Bývalý šéf Českých drah Miroslav Kupec skončil po třech měsících v RegioJetu
Bývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. Foto: České dráhy
Radim Jančura jako majitel RegioJetu musí hledat nového manažera, který bude řídit chystanou stavbu velkého depa v Praze. Miroslav Kupec,
a pry bude hur. Jediny kdo u zlutaka drzel udrzbu posledni roky, udelal hodne i pro lidi, prezil nekolik jancurovych manazeru a dokazal vzdorovat Jancurovi pry taky odchazi….
A jak se má Luďka u Arrivy? 🙂
Nedostal nyni v době Karantény Home Office, kde pracuje nyní státních úředníků jako ďas, tak šel hledat tento benefit k jinému zaměstnavateli.
Zjistil, že se tam musí pracovat.
Myslím, že každá firma, která trpí vysokou fluktuací pracovníků, by se měla zamyslet, čím to:-) Zcela jistě platí, že ryba smrdí od hlavy – tedy od majitele/akcionáře. Ta fluktuace u některých dopravců jen tak vysoká, že tam může nastoupit jen … 🙂
Ryba smrdi od hlavy. Presne tak. Na druhou stranu myslim ze generalni reditel čd to jen zkusil. Tak nejak tusil ze regiojet neni ta spravna firma a penize nenel vubec dobre.
Souhlas, sám sem to dal taky jen 3 měsíce. Každopádně,dokud bude sedět a velet na Smíchově pan J, a bude si vybírat na posty cvičných fírů panáčky typu pana S a pana K, kteří při prvních problémech strčí hlavu do písku a dělají, že se nic neděje a vše je v pořádku, nic se nezmění.
Vůbec se tomu nedivím když znám sebestřednost Jancury a silnou osobnost Kupce.
Pánové manažeři z ČD nemohou nikdy úspěšně pracovat pro soukromnika, kromě dělnických nebo strojvedoucích pozic.
Změnit způsob myšlení a práce není jako převekslovat výhybku 🙂
Takový Aleš Ondrůj například. Ten u ČD vzal roha od rozdělané práce 😀
Nad propastí! A navíc bez odborníků z ČD. To je konec. Do švestek. Nejdýl.
Dávám RJ rok maximálně dva :-).
Škoda, že tam nevydržel déle. Po tom co předvedl za škody na ČD a z jehož rozhodnutí se ještě provou a opravárenství nevzpamatovalo , by byl určitě “ přínosem“ i u Jančury.
Zřejmě již byl zdrojově vytěžen, tak mohl jít….
( jak to že neměl konkurenční doložku?)
Mohl jít… Odešel sám. Konkurenční doložku asi měl, ale u ČD skončil v červnu – to by odpovídalo půl roku, nemyslím si, že by to takhle okatě porušoval.
Možná nakonec žádný depo vzhledem k finanční situaci v dopravě a koroně, čert ví 🙂
Aneb, kupte si Kupce. Tak by to mohl zkusit u SŽ nebo co Cargo? Metrans, IDS…
U RJ to asi smrdělo prací.
Pan Kupec je odborník a moc dobře poznal že RJ mele z posledního stejně jako LE proto se rozhodl odejít. Depo nebude a RJ nevydrží do švestek .
Za to ČD zasponzorujeme všichni z daní včetně režijek 🙂
Ano přesně tak a jiná možnost neexistuje. Někdo tu provozovat železniční dopravu musí. Máš jiné řešení.
rozhodne odstřihnout čd uplně od státu a objednávat jen trasy a časy které se sami neuživí 🙂 Pak uvidíme jak dobře je to řízená firma 🙂
A to jako myslíš vážně :-). Bez dotací jak prohlásil i Jančura se u nás uživí jen koridor Praha- Ostrava takže u nás podle tebe zrušíme železniční dopravu? Tak to zkus :-).
Před 15 lety jezdili jen čd neuživily se ani na koridoru do ostravy. Teď vyjma koridoru ostravu jsou tu další tratě, které se sami uživí, byť ne ve všechny časy. Třeba směr Brno Plzeň Ústní nad Labem. A samozřejmě nepotřebujeme mít všude možně nějakou lokálku, kterou obsluhuje 810, když ji muže nahradit levnější bus, a hlavně bus který není 50 let starý…
To že ČD mělo dotace i na tomto rameni neznamená že by se tam neuživili. Ale výnosy dotovaly zbylé tratě.
A to je přesně to, co bylo špatně.Neschopnost vykalkulovat náklady (prokazatelnou ztrátu) na obsluhovanou trať a porovnání s ostatními dopravci/ostatními druhy dopravy. Následně pak přelévání peněz z hromádky, kde peníze jsou tam kde nejsou.
