Letectví Letiště

Část pražské koalice je proti stavbě nové ranveje na Ruzyni, provoz chce přesunout do regionů

Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha
Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha

Po žalobě od společnosti Letiště Vodochody ze skupiny Penta  na aktualizaci zásad územního rozvoje má vedení Letiště Praha další problém s odpůrci plánu stavby paralelní přistávací a vzletové dráhy na Ruzyni. Proti stavbě se dnes vymezil pražský náměstek primátora pro životní prostředí Petr Hlubuček. Koaliční hnutí Starostové a nezávislí (STAN) podle něj bude prosazovat negativní stanovisko k celé stavbě.

Hlubuček zveřejnil své negativní stanovisko na svém facebookovém profilu. „Preferujeme rychlovaky a také aby část provozu byla přesměrována na ostatní letiště,“ uvedl Hlubuček, který bydlí v Lysolajích, přes které by měla vést trasa na přiblížení letadel na novou paralelní dráhu. „Vedení hlavního města své stanovisko bude teprve formulovat, nicméně soudím, že bude podobné,“ odpověděl na dotaz Zdopravy.cz

STAVBA PARALELNÍ RUNWAYEPražské letiště zažádalo na úřadě v Černošicích o vydání Územního rozhodnutí o stavbě…

Gepostet von Petr Hlubuček am Mittwoch, 2. Oktober 2019

Letiště Praha před nedávno zažádalo o vydání územního rozhodnutí pro stavbu paralelní dráhy, kterou chce mít hotovou do roku 2028. Podle Hlubučka se stavbou zvýší hluková zátěž obyvatel Prahy, protože se provoz přesune blíže centru.

Podobně jako se hnutí STAN snaží v celostátní politice o přesun centrálních úřadů do regionů, chce přesunout i letecký provoz částečně na regionální letiště., která se dlouhodobě potýkají s nezájmem leteckých společností a cestujících. „Pokud by se alespoň část nízkonákladových a turistických letů přesunula do krajů, pomůže to všem. Praze se uleví a regionům to pomůže ekonomicky i infrastrukturně. Praha však nemá nástroj, jak ovlivnit, kdo bude létat na pražské letiště. Takový nástroj má však vláda,“ řekl Hlubuček.

Jako příklad uvedl Paříž a letiště Orly či Beauvais, přirovnal je k Pardubicím. Shodou okolností se ve stejný den poslanec za ANO z Pardubic Martin Kolovratník podivil na facebooku, proč přetížené pražské letiště odbavuje nízkonákladové lety, když je pardubické letiště jen hodinu vlakem. „Spojení na vlakové nádraží je v řádu pár minut a v Praze je cestující za hodinu. Rozumím tomu, že změnit tento trend nebude jednoduché. Osobně ale hlásím, že mám chuť to změnit a jsem připravený přiložit pomocnou ruku k dílu. Už brzy se proto setkám s vedením pražského letiště a společně probereme možnosti vzájemné spolupráce,“ uvedl Kolovratník. Pardubické letiště přišlo letos o pravidelnou linku do Londýna, nejasný je osud spojení do Alicante, jedinou novou linku je spojení do Kyjeva.

Umožněme rozvoj regionálních letišť. Stát ušetří a navíc podpoří rozvoj regionů!Věděli jste, že podle statistik v…

Gepostet von Martin Kolovratník – ANO am Mittwoch, 2. Oktober 2019

Podle Hlubučka je budoucnost spíše ve vysokorychlostních vlacích, v příštích letech čeká pokles zájmu o létání. Ve svém stanovisku současně uvedl, že podle něj studie dopadu na životní prostředí vychází z nepřesných dat.

Letiště tvrdí, že díky paralelní dráze dojde k omezení leteckého provozu v nočních hodinách. V době od 22:00 do 23:59 a v době od 5:30 do 5:59 bude počet pohybů omezen na max. 40 startů a přistání a v noční době od 24:00 do 5:29 bude úplně zastaven letecký provoz.
Dráha bude dlouhá 3 100 metrů a široká 75 metrů. Součástí projektu jsou také pojezdové dráhy pro spojení severní a jižní části letiště a další infrastrukturní komponenty. Letiště počítá s tím, že v roce 2021 by mohlo vypsat soutěž na zpracovatele dokumentace pro stavební povolení.

