Brno čeká tramvajová výluka na dva roky, urychlí se tím stavba okruhu
Vizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: Brno
Obyvatele Brna čeká od příštího roku dvouletá výluka tramvají mezi Pisárkami a Komínem. Výměnou za takovou komplikaci má být naopak
Má se vůbec zkrátit jízdní doba do centra?
Bystrčákům bych žádnou X11 nedával. Za to, jak sobečkovsky sabotují dálnici, by si zasloužili chodit pěšky. Pěkně ekologicky, potichu, aby svým pohybem nerušili obyvatele z ostatních částí.
Co bude ale hodně zajímavé, jak pobere první kolej na Hlavním všechno, co tam jezdí dnes, a k tomu x11 navíc. Pět linek na jedné koleji, z toho nejméně jedna v trojčatech. Být to sólo vozy, není problém, ale linka 1 + linka 4 = 5 vozů.
To se dá řešit třeba polookružní 9 protisměrně. (V případě zprovoznění Plotní spolu s obnovením 13)
Fakt nechapu, proc na Zabovreske musi za kazdou cenu zustat tramvaj. To by byl takovej problem kdyby linka 1 koncila u Vystaviste a do Bystrce by vedla jen linka 3 severni trasou? Usetrili by se tim obrovsky penize za tunel a jako nahrada pro lidi z jihu by se mohla zridit napr. nova autobusova linka Mendlak-Bystrc.
Nahradit šalinu autobusem. Geniální. Místo jedné šaliny dva kloubové autobusy. Místo vlastního tělesa postávání v kolonách, jízdní doba + 1/4 hodiny. UŠETŘÍME!
A rychlé kapacitní spojení jedné z největších městksých částí (Bystrce) s hlavním nádražím byste si představoval jak?
Nemusela by tam být. Já dokonce ještě pamatuju dobu než tudy osmnáctka začala jezdit a jednička skutečně končila v Pisárkách. Ale tramvajové spojení Pisárek s Komínem (a dál) je podle mě velice užitečné. Nemusí se odkudkoli kamkoli jezdit přes střed města. Pokud je tramvajová síť skutečně síť a ne jen hvězda, tak to přináší nové dopravní možnosti.
Protože Bystrc je jedno z největších sídlišť v Brně a tramvaj je s to být kapacitní a rychlý spoj do centra, pokud se tedy vyřeší Mendlák-Hlavas. Mimochodem se začíná na lince 1 testovat trojšalina pro až 300 lidí. Pokud se upraví refýže, eventuálně tak čtveřice není myslím nereálné. 400 lidí, to je zhruba kapacita Railjetu. Takže vybudovat v brně RŠ je ideální řešení dopravy. samozřejmě že bude ale třeba časem ty zastávky přiblížit koncepcí železnici aby bylo možné zavést skutečné rychlé spoje, budou třeba rychlé výhybky, ne ty na jízdu krokem, výhybny na předjetí, nějaká forma ZZ, dálkové ovládání stanic…… Číst vice »
První rychloprůjezdné výhybky mají jít na rozplet osmičky a desítky u Ostravské. Ještě by je to chtělo u Pisárecké vozovny. No a vyřešit Mendlák, protože tam rychlé výhybky nedávají smysl – v tak prudkém oblouku v křižovatce se rychleji jet nedá. V ÚP je vidět průraz zkrz bývalou hospodu U všech svatých (je přestěhovaná) a vyjde „ze dveří“ do LaserGame a přes výjezdy z parkovacího domu – to poslední je nic moc, zajíždějící auto = brzda provozu. Ale třeba to mají vymyšlené. Zastávky netřeba projíždět, stačí, když jsou na znamení. Ono čekání na předjetí docela dost zdržuje. Projíždět Výstaviště bez… Číst vice »
A především na Benešové.
Není mi jasné, proč na to nejdou od lesa (Wilsonova). To znamená:
1) vybudovat tunel pro tramvaj a přeložit ji tam
2) v místě opuštěného tramvajového tělesa udělat dvoupruh do Žabin a převést na něj provoz
3) v místě současné silnice vybudovat dvoupruh do Pisárek
4) dodělat cyklostezku podél vody
To jsou tam takové osové posuny (včetně galerie nad silnicí do Žabin), že tento postup není možný?
