Byznys pro jedinou firmu. ETCS Regional míří na další trať, nikdo jiný než vítěz se nepřihlásil

Jednotka 814 v železniční stanici Chornice. Foto: MRWXZ / Mapy.comJednotka 814 v železniční stanici Chornice. Foto: MRWXZ / Mapy.com

V celém úseku trati jezdí aktuálně čtyři páry vlaků jen o víkendech.

Trať mezi Chornicemi a Třebovicemi v Čechách bude další, kde Správa železnic instaluje zabezpečovač ETCS Regional. Zakázku získalo sdružení firem Starmon a Signal Projekt, které patří kapitálově pod společnost AŽD Praha.

Zakázka na instalaci traťové části ETCS tak zcela zapadla mezi další již uzavřené smlouvy na dodávku evropského zabezpečovače pro Správu železnic. S nikým jiným, než s firmami kolem AŽD Praha, dosud Správa železnic na tyto práce smlouvu neuzavřela. Jde současně o firmy, které opakovaně pokutoval za kartelové jednání Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Sdružení si v tomto případě řeklo i o více, než Správa železnic plánovala. Správa železnic odhadla cenu zakázky na 168 milionů korun. Smlouva je na 184 milionů korun, jak ukazují data z registru smluv. Vítěz má připravit projekt a provést i samotnou instalaci.

Zabezpečovač míří na trať, kde je aktuálně minimální provoz. V celém úseku Třebovice – Chornice jezdí aktuálně čtyři páry vlaků jen o víkendech.

Kartel dodavatelů signalizace na přejezdech dostal milionové pokuty. Navzájem podávali krycí nabídky

Jednodušší zabezpečovač pro lokálky

ETCS Regional je jednodušší a levnější varianta ETCS, které se využívá na hlavních tratích. ETCS Regional je založeno na aplikační úrovni 1 (ETCS L1), pracuje tedy s přepínatelnými a nepřepínatelnými balízami a nevyužívá rádiový přenos GSM-R. Využívají se proměnná návěstidla na trati.

„Důležité je, že i zařízení v první aplikační úrovni spolupracuje se standardními mobilními jednotkami ETCS ve vozidlech. Vozidla vybavená ETCS tak nepotřebují žádná další zařízení nad rámec těch, kterými jsou vybavena, a mohou jet jak na koridorech, tak i na vedlejších tratích,“ popsal už dříve mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Ještě letos by se měl spustit zabezpečovač ETCS Regional na trati z Chocně do Litomyšle. „V letošním roce ještě plánujeme vypsat soutěž na implementaci ETCS Regional na trať Teplice nad Metují – Trutnov střed a zároveň probíhá výběrové řízení na projektanta a zhotovitele (režim project+build) implementace ETCS Regional mezi Ejpovicemi a Radnicemi,“ dodala mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Tagy 017 Česká Třebová - Dzbel ETCS ETCS Regional Signal projekt Správa železnic Starmon Třebovice v Čechách - Chornice
89 komentářů