Bývalý šéf Českých drah Zelený neuspěl ve sporu o miliony za doložku
Logo České dráhy, Národní dopravce. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nejvyšší soud odmítl dovolání bývalého ředitele Českých drah Dalibora Zeleného, který žádal peněžní kompenzaci konkurenční doložky. Po svém odchodu z
Zažil jsem jej 2x… to druhé setkání bylo nemilé pro mě a hlavně pro mé kolegy. Spíš si nechal od někoho něco nakukat…. holt politika je svinstvo a na železnici obzvlášť.
Jak mohou být peníze, když se roční plat takových řídících pracovníků pohybuje v milionech? kde se to projevilo a projevuje? Chápal bych to třeba u vědeckých pracovníků, kteří vytvoří třeba potřebný lék a za to jim dát procenta z prodej apod. Ale u takovýchto funkcí k tomu není důvod. Obdobně u VZP, bank, divadel, úřadů, politiků atd.
Váš plat jako ředitele největší firmy v zemi se pohybuje v jakých řádech?
Jeden z nejlepsich reditelu CD, ktery chapal co je to úcta ke konkurenci.
tak a teď tu o té červené karkulce, pan Zelený byl naprostej mimoň
Smím se optat, jak se ta úcta projevovala ?
To je velká škoda, kde tohodle odborníka za sedum mega ročně potřebovali?
Tenhle ten největší gauner(podplacený škodou kypr) a hrobař ČD si maximálně zaslouží tak nakopat do jeho pánve zepředu a to několikrát děnně po mnoho let. A zároveň zavřít za jeho nákupy náhradních dílů na ještě nevyrobené pendolína a samozřejmě konec dalších nákupů Railjetů. Iten jeho zvláštně nabitý pozemek v České Třebové. A nejlepší kdyby se k němu přidali pánové Sosna, Bazala a ,,dopravní expert,, Šíp.
velmi trefné!!
Sosna z MD by mel jit od válu. Pred 10 lety bylo pozde. Kdy Babisovi dojde ze brzdi vrtky ktery Babis proklamuje?
Jinak slyael jsem ze za vypovezenim smlouvy na vrt do drazdan neni ani tak zpozdeni, jako to ze drazdany vychazi velmi dobre, coz nevitacum vrt na MD vadi. A Sudopu take nebude vadit ze zahranicni konkurence nebude mit referenci na projekt v Cesku
„Brzdí vrtky“ je pod příspěvkem o Daliboru Zeleném úsměvné, on totiž nebyl jen půlročním ředitelem ČD, ale také 5letým ředitelem téže organizace 1998-2003 a větší brzdy v té době snad nebylo.
Za Bazaly se prodaly nektere pozemky na prazskem hlavaku a masarycce sudopu resp.podnikum s podilem sudopu?
Aspoň daňový poplatník usetří.
Poslední říďa, který tomu hověl, a věděl, co a proč, dělá…
Myslíte ten, který může za to, že ČD mají nedostatek vozidel?
Vzdyt ted ztratily spoustu trati, tak jak mohou mit nedostatky?
Spoustu? Z linek, kde toto mohlo být řešeno nepřímo railjety, ztratily jednu: R8. A ano, třeba by ji být vyřešené Metropolitany ČD obhájily, kdo ví…
… a to píšete jen proto, že tehdá, zařízl koupi Railjetů??
Těch Railjetu je, ale velká škoda
„Jenom”. Jako ÖBB jsou rády, teď by jinak musely řešit vozbu třeba do Itálie přes Tarvisio jinak, ale … Touhle dobou by se u nás přišlo na to, že 7vozů nestačí a ty 9vz by se objednaly stejně. Takže ano, kvůli němu chybí ČD 63 vozů.
A myslíte si, že by si pak ČD mohly dovolit nákup či modernizaci dalších vozů? Neříkám, že bylo správně, že se nekoupily, ale rozhodně neplatí, že kdyby je koupili, tak by měli +63 vozů, to ani omylem. Možná by měli více vozů, ale zapomeňte na jakékoliv modernizace stávajícího vozového parku.
