Bydlíte ve špatné čtvrti, rušíme vám trolejbusy a nastoupíte jen předními dveřmi, rozhodlo Ústí
Trolejbus Škoda 27Tr, Ústí nad Labem. Pramen: Škoda Group
Do vyloučených lokalit město nově přestane posílat trolejbusy. „Chráníme slušné cestující,“ tvrdí.
Zdravíčko, pane Sůro. Ještě máte něco k té „segregaci“? Že tu „mladíci“ nechají pozdravovat. Řidiče v nemocnici.
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/most-mhd-autobus-ridic-napadeni-mladistvi-policie-zraneni.A230807_150108_usti-zpravy_grr
Do Předlic budou trolejbusy jezdit dál?
Z mého pohledu zvláštní dvojí metr.
Jak to vypada s trolejbusy pro Prahu – Linku 58, meli dorazit na jare a uz to bude skoro rok a porad nic… pritom SOR dodava trolejbusy jinym mestum…?
Touto linkou občas jezdím do Krásného Března a jezdí tam ty nejstarší trojebusy v zoufalém stavu. Také jsem tam nikdy nepotkal revizora, na rozdíl třeba od trolejbusů jedoucích do Všebořic, tam je potkávám téměř pravidelně.
Kdo bydlí v lokalitě Mojžíř ?
Cikáni ?
Pšš..kdo asi..?
Na sídlišti většinou nepřizpůsobiví (využívají linku 57), ve starém Mojžíři (rodinné domky u železniční zastávky) rodiny, senioři a statousedlíci (využívají vlak kvůli nepřizpůsobivým).
No jó ale všichni to asi ví a řeší se to takto, místo aby se s těmi tedy nepřizpůsobivými zatočilo. Dejte jim kus půdy, koně a maringotky a budou spokojení všichni.l
Víte h…o Ústí a píšete h…a.. Sestěhovali jste z Brna,Prahy a nevím odkud svoje problémy a ještě máte drzost psát knížecí rady..od 70 let až doteď. Co takhle Mojžíř a jiné lokality poslat třeba k Vám?
Brno taky má své sociálně vyloučené lokality, viz Bratislavská ul. a okolí.
Pane Sůro, nezlobte se, ale evidentně o tomto tématu víte prd. Jinak byste ten článek takhle nenapsal..
Nejprve se podívejte, kdo je autorem. Když neumíte ani číst, je těžké reagovat.
Tak za pana autora stejně reagujete jen vy.. počítám, že je to vaše společné dílo. Každopádně doporučuji vám oběma strávit jeden slunečný den v lokalitách Mojžíř, Předlice nebo Trmice. Každý sám. Ono by vás to rýpání rychle přešlo..
Třeba já v tom textu žádné rýpání nevidím. Jen nestranně popisuje realitu, resp.rešení určitého problému.
Ja myslím že mě jako cestujícího bude štvát když někdo neplatí ale to člověk překousne.Problém je spíše že dělají kravál nepořádek jsou sprostí,dokonce si i klidně zapálí a nedej bůh když se někdo ozve tak je i klidně napadnou.No a když tam pošlem policajta tak ho musíme zaplatit a chybí jinde.
Jedině snad jim sáhnout na dávky.Proč jim je dávat když místo vděčnosti společnosti se chovají tak jak se chovají.
Shrneme si to, vy chraníte slušné lidi tím, že zrušíte pro ně důležitý trolejbus, protože nejste schopni postavit se těm neslušným. Takže vyhráli zase ti míň hodný. A proč tam nejezdí s řidičem policajti? Jít do práce a bát se? Bizár. 🙈
Neblaznete, MP i PCR prece maji na starosti mnohem vynosnejsi aktivity. Prece nebudou ztracet cas sluzbou obcanum v mistech, kde je to nebezpecne.
No jasne, tedka je prece ten spravnej cas na mereni rychlosti v okoli skol 🙂
Takže, na určité lince (linkách) MHD dochází k dlouhodobému úniku tržeb z jízdného. A na základě dat o tržbách a množství neplatících cestujících rozhodl DPMÚL v součinosti s radnicí problém řešit. Nasazením vozidel, která technicky umožňují bezproblémovou kontrolu jízdenek u řidiče a to zjevně trolejbusy v tuto chvíli neumožnují. Není to tedy žádná diskriminace, ale okamžité řešení pro zamezení úniku tržeb. Každý si musíme platit za služby, které využíváme. Za mě👍
Asi jste se spletl, tady nejste na idnes.
Ale titulek jak z Blesku
Předběhl jsi mě. Přesně jsem to chtěl napsat ( s tím IDnes), ač je to taky pěkný plátek, tak jde vypozorovat že se tam docela dost změnil postoj ohledně informací o cikánské otázce.
Zřejmě přišli na to, že pokrytectvím a zdánlivou “ korektností“ jsou akorát k smíchu..
Třeba si to tady také redakce uvědomí. Ten titulek článku , který má snad vyvolat dojem, že obyvatelé této lokality jsou diskriminováni, je fakt ujetý..
Je potřeba věci nazývat pravým jménem , co je na tom tak těžkého ?
Děkujeme za shrnutí Vaší inteligence.
Jdi s těmahle kecama někam.
Pro vyjasnění, tento můj komentář byl původně odpovědí na jeden z komentářů rasisty Radka, ten byl ale redakcí smazán (a druhý byl upraven tak, jak je vidět níže, s emailem a IP adresou).
Proč z Mojžíře nevypraví autobus s poldou, který bude dohlížet na pořádek a jízdné a pojede na konečnou a z Neštěmic od Tesca normál trolejbes ,ať lidé nemusí přestupovat?
Jel jste tím autobusem, doporučuji.Jen aby jste byl v obraze.
Normální je policajt v každém busu nebo normální lidi v busu bez policajta?
Co by tam asi zmohl? Jedině by byl druhý den propuštěn z důvodu rasizmu, kdyby dělal, co by měl dělat..
Jako třeba co se stalo před dvěma lety v Teplicích, kdy Rom zemřel při policejním zásahu a pak každá státní instituce tvrdila, že za to mohly drogy, aby ony nemusely nic dělat?
