Častěji k Baltu. Deutsche Bahn zavádí přímé spojení z Drážďan do Rostocku
Stadler Kiss v barvách DB na vlaky IC. Vizualizace: Deutsche Bahn
Deutsche Bahn od prosincové změny výrazně zlepší spojení Drážďan s Berlínem a mezi Berlínem a Rostockem. Nové spoje by měly
Docela jsem se divil, že doteď „stačilo“ dálkovce jezdit mezi Berlínem a Drážďany jen každé dvě hodiny, myslím že o cestující to nouzi mít nebude. Do Rostocku jsem jezdil v roce 2006/2007 na Erasmus, tehdy se tam jelo z Prahy 8 hodin, kdy na nově otevřeném Hbf v Berlíně vycházel krásný cca 20 min přípoj od EC na RE. Potom ale od nového GVD se ty EC protočily o hodinu a přestup se o hodinu prodloužil, to jsem pak už radši jezdil se dvěma přestupy přes Wittenberge a Schwerin, což bylo 8,5 hodiny. Přes ten zmíněný Büchen (tedy z východního… Číst vice »
V Německu jsou všechny vlaky vyšší kategorie než RE nedotované. Tudíž z dálkovky jezdí jen to, co je komerčně zajímavé.
Ano, to vím, ale i tak jsem si myslel že Berlín – Drážďany je komerčně zajímavé i v hodinovém intervalu. Pravda, jezdí tam dotované Regio s jedním přestupem, rovněž přes Cottbus se to nějak rozumně dalo vzít Regiem.
Ještě docela nedávno jezdily přímé vozy z Česka až do Binz auf Rügen. Jakmile je nutný přestup v zahraničí, takové spojení z pohledu běžného cestujícího jakoby neexistovalo.
Dovolím si nesouhlasit. Jeden přestup cestující zvládne, důležitá je hlavně cena.
Samozřejmě. Běžný cestující nejede tam, kam chce nebo potřebuje, ale tam, kam jedou přímé vozy. Proto taky zrušením toho Bince na Rujáně klesl počet cestujících na přechodu v Bad Schandau o čtvrtinu a 99% Čechů mířících přes tento přechod do Německa má cíl výhradně mezi Drážďany a Hamburkem, samozřejmě jen tam, kde ta EC zastavují. To jedno procento jsou pak neobyčejně odvážní šotouši, jejichž životním snem je svezení s ICE, takže jim nic jiného, než ten životu nebezpečný přestup v Drážďanech nebo Berlíně podniknout, nezbývá.
Proč auf? 🙂 Každopádně ta stanice se oficiálně jmenuje Ostseebad Binz a byla to celá souprava, nejen přímé vozy. Nevím kolik lidí tím jezdilo přímo z Česka, spíš to byl vlak co sloužil pro cesty Praha – Berlín a zároveň Drážďany – Binz apod., jako předtím ty vlaky co jezdily z Prahy do Westerlandu, Aarhusu nebo Štětína.
Článek je o cestování k Baltu, takže reaguji tím, že pokud tam není přímé spojení, je to pro cestující z Česka bezpředmětné. Tím spíš, když jednosměrná jízdenka pro jednu osobu stojí skoro 2.000Kč!
Jak kdy. Třeba na toto úterý mi e-shop ČD ukazuje z Prahy do Binzu první ranním spojením cenu 500 Kč.
Krucinál, víte kolik Slováků naprosto vpohodě přestupuje v Brně na hlavím z rozjezdu do rozjezdu a ze šaliny do šaliny?
Pro ty, kteří to nepochopili: Cestuje−li slovák po Brně, tak je v zahraničí.
A jinak teda jeden známý dojížděl za prací do Saské Kamenice. Tam z ČR přímý vlak nejede.