Především by to asi trvalo déle než teď zvolený postup, o což asi není zájem.
Místní geologické podmínky nejsou z nejlepších, jsou obtížné. Ražba půjde pomalu a dělat ještě přestávky kvůli souběžne provozovaným tramvajím není dobrý nápad.
Protože Brno,…
Tam blbych 200 metrů ulice opravují 15 měsíců
A tož chlapi, že ste se nepřihlásili do veřejné soutěže.
Že jim nejdete poradit, člověče :-). Myslíte, že tam sedí a navrhují to číšníci a kuchaři? Kupodivu nikoliv. Buďte si jist, že tyto věci navrhují a připravují lidé, kteří mají k dipozici řádově více informací, než Vy a kteří tomu rozumějí řádově více, než Vy, ve vší úctě. Rozhodnutí jiných je třeba brát, jak je. Nebo se nechte zaměstnat u ŘSD nebo na magistrátě a rozhodujte o tom :-).
O tom, ve vší úctě, nepochybuju. Proto jsem se ptal, kde je problém. A bylo mi odpovězeno, že ražba tunelu bude obtížná. Takže za tím byla zvědavost, nikoli touha rozhodovat.
I po celém schvalovacím „kolečku“ je možné provádět změny postupu stavebních prací? Zajímavé. 🙂
P. S. Upozorňuji i na údaj s rokem 2006 coby rokem, kdy to celé začalo (z technického hlediska mohla být tato stavba realizována hned po dokončení VMO Pisárky, tzn. od roku 2007) a jaké zdržení v této věci tedy celkově je. To kdyby někdo chtěl tvrdit, že za jediné zdržení (ve skutečnosti jen několikaměsíční a to ještě jen kvůli „nestíhání lhůt“ ze strany úřadů) může jedno jediné podání spolku Voda z Tetčic.
konečně slyším z Brna něco rozumného – to že se urychlí stavba VMO o 2 roky na úkor šaliny mezi Komínem a Pisárkami uleví drtivé většině – možná překvapivě i cestujícím MHD – taková expresní bus linka E56 mezi Kr.Polem a Campusem ve Starém Lískovci přestane stát v zácpách a bude pro cestující hodně atraktivnější než dnes…
Navíc co v Bystrci, kdo by tam kromě místních jezdil ;-))))
Tak hlavně cesta šalinou Hlavák-Bystrc vychází časově uplně nastejno přes Veveří jak přes Pisárky, takže jediné zhoršení po dobu výluky pro cestu do Bystrce bude z oblasti Mendláku a Pisárek
Ono úplně nastejno to není, protože přes Pisárky jede tramvaj po většinu trasy segregovaná (kromě úseku Mendlák – Hybešova – Hlavák), kdežto po Veveří nikoli. A třeba před stavební fakultou do města je pruh pro auta tak úzký, že se tam vedle sebe vejde jenom šalina a úzké osobní auto jehož řidič je schopen jet těsně vedle obrubníku (což minimálně 1/10 neumí a tím to zacpe). Minská a Horova – to jsou šířkovým uspořádáním v podstatě vesnické ulice s tramvají (Žabiny mi snad prominou), sice v posledních letech slušně opravené, ale zázraky se tam čekat nedají, o segregaci MHD nemůže… Číst vice »
Jó na Minské bude sranda, to aby od tam až po „Tábor“ vykázali „tranzit“(~pochybuji, že to vůbec jde)
tak nelze srovnávat s aktuálním staveb, kdy je zavřený most přes Žabovřeskou, v době uzavření trati mezi Pisárkama a Bráfovou bude hotová celá 1.etapa stavby. Jízdní doba dle jízdních řádů je opravdu totožná tam i tam, a příliš velkému zpoždění přes Minskou nedochází.. takže bych v tom neviděl zásadní problém.
