a 843 jsou staré motoráky.
Já jsem pro to, aby nátěry byly různé .Pokud budou všechny vínovo-krémové, tak to pak bude nuda. Klidně bych použil i varianty s úzkým pruhem, širokým pruhem, žlutými čely…..Prostě tak, aby si každý mohl vybrat tu svoji oblíbenou kombinaci.
No, zas jak pak to bude působit na cestující, každý pes jiná ves… Korporátní barvy existují z nějakých důvodů. Několik strojů s odkazy na minulost není nic proti ničemu, ale nesmí se to přehánět
Třeba Arriva má taky motoráky v různých barvách. Potom jsou taky požadavky některých krajů na jejich barvy. Ve výsledku je z toho stejně pestrobarevná směs. Pro staré motoráky je ale tradiční červená a krémová. Takže 810,842,843,854 do starých barev
třeba v různých verzích nátěru
To jako že budu mrznout na peróně a čekat, až mi přijede moje oblíbená barevná kombinace? 🤦
Šotoušské šílení nezná hranic! Tohle je fakt na Chocholouška a jeho specializovaný psychiatrický tým.
Tak to rozhodně myšleno nebylo. Trošku začínám být alergický na hodně požívaný termín šotouš. Víte, on každý člověk nemusí být zrovna šotouš v pravém slova smyslu. Klidně to může být člověk zajímající se o historii, modelář, pamětník….
A vhledem k tomu, že v mnoha oblastech spějeme zpět v čase není na škodu, když i toto celkový obraz dotvoří. Ale ve finále je mi jedno jaký nátěr bude. Hlavně ať staré stroje dál jezdí a nestanou se obětí nesmyslného ekofanatismu. To, co je na Chocholouška jsou právě takové snahy. A teď si mínusujte jak chcete.
Jojo, staré stroje ať jezdí, ale do muzea. Železnice má být moderní.
Jasně Arpade, zbytkové výkony budou vozit nové stroje, to se vyplatí.
Má být, ale zdaleka není. A pak je tady spousta neelektrifikovaných tratí kde tyhle stroje mohou nádherně sloužit. Moderní ať je osobní. Nákladu je celkem fuk, co ho táhne. Pokud se podívám na to, co tahá nákladní vlaky je to pestrá směska strojů starých, méně starých a novějších. A dobře tomu tak.
Jediný kdo je tu dlouhodobě na chocholouška je nějaký jablonec, který sem píše kraviny pod každý článek
hezky se to rozjíždí…ta modrá už mi fakt lezla krkem!
A mne tam chybí unifik, hezky červená a žlutá.
Má 754044.
A Červená s úzkým? Mimochodem nechápu, kdo za Vaši pravdivou odpověď může dát mínus.
Děkuji. Jen nechápu, proč za pravdivou odpověď máte – .
Chtělo by to nějaký koncept, spíš než tam náhodně střílet barvičky.
Třeba nápad dávat „nesystémově“ _vždycky_ prototypový nátěr by mi přišel dobrý.
Kdo si hraje, nezlobí.
Trochu mimo-Jestlipak víte, čí byl toto reklamní slogan? Výrobce herních konzolí Nintendo s ním přišel snad někdy spolu s vydáním konzole GameBoy v roce 1989. Jo, takže ten Váš příspěvek je více než trefný ; – )
Už zase jen diskriminační hlasování na Fb. Ti, co by rádi hlasovali a Fb nemají, mají prostě smůlu.
Jo, a ti co namají internet…
Pravda
Tak já si myslím, že internet má dnes téměř každý. Také je třeba si uvědomit, že kdo nemá internet tak si tento článek nepřečte a o tomto hlasování se ani nedozví. Ale lidí co internet mají a nemají FB je spousta.
Přístup k Internetu je dnes de-facto standardem. Na proti tomu uživatelé Xychtbooku jsou povětšinou hlupáci, kteří smluvní podmínky nečetli nebo mají pocit, že profil v této žumpě je jejich občanská povinnost.