V souvislosti se zprovozněním paralelní dráhy dojde k trvalé uzávěře stávající vedlejší přistávací a vzletové dráhy 12/30, jejíž osa vede nad hustě osídlenými částmi Prahy a Kladenska. Uzavřením vedlejší dráhy se tak výrazně uleví přibližně 200 tisícům obyvatel Prahy a Kladna.

Dráha má letišti pomoci navýšit přepravní kapacitu až na 21 milionů odbavených cestujících ročně. „Již nyní se stává, že některým leteckým společnostem nemůžeme nabídnout pro ně ideální požadované časy přistání a vzletů, zejména v přepravních špičkách,“ řekl mluvčí Letiště Praha Roman Pacvoň.

93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Požadavek na zrušení záměru vybudování paralelní VPD na Ruzyni a převedení dopravy do regionů je projev diletantismu nejvyššího stupně kombinovaného s osobními zájmy (jeho blahorodí Hlubuček bydlí v Lysolajích).

jirka

diletantismus -to jsis nevsiml, kde zijes? Staci se podivat na jakehokoliv urednika – neschopnost, nekompetence. Hlavne je ulisnej jak ruskej bolsewik… No ted bude od nich pokoj..vsichni cryptaci jdou mistrovi na funus. nebudese tejden makat. I u nas brecej

Petr

Člověk,který navrhne rozvoj letišt v krajích místo stavby pararelní dráhy absolutně netuší o čem mluví a nebo to dělá schválně.
Žádný dopravce,ani jeden, nebude nikdy financovat linku na nějaká jiná letiště, než je Praha. Jasně je vidět i v posledních letech,když šel růst cestujích nahoru, že pouze Praha dokázala přilákat nové dopravce. Ostatní letištěv ČR pouze Travelel koupákama a občas něco otevře Ryanair. Jinak v podstatě nic Z jedné strany za humny Mnichov a z druhé strany Vídeń, nahoře jde nahoru Krakow.

Žaneta

Bydlím v Ostravě, odkud také každoročně létáme na dovolenou. Z Prahy jsme letěli jednou a to jen proto, že nám CK zajistila dopravu na pražské letiště, což jsme ocenili zvláště když jsme přiletěli před půlnocí a už na nás čekalo před terminálem auto, takhle bychom museli čekat až do rána na vlak. Autem bychom si po D1 netroufli. Spousta našich známých, spolupracovníků apod. si začala zajišťovat dovolenou s polskou CK s odletem z Katowic – levnější zájezdy než od našich CK, doprava na letiště bez problémů po bezplatné kvalitní dálnici cca 100 km, levné parkování u letiště. Kromě toho tam… Číst vice »

Gremli

Když rychlovlaky a letiště v Pardubicích, tak by se tedy měli postarat o rychlíkové spojení v trase Praha-letiště, Praha hl.n., Kolín, Pardubice hl.n., Pardubice-letiště…a to včetně chybějící infrastruktury 🙂

Tomáš Gottschalk

Uzavření „třetí“ dráhy vidím jako velkou hloupost.

Ferenc Futurista

Tak ony ty Pardubice jsou při aplikování ve světě obvyklých měřítek v podstatě předměstí Prahy a jako druhý letiště by klidně sloužit mohly. Pokud by se tedy vyřešily „detaily“ typu bezúvraťového napojení na trať na Prahu ( a nejlíp i na Třebovou a na Ostravu) či kapacity trati mezi Pcemi a Prahou.
Mimochodem, tuší někdo, proč se vyjma úplnýho začátku 90. let nikdy neuvažovalo o civilním využití letiště v Milovicích?

Apex

A kdo by tu výstavbu v Milovicích zaplatil? Ten kus vojenského betonu bez další infrastruktury skutečně nebyl dostatečný základ pro vybudování něčeho smysluplného….a to nemluvím o nutnosti vybudouvat další obslužnou infrastrukturu, tj. rychlovlak do Prahy.