Vy si myslíte, že ty Bmzety ÖBB vyhazovaly z legrace? Mám je rád, ale zkuste si najít, kolik se do nich muselo nalít, třeba při přestavbě v PRASu na Hamburg. Je to draze koupených pár let…
Rozhodne radsi Bmz nez regionovy podle panu Kolare a Bazaly
Neříkám, že nemuselo. Nicméně si můžete vybrat – 63 vozů rj a zbytek koženky nebo stav, jaký máme. Bohužel peníze jsou jen jedny.
Přátelé, já skutečně nechápu, co se vám na tom nelíbí. To je prostě holý fakt, protože těch peněz prostě víc nebude. Mohly se utratit za 63 vozů railjet, nebo podstatně více ojetin. Já neříkám, která varianta je lepší, ale jen konstatuji, že to tak prostě je, ať se vám to líbí nebo ne 🙂
Kdybyste měl pravdu, tak teď ČD nepořizují těch 10 polovičatých railjetů…
Myslíte ředitele, který byl dosazen aby zabránil plnému využití opce na nákup railjetů po ÖBB? Moc tomu vašemu vyjádření nerozumím…
Tak, pokud byl, jak píšete, dosazen jen a pouze, kvůli tomu, aby zařízl Railjety, to netuším….Nicméně, trvám na tom, že všech těch, co kdy byly a bůh ví, co tam ještě bude ( myslím tím, Management ) tak, jak jsem psal, byl, odborně na výši a rozuměl tomu, to, je bez nejmenší debaty. A ano, byl to člověk, řekněme, spřízněný se strojírnou v té, Plzni. No a co? Nevím o tom, že by někdy v minulosti, měl nějaké popotahování se zakázkami od té, společnosti, ale, co vím jistě, tak, jednal, a ne se, hloupě se soudit, a vědět, že to… Číst vice »
nerozuměl, už jeho záliba přirovnávání železnice k MHD a následkem toho zavedení tzv. zákaznického jízdného a nezákaznického v neakceptovatelné výši, čas ukázal, že to bylo špatně, podle Zeleného teorií stál tehdy vlak Plzeň-Praha 140 Kč, bus jezdil za 50-60 Kč, to byla cena (140) opravdu konkurence zcela neschopná, moc lidí tehdy vlakem tuto trasu nejezdilo,
Mno, na to, kolik dnes jezdí lidí v relaci Praha – Plzeň, by to klidně i mohlo být více. Nasadily se lepší vozy, zrychlilo se. A ceny, 50 – 60 Kč dnes, jsou již dávno, zapomenuty. Osobně, klidně bych viděl v pořádku dnes cenu, 2.50 za km, pokud tomu bude i odpovídat komfort cestování. P.S. Nejsem režijkář, vše, si cáluji sám a nemám za potřebí, ani jakékoliv slevy, nařízené státem, včetně, koblih k jízdě. Zelený, to byl člověk, který celý svůj život, zasvětil dráze, od studií ( ůspěšně zakončených, až po tehdá, běžný profesní postup, ne, jako dnes, kdy se… Číst vice »
Ano, railjety se zabili, aby pak za pul roku objednali hujdopantery ze Skoda Kypr
Zdravím, Ty Hujdopantery, ač je nemám rád ( jsou podvozkově tvrdé ) si na rozdíl od Railjetů, na Sebe, vydělají ( jsou dotovány všude, kde valí )
…byl p. Žaluda.
No a mistr Žaluda, podle někoho byl, ten nejlepší z nejlepších…Hm, pokud by byla ( jakože v roce 2009 nebyla konkurence ) tak už dávno, by zde minimálně třetina výkonů v osobní dopravě ( kraje ) byla v režii soukromníků, to je škoda, velká škoda…. Takže, sice honem rychle koupil Railjety, v bláhovém domnění, že odrovná Jančuru…Hm, při pohledu toho, kolik Žluťásků frčí dnes na Brno a to, velice slušné obsazení, je jasně vidět, že to byl kup, o ničem, konkurence funguje ( té to nevadí ) dotace jsou fuč, takže, se jezdí, díky bohu, na vlastní tričko, konečně. A… Číst vice »
Konkurence byla vždycky, a to v podobě autobusu. Joo, zakázat přímé autobusy Brno – Zlín, aby lidi museli vlakem. Nastojáka z Brna do Kojetína. V 810 z Kojetína do Hulína. Tam podruhé přestoupit, aby se nejezdilo v naftě pod dráty. A v Otrokovicích na trolejbus, Dráha přece nebude dělat MHD! To byly ty zlaté časy…