Nevím jestli je hezké se navážet do lidí, že něco dělají způsobem, který druhý nevidí jako rozumný.
Spíše bych to zobecnil opačně, že není moc pěkné používat pro styk s veřejností výhradně uzavřenou a kontrolovanou platformu jakési IT korporace, ne každý do takového prostředí chce.
To je smutná realita. Většina uživatel netuší, k čemu všemu se používáním této služby zavázala a při dotazu na konkrétní body podmínek vám dokonce budou tvrdtii, že takovou službu by nikdy nepoužili. 🙂
Vzpomněl jsem si na Bohumila Stejskala a jeho: „Copak nevíš jaké je slnko sviňa? Nečteš a nevíš.“ : – )
Jojo, a zvlášť blbé je, že se to rozmáhá ve školách (jako „infokanál“ směrem k rodičům), to fakt nechcete… Nevím co je špatného na e-mailu.
Šlak by mě trefil uplně. Stačí to, že žákovská slouží jen k omlouvání nepřítomnosti a známky jsou na síti. Papír je papír, protože známky v ŽK je možné zkontrolovat i za svitu petrolejové lampy a bez nutnosti elektrické energie nebo nějakého vychytralého telefonu.
Ve školách mají naštěstí Bakaláře nebo jiné podobní informační systémy k tomu určené. Tomu iniciativnímu blbovi, co vám cpe školní komunikaci přes FB je vhodné pohrozit udáním kvůli GDPR (to funguje většinou spolehlivě)
To právě funguje nějak taky, na takové ty „formálně potřebné“ věci, souhlasy a nevím co. A je to OK. Ale takový ten „společenský život“ kolem školy, že se něco chystá, neformální diskuse co by třeba bylo dobré – komplet FB. A na změnu nikdo neslyší, protože to prostě „všem“ vyhovuje. :-/
Máte nějaké konkrétní příklady?
Napíšou korenspondecni lístek , jako když v roce 1978 hlasovali v anketě Mladého světa o Zlatého Slavíka .
Přesně; a proto v Obzoru vyjde kupón k vystřižení a nalepení na korespondenční lístek, aby mohli hlasovat všichni, ne jen rychlokvašky co maj internet.
Po přečtení článku jsem si říkal, že mám opět smůlu. Asi by to nešlo nazvat diskriminací, protože tuhle vymoženost si může zřídit každý. Ovšem kvůli tomuto hlasování si ho opravdu zařizovat nebudu. Navíc ani nejde se bez registrace podívat a zde u článku by klidně nějaké fotky mohly být.
Taky nechápu, proč si nevyrobí anketu na webu, nebo na nějaké nezávislé voně dostupné platformě k internetovému hlasování určené.
Asi proto, že tyto služby jsou celosvětové a je tam vše na jednom místě a všem snadno na očích. Být to jinde, spousta lidí se o tom nedozví. Ale od toho jsou právě články jako tento.
Tak třeba služby Google jsou „víc celosvětové“ něž ty od Facebooku, ale to je přece zcela bezpředmětné. Anketu mohli vyrobit pomocí Google Forms (hlasovat mohl každý) a na tu Xychtoknihu si klidně mohli nalepit příspěvek s odkazem na hlasování.
Přes odkaz zde vložený to nejde, ale nahlédnout jde tady: Příspěvek z 17.prosince 3:00 hod
https://www.facebook.com/ceskedrahy/
Tak si ho zariďte, když už mermomocí na tom hlasování tak trváte. Kdyby to bylo životně důležité hlasování, tak bych tyhle nářky pochopil, ale jde jen o barvu lokomotivy.🤦🏼♂️
Tohle je úplně nejhloupější řešení, jaké může napadnou jen někoho, kdo neuvažuje nad tím co se přihlášením stane.