Za to, že feťák mlátil hlavou do auta opravdu mohou drogy v jeho těle, ne státní instituce.
Absurdní na celém počinu je to, že zatímco rozsah spojů do Mojžíře zůstane na stejné úrovni co dnes, tak linka 58, která má linku 57 nahradit v úseku do centra Ústí bude omezena o 50% oproti současné 57.
Takže nepřizpůsobiví se změnou nějak vyje..u, slušňáci z Neštěmic budou mít méně spojů než dnes🤦. Prostě Ústí 😂
To snad neznamená, že spojů do Neštěmic pojede méně než dnes, nebo?
Absurdní je to že, slušnáci budou muset kvůli nepřízpůsobivým přestupovat ,protože když nastoouí v Neštěmicích u Tesca do autobusu jedoucího z Mojžíře,tak po jedné zastávce budou muset přesedat do trolejbesu.
Za co ty mínusy? Že má pravdu?
Moc nechápu, co je na tom špatného, chtít po cestujícím, aby zaplatil jízdné. A když to jinak nejde…. Tedy…. Pokud tam bydlí i pár přizpůsobivých, je mi jich líto.
A jak teď budou jezdit do práce?
Chtěl jste říct, jak teď budou jezdit pro dávky?
Taxíkem jako obvykle…
Kam?
Sci-fi ??
Nyní uvidíme jak jsou zdejší obyvatelé velmi přizpůsobivý. Půjdou pěšky z Mojžíře do Neštěmic, a nastoupí do trolejbusu, co jim zrušili a zase pojedou zadarmo😁
Vtip. Nastoupí pasažér a namíří pistoli na řidiče. A povídá:Johny dnes neplatí. Druhý den zase namíří na řidiče a Johny dnes neplatí. a třetí den znovu. Řidič to nevydrží a povídá: A proč Johny dnes neplatí? Johny má průkazku:-)
Takže nevykládejte „jak někoho živíte“. Mohlo by to být spíš naopak.
V ČR je ale i spousta bezdomovců kteří třeba i větší část života pracovali (třeba desítky let) a teď nemají nárok na nic. Jsou na ulici. Nebo lidé kteří odváděli do systému dlouhé roky a když sami potřebovali tak se k nim otočil zády. Takže opomíjíte druhou stranu a nespravedlnost systému.
Ale i ti bezdomovci mají nárok, dokonce jsou pro ně připravená centra pomoci, jak zdravotní, tak odvykací, mají kde přespat pokud nebudou přes noc chlastat, jsou projekty startovacího bydlení, jsou dávky. Problém je, že velká část z nich se nechce změnit, některým život na ulici v jistém smyslu vyhovuje. Prostě člověka nedonutíte k pomoci, když sám nechce. Stále je tu robustní síť neziskovek pomáhajících (i když občas s nulovým výsledkem), akorát se to lidi+stát snaží zrušit, protože nechtějí mít takové centrum pomoci blízko jejich domu.
už je vážně trapné, jak si vždycky slétnou odporné rasistické svině jako vy a léčí si svoje mindráky
Vždycky mě fascinuje, s jakou radostí takovíhle lepší lidé prskají po okolí nadávkami, které slušný človék nevezme do úst. Hřeje vás ten pocit, že můžete někomu sprostě nadávat, být ten dobrý proti těm špatným? A ještě se k tomu hrdinně podepsat?
Pokud vím v některých městech na severu Čech byl resp. možná je nástup předními dveřmi dokonce i platba přímo mincemi u řidiče zcela běžnou záležitosti. přece i v Praze se nastupuje předními dveřmi do příměstských linek
U linek jedoucích zpět do města se po Praze nastupuje všemi dveřmi. No a u těch odjíždějících je klidně zpoždění 5 minut z první zastávky než se odbaví celá fronta, protože řidič přijede ke sloupku na čas odjezdu. V silném provozu tohle prostě zdržuje.
To jo, protože Ropid to bagruje Arrivě a smlouvy jsou tak jak jsou. U linky na Mojžíř podobné problémy s dodržováním JŘ kvůli frontě platících cestujících neočekávám.
ČSAD Střední Čechy na lince 375 má v Letňanech přesně tento problém a Arriva to fakt neni
Takže zpoždění není způsobeno odbavováním cestujících, ale pozdním příjezdem do zastávky.
No autobus bude vždycky pomalejší při odbavování. rozumní organizátoři však ty doby dokážou odhadnout a zavést do JŘ tak, že z toho prakticky zpoždění není;)
Radku, Vy budete lingvista a intelektuál. To je vidět na první pohled.
Jediná záchrana pro ten sever je trať na Prahu, z Teplic, Ústí a i z druhé strany jezdí každý den lidi do práce na Prahu.
Když to fakt mydlí těch160 km/hod. tak má člověk pocit že v té Praze bude brzo.
tak pořád jsi z Usti za hodinu v Praze vlakem, což je věc, o které si Liberec nebo Karlovy Vary mohou nechat zdát 🙂
Za hodinu vlakem ani nevyjedeš z nádraží 😀
Ano.
A přesto Liberec ani K. Vary nejsou zdaleka tak sociálně vyloučené jako Ústí.
Tohle je pro mě ukázkou, že ta tvrzení o VRT coby léku proti sociálnímu vyloučení nejsou zdaleka samospasitelná (a to pomíjím další rychlé spojení z Ústí do Prahy, a to po D8).
Tam mají žlutý autobusy a za hodinu je Regiojet z Liberce v Praze
Budu jezdit i já ovšem 1:15hod je u Berlineru který má věčně zpoždění na německé straně a ostatní 1:30hod jako R15 a R20 teď je práce na kolejích běžné zpoždění cca 10-20min.
1:15 h je i u Krušnohoru.
Eventuální „zpoždění na německé straně“ se nedá vyloučit ani s VRT.
Jel jsem minuly týden InterJet v 5.19 ráno z Usti, zastavovat navíc Lovo a Roudnici a překvapivě jel dost plný už z Usti
Cestující dojíždějící za prací asi nebudou ti problémoví.
tak tady se bavíme o nepřizpůsobivých, ne?
Jestli by nebylo lepší, aby místní dělali v místních podnicích a ti druzí jezdili pro dávky do Prahy. V tom případě by se možná začaly dít věci i v parlamentu, kdyby to měli na očích.
