Cargounit koupí od Pesy až třicet lokomotiv

Lokomotiva Pesa Gama Marathon pro Cargounit. Foto: PESA BydgosczLokomotiva Pesa Gama Marathon pro Cargounit. Foto: PESA Bydgoscz

Dvousystémové lokomotivy jsou vybaveny i dieselovým agregátem pro posun či dojezd na kratší vzdálenosti.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viktor Nárožný

Zajímalo by mne, co ta mašina zvládne na pomocný, dieselový pohon…

vbb

Řekl bych, že zvládne plus mínu autobus totéž co na elektriku, jen nižší rychlostí. A poměr obou rychlostí bude podobný jako poměr výkonu elektrického a dieselového.
Pro prvotní odhad by to mělo stačit.
(samozřejmě ale nesmíte brát „elektrickou“ rychlost jako 160 km/h, ale řekněme 100 km/h – tj. trvalou rychlost).

Krachbumente

A není divu. PESA vyrábí lokomotivy téměř výhradně pro vlastní trh. Předchozí modely Gamma byly náchylné k poruchám. Proto je nikdo nechtěl. Nákup lokomotiv PESA pouze kvůli jejich rychlé dostupnosti by mohl být drahou špatnou investicí.

Twix

U včerejší zprávy o chystaném nákupu 450 klasických vozů pro PKP IC jsem pojal takové nepodložené podezření že se tím Pese připravuje půda pro nějaké dodávky lokomotiv, aby ty vozy mělo co vozit…

Martin

Co tím chtějí vozit?

Palavan

Cargounit je půjčovna,takže oni asi nic.Spíš jejich zákazníci.

vtvt

Z tiskové zprávy:
„Dalším faktorem, který určoval výběr elektrických lokomotiv z produkce PESA Bydgoszcz, byla rychlost dodávky.

Nový Gama Marathon bude dodán společnosti CARGOUNIT již v únoru příštího roku na základě smlouvy s PESA a do konce prosince 2023 může být zákazníkům CARGOUNIT dodáno celkem 20 lokomotiv Gama Marathon“

Pro srovnání = CAF letos vyhrál zakázku na vlaky pro holandské NS, které budou dodány cca v 2028.

Mates

Keby si tak porovnával aspoň niečo relevantné? Miešaš hrušky s jablkami.