Odevzdáte osobní údaje a musíte souhlasit s neodsouhlasitelnými podmínkami (které však nikdo nečte)
Nemůžete svůj účet zase zlikvidovat
Pokud se někdo hodlá účastnit mašinerie Facebooku, OK, ale hlásit se do tohoto stroje na těžení dat jen kvůli hlasování o barvě lokomotivy, je akt na hranici šílenství.
Internet opravdu není jen Facebook.
Tak si ho nezařizujte, když na tom hlasování tak netrváte.
Co za účty máte nebo nemáte nikoho na světě nezajímá.
Taky že ho nemám a netrvám. To bylo obecně k předávání osobních dat z malicherných příčin. 🙂
Jestli myslíte, že to nikoho nezajímá, tak to jste na omylu. 🙂 Většina kyberzločinu se točí kolem získávání přihlašovacích údajů k všem myslitelným účtům (Facebook, Google a Apple ID jsou top cíle otevírající cestu k uživatelovu soukromí a dalším účtům).
https://www.cpomagazine.com/data-protection/the-latest-facebook-password-leak-hundreds-of-millions-of-user-passwords-exposed-to-company-employees/
Ale to už jsme fakt odbočili od dopravy.
Nesouhlasím.
Většina kyberzločinu se točí kolem proniknutí dovnitř firemní sítě a ransomwarem.
To je mnohonásobně výnosnější než se snažit vyzobat pár dolarů od v průměru chudých pidižvýků na Facebooku.
Nikoliv. Pomocí Faceb0oku se dá totiž přihlásit i k jiným službám a už to pěkně jede.
https://www.iii.org/fact-statistic/facts-statistics-identity-theft-and-cybercrime
Nejde o to, jestli někdo mermomocí něco chce nebo ne. Tady jde o princip. Takhle o tom bude rozhodovat pouze určitá skupina lidí, třeba jen tak pro ukrácení času a bez účasti lidí, kteří k dané problematice mají skutečně vztah. Typicky valná většina dříve narozených FB skutečně nevyužívá.
No, věková skupina 80+ asi ne.
Ve skupině 50+ má FB účet drtivá většina lidí, které znám (dokonce mnohem víc, než ve skupině 20- , tam frčí TikTok a Twitch a něco, co možná ani neznám a „FB je pro boomery“).
Nejsem 80+ ani 50+ a FB nemám. Vlastně ani Tik Ťak nebo Twič. Vždyť já ani vlastně nevím, co je to boomer a je mi to jedno.
Taky si nejsem jistý, jestli to nejsou nadávky ☺
Jste hrdina!
Tohle nemá s hrdinstvím co dělat. Je to spíše o přesvědčení
A jak by si Kefalin predstavoval nediskriminačné hlasovanie? Uverejnenie inzerátu vo všetkých tiskovinách v ČR a zasielanie korešpondenčných lístkov s hlasmi na P.O.Box? Či SMS hlasovaním na audiotextové číslo vo formáte ČD medzera číslo prevedenia?
Původní natěr brejlovců T478.3 zeleno šedý, červený se uplatnil zkušebně až u T 478.3090, další se „vrátily“ k zelené.
Čtyřky měly z výroby červenou barvu ….
zeleno šedý byl určitě hezčí než ta malinově červená 🙂
No to bych neřekl, že to je zrovna MALINOVĚ červená…
„další se „vrátily“ k zelené.“
To máte pravdu pouze částečně. Nejvyšší vyrobené číslo v zelenošedé je T478.3127 a od 128 výše již byly všechny T478.3 z výroby červené.
Unifikovaný korporátní vzhled jistě dává smysl z pohledu propagace firemní značky, ale retro nátěry jsou pro nezávislého pozorovatele jistě zajímavější. Unifikovaná železnice je prostě nuda i přesto, že osobně řadím Najbrt mezi to lepší, co po kolejích aktuálně jezdí. Na druhou stranu, některé retro kousky jsou vysloveně hnusné (viz modro žluté a zeleno žluté elektrické lokomotivy 163/363).