V parlamentu jsou i poslanci z Ústí nad Labem, konkrétně Eva Fialová (ANO) a Libor Turek (ODS).
Z (rovněž do nemalé míry vyloučeného) Mostu je poslankyně Berenika Peštová (rovněž ANO)
Je zvláštní, že tranzitní železniční koridor a 1h takt expresů s cestovní dobou lehce nad 1 h nestačí. P. S. Z vyprávění jsem četl + pak i sám jednou zažil situaci, kdy jeden nepřizpůsobivý občan jel takovým expresem s předpokladem, že nezaplatí jízdné. V mnou zažitém případě to bylo tak, že (seděl se mnou v kupé; spolu s námi tam byla ještě jedna cestující) průvodčímu řekl, že „už ho kontroloval druhý průvodčí“; ten když vzápětí (z druhé strany) došel, tak zavrtěl hlavou; pak dotyčný mladý muž přiznal, že jízdenku nemá; na dotaz toho prvního průvodčího odpověděl, že nemá peníze, na… Číst vice »
Tak to nevím co, ale něco podobného jsem u postaršího manželského páru jiného etnika zažil u EC z UL, průvodčí nechala zastavit EC na zastávce někde v poli a pár slušně vysadila.
Na severu Čech panují na spoustě míst ÚPLNĚ JINÉ POMĚRY než v Praze. V tomhle směru je to jiný svět.
ano, Praha nemá tolik nepřizpůsobivých. jen PRAŽŠTÍ podnikatelé spekulují s byty a stěhují nepřizpůsobivé právě na sever Čech.
On jiný svět je jen spodek Ústí.Pak vyjede na severní terasu a tam tam je klid.Jaký si to uděláš takový to máš.
To je jen otázka času,na klíši byl taky klid.
Já jsem v tom Ústí nedávno byl a jel jsem z centra někam na sídliště okolo řeky a pak okolo takové pumpy v zatáčce nahoru na sídliště (jak se to ta jmenovalo to nevím). No a jela tam celá parta romských puberťáků ( byli ale slušní a bavili se normálně) a pak vystoupili u nějaké starší větší budovy. A normálně se nahlas bavili o tom že nemají lístek, diskutovali o tom zda má cenu si ho kupovat nebo ne a pak došli na to kdy asi jezdí kontroly a že tedy jen na jízdu tam a zpátky už ne. Zíral… Číst vice »
puberťáci a jezdí na černo? no, to by české děti rozhodně neudělaly /s
Ale udělaly i já jsem to udělal jako dítě
Však já taky. Bydlel jsem s mámou samoživitelkou, která měla občas brigády, nic stálého, neměli jsme peníze ani na kupony, nájem a další provozní výdaje všechno sežraly. Jednou mě chytili v metru na Florenci a protože jsem neměl platnou jízdenku ani občanku, tak si mě policajti vzali do takové nevábné místnosti a jali se zjišťovat totožnost.
Předpokládám že to bylo od trafopajky myšleno ironicky :-).
Dneska nějaká paní vláčela ubrečenou holčičku se slovy ty jsi to ukradla (nafukovací balonek) půjdeš se paní omluvit a zaplatíš to. Pak vylezly z obchodu a dívenka měla nepřítomný výraz
Udělaly, ale nechlubily by se při tom.
Sídliště Vyhlídka
To je nic moc.
Minule ve vlaku: 4 kolem 40. Průvodčí po delším chtění jízdenek dostává odpověď- Tak nám ji kup a my ti ji ukážeme.
Co budou zažívat na poštách, ani raději nepředvídám…
„ministerstva se počítá s postupným zapojením 2 900 poboček pošt, které by vyřizovaly sociální dávky.“
Přičemž zrovna ve městech byl počet pošt osekán = o to víc jsou vytížené ty zbylé.
A zrovna v takové Bílině-Za Chlumem (též „sociálně vyloučené“ sídliště) byla pošta také zrušena.
Asi do.krásného března. To už není krásně
Krásné březno
Ústečák
Nebo bílí Češi. Problémy jsou prostoupeny celou společností. Samozřejmě, pokud nemáte možnost dostat práci, dostanete postupně se do háje a mimozákoný život se pro vás stane nutností. Diskriminace místo řešení problému je fakt na dvě věci.
Taky proč by chtěli, když dostanou výdaje proplacené od státu. Z jejich pohledu jsou normální lidi blbí, že musej trávit +- 10 hodin denně makáním plus dojezdem. Oni dostanou peníze bez práce a něktěří celkem dost, když mají početnou rodinu a dítě strčí papírově k babičce, otec oficiálně neznámý. Tady je problém, že zásluhovost a férovost nefunguje. Vybydlený panelák a odpad kolem domu nikoho netrápí, město to zbourá, uklidí a dostanou bydlení jinde.
Vlku, ty vůbec nevíš o čem mluvíš. Dej si v Mojžíři měsíc a pak se tady rozepisuj.
A tohle opatření přesně celý problém vyřeší:-)tvl
Takže místo řešení, třeba tím, že ti lidé budou mít reálnou možnost mít práci, tohle pseudořešení. Skvělý.
V ČR je stále 250 tisíc volných pracovních míst. Mnoho firem ale nabídky na jednotlivá pracovní místa nedělá, takže je to ve skutečnosti ještě mnohem více.
No ale kolik jich je přímo na severu Čech? A za jakou mzdu? Ještě nedávno měli v některých fabrikách v provozu na směny hrozně nízké mzdy (cca 15-16 tis) běžný dělnický plat (cca 20 tis ani ve snu)
Nejhorší motivace jsou velké dávky a doplatky na všechno. Při těch nízkých příjmech je to znát nejvíc. Jako chudá dvoučlená rodina jsme pobíraly dávky. Svého času jsem po škole sháněl nějakou práci, sehnal jsem ranní roznášení novin a časopisů. Po měsíci jsem si přišel na pár tisícovek, o které byla promptně snížena sociální podpora. Tedy vstával jsem brzo ráno, odpoledne jsem to dospával, půl dne zabitého a nakonec jsem měl stejný příjem jako měsíc před tím bez práce. To je prosím nulová motivace chtít se zařadit do pracovního procesu.
