Je dobře, že se s tou křižovatkou konečně něco dělá, ale ta se měla přestavět na mimoúrovňovou. Kruhové objezdy při silném provozu kamionů nejsou moc rozumné řešení. A když se tam teď „něco udělá“, tak se na to pak zase 50 let nesáhne, čili tu máme sice o něco lepší, ale pořád mizerné řešení pro další dvě generace.
Po opětovném zprovoznění jsem zvědav, kolik řidičů kruhový objezd přehlédne a pojede „rovně“.
Miroslav
1 rok
Už jako dítě jsem nechápal, proč když se jede po silnici I/9 od Prahy, musí se dávat v Jestřebí přednost a není I/9 označena jako hlavní silnice, to samé ve Svoru.
Teď to ten kruhač vlastně trochu vyřeší. 🙂
Tak třeba proto, že většinu provozu nějaké číselné označení silnic nezajímá. Většina provozu ve Svoru jede ve směr Cvikov Nový Bor a většina provozu v Jestřebí jede Česká Lípa Mladá Boleslav. Ale jinak je jedině dobře, že se ty kruhové objezdy postaví, křižovatka dvou silnic první třídy by nikdy neměla být styková.
Už třeba jenom proto, že od Dubé na ČL odbočujete do pravého úhlu (resp. dokonce ještě ostřeji) na průběžný směr, takže tam tak jako tak musíte výrazně zpomalit. Kdyby tohle bylo značené jako hlavní a I/38 od Doks jako vedlejší, bývala by tam byla spousta smrťáků, protože spousta lidí v průběžném směru by měla pocit, že jsou na hlavní a prostě jela a lidé přijíždějící od Dubé by se zase spolehli na to, že jsou na hlavní a s bržděním a rozhlížením se by to nepřeháněli.
Asi protože to tak spolu s napojením Jestřebí bylo nejjednodušší. Víte, ono je to celkem jedno, jaký úhel tam je. Když je ČL – Doksy výrazně silnější provoz než ČL – Dubá, tak je správně, že ČL- Doksy je hlavní, bez ohledu na číslování silnic nebo pragocentrismus. Kdybyste tu silnici od Dubé směr ČL poslal táhlým obloukem vlevo, tak ji sice se silnicí od Doks můžete nechat „splynout“, jenže pak zas máte velký problém, jak rozumně vyřešit frekventovaný směr ČL – Doksy, to jde prakticky jen mimoúrovňově. A tak se to v ČR nestaví ani dnes, natož před desítkami let,… Číst vice »
Nevím zda to víte, ale původní stopa I/9 tam žádnou prudkou zatáčku neměla https://mapy.cz/s/jovepuheca
Pokud nechcete pragocentrismus, tak se asi měla se po výstabě té křížovatky v osmdesátých letech I/9 ukončena v Jestřebí a I/38 protáhnout do Rumburku, když už je tak rekordně dlouhá. 🙂
Takhle je to ale paskvil.
Myslel jsem si to, že ta dnešní slepá je původní silnice od Dubé. To je ale přeci úplně jedno, jestli se vlevo odbočuje v úhlu 80° nebo 105°, tak jako tak na takové křižovatce musíte z 90 km/h výrazně přibrzdit, i kdybyste byl na hlavní. Především ale můžu jen zopakovat, že nechápu tu logiku, proč by zaústění I/38 na jejím konci do I/9 automaticky měla být vedlejší silnice, když stávající řešení dává smysl jak z hlediska přepravních intenzit, tak konstrukce křižovatky a z toho plynoucí bezpečnosti provozu. Jo, to fakt dává smyls, přečíslovat desítky kilometrů silnic jen proto, aby to… Číst vice »
Je dobře, že se s tou křižovatkou konečně něco dělá, ale ta se měla přestavět na mimoúrovňovou. Kruhové objezdy při silném provozu kamionů nejsou moc rozumné řešení. A když se tam teď „něco udělá“, tak se na to pak zase 50 let nesáhne, čili tu máme sice o něco lepší, ale pořád mizerné řešení pro další dvě generace.
Po opětovném zprovoznění jsem zvědav, kolik řidičů kruhový objezd přehlédne a pojede „rovně“.
Už jako dítě jsem nechápal, proč když se jede po silnici I/9 od Prahy, musí se dávat v Jestřebí přednost a není I/9 označena jako hlavní silnice, to samé ve Svoru.
Teď to ten kruhač vlastně trochu vyřeší. 🙂
Tak třeba proto, že většinu provozu nějaké číselné označení silnic nezajímá. Většina provozu ve Svoru jede ve směr Cvikov Nový Bor a většina provozu v Jestřebí jede Česká Lípa Mladá Boleslav. Ale jinak je jedině dobře, že se ty kruhové objezdy postaví, křižovatka dvou silnic první třídy by nikdy neměla být styková.
Fčíl eště dořešit tu I/55 na Slovácku.
Už třeba jenom proto, že od Dubé na ČL odbočujete do pravého úhlu (resp. dokonce ještě ostřeji) na průběžný směr, takže tam tak jako tak musíte výrazně zpomalit. Kdyby tohle bylo značené jako hlavní a I/38 od Doks jako vedlejší, bývala by tam byla spousta smrťáků, protože spousta lidí v průběžném směru by měla pocit, že jsou na hlavní a prostě jela a lidé přijíždějící od Dubé by se zase spolehli na to, že jsou na hlavní a s bržděním a rozhlížením se by to nepřeháněli.
Otázka je, proč býla 1/9 postavena do pravoúhké zatáčky?
Asi protože to tak spolu s napojením Jestřebí bylo nejjednodušší. Víte, ono je to celkem jedno, jaký úhel tam je. Když je ČL – Doksy výrazně silnější provoz než ČL – Dubá, tak je správně, že ČL- Doksy je hlavní, bez ohledu na číslování silnic nebo pragocentrismus. Kdybyste tu silnici od Dubé směr ČL poslal táhlým obloukem vlevo, tak ji sice se silnicí od Doks můžete nechat „splynout“, jenže pak zas máte velký problém, jak rozumně vyřešit frekventovaný směr ČL – Doksy, to jde prakticky jen mimoúrovňově. A tak se to v ČR nestaví ani dnes, natož před desítkami let,… Číst vice »
Nevím zda to víte, ale původní stopa I/9 tam žádnou prudkou zatáčku neměla
https://mapy.cz/s/jovepuheca
Pokud nechcete pragocentrismus, tak se asi měla se po výstabě té křížovatky v osmdesátých letech I/9 ukončena v Jestřebí a I/38 protáhnout do Rumburku, když už je tak rekordně dlouhá. 🙂
Takhle je to ale paskvil.
Myslel jsem si to, že ta dnešní slepá je původní silnice od Dubé. To je ale přeci úplně jedno, jestli se vlevo odbočuje v úhlu 80° nebo 105°, tak jako tak na takové křižovatce musíte z 90 km/h výrazně přibrzdit, i kdybyste byl na hlavní. Především ale můžu jen zopakovat, že nechápu tu logiku, proč by zaústění I/38 na jejím konci do I/9 automaticky měla být vedlejší silnice, když stávající řešení dává smysl jak z hlediska přepravních intenzit, tak konstrukce křižovatky a z toho plynoucí bezpečnosti provozu. Jo, to fakt dává smyls, přečíslovat desítky kilometrů silnic jen proto, aby to… Číst vice »