Částečná úleva pro Přerov. ŘSD otevírá v plné délce novou část I/55, místo semaforů je okružní křižovatka
Stavba okružní křižovatky v Přerově u Lidlu. Foto: ŘSD
Upravený úsek je nově čtyřpruhový, navazuje na již otevřenou estakádu přes koridor.
Dobrý počin!
I přes tyto jistě velmi potřebné stavby je Přerov na nejlepší cestě stát se českým Bad Oeynhausenem. Obyvatelé Přerova mohou jít poděkovat panu Patrikovi, Vodě z Tetčic a těm kašparům do Dluhonic.
Jednoznačně chybí dálniční obchvat. Pozemky jsou vykoupeny a požadavek pár ukřivděných z Dluhonic na posun dálnice o 150 metrů by znamenal nové výkupy. Kdo by to zaplatil? Už ten nadjezd stál stovky milionů vyhozených zbytečně. Stát je slabý a neumí se vypořádat z evidentně umělými obstrukcemi Patrika a dalších. Pokaždé jim vadí něco jiného. Napřed křeček, pak zeleň…Přitom Přerov se dusí díky „ekologistům“ ve výfukových zplodinách.
Nevi nekdo zda se uz da projet pres Prerov kamionem? Mysleno jako tranzit od Ostravy na Kromeriz.
Jeste k tomu prupichu – to ta 4 proudovka bude koncit za Albertem a kolem garazi a do toho esicka za nimi zustane az po krizovatku s silnici 47 tech par set metru uzoucka dvouproudovka?
Tam ma vzniknout sisoidni kruhac a rozsireni silnice, ale tezko rict kdy to postavi.
Pardon, vedle… Btw. rekl bych ze kamiony dal nesmi. Ac sem tama dneska jel tak ale bez zaruky.
Kamiony tam nemůžou. U autobusového nádraží je to rozkopané…
Nejde, kolem nádraží je zákaz nad 12t a kamion se tam horko těžko proplete, přes Kozlovice je stále platný zákaz nad 12t pro tranzit takže stále oficiálně stále od Ostravy přes Vyškov.
Ostrava – Kroměříž to jde. Ale připravte se na kolony. Dnes navíc s bonusem, Prostějov – Ostrava neprůjezdné, takže všechen tranzit na Kroměříž – Přerov – Ostrava. Prý se tam jedná o řádné peklo.
To můžu potvrdit…..
Pane Sůro, v článku máte dvě protichůdné informace:
Ve druhém odstavci píšete, že „…. je dnes uvedena do provozu i okružní křižovatka mezi ulicemi Polní a Velká Dlážka.“ A v předposledním odstavci uvádíte, že „Další výrazné zlepšení dopravní situace nyní přinese rozšíření Polní ulice na čtyřpruh a modernizace původní světelně řízené křižovatky ulic Polní a Velká Dlážka na okružní křižovatku s vnějším průměrem 52 metrů“. Ta velká 52m okružní křižovatka dnes ale byla podle druhého odstavce již dnes otevřena, takže nejde o budoucnost, ale současnost (nebo dokonce už i o minulost).
To je tím, že text vyšel ještě před zprovozněním. Nicméně opraveno na již minulý čas.
Určitá úleva sice bude, ale rozhodně to nebude žádný zázrak. Semafory mají určitou koordinaci řízení dopravy konkrétních směrů. Kruhové křižovatky jsou výhodné pro vedlejší ulice, ovšem pouze v případě, že se netvoří za křižovatkou další kolony. Oproti semaforům naopak dojde k citelnému zpomalení dopravy, už z principu, kdy mají přednost vozidla v kruhovém objezdu, navíc permanentní pohyb osob na přechodech plynulosti nijak nepřispěje, spíš naopak.
No s ulevou bych to teda rozhodne neprirovnaval..
#sorryjako
Byl jsem v Přerově chvíli po 17 h – tedy v době kdy všichni normálně jezdí z práce a města kolabují – ale tohle „město“ bylo uplně mrtvý!!! Vyloženě jsem se bál, že tam řádí nějaká epidemie, co kosí lidi doslova na počkání.. Čtyřpruhová městská komunikace ze čtvrti Horní Moštěnice do centra byla uplně prázdná, v centru jsem potkal všehovšudy 3 auta!!! Přes novou estakádu – na kterou jsem se jel 300km podívat – nejelo ani jedno auto… Může mi někdo vysvětlit, proč se tam staví nové čtyřpruhové silnice a kilometrové estakády, když tam žádná auta nejezdí??? A že tam… Číst vice »
Třeba protože to tam běžně nevypadá tak, jak popisujete? Jsem z Olomouce a kdykoliv mám jet na tu stranu, tak dostanu osypky a vezmu si půl den volna navíc. Estakáda tomu hodně pomohla, jak se jezdilo ještě pod mostem, tak to byla tragédie, jen projet tu zatáčku k prvnímu semaforu bylo kolikrát na 30 minut.
Tranzit začne jezdit přes Přerov, až bude dokončen poslední úsek. Každý rozumný motorista raději pojede přes plnohodnotnou dálnici než kočkopsa D46 s maximální rychlostí o 20-40 km nižší (90tka je na estakádě v PV).
A teď tu o karkulce – vím co jsem viděl – projížděl jsem si to městečko po sjezdu z dálnice křížem krážem abych si udělal představu o tom jak to tam vypadá (a taky proto že je to tam fakt blbě značený) včetně sídliště a v čase cca 17:10 – 17:40 a bylo tam uplně mrtvo – dokonce jsem nepotkal ani jeden autobus.. a kromě několika pejskařů tam nebyl nikdo ani na ulici!
Tak se přijeď podivat v pondělí ráno a budeš valit oči na ten provoz
To vypadá zajímavě, 5 odpoledne a prázdné město? Divné.