Zrovna teď (22.7.2023 11:55) na stránkách úřadu práce:
Okres Ústí nad Labem
Mzda od 25000 Kč/měsíc
Nalezeno 272 nabídek zaměstnavatelů, 746 volných míst
Argumentovat tisíci volných míst je demagogickým výsměchem mnohým, které na nich ovšem nezaměstnají. Úřady práce ani mnoho práce nezprostředkovávají, neboť o většině nabídek více či méně tuší, že, mírně řečeno, nejsou seriózní.
Tam na tom severu jak je tam všeho málo, tak v tomhle lidi spolu vůbec nedrží basu a v tomhle si nepomáhají a je to tam v tomhle směru „kdo z koho“. Takže stačí nějaká malá chyba při tom nízkém platu a jste bez práce třeba několik měsíců. Řeší se to tam tak, že Ti co jsou přímo z Ústí sednou na vlak a cca za hodinu jsou v Praze (což je luxus). Takhle se to tam řeší.
Zapominate, ze je rec o CR, kde je spousta veci na hlavu postavenych. Zatimco civilizovane zeme maji stanovenou maximalni moznou srazku z prijmu (Nemecko melo snad kolem 600 EUR), v CR mame nejake smesne nezabavitelne minimum, nad nez se bere vsechno.
A ted mi teda reknete, jak si predstavujete tyto lidi motivovat k (legalni) praci, aby snad mohli dostat svym zavazkum. Jsou v pasti, odkud realne nevede cesta.
Pro doplneni: Usti ma v exekuci 17% obyvatel, tj. kazdy sesty nad 15 let. Tri ctvte z nich maji alespon 3 exekuce.
Kombinace zdevastovaného životního prostředí, horší dostupnosti kvalitní lékařské péče , horšího školství, nezaměstnanosti, nízkých mezd, nízkého nezabavitelného minima to je opravdu smrtící koktejl a za takových podmínek se ani trvale pracovat nedá, to se vydržet jenom chvíli. Jenomže o tom jaksi nechce nikdo slyšet, to je přeci tabu a všichni se tváří že problém neexistuje Z Prahy kde se o o tom rozhoduje tohle nevidí ani vidět nechtějí. Osobní bankrot vláda ačkoli jí to EU přikazuje zkrátit z 5 na 3 roky nechce. Se divím že Ti lidé co demolují ty autobusy nejdou zdemolovat nějaký exekutorský úřad. Ale i na… Číst vice »
Zajímavé, že ve stejných podmínkách spousty lidí trvale pracují…
já nevím, jak to myslíte s horším školstvím, ale v Ústí je asi 40 základních škol, tak cca 25 středních škol a univerzita. A dokonce velká nemocnice.
Obrovským problémem jsou spekulanti, kteří vzali nejen Ústí útokem a sestěhovávají sem chudé z celého česka, slovenska a snad i rumunska. a přes doplatky na bydlení mají jistý nájem.
a kde vidíte to zdevastované životní prostředí? chci konkrétní příklady.
Moudrosti vyčtené z novin a v životě tam nebyl.
Prostě si přečetl stále kopírované články „doly, komíny, všechno špatně“ a má názor.
Proč plácáte nesmysly o městě ve kterém jste evidentně nikdy nežil?
Za ty dluhy, kteří ti exekuovaní lidé nahromadili, může školství či vláda?
Ani člověk v exekuci není oprávněn jezdit načerno, natož cokoliv demolovat.
Mmch. čím nižší je nezabavitelné minimum, tím rychleji dotyčný své dluhy splatí (což snad je i jeho záměr).
Dokonce i Babiš kterého naposledy větší části volily Severozápadní Čechy a který se tvářil jak „bojuje za obyčejné lidi“ dost bránil změnám, v exekucích a dělal vše proto aby současný nevyhovující systém se zachoval. To je to nejhorší. A tahle pravicová vláda které je jakoby asociální udělala milostivé léto.
tak při posledních volbách vehementně do Ústí jezdil Pirát Bartoš a tvrdil, jak problémy severu vyřeší. Jen po volbách našel lék na neviditelnost.
Ale houbeles, ty vaše „civilizované země“ mají úplně stejný systém, jako platí u nás. Nezabavitelná částka napočítaná na dlužníka a vyživované osoby, a nad to exekutor bere všechno. Jen jsou ty hranice vyšší, v Německu aktuálně začínají nad 1400 EUR měsíčně.
Tak to se omlouvam za chybu, neni to info z prvni ruky, rada lidi z meho okoli do Nemec jezdi a tu a tam se ke mne neco dostane.
Tak jako tak, ta hlavni pointa zustava. Se soucasnym nastavenim systemu cloveka neni mozno motivovat k legalni pracovni cinnosti, coz je v dusledku strasne spatne i pro veritele, kteri se ke svym pohledavkam tak jako tak absolutne nemaji sanci dostat, ti lidi to maji totalne na salamu.
Legalni prace se proste musi vyplatit, exekuce-neexekuce, davky-nedavky.
Tohle jsou bohužel velké problémy. Jako první věc je třeba zatočit s exekucemi, i třeba prominutím. Stejně spousta exekucí je nezákonných.
Samozřejmě, vláda o nějakém řešení nechce slyšet, a abych byl spravedlivý, tak nejen tato vláda.
Ono taky chce, aby byla úcta k zákonům. Ve chvíli, kdy tak nějak všichni počítáme, že ten druhý se bude chovat jako hajzl, tak jsme v háji.
Kamaráde, ta realita ve které žiješ je neskutečně mimo drsný Sever. Klidně se stav 🙂
Proč mi to připomíná drbání levou rukou za pravým uchem? Nebylo by jednodušší zavést na TROLEJBUSU 57 nástup jen předními dveřmi?
Článek psaný z pražské kavárny. Doporučuji pár dnů na severu a pak přijďte s návrhy.
Tam by nepřežili nevydrželi ani 2 dny. Ten pohled na tu devastaci by je položil
To je fakt ale v minulosti nebyla vůle nic měnit a teď to bude trochu bolet ale stále to není řešení.