Ferenc Futurista

Kdo by to zaplatil, je irelevantní – buď soukromník, nebo by v tom topil prachy kraj či stát. Ale na to jsem se fakt neptal. Jde mi o to, že to bylo existující letiště kousek za Prahou (tedy už „propapírované“), s připojením na dráhu za plotem, jejíž dnešní jízdní doba do Prahy je asi třičtvrtě hodiny (ta by stačila zdvojkolejnit). Prostě, ten „kus betonu“ se nachází na teoreticky velmi vhodném místě, takže je mi divné, že v české realitě, kdy se investuje do mnohem větších nesmyslů, neproběhl nikdy ani záměr to využívat.

AAA

tak „propapírované“ bylo asi tak stejně jako Vodochody, ne?

Ferenc Futurista

Jo, tak něco, ale v (tehdy) podstatně méně obydlené oblasti.

Apex

To je zásadní, kdo by to zaplatil, tady se bavíme o velkých miliardách. To, co nazýváte existující letiště (apropo, co myslíte pojmem propapírované?) by se pro civilní provoz muselo zcela přestavět s náklady možná vyššími než postavit něco zcela nového. Proč by měl někdo dávat prachy do takového projektu?? Zejména když v 90 letech byla úplně jiná situace ve vnímání letecké dopravy a jedno plně funkční letiště dle všech předpisů tady bylo…

Martin V.

Podobnou úvahu jako máte vy, měli kdysi v Kanadě. Chtěli novým letištěm Montreal Mirabel https://en.wikipedia.org/wiki/Montr%C3%A9al%E2%80%93Mirabel_International_Airport nahradit starý Dorval, ale nepovedlo se to… Teď jsou tam všeho všudy dvě dráhy a továrna Bombardieru (dnes Airbus). Přečtěte si ten příběh, je poučný.

Dan

Tak já myslím, že když jsme za třicet let nedotáhli koleje na Ruzyni a ty miliony cestujících se tam dopraví autobusem, tak ty statisíce těch deset minut z pardubického nádraží určitě zvládnou taky. Souhlasím s využitím Pardubic jako „lowcost Praha“ (z Olomouce mi to velice vyhovuje), ale než vymýšlet koleje na letiště v Pardubicích, spíš bych tam zvětšil parkoviště, udělat tomu reklamu a natáhl letadla.

J.L.

Myslím, že Vám nikdo nebrání, abyste tam zvětšil parkoviště a natáhl letadla. Až tam někdo bude létat, tak tomu klidně udělejte reklamu.

Most

Konečně to někoho napadlo, jako Pražák úplně v klidu poletím na dovolenou z Pardubic, pokud tam bude velké, levné parkoviště nebo pravidelný spoj z letiště na vlak a vlak do Prahy. Místo na parkoviště tam je, ale pokud se nepletu, žádné odstavné tam není (byl jsem tam jen jednou a žádné neviděl). Pro mě je cesta na Ruzyň a stres z tamějšího mumraje s parkováním srovnatelná s cestou do Drážďan (odkud létám raději než z Prahy) a klidně budu létat z Pardubic. Např. Londýn má letiště Luton nebo Standsted, která jsou také mimo město s dojezdem vlaku nebo busu cca… Číst vice »

Jakub

To je zvláštní, že nemáte problém jet do pardubic na letiště vlakem (nebo z lutonu do Londýny), ale na Ruzyň jedete autem a řešíte problém s parkováním. Jeďte tam mhd a problémy mít nebudete.

Most

Chtěl jsem tím říct, že odlet z Ruzyně, Drážďan nebo Pardubic je pro mě časově srovnatelný, ale o něco raději než přes Prahu pofrčím po D11 nebo D8, abych využil menší letiště, bez tlačenice, taxikářů atp. Přitom preferuju dopravu vlastním autem a odstavení na levném parkovišti klidně pod širým nebem v pěším dosahu od letiště. Pokud je takových lidí víc, pak je téma článku celkem na místě, tedy podpořit regionální letiště. Nemá valný smysl, aby půl Česka dojíždělo do Ruzyně kvůli charterovým letům, Praze by se odlehčilo jednak od letecké dopravy a jednak od dopravy pasažérů z a na letiště.

Daniel Novák

Teď ještě přesvědčit nízkonákladové aerolinky, které již opustily ideu „polních“ letišť, aby létaly na regionální letiště, ale bez dotací.

Jiří Kouba

No, myslím, že problém by s tím vůbec neměli.

