BusLine získal bez soutěže smlouvu na provoz MHD v Jablonci na dva roky
MHD v Jablonci nad Nisou. Foto: www.iidol.cz
Společnost BusLine LK získala bez soutěže zakázku na dvouletý provoz městské hromadné dopravy v Jablonci nad Nisou a okolních obcích.
V praxi se změnilo to, že nejsou vidět TEDOMy (koupené za dotaci, předmět sporu s DPMLJ?) a objevují se dřívější „liberecké“ autobusy Busline, dokonce zaznamenán i bus zcela bez odbavovacího systému (jelo se „zadarmo“).
Ad cena – Mirek to má (pro kamaráda Jirku) pořešený (než oba skončí „v teplákách“).
Přesně tak- tuhle akci připravoval Vařil s Peltou dlouhodobě…teď jen museli vzít do party Kroupu, ten pro prachy udělá cokoliv
Netvrdím, že je vše v ideálním pořádku, ale rozdíl může být dán jednoznačně náročnějším terénem v Jablonci (větší spotřeba v kopcích, menší rychlost). Kde jsou lépe konstruovány jízdní řády co do využití vozidel, to netuším, ale také to má svůj vliv.
Otázkou je, kdo jim do tak tragické MHD poleze. O dopravní obslužnosti 45tisícového města mám jinou představu.
MHD v Jablonci je v pohodě, až na chybějící pokrytí oblasti od 5. května směrem na Dolinu. Jen si bohužel někdo neuvědomuje, že spousta firem pracuje od 9 do 17, ale přepravní špička v JŘ končí v 8 a 16 hodin.
Když píšeš, že chybí pokrytí nějaké oblasti a špička je nastavená jinak, tak to v pohodě není. Jednak je v Jablonci přelinkováno a jednak celý systém zabíjí nástup předními dveřmi. Chtěl bych vidět bilanci přepravených cestujících. Dost silně pochybuju o tom, že je tendence klesající nebo aspoň konstantní.
Predpokladam, ze to neni uzavrena otazka, ale
– jak to je s tramvaji do JN
– jak to bude s vyporadanim smluv s DPMLJ (drive se mluvilo cosi o pokutach pozadovanych po DPLMJ za nedodrzeni smlouvy
A jak je to mozne, ze na Jablonecku, Semilsku a Jilemnicku ti starostove jdou na ruku Busline? Ja si jen pamatuji, ze kdyz byla pred lety velka zmena jizdnich radu a linek v teto oblasti, tak starostove stali vic na strane dopravce nez cestujicich.
Uplne jsem neporozumel odstavci, ale mozna to je tim ze jsem zvykly na technickou presnou dokumentaci:
…BusLine ale nezíská jen 53 korun za kilometr, ale i tržby z jízdného. Ty se podle DPMLJ v Jablonci pohybují dlouhodobě na zhruba 15 korunách za kilometr. Cena výrazně převyšuje kontrakt uzavřený loni v České Lípě, kde je i s tržbami cena za kilometr 57,88 Kč….
Podle popisu je vyssi cena v CLnez v JN (oboje je s trzbami pro Busline), ale z textu bych to nepochopil. Nebo jsou tocekvane trzby v CL mnohem mensi?
Myslím, že je to myšleno (53+15)>57,88
Jde o rozdílné konstrukce smlouvy a ceny dopravního výkonu. V CL je základem smlouvy cena, od které se tržby odečítají. Podstatné je hlavně to, kolik město ve finále za km zaplatí, v tom JN výrazně překonal CL.
Jinými slovy přiznáváme, že jsme s tím počítali už dávno a žádnou soutěž na zajištění provozu po 31.12.2019, kdy měla skončit stávající smlouva s DPMLJ, jsme nepřipravovali.
Těžko říct, zda se tomu ještě smát, nebo brečet…
Michal: Jen by mne zajimalo s jakými náklady na km jezdí Student agency či dopravci flixbus, jejichž 15 m autobusy stojí zpravidla dvojnásobek toho co 12 m bus pro MHD.
Co má přinést srovnání nákladů na dálkovou dopravu po „rychlých“ silnicích s náklady na místní dopravu po regionálních a místních komunikacích a s častým zastavováním?
Těžko říci, zda se tomu člověk má smát, nebo brečet…