To zas nejde, přeci jen tam žijí i slušní lidé a základní dopravní obslužnost musí být zachována. Nelze ti těm slušným zrušit k vůli neslusne vetsně, za kterou oni nemohou
Jsem z Ústí a pokud v tom autobuse nepojedou policajti tak je to zbyzečný. Když jim řidič něco řekne tak dostane pěstí a ještě mu zdemolujou autobus 🙂
Třeba v Košicích to mají tak, že jak se autobus přiblíží na Luník, je zastávka s nástupem pouze předními dveřmi. Ostatní zastávky té stejné linky mají nástup dveřma kterejmakoliv. A taky to jde.
Jaký si to uděláš, takový to máš – víc k tomu moc netřeba dodávat.
To jsou ale linky autobusové, ne trolejbusové (těch se v Košicích „dočasně“ zbavili už někdy před 8 lety, ale i ty vedly jinudy než na dohled od Luníku IX).
Proč mám pocit, že autor článku výše uvedené kritizuje ? Asi by stálo za to, aby si pan Nevyhosteny společně s pseudoorganizacemi, na které chce poukazovat, zkusil pár spojů na tohle sídliště odjezdit, lak by ho to možná velmi rychle přešlo 🙂 Aby ho pak místní „diskriminovani spoluobcane“ nevyhostili od volantu 😀
MImochodem, idnes píše, že v Ústí se do autobusů nastupuje předními dveřmi všude. Jsou tedy už dávno diskriminováni lidí z těch částí Ústí, kam trolejbusy nejezdí?
Zkrátka a dobře, v Ústí se rozhodli jednu trolejbusovou linku zkrátit a na tom zkráceném úseku ji nahradit autobusy – se vším, co k tomu patří, jako nástup předními dveřmi.
A to je vše, bublina může splasknout.
Kdyby to odůvodnilitřeba tak, že třeba na mojžířském konci je jiná poptávka, která způsobuje, že propojení z Mojžíře přes celé město není efektivní, tak by si toho nikdo nevšiml.
Tak jestli tam jsou natažený dráty na trolejbus, tak je nesmysl rušit trolejbus.
No to je právě ten „trest“ že nebudou mít ekologický trolejbus ale naftový autobus
Je jim to jedno jaký pohon. Hlavně že je to zdarma. Navíc, trolejove vedeni bude odcizeno a prodano na vrakovišti…
Nadpis je špatně. Správně to má být:
Vytvořili jste špatnou čtvrť, rušíme vám trolejbusy a nastoupíte jen předními dveřmi, rozhodlo Ústí. Dodává: Můžete si za to sami.
Je prostě zvláštní, že zatímco jedna etnická skupina se zde dokázala asimilovat za rok, jiná za deset let, tak jistá to nedokázala ani za stovky let.
A poslední týdny ukazují, že ta třetí jmenovaná má s tou první jmenovanou přinejmenším v některých případech „problém“. 🙁
A safra. Tak tady bude ještě veselo.
Tak v Londýně je nástup a výstup předními dveřmi zcela běžný. Řidič má přehled, kdo nastupuje a je schovaný v boudičce. Ono to tam taky není kdoví jaká sláva z bezpečností.
Pan redaktor by potřeboval zvednout zadek a do ústí a to přímo do mojžíře si zajet. Pokud by se vrátil, hodně rychle by měnil nadpis článku. Ve zkratce. Je to oblast, kde se rasistou stanete snadno a rychle. A to můžete být sluníčkový sebevíc.
Jsem z Ústí a rasista nejsem. Divnolidi, kterým se člověk rád vyhne, tu jsou všech barev. Klidně si mě označte za sluníčkáře, ale že tu jsou i slušný romský rodiny je fakt. Stejně jako ti, které Američani označují pojmem white thrash. O rase to není. A stejně tak je fakt, že 57 je problémová linka, které se lidi vyhýbají. I když já osobně si myslím, že tohle řešení není nejlepší.
Důležitý je poměr slušný : divnolidi.
No a holt u jednoho etnika to vychází opačně.
„57 je problémová linka,“
Tak to ji stačí přečíslovat, když to není těmi, co s ní jezdí.
Ti budou koukat až ten trolejbus nepřijede. Pochybuji že si dokážou přečíst nějakou vývěsku na zastávce nebo přijít sem. O to bude v centru klidnější.
Když tak pochybujete o vzdělání jiných, při hodinách českého jazyka v páté třídě jste chyběl, že?
Bydlíte ve špatné čtvrti, rušíme vám trolejbusy a nastoupíte jen předními dveřmi, rozhodlo Ústí
Za timto titulkem si redakce stoji?
Mel jsem (a chci si to udrzet) toto medium za jeden z relativne mala informacnich zdroju, ktery se drzi vecnosti, zbytecne nerozdmychava emoce a nema potrebu byt bulvarni. Tento titulek mne v tomto znejistuje…
Naprosto. Pokud se tedy Ústí nerozhodlo zrušit o ostatní trolejbusové linky do jiných čtvrtí:-)Emoce rozdmýchává především DPMÚL tímto krokem.
Domnivam se, ze jsou dva dost odlisne zpusoby jak o tom informovat. Predvedeny a napr „Do vyloučených lokalit Ustí nasadí trolejbusy místo autobusů a zavede nástup jen předními dveřmi“. Vstupni informace je stejna. Druhy titulek je vecny, soucasny burcuje emoce a cini tak redakce, nikoli DPMUL – a za mne to pusobi bulvarne. Pochopim, ze se k tomu pak treba v clanku nejak vymezite a date i svuj nazor. Ale ten titulek mi prijde fakt zbytecny. Nemluve o tom, ze DPMUL zjevne stoji v nelehke situaci, kdyz ma byt ze zakona dobrym hospodarem (ktery si nenecha poskozovat majetek, zajistuje, aby… Číst vice »
Proč by mělo? Tady byla jedna linka, na které byly (značně) nadprůměrně velké problémy s cestujícími, že bylo nadále neúnosné ji provozovat ve stávajícím stavu. Proto bylo rozhodnuto o opatření, které má ty problémy řešit. A protože takto provozovaná linka nemůže jezdit přes celé město, tak důsledkem je rozdělení linky na dvě části. Jestli místní chtějí zase trolejbusy přes celé město, tak ať problémy v této části města nejsou moc odlišné od toho, co je jinde obvyklé. Není potřeba hledat všude rasismus. —- Třeba v Říčanech skoro žádní Romové nebydlí, vlakem do Prahy jezdí téměř pouze jen středostavovsky vypadající Češi…… Číst vice »
Jenže to bysme pak našli tolik přikladů kdekoliv a na komkoliv, že jsme vlastně jen totálně natlakovanej papiňák jako národ. Když jsem si v Praze doopravdy jen zapomněl koupit lístek, protože jsem byl v rozhovoru s někým jiným, kdo měl lítačku a tak jsem vesele pokračoval dál, taky jsem revizorovi na místě zaplatil pokutu a nepoplival ho za to, že se mu takoví, kterejch se článek nejvíc týká, jen smějí s tím, ať si poslouží, že to z nich stejně nikdo nedostane. A přijde mi krajně nespravedlivý, že kterejkoliv dopravní podnik si dovolí od někoho vymáhat pokutu, když lidi, co… Číst vice »
A jak by jste tu situaci řešil vy?