Nezpochybňuju jízdní dobu podle jízdního řádu, ta je v obou variantách 19 minut. Jen si nejsu jist, co to udělá, až šaliny na Veveří (a na Husově) zahustíte. Možná tam DPMB nasadí ta trojčata T6, co se teď testuje.
doporučuju se podívat na hned první obrázek tady v článku… Linka X11 se bude z České točit jednosměrně přes Maliňák > Hlavák > Svoboďák, takže problematická Husova odpadá… Problematické místo na Konečňáku by se mělo vyřešit prodoužením nástupní hrany na 70m, aby mohly na zelenou projet 2 soupravy šalin. A opravdu se počítá s nasazením 3xT6, to všechno tam je… Předpokládám že X11 nebude jezdit po 5 minutách, když i linka 11 jedoucí přes Českou a Maliňák bude prodloužená až do smyčky Ečerova, hádám že bou jezdit obe X11 a 11 v intervalu 10 min ve vzájemném prokladu, takže po… Číst vice »
Co se plánuje na X1? Nasazení KT8 mi přijde na ten kousek jako plýtvání (nutné na 8, uplatňují se i při jiných výlukách). Co T3 (Varia) PX?
Vzhledem k tomu, že X1 bude točit ve smyšce Komín, tak by měly stačit 2 vozy, při čtvrthodinovém intervalu možná i jeden vůz. A jedna či dvě KT8 navíc není až takový problém. Dneska jich 5 jezdí na lince 10 a dalších 11 kusů na lince 2.
Je jich celkem 38 kusů, turnusová potřeba linky 8 je 18 kusů v bezvýlukovém stavu. Počítám to z vypravenosti vozidel na BMHD.
Tak ještě R43 a konečně by se po té části Brna dalo jezdit a ulevilo se centru…
Tou R43 se mělo začít.
No já nevím. R43 by ulevila všemu možnému, ale centru města zrovna ne. Pokud tedy nepovažujete Pisárky a KrPole za centrum města…
Na současné I/43 je hodně malý podíl tranzitní dopravy, naprostá většina aut od Svitav/Letovic/Blanska/Kuřimi jede do a nebo z Brna, takže žádná zásadní úleva s R43 by se nekonala…
Prosím? Vždyť je to hlavní a v této části republiky jediná silnice sever jih a spojka tři dálnic (R52,D1/D2, R35)…
To máte sice pravdu, ale ten tranzit od jihu (D2/D52) přes Brno na sever po I/43 příliš významný není, většina toho na sever jede radši po D1 buď na Prahu a pak D10 na Liberec, nebo do Polska přes Ostravu. Možná do Polska přes přechod u Králík, ale tam jezdí velmi málo aut a dokonce je to asi i rychlejší po dálnici přes Olomouc a Mohelnici. Nerozporuju že po I/43 nějaký tranzit jede, ale moc toho nebude, vždyť u Svitav jsou intenzity kolem 7500 voz/den, což je třetina oproti intenzitam u Lipůvky. Kolik z těch 7500 aut si myslíte že… Číst vice »
Mno v Praze na spojce mezi D1 a D10 nejsou dopravní problémy, navíc je tato trasa kratší. Nebo ne? Nebo se 1/43 vyhýbají jako čert kříži, protože je to tam o hubu a raději volí přecpanou D1? Až se v dorpavě spálí více paliva to taky nevadí, doprava je dražší, to taky nevadí…
… ale absolutně nepoužitelná a tudíž využívaná jen v úplné nouzi. I po případném „zpoužitelnění“ dobudováním D43 a D35 to s tím tranzitem nebude tak horké. Evropský bude nula bo to nikam dál na sever prostě nevede a nepovede. Vnitrostátní bude samozřejmě o něco větší, než teď. Význam má pro spojení kraje HK a části LB, OLO, PAR. Nicméně i tak bude většina dopravy po D43 bude v Brně začínat a končit. Konec fantazírovaní. D43 je v nedohlednu.
sever Sportovní, Milady Horákové, Koliště, Dornych jih. Zrovna to Koliště centru je a není ucpané jenom v noci a v sobotu ráno.