Jeliman

Já myslím,že problém se dá popsat jedním slovem a to PENTA. Penta přece počítá s otevřením letiště ve Vodochodech. To by byla pohroma kdyby se postavila další dráha. Kdo by chtěl létat na Vodochody, když po postavení nové dráhy by kapacita Ruzyně byla dostatčná i pro nově příchozí společnosti. Takže pán Hlubuček je zřejmě lehce motivován

Bob

Taky bych byl proti, kdyby mi Penta za to zaplatila.

Kuba W

má naprostou pravdu, v létě se nejvíc lítalo z PRG do Antálie, jinak na prvních místech je standartně Londýn, Moskva, Brusel, za první desítkou Hurgáda. Rychlovlak je bezproblémová alternativa, aspoň pochopím vraždu na Nilu až tam pojedu týden tam a týden zpět na sedmidenní zájezd 🙂

jozka

Protoze s tou AYT mam v rodine cerstvou zkusenost, muzu v klidu napsat jak by to vypadalo… hele zajezd do Turecka, odlet z Pardubic, tak nic, hledame dal…

libcha

Můžeš to nějak rozvést? Je problémem chybějící parkoviště u pardubického letiště? Jakým způsobem jste se přepravovali na letiště?

jozka

Auto, cca 30 minut, parking Expres (vyhodit/vyzvednout). Nekdo z Ceperky nebo Skutce to muze mit naopak. A ted otazka za sto bludistaku… takovych bude vic v Praze a okoli nebo v Pardubkach a okoli?

GPGP

Naštěstí někdo kdo je členem pidistrany nemůže bránit rozvoji Prahy, je to jen plácnutí do vody 🙂

František

Praha není jen letiště. Spíše naopak…

Vítek

jenom protože bydlí v části prahy která bude postižená, tak chce zabránit rozvoji letiště a celé ČR. stejně si myslím že pokud nějaká aerolinka spustí linky do Pardubic ať je to odkudkoli tak každý kdo bude chtít letět do Prahy tak poletí stejně radši přes Vídeň nebo Frankfurt a odtamtud potom do Prahy, protože rozhodně nebudou chtít jet z letiště na nádraží a potom s ČD do Prahy. Pokud zavede někdo linku odkudkoli do Pardubic tak pokud to bude odněkud jako je Vídeň nebo Frankfurt tak si myslím že by rozhodně nepřestali létat z Prahy tuďíž by to bylo jako… Číst vice »

František

Praha není „celá ČR“. Zatím. Naštěstí. No pokud se naplní letadlo z jiného kraje, pak nevidím důvod ty lidi komplet tahat přes Prahu, ale to je jiná věc, která nemusí vždy nastat. Nemyslím ovšem, že by „rozvoj“ země visel na tom, že tu všichni budou někam létat letadly. Nejpodstatnější je vnitřní struktura jednotlivých krajů, a tam máme čím dál značnější rezervy.

Daniel Novák

Ale ono se to letadlo v krajích zcela zjevně nenaplní… nebo si opravdu myslíte, že aerolinky záměrně ignorují zlaté doly jako OSR nebo BRQ a raději létají jinam?

Žaneta

No já nevím, ale létáme z Ostravy každým rokem na dovolenou (cca 15 let) a ještě jsme nezažili poloprázdné letadlo. Zatímco při letu na Madeiru z Prahy a zpět byly obsazeny vždy jen dvě sedadla, což jsme si zase na druhou stranu libovali, jelikož jsme měli více místa…

KarelF

Jako Pražák z pravého břehu vám povím, že raději pojedu do Pardubic než přes Prahu na Pražské letiště. Je škoda, že se neotevřelo Milovické letiště aspoň pro cargo jak to zamýšlelo dhl to by odlehčilo Ruzyni ne sice o moc.

Raddie

To jim nestačí, v jakém stavu využití a hlavně zájmu aerolinek česká regionální letiště jsou? To jsou mi zase ekšperti!

AAA

a v jakém stavu jsou ty rychlovlaky

kubisek

My vás lítat tam zkrátka donutíme!!

Nicky

Tady se nepostaví vůbec nic, protože ať je to co je to, tak jsou proti tomu hned petice, odvolání a zdržování a kecá do toho každý diletant.

František

Opačným extrémem je, že se na základě dojmů postaví každá blbost.