Taky jsem moc a moc zvědavý na hodnocení pana redaktora Sůry 🙂 Solné řeči nadávat diskutujícím do primitivů má, tak se těším na její řešení problémů 🙂
Zklamu Vás, když něčemu nerozumím, tak o tom radit nebudu. Ale nácky tu tolerovat nebudu.
Nadpis nenadpis, hlavně že to sype….
Někdy bych vám fakt doporučil se seznámit s výnosností internetové reklamy. Btw, toto je za včerejšek až 4. nejčtenější text:-)
Tak je to napsáno trochu „bulvárněji“, a co má být. Nikde není dáno, jak má být co napsané. Emoce tu rozhodně nerozdmýchávají redaktoři tohoto webu. A pokud se vám tu něco nelíbí, nemusíte sem chodit.
Předpokládám, že je to ta samá etnická skupina obyvatel, která psala Zelenskému, ať se u nás Ukrajinci chovají slušně a kterou nově podporuje Okamůra (ano, slušný člověk už není na prvním místě :-), Peterková, Rajchl a jiný čeští flastenci.
Samozřejmě že se jedná o tuto skupinu. Měli by si sami zamést před vlastním prahem, než po někom chtít slušné chování.
Tento problém není jenom v Ústí, ale i v Děčíně, Teplicích, Mostě, Chomutově a to nemluvím o Jirkově. Průjezd po například ulicí Ervěnická za bílého dne pouze na dálková světla jaká je tam tma.
V Brně revizoři pravidelně vystupují před Cejlem a objedou jej.
Jednou pustil šalinmajstr varování před kapsáři. Tolik vzteku a řevu, co to u nastupujících vyvovalo…
Též jsem byl svědkem hlášení o kapesních krádežích a vyhazovali se lidi i ve velmi znečištěném oblečení… (smrdelo to).
To má být jako vtipná poznámka, jo?
Nejenom tam
Ano, moje osobní zkušenost. 25 let za volantem trolejbusu v turnuse kde 90% linek bylo Chomutov-Jirkov.
Akorát mi skončila dovolená v Polsku a musím uznat, že nechápu jak tam dokážou žít. Projel jsem se místní VHD a ani jednou jsem nepotkal byť jen počmáraný, natož poškozený vůz… Oproti Česku…
Nepokradeš. 😀
Kelišová 😉
Tak jak jste si jistě všimli, Poláci tam téměř nemají jistou menšinu, která páchá většinu špatného. Cikány.
Teď se prý správně neříká cigáni, ale afroitalové. Ale já to mu nerozumím, nejsem v tom odborník.
Sic souhlasím, že tato menšina dělá nemálo problémů, avšak si dovolím tvrdit, že na tom jsou stejně jako běloši volící SPD/Trikoloru, či jiný odpad. Ono jet se skinheadem v autobuse je zážitek skoro stejnej jako s cikánem…
Sluníčkáři se nezapřou. Jen urážky a dehonestace… Na otázku, kdo je tím odpadem, si odpovězte sám, ale tak hlubokou úvahu asi nezvládnete…
Ano, všechny fetky jsou tmavé, násilní jsou jen tmaví a všichni bílí jsou svatí :). To jste asi volič SPD/Trikolory a podobnýho odpadu ne? Sorry, viděl jsem dělat bordel cikány, na 100 lidí těch co dělají bordel jich je víc než bílých, ale bílí dělají to stejní a obzvláště tyto specifické skupiny okolo SPD/Trikolory… Zrovna včera jsem viděl v autobuse jednoho bílého čichače ředidla, ale určitě tam bylo až moc světla, co?
Mezi Romy znám i spoustu slušných lidí. Při psaní výroku o „většině špatného“ jste, prosím, vycházel ze statistických údajů, z nějaké osobní zkušenosti, nebo ze svých dojmů a emocí? Sám nevidím důvod, proč kvůli pochybení jednotlivců obviňovat celou etnickou skupinu. Ve vyloučených lokalitách samozřejmě vznikají potíže. Nejsem odborník na sociální práci, ale domnívám se, že právě ta může být cestou k určitému zlepšení. Vážím si pana Karla Kariky, ústeckého zastupitele, a jeho aktivit v tomto oboru.
Oni jsou zase praštění v jiných věcech než my tady.
To bohužel ano, zákaz focení železnice, potraty a křesťanství je absolutně přehnané, avšak když jsem jel v MHD v Tczewu, kde jezdily autobusy i přes 20 let staré a jediným problémem byla údržba jsou trošku k podivu. Naše 471 u Prahy, co jsou úplně všude počmáraný jsou vůči tomu facka do obličeje ..
Hmm, město zaštiťujicí se ekologickou dopravou (vodík, e-busy) opět nahrazuje někde trolejbus autobusem?? 😂😂😂😂 V čem je CNG autobus ekologičtější než trolejbus? Nám ve škole říkali, že trolejbus je ekologičtější než autobus pod drátama.
To město má spíš problém se zastaralými vozy. Ve špičkách je i polovina vozů 15Tr, mám dojem. Nicméně pro takové cestující to zase stačí.