Ano a to je přesně to co dělal i Jančura když sponzoroval vlaky z autobusů a tam to bylo v pořádku ? Díky tomu že se to tak přestalo dělat teď sice máme poměrně levně jízdné z Prahy do Ostravy ale na úkor zbytku republiky kde jezdíme v 810 914 nebo v německých štítech.
oprava v německých šrotech
Pečlivý pozorovatel: To že jsou v provozu 810 je problém dopravce a také objednatelů regionální dopravy.
ČD nikdo nenutil zůstávat na trati Praha – Ostrava. A jak ukazují vysoutěžené ceny u osobních vlaků, kdy někteří dopravci jsou levnější než ČD, tak evidentně ČD z těchto spojů spíše dotovali trať Praha – Ostrava.
A to nemluvím o neschopností vysoutěžit ze strany ČD motorové jednotky pro regionální provoz.
Konec pana Kupce v Regiojetu může být důvodem i to, že v Regiojetu se zpravidla naplánované jednotlivé akce plní pokud možno ihned a ne někdy.
Tak nad tímto vysvětlením a nad vaším celým komentářem se dá opravdu jen zasmát to se ani nedá komentovat. Když někdo tvrdí že lokálky dotovaly hlavní koridor kde jezdily patnáctivozové rychlíky naprosto plné to vážně může napsat jen někdo kdo tomu vůbec nerozumí.
Pečlivý pozorovatel: V roce 2011 přiznávali ČD ztrátu za vlaky SC 400 miliónů ročně. Ostatní vlaky na této trase měli dostávali dotaci 2,5 Kč/km. Po nástupu konkurence velmi výrazně klesly ceny jízdenek cca z 400 Kč na 200 Kč a místenka do vlaků SC stála místo 200 Kč, 30 Kč. Můžete argumentovat tím, že cca na této trati se více než zdvojnásobil počet cestujících, ale cca 50 % lidí převáží konkurenční dopravci. Jinak by mne zajímalo, kolik vlaků ČD jezdí pravidelně s patnácti vagony, když poslední dobou je nejdelší sedmivozové pendolíno a u ostatních kategorií vlaků tahají lokomotivy zpravidla čtyří… Číst vice »
To si vážně myslíte že nevím kolik vozu dnes jezdí :-). Musíte číst celé vlákno všechny mé komentáře aby jste pochopil o čem je diskuze a na co vlastně reagujeme. Pak to pochopíte.
Typická demagogie, manipulace s fakty a čísly. Objektivně vše úplně jinak. Musel byste trochu více znát něco kolem těch nákladů, investic atd. a pak možná k tomu něco napsat. Toto je opravdu jen laický pohled, který nic nerespektuje a míchá hrušky s jablky.
Ne, železnice musí fungovat jako jeden smysluplný provázaný celek a ten něco stojí. A pro to musí existovat koncepce, jak zajistit osobní i nákladní dopravu v co nejvyšším rozsahu a přestat dotovat silniční dopravu a preferovat ji. Pak bude vše i ekonomicky vypadat jinak. Ty řeči kolem rentabilit, prodělků, dotací atd. jsou naprosto neobjektivní a nesmyslné. Vše závisí na celostátní dopravní politice a objektivním vyčíslení všeho. To se ale trvale nechce. Proto raději se budou např.podporovat kamionoví dopravci v dnešní době než aby se udělal rázný řez a začalo se jednat v dopravě jinak. Dle skutečných nákladů a škod. Raději… Číst vice »
To je ale nesmysl. Nikdy se nedělily náklady podle tratí a tras, ale jako celek. Takže mluvit o tom, že se tehdy neuživili na této trase je logický nesmysl.
to je od Jančury asi trochu přehnané tvrzení, nebo snad bere na trasu Praha-Brno-něco dotace??? ………
PS: kompenzace za slevy neberu jako dotaci
Toto skutečně udělat byli bychom naprostou raritou v celé Evropě. Každý si teď bude své národní dopravce a to ne jen železniční ale i letecké podporovat. Dnes jsem četl že paní ministryně financí dokonce navrhuje aby stát koupil ČSA a ty by jsi zničil našeho národního dopravce?
Nejsme v komunismu, aby stát řídil firmy tržního charakteru. I když myšlení některých lidí se tam zaseklo viďte? .
A že i v Anglii která je kolébkou železnice ji teď znarodňuji :-).
Co že bylo v Anglii znárodněno?
Neni divu ze znarodnuje kdyz podepisujou petice proti Arrive. Tady klidne nechaji jezdit ty jeji sroty a media ji obhajujou ze mela jen rok na pripravu kdyz podle pravidel ma mit dopravce vlaky predchystane.