Petr

Začátkem 90. let se mluvilo o využití letiště Příbram pro vnitro a soukromé lety, jako doplněk k Ruzyni.
Takže zas nic nového.

pája

Jé, to jsou tupci.

Apex

Možná, že by se pan náměstek mohl podivat do okolních zemí…. VIE – nová dráha před výstavbou, Polsko – plán na nové letiště… Asi jsou tam úplní tupci 😏. A taky by mu třeba někdo mohl říct, že 90% návštěvníků jezdí primárně do Prahy.

František

Jasně, polské letiště v pustině s centrálním železničním uzlem a zcela novou sítí k tomu. Racionalita jak vyšitá. Hlavně, že se jim místní dopravní cesty stále ještě rozpadají.

dvojiteF

ty asi budeš jeden z expertov z radnice 🙂

skyisblue

Tragédie je, že něco takového (ani neexistuje slovo, které by tady šlo publikovat a vystihlo by našeho milého NIMBY radního) může vykonávat veřejnou funkci, ve které by se měl starat o prosperitu města, v jehož vedení stojí. To je diagnóza, co tam napsal…

Matijjs

Je nesmysl stavět další ranvej, když už nyní má Praha problém s příliš velkým množstvím turistů. Současné letiště je naprosto dostačující. Snad se zruší osvobození od daně z leteckého paliva a letů (doufám) ubude, zvláště těch nízkopodlažních.

Jen tak

takovi lidi jako ty jsou pohromou cele civilizace.

František

Nebo zachránci zdraví a životů, včetně Vašeho. Vyberte si. Já radši žiji než plýtvám. 😉

dvojiteF

😀

Alf

Tak ani nevím, jestli jsem někdy použil nízkopodlažní let.

Pavel

Pamatuji si jedno přistání ve Varšavě, které se tomuto pojmu docela blížilo. Tuším šlo o let z Kanady polskou 767 a dokonce to vysílala polská TV v přímém přenosu. Tam ta podlaha pak byla hooodně nízko nad ranvejí. Ale nechtěl bych tehdy v tom stroji sedět.

Petr

😀 😀 😀 😀 😀
Kdyby ty hlášky přicházely odněkud z léčebny, a ne z magistrátu hlavního města, tak je to vážně k popukání.
Preferujeme rychlovlaky. To já taky. Proto třeba z Paříže do Bordeaux jezdím zásadně TGV. Ale jak mi francouzské rychlotratě pomůžou v dopravě z Prahy? Nebo on pan radní současný rozvoj pražského letiště staví na nějakých staletých fantasmagoriích, kterých se nikdo z nás nedožije?

František

Podporou silniční a letecké dopravy se holt ještě nikdo k pořádnému spojení po kolejích neprostavěl. Mně by přišlo logické po Evropě cestovat na dálku primárně rychlým vlakem. Tomu ale jaksi nepomohou jen další dálnice a letiště. 🙂

Petr

Jenže my žijeme v Čechách. Možnost stavět rychlovlaky drží náš stát v čele s vládou, která umí jenom rozdávat cizí peníze. Takže pro nás jsou jen dvě možnosti – pořádné letiště a žádné rychlovlaky, anebo nevyhovující letiště a stejně žádné rychlovlaky.

Adam

„Nemůžeme vám nabídnout slot v Praze, ale mám nějaké v Pardubicích, Karlových Varech a jeden poslední v Českých Budějovicích.“

Kuba W

o Budějice se budou prát, vždyť už to tu řešíme týdny. Prostě do Budějic by chtěl létat každý 🙂

AAA

Kromě mě teda 🙂

Kuba W

tak si zajděte na Cimrmany a možná Vám to dojde:)

eLKá

Technická: AAA použil doslovnou repliku Karla Infelda Prácheňského… (https://youtu.be/XFn1-AjJICU?t=3530)

Kuba W

ok, to pak je jiná, upřímná omluva AAA

AAA

np 🙂

Speedy

Jako vtip dobrý.

...

Proč když s něčím přijde Hlubuček nebo Kolovratník, tak je to vždycky naprosto nebetyčná pitomost?