Musím souhlasit že retro esa vypadají otřesně. U peršingů souhlasit nemohu, protože zatím jediné retro je Zosia (163.035) a ta se opravdu povedla.
V provedení na 151 tahle kombinace barev vypada mnohem lepe.
Ovšem ten „naposledy“ používaný modro-krémový nátěr jim vyloženě slušel, pokud jde o mě. Ta žlutá byla omyl (nebo spíš relikt obecně „špinavě hnědozelených“ osmdesátek) i u 163, ale na té zelené se to ještě dalo snést.
Člověk by z této zprávy mohl nabýt dojem, že dnes je park brejlovců ČD nátěrově nudně homogenní 😀
Ve chvíli, kdy nabízíte skvělé služby a na všech linkách máte v provozu moderní vozy pro cestující, najde se čas i pro trochu toho nostalgického nátěrového dovádění se zapojením spokojené veřejnosti. Jako třešnička na dortu perfektně fungující firmy skvělé.
Jinými slovy, např. na lince R17 je potřeba se ještě nějakou dobu držet Najbrtu. 🙂
Jsem rád, že to někoho napadlo. Aspoň pohled na mašiny bude zase trochu záživnější. 🙂
A Najbrt nebude mít co žrát!
Komedie. Nejdřív musí být všude studenej korporát a pak zase obrat zpět.
Národní dopravce a jejich koncepce.
151.023 již s oranžovým pruhem nejezdí, pokud vím.
Takže 754049 se v létě vrátila ze Zvolena v najbrtu, a teď nabízíme její původní lak jako jednu z variant retro nátěru.
754.074 tento lak měla také, bohužel o něj v roce 1996 přišla kvůli požáru kabiny. viz. http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=fotografie&id=10143
Chudák soudruh Novák z 754.067 – kdyby si počkal tak mohl mít Petrušku takovou, jaká byla celé roky ..
A ty komoušské rudé hvězdy jsou nezbytné taky (viz v Brně se objevující červeno-krémová el. jednotka 560)?
Vždyť píšou: případné symboly poplatné době nahradí logo ČD
Ono logo ČD je taky symbol poplatný době:)
Mně by se docela líbil na těch mašinách v místě bývalých hvězdiček malý státní znak. Přinejmenším na těch s plochým nebo mírně zakulaceným čelem pod předními okny, samozřejmě na páře by to vypadalo dost blbě.
Myslím že v této podobě jeden brejlovec jezdil
No a co ?
Červená hvězda na dresech Slávie Praha je taky komoušská ?
Pokud není, pak nemůže být ani ta na kolejových vozidlech ..
S lepší znalostí historie a důkladnější prohlídkou slávistické hvězdy byste rozpoznal rozdíl mezi tou komunistickou a slávistickou. Teprve potom bych od pročítání diskuze přešel ke psaní vlastních příspěvků.
Ono vzhledem tomu, že Slavie Praha existuje cca 130 let a více než třetinu doby ji ovládají komunisté (1948-1988, 2018 – dosud), ať už čeští nebo čínští, tak je to zvláštní.
Slavia červenou hvězdu začala používat dřív než bolševici v Rusku (ti až v době občanské války). Ve 2. polovině 19. století to byl obecný symbol pokroku a optimismu, v 1. polovině 20. stol. si ovšem tento symbol uzurpovali komunisti.
Předpis A5 – Technická pravidla provozu drah, konkrétně § 38, odst. 2, písmeno b), kde byl definován symbol vlády pracujících jako pěticípá rudá hvězda se žlutým okrajem.
Zdroj: https://www.cd.cz/100-let-spolu/pribehy/-30806/
Jinak ale zřejmě komunistická rudá hvězda mít žlutý okraj nemusela.
nepijte stella artois a nic od san pellegrino