Část trasy metra C se kvůli výměně pražců uzavře, z Budějovické bude kinosál
Souprava metra na trase C. Foto: DPP
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) od soboty na týden uzavře část trasy metra C mezi stanicemi Pražského povstání a
Organizace této výluky je ostuda. Už několik let po sobě se uzavře min. 3x do roka ten samý úsek metra a naženou cestující do autobusů, které budou posíleny minimálně. Linka 125 pojede po 15 minutách (!), na lince 213 pojedou standardy místo kloubů, jako kdyby byl problém ji rozdělit na Hájích.
Stačilo by udělat jednu velkou komplexní výluku přes celý červenec a byl by několik let klid. Za 31 dnů by snad stihli vyměnit všechny pražce.
A nejezdí náhodou Xka vy rozumbrado?
A jak lepe byste to resil vy?….Ja si naopak myslim, ze je to reseno skvele-busy X C jezdi porad, takze clovek v podstate nemusi cekat,
Je nějaká naděje, že podobné výluky budou organizovány „s přesahem“, v tomto případě třeba bus IPP – Chodov? Nejhorší na tom totiž vždycky je, když na začátku nebo konci musíte na 1-2 stanice zase znovu do díry (a „ideálně“ potom ještě někam mimo trasu)…
Dobrá otázka by mohla taky být, bude-li někdy těmto výlukám konec. Posledních pár let je to furt dokola.
Na Chodově nejsou obratové koleje…
Těžko řící jak dlouho to ještě bude trvat, ale asi dlouho. Pražce v betonu jsou celé staré C od Kačerova na Florenc.
Myslel jsem busy X-C nejen Kačerov – PP, ale i o kus dál na obě strany. Metro samozřejmě obracet tam, kde to jde. Takže z Kačerova na Háje nebo z Florence na Povstání by se jelo metrem, ale kdo by jel z IPP na Budějovickou nebo z Chodova na Vyšehrad, jel by tím busem bez dalšího přesedání.
Ona je vůbec otázka, zda provoz metra jen v úseku Kačerov – Háje má vůbec smysl, zejména ve slabé dny. Možná by bylo nejlépe tahat z centra (IPP/HLN?) busy až na Jižňák, samozřejmě pomocí více linek (rychlá/pomalá například).
No, takže pro mě jednoznačně 170 na Háje, kde dále přestupuji. Já bych zase pro změnu uvítal, kdyby vlaky mohly jezdit už z Budějovické, když se tam nic nedělá.
Lidé cestující vlakem do Prahy Posázavským Pacifikem budou mít nepochybně obrovskou radost, když už teď jim přes den končí vlak na Kačerově a musí přesedat na metro. Tak teď to bude autobus. To jsou služby…
A máte nějakou radu, jak se dají vyměnit pražce bez výluky? 😉
Nevím jestli by to šlo, ale co zkusit podobnou technologii jakou použila AŽD na Švestkovce? Sice by se to prodražilo, ale provoz by se nemusel tolik omezovat.
Je to prosté, milý Watsone – ten stroj co použilo AŽD na Švestkovce (RU 600S od Plasser & Theurer) se do té trubky pod zem nevejde.
Na švestkvoce a drtivé většině sitě SŽDC je svršek uložen ve štěrku. Lože v daných úsecích, kde se v metru mění pražce není štěrkové, jsou to pražce zalité v betonu. Takže se musí jeden po druhém vyřezat, pak se do těch uvolněných kapes vlepují betonové pražce. Na A se to dělá za provozu, jde to hodně pomalu po nočních výlukách, úsek celé měsíce, vždy pár kousků za noc. Na C je problém se zabezpečovačem (musí se jezdit bez něj po celou dobu výměny pražců v úseku), což zvyšuje personální náklady, kompromituje bezpečnost, jezdit měsíce bez vlakového zabezpečovače není to pravé.… Číst vice »
Tak jsem si to pamatoval dobře, že to někde dělají po nocích. Na C je Matra, které výměna pražců vadí? A té „partě elektrikářů ze Záběhlic“, jak je tu kdosi nazýval, výměna pražců nevadí?
Ano, Matra se musí odmontovat, programové pásy strolovat a jezdí se tam jen na návěstidla (pokud se zachovává provoz). Smyčky LZA jsou naopak „jen kabel“, stačí je po dobu prací hodit někam mimo pražce.
A neměnili někdy pražce během nočních výluk? Nebo to byly ojeté kolejnice? Nějakou údržbu svršku rozhodně byli schopni dělat po pár hodinách noc co noc a žádné výluky k tomu nebyly. S víkendovými výlukami mám spojené jen výměny výhybek (což chápu).
Mně osobně přijde, že když se metro stavělo, tak vůbec nikdo nepočítal s tím, že by někdy byla potřeba takováto větší údržba. Kdyby počítal, tak v každé druhé stanici budou kolejové spojky (jako na Florenci C) a víkendový interval by se dal pak vyjezdit po jedné koleji bez přerušení.
Cecko je na tom jeste dobre, ale takove Becko, to jsou dlouhe useky….
To jste špatně pochopil. O výluku jako takovou mi vůbec nejde. Problém je, že výluky evidentně nejsou nekoordinovány.
Tak pořád můžou vystoupit v Braníku a jet do centra tramvají.
Tak pořád to aspoň mají přímo na autobus, a ne metro – autobus – …