Jan

Ja tohle ceske uvazovani nechapu. Schiphol je stokrat vetsi nez Praha a taky se dal bude rozsirovat. A my budem vymyslet, jak rozsireni a rustu letiste Vaclava Havla branit. Podle me ok, vystavte koleje a poslete primy vlak az na to letiste do Pardubic a nabidnete to nizkonakladovkam jako skvelou alternativu, ale ZAROVEN rozvijejte i tu Prahu. Ale svejkovat a tvrdit, ze najednou bude trimilionovy stredocesky trh, ktery doted lital z nejblizsiho letiste v Praze, dojizde do Pardubic, je nesmysl.

František

Ano, v rámci přechodu na šetrnější druhy dopravy stavíme další letiště a dálnice. Hurá do toho! Jen se pak nedivte, až i sem dorazí válka o zdroje.

dvojiteF

😀 😀

eLKá

Konečně, Ostrava také radši létá z Katowic, než z Mošnova…

dvojiteF

už se to blíží velebnosti, sodoma gomora

petr766

STAN opět dokazuje svoji zbytečnost a nekompetentnost. Možná by nebylo špatné se podívat, jestli třeba „zcela náhodou“ nemá ve STAN vazby právě Penta, které jde jen o vlastní byznys a proto dráhu napadá. O co jde STAN, těžko říct, rychlovlaky tu dalších 20 let minimálně nebudou….

petr766

A ten z ANO se taky povedl, prý za hodinu na letišti z Prahy… Jo a z nádraží v Pardubicích pěšky. Po příletu letadla do Pardubic určitě bude čekat hned vlak (autobus ani neuvažuju, to je nesmysl) který cestující odveze (bez přestupu ideálně) rovnou do Prahy. V reálu tam může stát tak nějaká Regionoha nebo něco podobného, co bude dělat pendl v nějakých nesmyslných intervalech a i kdyby to navazovalo, tak celá cesta zabere s přestupem prakticky téměř 2 hodiny. A o přetíženosti koridoru ani nemluvě.

Adam

Kdyby jste si vše zjistil tak do 30 minut od příletu na LKPD jste odbaven venku z terminálu a ihned jede mhd přímo od terminálu rovnou na nádraží (linka 90, 30 a 60 minut po příletu) která jede 8 minut na hln. takže 45 minut po příletu už můžete odjíždět vlakem do Prahy, kde jste za 55-60 minut. Ty vlaky jezdí co 10/20 minut podle špičky na Prahu. takže od dosednutí na LKPD jste v pohodě za 100-120 minut v centru Prahy. Což je téměř srovnatelné od dosednutí na LKPR + cesta AE.

Petr Šimral

A z každého letadla vystoupí 150 lidí, ze kterých 100 pojede ku Praze. Do kterých vlaků se vejdou? Nebo se domníváte, že dopravci přidají kvůli úseku Praha – Pardubice další vozy, aby pak rozváželi vzduch po zbytku republiky a části Evropy?

A kapacita pro další vlaky tam již není (no, ona už není pro ty současné), takže nějaké extra letištní expresy nepřicházejí v úvahu, byť to je jinak řešení.

Kuba W

Pardubice ať se klidně rozvíjejí, nikdo jim to nebere, jsou na hlavní trase atd. ale nemůžete tam přesunout miliony lidí z Prahy, to je blbost

František

Tak ony by stačily tisíce, co se do té Prahy hrnou, i když už tu často není kam. V době internetu… Myslím, že určitá decentralizace by nebyla úplně od věci. Direktivně je to nesmysl, ale vytvářet podmínky k rovnoměrnějšímu osídlení možné je. Prospělo by to ve více ohledech.

Hajnej

Do kterých vlaků se vejdou? Podle některých hlav ta místa přece vzniknou sama.
Ono totiž přijede jiných 100 letištěchtivých jedinců z východních gubernií, kteří v Pardubicích vystoupí, a 100 volných míst je na světě.

anonym

PRG + AE je od 45 minut (zadna odbavena zavazadla + autobus jede temer hned) po rekneme 90 minut (odbavena zavazadla + cekani na autobus, ktery mi prave ujel) s tim, ze do centra se clovek dostane i jinak a bez problemu se tam dostane i pri nocnich priletech. Navic lze za vcelku rozumne penize (~500 Kc) dojet do centra taxi.
Navic pozdni noci prilety, ci brzke ranni odlety v Pardubicichse z Prahy budou stihat dost blbe.
Urcite dava smysl Pardubice rozvijet a muzou prebrat cast cestujicich, ale rozhodne to neni plnohodnotna alternativa k Ruzyni.