Tak to máte velmi, velmi špatný dojem… Pokud se chcete dovzdělat, zkuste se podívat na seznam-autobusu… Patnáctek už tu zase tak moc nejezdí, a z těch co jezdí, jsou i ty, vyrobené v roce 2003
O prázdninách jich jezdí méně, ale jinak ve špičkách se stačí postavit v centru a sledovat ten provoz (trolejbusový samozřejmě). Na webu je 16 provozních vozů 15Tr, však se ještě skupovaly vyřazené z jiných měst.
Autor tam asi nebydlí.
,,Na trolejbusovou linku číslo 57, která je dle města dlouhodobě nejvíce zatížena neplatícími cestujícími, údajně řidiči odmítají jezdit.“
Mohu potvrdit. Pár jich je.
,,…autobusy, které budou doplněny kamerami.“
Ty autobusy mají kamery už z výroby (stejně jako trolejbusy Solarisy), žádné nové doplnění kamer neproběhne.
Kamery do prostoru pro cestující se záznamem, nebo jen přehledové na dveře?
Před časem psali, že jsou se záznamem. Otázka je, jestli je to pravda, nebo jestli si to novináři vymysleli.
Jsou tam kamery v salónu, u všech dveří, pak čelní (nehodová) a couvací. Všechny kamery jsou se záznamem.
A byl jste se někdy podívat v Mojžiři nebo třeba Předlicích? Nebo odpoledne v centru? Skoro zázrak, že tam vůbec nějaká MHD jezdí. Město by ale mělo už konečně začít řešit problém od hlavy, aby žádné vyloučené lokality nevznikaly. Ústí se rapidně propadá do temnoty a stává se z něj Mordor, pro normální lidi neobyvatelný.
Z vašeho příspěvku to vypadá tak, že v Ústí neexistuje MHD. 🙂 Obzvlášť když přes centrum jezdí téměř všechny linky. Vyloučené lokality vznikají snadno. Stačí jen prodat obecní (původně státní) byty soukromé firmě mající vazby na politiky (divoké devadesátky). No a pak už jen stačilo, aby ty byty skoupila firma jednoho nejmenovaného miliardáře, který sem sestěhoval obyvatele jednoho etnika z různých měst. Doplatky za bydlení, neexistující bytová politika, chamtivost…
Ta situace se tu rapidně zhoršuje. Nedivil bych se, kdyby do Mojžíře přestala MHD jezdit úplně.
Máte nějaký plán, co bude fungovat?
Co si lidé zvolili, to mají. Problém začíná u voleb, protože lidi volí stále ty stejné politiky. A když se náhodou objeví někdo nový, kdo tu situaci chce fakt řešit, lidi už jim to nevěří. Nedávno jsem se náhodou zapovídal s jedním pánem (zjistil jsem, že to byl starosta) v autobuse a až ode mě pochopil, proč se muselo něco přeznačit, že problém je v délce české byrokracie, … Proč mu to nedokázal vysvětlit jeho odborný tým pro dopravu?? Pan starosta se docela divil a sám řekl, že to co říkám najednou dává smysl a že teď už to chápe… Číst vice »
A dráty na zbytku linky zůstanou pod napětím nebo budou po vypnutí do pár dní zhodnoceny?
Asi je vypnou stejně jako u hl. nádraží. Jak rychle zmizí jednotlivé armatury, uvidíme. 😀
Pane redaktore, bežte se tam někdy podívat, a nechte se od těch obyvatel multikulturně obohatit, než budete kritizovat podobná opatření.
Ideálně v pátek večer teď přes léto. 😁😁😁 Oni jej tam rádi přivítají.
Já teda nevidím smysl v tom, že v autobuse bude pořádek místo toho trolejbusu. Přece může umožnit nástup předními dveřmi v obou případech ne?
On je totiž nedostatek trolejbusáků a autobusáků je relativně dost. Tak se to tam všechno musí takto zamaskovat. Mám to od kamaráda, co tam jezdí.
Já v tom vidím tyto výhody:
1) Nástup předem a hádky generují zpoždění, a tím nebude trpět zbytek trasy.
2) V tom buse bude nepořádek taky, ale nebude tím trpět zbytek trasy.
3) Zničením autobusu nevznikne taková škoda, jako zničením trolejbusu (velmi rozdílná pořizovací cena)
+ 4.) tzv. kritická trasa je jistě zjevně krátká, a proto ji bude obsluhovat jedno (max. dvě vozidla) místo i desítek vozidel potřebných k obsluze dlouhé trasy = pokud dojde k poškození vozidla v krátké trase, tak se bude uklízet a opravovat zlomek počtu vozidel proti současnosti, kdy do oblasti zajíždějí vozidla násobně delší TROLEJbusové linky.
Chápu to tak, že v Ústí páteří MHD jsou Trolejbusy, a proto minimálně v tzv. přepravních špičkách (např. prac dny 7. – 19.h) je na nich umožňován nástup všemi dveřmi, zatímco BUSy jsou na tzv. doplňkových linkách, na nichž je zaveden nepřetržitý nástup cestujících pouze předními dveřmi,. Tak vedení města se rozhodlo o kritický koncový úsek zkrátit stávající trolejbusovou linku a zavést na něm doplňkovou autobusovou linku, protože udělat vyjímečný nepřeteržitý nástup předními dveřmi do trolejbusu 1.) je nesystémové řešení 2.) by zdržovalo provoz – narušovalo jeho pravidelnost na násobně delší celé trase trolejbusvé linky (když bude problém s cestujícími… Číst vice »
Ad 2: což u té bus-linky ve směru do Neštěmic znamená hrozbu ujetí toho trolejbusového přípoje.
Nástup předkem klidně, ale zkrácení spojů? Každopádně i tak by bylo lepší, aby problémové cestující neřešil řidič, ale nějaký asistent přepravy. Řidič by jenom pomohl kdyby byl nějaký zásadní problém.
Spíš než asistenti přepravy by měli jezdit policajti, aspoň ve 2. Řidičů je mi upřimě líto.
Tak ani měšťáci to moc nechtějí dělat. Je to větší průser než se zdá. Kdo neví a nezná, neuvěří.
No-go po česku…
Spíš těžkooděnec než řadový policista nebo strážník.
