Řidiči v Přerově se dočkají jízdy po nové silnici včetně přemostění železničního koridoru na silnici I/55 o čtvrt roku později, než Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánovalo. K otevření nové estakády dojde namísto původně plánovaného června až v září. V květnu by mělo dojít ke zprovoznění hlavní části stavby: estakády přes železniční koridor.
Zpoždění potvrdil mluvčí ŘSD Miroslav Mazal. „V současné době platí zprovoznění v září 2021 s úplným dokončením stavby v lednu 2022,“ řekl Mazal. Stavba má v budoucnu sloužit jako hlavní přivaděč k dálnici D1.
Podle něj je zpoždění způsobeno několika důvody. Jedním z nich je souběh s výlukovými pracemi na koridoru mezi Přerovem a Prosenicemi. „Z důvodu vytížení koridoru byly výluky schváleny současně s výlukami druhé stavby, což bylo o 6 měsíců později, než zhotovitel předpokládal v harmonogramu,“ uvedl Mazal. „Posun termínu u mostovky měl vliv na prodloužení celého termínu stavby. Konečnému zpoždění pomohla i pandemie Covid-19,“ upřesnil Mazal.
Rozšíření Polní, snížení zátěže v podjezdu
Stavba má v první řadě odstranit úzké hrdlo na průtahu městem, které představuje dnešní podjezd pod tratí. Vybudováním dvoupruhové estakády se sníží nejen zátěž v podjezdu, ale také přinese rozšíření Polní ulice na čtyřpruh. Ta už byla v závěru roku předána do užívání.

Hlavním stavebním objektem je právě nová, téměř 560 metrů dlouhá estakáda, mimoúrovňově převádějící silnici I/55 přes stávající železniční trať a místní komunikace. Most o dvaadvaceti polích začíná v sousedství stávající komunikace I/55, překlene dráhu a stočí se nad nezastavěné území. Napojí se na frekventovanou Polní ulici. Estakáda bude opatřena protihlukovou stěnou. Zakázku získalo sdružení M-Silnice a IDS za 360 milionů korun.
„V průběhu 2021 se dle harmonogramu dokončí práce na Předmostí. Půjde o realizaci zbývajících asfaltobetonových vrstev, provedení krajnic a ocelových svodidel. Na estakádě proběhnou pokládky asfaltových směsí, zálivky a dokončení mostních svodidel,“ popisuje ŘSD aktuální průběh stavby v informačním letáku.
Stavba vyjde na 360 milionů korun bez DPH. Na stavbu navazuje ještě stavba takzvaného průpichu, která začala v loňském roce.
To se mají v Přerově na co těšit. I když to dostaví, tak pokud i jen malá část bude svedená do dvou pruhů, kolony budou kilometry na obě strany a smrad z výfuků bude radost dýchat. Měl to být obchvat kolem Přerova a ne to vést centrem.
Zlatej Covid, to nám poslalo samo čínské nebe…..na co se budou vymlouvat za rok?
Na Covid…ještě minimálně 10 let…
Neví někdo…ten tzv. průpich Přerovem povede kolem vlakáče tou úzkou rozbitou cestou? Kolem Alberta?
Presne tou. Skvele, ze ano?
Jen částečně. Kolem vlakáče to nepovede. Pro upřesnění doporučuju info. leták: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/339/infoletak_s55-prerov-prutah.pdf. Jinak ano, za albertem se to bude napojovat na tu malou cestu, co vede kolem budovy SŽ a garáží. Jinak dojde k vylepšení křižovatky Velké Novosady/Komenského/Kojetínská. A téměř celá trasa bude zkapacitněna na 4 pruhy. Jinak další pokračování podle mě bude problémové (směr Hulín), kdy asi dojde k problémům spojených s výkupem pozemků. Uvidíme 🙂
Já myslím, že myslel právě tu Tovární. To je něco neuvěřitelného.
Silnice 1. třídy, které budou v souběhu s dálnicemi, přejdou po jejich dostavbě na kraje?
Nechápu, proč je ten plánek takhle blbě natočenej, když by se to tam dobře vešlo i s orientací k severu.
Ten plánek je sice trochu schématický, ale jinak s rozdílem cca 2 stupně orientován naprosto přesně.