MartinS.

Není to plnohodnotná alternativa k Ruzyni, mohla by to být lowcostová nebo charterová alternativa, jen ty aerolinky jaksi nechtějí 🙂

Jen tak

vy jste iz dlouho neletel letadlem, ze? 🙂

nebo snad (soude podle prispevku) zijete v iluzi, ze po vystupu z letadla vam to na ruzyni trva hodinu, nez se dostanete z letiste? 😀

Adam H

Vidím, že bych si měl poupravit přezdívku z Adam na Adam H, ať se neztotožním s tímto člověkem a jeho názory.

petr766

„Ihned“ – to znamená půlhodinový interval? Aha… K tomu přestup na vlak, půlka vlaků nejde využít protože je místenková nebo vyprodaná…. jasně, Pardubice jsou náhrada za Ruzyň… A proč teda tam nikdo nechce lítat, když je to takový zázrak?

GPGP

Z Ruzyně jsem taky za 45 min. v centru Prahy.
Když nečekám na kufr a hned mě jede AE bus 🙂

Martin

To jsou vlaky které jedou z Ostravy, Brna, Břeclavi a nemají kapacitu přijmout plnou B737. Navíc jsou to vesměs místenkové vozy. Kupoval jste si někdy po příletu na letiště místenku, aby Vás nejbližší dopravní prostředek odvezl do příslušného města? Člověk je rád když si poradí s místní MHD.
Hlavní koridor je plný.
VRT je hudba budoucnosti.
To co navrhují politici je nonsense.

Hajnej

No jestli „téměř srovnatelné“ říkáš dvojnásobku oproti současným 50-60 minutám (samozřejmě s použitím 119+A, na který není problém si koupit jízdenku), tak nemá cenu dál diskutovat…

Hajnej

Přesně. Hodinu to sice je, ale z hlaváku na hlavák. Ale ať se na těch hlavácích rozhlížím jak rozhlížím, žádnou ranvej na dohled nemám.

mgr.pavel

Takže snad dvacet let se zde projednává a plánuje nová ranvej, už se vykoupí pozemky (samo o sobě pěkná kauza, žejo), a teď by se celý projekt měl zastavit, protože jeden náměstek?

Tento stát fakt neví, co chce.

MrMarkus

Hlubučka nebrat vážně anebo třeba jeho vyjádření z března 2019 „Do centra by tak nemohla přibližně polovina vozidel, například žádná naftová auta. Takové opatření už dává smysl“. Líbivé populistické kecy, ale zcela mimo realitu, naprostá většina užitkových vozidel je na naftu. Ten zelený mor mu dobře leze na moze. Stejně tak by mě zajímalo, kde bere tu jistotu, že letadel bude létat méně, já naopak vidím trend hlavně pro vzdálenější destinace více menších letadel. Až budou ty rychlodráhy vybudované, můžeme se bavit o konkurenci alespoň na ty regionální, zatím je zcela mimo mísu.

X 1

Souhlas
Jasný důkaz že vládnoucí (j)elita, je naprosto odtržená od reálného života.

mgr.pavel

Bohužel je třeba jej brát vážně, jestliže je náměstkem primátora. To už nějaká exekutivní funkce přece jen je.

Kdyby tak plácal Pepík v Horní Dolní u píva, tak by mne to nevadilo. Každý ať si má jaký chce názor (dokud mne tím neovlivní..)

X 1

Bohužel.
Dej Volovi funkci a uvidíš co dokáže napáchat za kraviny.

Jen tak

Pane na nebi.

XXXD

Že by se za 1 přistávací plochu postavila celá síť VRT?

Jiří Šrámek

Stejně dlouhá asi ano

On.

A je na současné trati kapacita pro další vlaky Pardubice – Praha? Je v Pardubicích v plánu kapacitní napojení na železniční stanici případně dokonce vlak přímo k letišti? Je snadné říct A ale udělat musí se udělat i B.

František

Pokud by to sloužilo k oddělení dostatečně silných proudů mířících na východ země tak, aby nemusely přes Prahu, pak by to možná smysl mělo (ale spíše tak Brno nebo Ostrava). Pro cesty do Prahy je to kravina.