Taky jsem si říkal – proto mě to tak vyděsilo… No ale tam je to bez aut uplně v celém regionu – jak jsem psal v jiném příspěvku – i cesta z Brna do Zlína je zážitek – Na křížení D1xD46 všichni odbočí z D1 a dál nejede skoro nikdo – intenzitou provozu by stačila běžná středočeská okreska, od Křížení D1xD55 – bylo cca 14h – jsem na D55 až do Zlína potkal na celé dálnici všehovšudy 2 auta!!! Tahle dálnice je taky uplně zbytečná – tam by stačila polňačka..!! Za to ve Zlíně bylo rozšíření hlavní městské třídy z… Číst vice »
Bejvávalo. Nejezdím tam denně, ale docela často a od otevření D1 do Přerova a zvláště přes prázdniny s uzavírkami na D46 provoz znatelně narostl, objevily se i hodně i polské značky. Kdo tudy jezdí, jistě to potvrdí také.
No právě že je to v Přerově narváno k prasknutí, Jarda2 píše nesmysly, nevím, o co mu jde…
Naprosto souhlasím, sem tam nějakej ten žebřiňák místních sedláků. A to ještě chtějí uplakánci z gottwaldova i D49 k průmyslové zóně jakou svět neviděl v Holešově 😂
To, co popisujete, Vám nemůžu vůbec uvěřit! Vámi zmiňovaný provoz odpovídá pozdně večerním hodinám.
Viz komentář kolegy „Tady na Moravě“ níže.
Záleží čemu říkáte pozdní večer – pokud je to cca 19h nebo 20h – tak to přece normálně začíná večerní špička, kdy všichni odjíždějí do sídlišť a do nové zástavby na předměstích a díky hustotě provozu není možné ani chytit přijíždějící tramvaj ani po přechodu pro chodce…
Tady v Přerově bylo uplně mrtvo už těsně po 17h !!!
Ty seš z Prahéé,viď.
Vítej v reálném světě.
V 20:00 se už na venkově chodí běžně spát,neb se vstává po čtvrté.
No a Jantarová stezka, fungující už od počátku věků,je v 21. století vytížená tak na okresku,že jo.😄
Jo a opravdu ses jel podívat 300 kilometrů autem na nějaký nadjezd? A co na to ekologie?
Vždycky přemýšlím nad motivací těchto „očitých svědků“ takhle lhát a hrát blbé.
Ten chlapec je úplně mimo…
Byl se tam podívat až z dalekých Čech (dle „město je mtvÝ“) a po jediné návštěvě to tam zná líp než všichni místní a ti, kteří sčítají dopravu. Ještě by měl starostovi Horních Moštěnic vysvětlit, že nejsou samostatná obec, ale jenom čvrť.
viz koment kolegy „Tady na Moravě“
Jezdím několikrát týdně Brno Ostrava, právě skrz Přerov, jelikož je to pro mě rychlejší, a popisovaný provoz jsem zažil možná takto 1x v noci okolo 1 ráno… Kolem. 17h nereálné, i o víkendu…. To samé i na d1 směr Zlín, je tam malý provoz, ale bez vozidel výjimečně jen v noci…. Co se. Týče. Tranzitu, je to uděláno takto naschvál pro D46 aby, právě vše neskončilo v Přerově a nedošlo ke kolapsu (hlavně kamionů, – spousta PL aut už jezdí skrz Přerov taky, díky waze) ostatně ta samá. Situace v rámci tranzitu, aby byl veden na Olomouc, je i u… Číst vice »
A teď tu o kůzlátkách…😜
Prerov je chcipla vesnice. Ve tri zahouka fabrika a v pet je vsechno zavrene. Ale celkova dopravni zatez je nejlip videt na scitani dopravy a ne na momentalnich pocitech.
Přerov trpí nedostatečnou kapacitou komunikací vzhledem k těm počtům průjezdů aut. Některá obdobná města jako např. Opava prý mají větší čísla, ale nemají tak nekvalitně navržené křižovatky, odbočovací pruhy apod. Průpich to prý má změnit k lepšímu. Akorát semafory jim s tím mohou zamávat.
Bohužel Přerov není Praha, tady se chodí do práce už ráno, ne až po svačině……
Většina podniků, které mají třísměnný provoz, začíná ranní směnu v 6, tudíž končí ve 14. V 17 končí kancelářští v Praze, protože se nemusí vázat na noční směny a mohou začínat práci v 9, 10….
Vy normalne lzete a fantazirujete, nic vic, nic min. Jel jsem tam bohuzel minuly tyden a myslel jsem, ze se zblaznim.. vsude kolony na pul hodiny, spatne znaceni, vsude nejaka stavba, vsude neco rozkopane. Dojet k D1 na Ostravu mi trvalo 40 minut.
Jste prachsprosty lhar.
Pane Jardo2, je vidět, že jste úplně mimo a vůbec o místní situaci nemáte šajnu. Je to jedno z nejpotřebnějších míst, kde by se toto mělo postavit. Napřed si prosím ověřte informace, než napíšete takový blábol…
Tak to jste se asi trefil do nějakého mrtvého času. Ano, na Moravě se chodí do práce na 6 nebo na 7, ne na 9 jako v Práglu. Tudíž i ta špička je tam trochu jindy. Jezdil jsem tudy donedávna rok a půl na Ostravu a před zprovozněním té estakády nad tratí to bývala čekačka i na dvacet minut, než se člověk protáhl tím podjezdem pod tratí u Lídlu. Tam totiž jiná cesta není, jenom přejezd v Dluhonicích a tam bývaly kolikrát fronty až pod tu estakádu. Nebo taky až skoro k dálnici a v klidu se tam dala nabrat… Číst vice »