Část silnice I/9 je dočasně jednosměrkou, důvodem je budování okružní křižovatky v Jestřebí

Práce na okružní křižovatce v Jestřebí. Foto: ŘSDPráce na okružní křižovatce v Jestřebí. Foto: ŘSD

Omezení potrvá do poloviny června.

Řidiči a cestující musejí od dnešního dne počítat s novým omezením na silnici I/9 mezi Dubou a Jestřebím. Kvůli budování nové okružní křižovatky se silnicí I/38 v Jestřebí je úsek do Dubé jednosměrný ve směru na Prahu. Objízdná trasa vede přes Doksy.

Souvisí to se zahájením prací na druhé etapě. O omezení informovalo Ředitelství silnic a dálnic. „Ve středu bude probíhat frézování a zemní práce. Stavbu plánujeme uvést do provozu na podzim letošního roku,“ uvedla Dana Zikešová. Omezení potrvá do 15. června.

S omezením musejí počítat i cestující v autobusech. Kompletní přehled změn je na stránkách dopravního systému IDOL.

Zakázku za 36,6 milionu korun získala společnost SaM silnice a mosty. Podle posledního sčítání dopravy místem denně projede kolem 11 tisíc aut, z toho čtvrtinu tvoří nákladní vozidla. Výrazně silnější je provoz mezi mezi Českou Lípou a Mladou Boleslaví.

Na křižovatce začíná silnice I/38, která svou délkou 254 kilometrů patří mezi nejdelší silnice I. třídy v zemi. „Stávající uspořádání křižovatky neodpovídá intenzitám dopravních proudů, zejména z hlediska bezpečnosti silničního provozu,“ vysvětlilo ŘSD v zadávací dokumentaci. Křižovatka dlouhodobě figuruje na seznamu nejnebezpečnějších míst na českých silnicích. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.

Stávající průsečná křižovatka je ze 60. let, vznikne takzvaná turbookružní. Bude do ní zapojena i silnice III/26832 do obce Jestřebí. Bude zajištěno také bezpečnější přecházení této zatížené silnice I/9 u autobusových zastávek u restaurace Na Rychtě pomocí nového děleného místa pro přecházení se středovým ochranným ostrůvkem a veřejným osvětlením.

Středový ostrov bude nadvýšený kvůli zamezení průhledu v přímém směru a bude ohraničen nepřejízdnou konstrukcí. Kvůli zajištění požadavku na zachování průjezdného prostoru pro nadrozměrnou soupravu pro přepravu zejména silových transformátorů je pro mimořádné situace navržen průjezd středovým ostrovem křižovatky ve směru současné hlavní komunikace Česká Lípa – Mladá Boleslav.

Na silnici I/9 jde o další krok k větší bezpečnosti, ŘSD promění i nebezpečnou křižovatku o pár desítek kilometrů dál u Svoru na okružní. Už dříve prošla proměnou křižovatka silnic I/9 s I/15 v Zahrádkách.

Tagy I/38 I/9 Jestřebí okružní křižovatka Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
10 komentářů