Což se tak nejdřív podívat do nějaké mapy, než psát nesmyslné komentáře….?
Nechápu, proč stále není obousměrně otevřena ulice Polní. Mohl to být první krok celé stavby a Přerov nemusel být rok až dva totálně ucpaný. A až pak se mohl stavět nadjezd, který bude po dokončení dálnice D1 zbytečný…
Jak zbytečný nadjezd?
A z centra pojedete na D1 a D55 kudy? Přes Říkovice…????
Starým ucpaným podjezdem asi…z dvoupruhu Polní přes kruháč doleva úzkým podjezdem jak za stara myslel Jirka. Ano to by bylo určitě lepší a rychlejší (joke).
Domnívám se, že současný podjezd u Předmostí by byl po dostavbě D1 kapacitně dostačující. Tranzitní doprava bude svedena na dálnici. Nadjezd budou využívat pouze auta směřujících od Olomouce k přerovskému nádraží. Lidé z Předmostí budou jezdit nadále pozdjezdem. I lidé směřující od Olomouce do centra Přerova a naopak budou zvažovat cestu podjezdem.
Ein Meisterstück! 🙂
Je fajn, ze do Přerova uz v podstate nevjedou kamiony, v soucasne dobe se jim stavi za mestem dokonce i novy zeleznicni nadjezd, ktery je soucasti vystavby Prosenice – Dluhonice. Kazdopadne mesto potrebuje dalnicni obchvat a to snad nejvice ze vsech mest v CR a treba se jej jednou docka a tak preji Prerovakum, aby jej meli za humny co nejdrive.
Ono jich tam jezdí dost. Do pivovaru například.
Tohle je zasobovani, takze za me ok, hlavne ze tam nejezdi uz tranzit. Taky musite zasobovat treba Tesco, nebo jatka, pokud jeste funguji.. Premyslim, jestli je potrebny prutah, kvuli kteremu se bouraly domy, vzdyt Prerov byl hlavne ucpany kamiony jedouci na Slovensko a Zlin, tedy i Slovacko. Vlastne cela tato cast republiky potrebuje dalnice jako sul.
Ano aspoň dokončení D1 a pokračování D55, vlhké sny o D49 má jen gottwaldov
Na kruhovém objezdu co by měl být součástí projektu se ještě ani nezačalo. Při intenzitě dopravy to nebude snadné
tam se začne až se to pustí po estakádě
To je dle mého pochopitelné odůvodnění. Hlavně, že se Přerov stavby v dohledné době dočká.
Jak pochopitelné? Zase někdo nedodržel něco co měl a nikdo nenese odpovědnost. Ze září bude prosinec a kdo ví jestli.
Asi nechtěli betonovat nad provozovanou kolejí. Kdyby jim ukáplo pár kilo betonu a odneslo to čelní sklo lokomotivy tak tady bude fronta chytrých jak na Český sen.
Přesně, po Studénce si už dávají mnohem větší pozor. A to je dobře.
„fronta chytrých jak na Český sen“
Super hláška! 😀
takže až si ráno nebudeš moct koupit rohlíky, protože už budou vyprodaný, taky za to budeš moct ty?
Určitě to pomůže. Jen se trochu bojím, že je to náplast za dálniční obchvat Přerova. Ten jak víme není a v nejbližších x letech ani nebude….
Neví někdo v jakém stavu je stavba/příprava rozšíření křižovatky Polní x Tržní x Dluhonská, která není součástí ani jedné ze zmíněných staveb a hrozí že tam zůstane úzké hrdlo?
Zde: https://mapy.cz/s/lanuvubuke
pokud mám správné informace, OK bude vybudován letos …
To mísení cyklostezky a mezinárodní dopravou je ukázka …
… toho, že něco podobného se děje na každé cyklotrase vedené přes železniční přejezd na koridoru.
Omluva za OT: Nebylo by nějaké info k již třikrát posunutém dokončení obchvatu Zákup? Protože podle dodatku ke smlouvě vychází dokončení do zimy a jelikož ještě nemají položený asfalt, tak čekám další výrazné posunutí… A samozřejmě další navýšení ceny. Kraj k tomu absolutně mlčí, a jelikož nic jiného nestaví, tak to akorát smrdí zatajováním informací a žehlením nějakého průšvihu…