Č. Budějovice: Obchvat má zpoždění, silničáři navíc omezí průtah městem

Strakonická ulice v Českých Budějovicích. Pramen: ŘSDStrakonická ulice v Českých Budějovicích. Pramen: ŘSD

Podle silničářů nelze s opravou otálet a odložit ji na dobu, kdy bude dokončen dálniční obchvat Českých Budějovic.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

„Důvodem je tunel Pohůrka, u kterého se musel měnit postup stavby, neboť podle původního projektu se stavět nedalo.“ Ne, důvodem je zájem developera, kterému ŘSD ustoupilo, aby za peníze daňových poplatníku ochránilo jeho záměr a investici.

Jarda 2

Nedávno jsem byl v Budějcích a ano jsou tam uzavírky – ale nikde jsem tam nenašel žádnou „brutální dopravu“ – a to údajně byla odpolední špička – pokud by mi na to místňáci vyloženě neupozornili, vůbec bych si toho nevšimnul… Já jsem kuk z Prahy – já opravdu vím jakvypadá dopravní špička – ideálně ranní a ješ´ště k tomu pondělní – na hlavních tepnách v Praze anebo na dálnicích na vstupu do metropole.. Proto se vždycky culím a nevěřícně kroutim hlavou , když je v jakémkoliv médiu citace místních politiků nebo „odbirníků“ o „vysokých intenzitách dopravy u nich na vsi…Byl… Číst vice »

Paja

Jardo, tady nejste na FB ve skupině Pražský institut pro urážení Brna.
Já myslím že po 15 letech života v Praze mám určité srovnání a pokud člověk zapojí mozek (to važně pomáhá) a přihlédne v tomu, že Budějce jsou asi 13x menší město než Praha, o aglomeraci nemluvě, tak je celkem nasnadě kde je dopravní situace horší.
Jistě že nikoho nebaví stát před 9 na Jižní spojce nebo Mrázovkou nebo na Průmyslové. Ale tyhle kolony vždycky alespoň trochu jedou, pokud tam není nehoda.

Vladimír

Když si vzpomenu na kolony v Bangkoku, tak v obou těch našich městečkách je vlastně celkem plynulá doprava.

Jiří Kocurek

Jednou jsem projížděl neokresním městem hodinu. Pitomé 2 kilometry. O počtu obvyvatel to není, je to také o řešení křižovatek a vůbec všeho.

Pěšky by to bylo rychlejší, nebýt těch 100+ km předtím a nákladu v kufru.

Tomáš

Každé pondělí od 7:15 do 8:30 Dlouhá louka, Husova, Strakonická.
Každý den, když prší totéž.
Každý den od 15:30 Rudolfovská, Dlouhá louka, Husova.
Pokaždé, když se stane sebemenší šťouchanec

Olda

Opravdu nestačilo udělat místo tunelu Podhůrka nějaký „lepší“ zářez se solidním odhlučněním? Něco jako má Vídeň na A23, kdy jde defacto (v některých úsecích) o zastřešený zářez, na kterém vede místní doprava, či jsou lehčí stavby (zde se omlouvám, že zřejmě zcela nereflektují stavební „žargón“). Tím by okolní zástavba tolik dálniční dopravou netrpěla a může-li to fungovat o 150 km vzduchem jinde, tak proč ne u nás. Protože nemůžu zapomenout na příběh, který se mi stal v Č.B. na návštěvě známe. Shodou okolí poblíž tohoto neuralgického bodu. Asi tak, potkal jsem někde v části Starší Pohůrka nebo Dobrá Voda (tak… Číst vice »

Petr

Zářez by určitě nestačil, když jde dálnice pod potokem. Původně měla dálnice vést po povrchu, ale to se místním nelíbilo, tak si na poslední chvíli prosadili tunel. Projektant to nějak nakreslil, s tím, že se to nějak vyřeší v budoucnu.
Samozřejmě šlo udělat tunel na povrchu, ale takto se splnili požadavky místních.

Olda

Dík… Tak fajn. Dva roky navrch a jsem zvědavý na to řešení (že to bude dražší to je nabíledni). Někde v minulých komentářích k jinému článku o této problematice se hovořilo o nějakém jiném typu tunelářské metody a jiné konstrukci tunelu, ale to již bylo nad moje chápání, i když strýček Google se snažil seč mohl 🙁 . O.

Jiří Kocurek

Měli bycho dálniční brod. Za něčím takovým se musí jezdit až do Ruska.

Petr

Pokud nebude rozšířena I/3 od křižovatky s Litvínovickým mostem až po jižní tangentu ( spojku ) dojde a docházet zde bude k totálnímu kolapsu !

Jan Neruda

To rozšíření nebude nikdy. Teď se hodně mluví o spojce Globus – Pražská, ale nic víc

Pavel

To je zelena, jak dostat ztloustle budejcaky na bicykly 🙂

Pete

Přijde ti, že je v Budejcich málo cyklistů? 🙂

Vasek

Při pohledu na pravidelně ucpané silnice: Ano, může nás být mnohem víc.

Paja

Tak může no, řekněte lidem z Borovan nebo Svinů ať se na to vyprdnou a jezdí na kole 🙂

Hanz

Co je na tomhle úseku tak špatné, že to nemůže tři roky počkat? Jestli chcete vidět silnice, co nutně potřebují opravu, tak je milerád předvedu. Je jich dost, ale tahle k nim nepatří. To je nějaká úchylka, že se opravují silnice co to nepotřebují a ty rozbombardované necháváme být ještě klidně 10-20 let?

Radim

Normální. Toho jsem si všiml dávno…

frost

Me treba vytaci kazdorocni opravy I/22, aktualne Nalzovske Hory – Hradesice. Uplne zbytecna oprava opet vylepsena o kyvadlovy provoz, kdy i v soucasnem stavu je tato komunikace naprosto nesrovnatelna s jakoukoli silnici, na kterou z ni muzete odbocit. Kdyby aspon s opravou propustku a obnovou prikopu v tomto useku srovnali nebezpecne horizonty. Ale co, blizi se konec roku a rozpocet je potreba utratit. Tyto prostredky bych ale ja osobne mnohem radsi videl proinvestovane krajem na silnicich nizsich trid, kde se to roky neustale dokola pytlikuje max. metodou TURBO.

Divák

V Jihočeském kraji mají jinak nastavené standardy na kvalitu silnic než zbytek republiky. Tam kde by si Pražák pochvaloval hezkou silnici jen s několika nepatrnými výtluky, jihočeši už dávají nový povrch. Vždy když přijedu na jih tak jim silnice jen závidím a připadám si jako v jiném státě.

Paja

To jezdíte po jiných silnicích než já teda 🙂
Pravda, že třeba I/4 Zalužany – Chraštičky je ve Stč.kraji ale ten stav je katastrofální.
O silnicích 2. a 3. tříd netřeba mluvit. Ale to bude ten rozdíl, silnice ve správě ŘSD a SÚS/TSK.

medvěd

Tady opravdu někdo zkouší, co lidi vydrží !

noerf

Omezit dopravu na jednom že tří mostů přes Vltavu bude znamenat kolaps dopravy v rámci Českých Budějovic zejména v dopravních špičkách.

Paja

Nebude. Doprava ve špičkách v Budějcích je už dávno po kolapsu. Tohle bude znamenat jen to, že průjezd Budějcema bude pro tranzit ještě pomalejší a místní zaplní ulice, kudy se teď jezdí málo.