Německo Francie Rakousko Švýcarsko klasické příklady kde podle tebe mají silné komunistické myšleni to myslíš vážně 🙂 ?
Ve vsech tehle zemich je silny socialismus, coz jak vsichni vime je light komunismus
To byste se divil, kolik lidí má tyto názory a říká je i na veřejnosti. Už jsem slyšel, jak Švýcarsko vlastně žije v socialismu a komunismu a podle toho tam ta doprava vypadá. Opravdu si nevymýšlím. My to prý i proto nesmíme přebírat od nich.
Takze typicky idiot co si mysli ze kdyz vse budou provozovat soukromnici tak to bude nejlepsi vy jste si asi strkal pastelky do nosu kdyz jste byl maly a ted vam zustala ze ???
Tak hlavne ze pan vydelecny ma dluhy asi miliardu a pul.
to ovšem není problém daňového poplatníka
zato taková státem provozovaná Česká pošta, tu všichni přímo milujou
A proč je na tom ta pošta tak špatně? Zajímá vás to? Třeba i proto, že jí byly odebrány ty výdělečné činnosti. Jaké pak asi budou ekonomické výsledky? A kdo to prosadil? No přeci zastánci trhu a malého státu. Co vy na to? Další nějaký ideologický nesmysl?
Na poštu mám naprosto stejný názor. Stát který poštu potřebuje aby prováděla určité jim požadované věci měl dvě možnosti. Buď poště ponechat monopol i na ty lukrativní věci jako jsou balíky a nebo otevřít trh poštu o lukrativní věci připravit a na to ostatní co je třeba si prostě připlatit. Udělal to druhé takže teď když občas potřebujeme dostat nebo poslat balík máme trochu lepší služby zato to ostatní je o hodně dražší a ze svých daní každý měsíc o hodně víc dotujeme poštu a to všichni. U železnice to je podobné. Do Ostravy sice jezdíme lépe a máme když… Číst vice »
Jasně soudruzi. A co takový Telecom, jak jste byli spokojeni s telekomunikačnimi službami, když měl státní monopol? Proč jsme asi dneska wifi velmocí, že jo. Práci čest!
Jak jsem psal už výše. Určiti lidé se na nic jiného než na urážky a nadávky nezmohou protože jim chybí argumenty. Vy jasně ukazujete že jsem měl pravdu.
Budete se divit, ale já jsem byl s Telecomem spokojený, dokonce o něco víc než se současným podnikem.
jako jaké výdělečné činnosti? prodej cigaret na pobočkách?
Ideologové jsou to nejhorší, co se na světě objevilo.
ČSA není národní dopravce, ale zoufalá společnost skoro napůl vlastněná Číňany, která je na pokraji kolapsu. Tato firma si nezaslouží zachraňovat. Je to společnost bez vize, stejně jako ČD.
A ta železnice pak bude celostátně vypadat jak? To při pokřivené ekonomice v dopravě by znamenalo jen další posílení silniční dopravy se všemi negativy a náklady. Víte vůbec, co píšete? Rozumíte tomu?
Ano a CD ji provozuje opravdu skvěle co?
Tak třeba proti Arrive LE a RJ rozhodně to současná krize jasně ukazuje.
Jenže porovnáváte pomeranče s melounem. LE a RJ má většinu výkonů na vlastní riziko, kdežto ČD a Arriva v závazku. Navíc ČD to své 1% ježdění na komerční riziko zařízly jako první.
V ZDO jezdí Arriva, LE a RJ normálně, co tam máte dál?
No, ČD vozí Ex a EC vlaky mezi Prahou a Ostravou dál, takže nic nezařízly. Nejezdí pouze Pendolina, protože není tak velká poptávka, takže dvouhodinový interval stačí.
Já mám, říká se tomu autobus. Bábě z vesnice rozhodně udělá větší radost nizkopodlažní bus na návsi, než kodrcání se kilometr někam do polí na Šukafon. A to za cenu na km lze poslat ten bus i několikrát za den. Navíc lze taky snadno změnit trasu pro obsloužení i jiných okolních vesnic, dle aktuální potřeby. Železnice by měla obsluhovat jen větší města mezi sebou, tady zase vlaky zbytečně ztrácí čas na obsluze mezi většími městy, když staví u „každe vrby“ na staré infrastruktuře. Na její opravy zase nejsou prachy, protože se plýtvá na kdejaký motoráček. Smiřte se s tím, že… Číst vice »
Typicke mysleni nejakych priblblych ODS
Vsude budou jezdit autobusy a zasmradime si planetu.
Hochu kdyby ta baba skutecne radsi ocenila tak by na ten vlak nesla a ty tvy busy treba u bas na vesnici jezdi asi tak 5krat za den a na ten tvuj mezimestsky vlak jede tech 10 kilometru asi pul hodiny takze netvrd o tom jak je to skvele.