To je jedno,prostě někdo kdo bude nahlížet na pořádek. Policajt ma povinnost asi sepsat protokol, vyhazovač by stačil.
Řidič by se měl především věnovat řízení.
Trvale nasadit jednoho asistenta přepravy (revizora) a dva policajty.
Jsem viděl, jak chtěli jet dva spoluobčané na jeden lístek. Řidič byl ale neoblomný. Nakonec to ten jeden vzdal a vystoupil.
Stačí i revizor. To jsem jednou jel v Ústí, ale z Kamenného vrchu na druhém břehu, do centra. Skupinka mladistvých neměla ani jízdenky, ani doklady, byl tam i někdo přes 18. Telefonicky se domluvil s policií a v centru si je předali, takže to řešit jde. Ale těm černým pasažérům je to úplně jedno, mi to přišlo, ani utéct se nesnažili. No a mít v každém voze strážníka s asitentem, to pak ta MHD vyjde hodně draho. Tohle se musí řešit fakt systémově.
Nejedná se o žádnou novinku, v jiných městech funguje již spousty let. Z popisu ve článku to však zní, že v Ústí na to šli trochu lépe, a nepůjde systém tak lehce “očůrat”
Půjde „očůrat“ stejně jako na jiných autobusových linkách. 😅😅
Je otázkou času, kdy tuto změnu někdo označí za rasismus.
Bohužel, kdyby jsme se pořád nebáli tzv.rasismu a šli rovnou tvrdě po dodržování pravidel a neustále neustupovali tak by takové problémy nebyli.
Není rasizmus právě nevymahani pravidel pro konkrétní rasovou skupinu?
Tak ji pak začne obsluhovat policejní anton 😀 😀 😀
„O systému nastupování do MHD bude nově rozhodovat bydliště.“ Urcite autore? Nehledame jenom zbytecnou senzaci? Nebude o tom spis rozhodovat nastupni stanice, bez ohledu na bydliste?
No jasně. Kdo to kdy viděl, aby většina cestujících nastupujících do spoje na periferii tam i bydlela, že?
Vy vidíte hledání senzace, já vidím slovíčkaření.
Většina nebo ne, je to prostě zavádějící informace (nebo spíš prostě lež). Určující pro způsob odbavení v ústecké MHD bude číslo linky. Bydliště cestujícího nehraje roli.
Jedna věc je bydlet (reálně) a druhá „bydlet“ dle trvalého bydliště uvedeného v občanském průkaze.
Nemalá část lidí v exekucích (tvořících část osob z „vyloučených“ lokalit) má trvalé bydliště na příslušném městském úřadě, potažmo magistrátu.
To bude řidič, případně policie nebo přepravní pracovníci asi budou kontrolovat občanky (chudáci například obyvatelé mosteckého Chanova, litvínovské Janova), bydlí také ve špatné čtvrti 😀😀. Taky se budou hádat, pokud jedna ulice protíná Mojžíř a jinou čtvrť 😀
Nevěřím, že by tohle opatření obstálo před soudem. Stejně jako by neobstálo postavit okolo sídliště plot s checkpointama.
Na příměstských linkách je nástup pouze předními dveřmi zcela normální…a to i ve městě. Takže bych v tom neviděl žádný problém, spíše přínos pro slušné cestující.
Přesně tak. Každý slušný člověk tohle musí pochopit. Respektive každý, kdo byl někdy u nás na severu. Jistě se ozve nějaká Džamila, která bude chránit lidská práva.
Takže pokud se někdo chová jako dobytek, lidská práva se ho netýkají.
Problémem severu jsou cigáni (Romové), dokud se nic nebude dít, nepřestanou dělat bordel…
Problémem nejsou (všichni) Romové, problémem jsou fetky, nemakačenka a dávkaři. A všichni z nich rozhodně nejsou Romové (nekřivděme všem) 😉
Mám kamarádku romku, co měla na gymplu skoro pořád 1ky nebo 2ky. Chytrá holka, studuje na vejšce a daří se jí tam. A její rodina jsou fakt pracovití a milí lidi, byť Romové. 🙂 A těm ty nemakačenka taky lezou na nervy a je jim nepříjemné, když jejich rodinu někdo spojuje s nemakačenkama.
Ale hodit do jedné škatulky podle etnika, barvy kůže atd. je přeci jednodušší, neberte jednoduchým lidem jejich primitivní vnímání světa.
diky za tento prispevek.
Ve Finsku taky najdete nějakého tmavovlasého člověka, mezi Italy se taky najde nějaký modrooký blonďák. Ale procento modrookých blonďáků bude mezi Finy asi vyšší, než mezi Italy. Nezametejme problém pod koberec – mezi Romy je problémové chování rozšířenější, než v jiných částech populace. Na tom nezmění nic ani to, že existuje jistě dost Romů, kteří se takto nechovají. Naopak, přiznat si to je klíčem k tomu, aby se mohla přijmout opatření, aby se Romové z této pasti dostali (jako sám nevím, co by to mělo být – ale zdá se mi, že jsme v tomto za třicet let od revoluce… Číst vice »
Lidská práva se samozřejmě týkají úplně každého, i lidí které nemáte rádi, lidí kteří dělají bordel a dokonce i vojáků, kteří napadnou vaši zemi.
Postačí když se OTO budou chovat jak ostatní lidé a budou za dopravu i platit.
A vy víte s naprostou jistotou, kdo se chová jako dobytek?
Akorát by bylo lepší to zavést rovnou u toho trolejbu, než vyvolávat přestup a nevyužit k pohonu elektřinu.
Ve městě to normální není už z toho důvodu, že to hrozně zdržuje cestu.
Obstalo – jelikoz se de facto jedna ze strany casti obyvatel o opakovane prestupky eventualne mareni provozu verejnoprospesneho zarizeni atd…. problem by nastal kdyby za splneni podminek je nepustili do vozu vubec… to nesmi.
Všechny autobusy v UL mají nástup přes přední dveře. O co se chceš soudit? Trolejbus není nárokovej.
Jako obyvatel Ústí byste měl znát realitu: i když máte nastoupit vepředu a ukázat jízdenku, trolejbus otevře všechny dveře a každý nastoupí, kam chce.