Nehlede na to ze vlak je mnohem pohodlnejsi nez tvuj bus.
1) si vyprošuji ODS, mám středo-pravé smýšlení, ale ODS není moje skupina 2) Jen 5x denně bus to je na horní dolní díru pěkné spojení, znám cca 1000 ob. městečko, které mělo donedávna (1 rok) ve všední dny autobusové spojení s krajským městem 3-4x deně v obou směrech, o víkendu nic, leda vlak ale 5km pěšky do sousedni obce. A občane poraď si. Tak se asi nebavíme oba o stejně „velkých“ obcích. Vlak má význam mezi krajskými městy cca 5000-10 000 obyvatelích min. a velikost obce pro ponechání zastávky na danné trati min. od 500-1000(?) a víc obyvatel. Jinde nemá… Číst vice »
Ta modrá militantní armáda a jejich hlavy do kterých kladivy namlatili myšlení, že vláčkem prostě všude a za každou cenu, tvůj názor NIKDY nepochopí. Racionální a ekonomické myšlení ČD nikdy moc dobře nešlo a ani nepůjde, pokud ty staré struktury budou ve vedení. Tam se řídí logikou, že se musí stát u každé vrby za každou cenu ikdyz se vozí vzduch stojí bto miliony, nedej bože kdyby tam někdo jednou za den chtěl vystoupit nebo nastoupit a pak jít 2km pěší do centra obce polem.
Aleši nadáváš a urážíš sice moc pěkné to se musí nechat. Ty přesně představuješ ten typ lidí o kterých jsem nedávno v jiné diskuzi psal to jak odpůrci ČD na rozdíl od jejich zaměstnanců umí jen nadávat a urážet. To jsi teď názorně ukazal. Ale urážíš na úplně špatné adrese. O tom co kdy a jak bude ČD vozit kde bude stavět již dnes vedení ČD nerozhoduje. To je dnes plně v kompetenci objednatelů takže politiků. To ti asi uniklo :-). Takže můžeš nadávat a urážet tak akorát je a jejich voliče 🙂 .
Jo takových mimońů je mraky,cosi myslí,že militantní modrá armáda prosazuje zastavení „u každé vrby“.ČD rozhoduje o zastavení jen u vlaků na komerční riziko(což je Pendolíno,a některé Expresy)
Za to vám to racionální a odborné myšlení funguje, že?
takový šukafon ten vypouští akorát vůni fialek, že jo
Je plně srovnatelný s autobusy, navíc na rozdíl od autobusu díky kolejím může jezdit úsporněji. A vždy je pohodlnější a pro cestující příjemnější.Že nemáme nové „moderní kolejové autobusy“ je jiná věc.
Ten autobus bude již plnit aktuální emisní normy, zatímco ten šukafon s muzeálním motorem z karosy ŠM11 bude mít emise větší jak 10 moderních autobusů.
Takze misto vlaky co jede 15 minut tak pojedu 35 minut busem.
A nemělo by to být tak, že ten autobus jako místní obslouží ty samotné vesnice a sebe navzájem a přiveze a odveze ty lidi od vlaků a k vlakům a splní se tak kompletní dopravní obsluha území? Asi nevíte, ale pokud by měla fungovat kompletní obsluha území – zejména vesnic – autobusy, tak by to bylo neskutečně drahé, protože potřebujete místní zastávkové – rychlost kolem 20 km/h a pak zrychlené a expresní. Toto tu bylo prověřováno už za p. Římana, kdy byla snaha zlikvidovat nejméně třetinu až polovinu železniční sítě a upustilo se od toho právě pro nereálnost. Zato se… Číst vice »
blbost
Zbožné přání?
Do kterejch?
o důvodech „rozdílného pohledu“ můžeme jen spekulovat…
Asi po něm chtěli na rozdíl od ČD práci, tak se radši vytratil 😁
V ČD nebyl zvyklý makat. Jen o všem kecat, a ještě blbě. Samé kafíčko, porady o hovne, a práce padla v 16 hod. Tak musel o dům dál.
V 16 hodin už nebyla na pobřeží minimálně hodinu ani noha. Trousit se to začínalo ve dvě. Volat někomu odpoledne v pátek nemělo smysl vůbec…
Myslím, že i takovým fundovaným názorům o tom jak vypadá „práce“ jako jsou tyhle teď můžeme poděkovat za to, že v druhý půlce baráku sedí ten pablb Havlíček.
@Aleš: A můžete svá tvrzení, že v ČD nemakal a jen pil kafíčka dokázat? Jestli ne, tak laskavě nepomlouvejte.