BusLine nezvládá start v Pardubickém kraji, na dnešek zrušil téměř sto spojů

Autobus společnosti Busline KHK v Hořicích. Pramen: Městský úřad HořiceAutobus společnosti Busline KHK v Hořicích. Pramen: Městský úřad Hořice

Mezi seškrtanými spoji jsou i ranní autobusy do zaměstnání a škol.

Zpět na článek
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

ČSAD Vsetín před pár roky na opavsku(kdy bohužel vyhráli konkurz nad domácím TQM),to vyřešil jinak,když zřejmě na 100% neměl dostatek řidičů a vozů…nepodepsaly smlouvu s krajem do termínu a tím pádem se jejich začátek posunul o několik měsíců a měli dostatek času vše vyřešit,kraj je ale za to nepokutoval 🤬 …TQM to za ně jezdilo

Bus Driver

TQM škodné nebylo, jezdili tu přechodnou dobu za lepší peníze. A ČSAD to stejně nevyřešilo, při rozjezdu měli tak 20% svých řidičů. Zbytek odjezdili řidiči z ostatních firem Zemkova koncernu, kteří tam vydělávali neskutečné prachy 😀

Anonymus

To je tragikomedie.

Jendis

Zřejmě 135kč/h hrubého neoslnilo dostatek řidičů

Jiří Kocurek

A taky: Kdo by chtěl pracovat u společnosti s takovouhle pověstí.

Michal

135 se platilo loni. Letos se platí cca. 142-143.

Mila

Svitavy taky katastrofa, děti pozdě do školy nebo vůbec. Že školy půl hodiny zpoždění…. 😡

Negrelli

Kolem Svitav by se dalo polemizovat, zda to zpoždění není kvůli rozkopanosti infrastruktury

Honza D.

A už to začíná…

Mates

Teď jedu do práce s BusLine a bus opožděn, ale jede. I tak jedu pozdě, takže se to bude v práci řešit.
Řidiči nejde terminál, tak jedeme zadarmo…..stejně jako včera.

Ryk Mat

Proč asi v Nizozemsku zákon nařizuje povinnost ze soutěže automaticky vyřadit nejlevnější a nejdražší nabídku?

Jiří Kocurek

Další nutnou podmínkou je vypsat VŘ s dostatečným předstihem a udělat ho transparentně.

XYYY

To zajistí v budoucím čase, po celou dobu trvání kontraktu, dostatek personálu ?

Jiří Kocurek

To zajistí především dostatek času na to, aby si dopravce zařídil vše potřebné.

100 zrušených spojů není způsobeno tím, že by řidičům náhle umřel někdo v rodině první pracovní den po začátku smlouvy.

Negrelli

Soutěž byla včas, ale zasáhl ÚOHS

Martin Hroch

Což se stalo. Dopravci dokonce dostali i skoro půl roku navíc na přípravu.
Díky tomu, že UOHS „zdržel uzavření smluv“.
Kdyby to bylo podle původního plánu tak jestli už od minulého roku (nebo začátku letošního už přesně nevím)

Martin Hroch

*jezdí již od minulého …

XYYY

Vyřazení nejlevnější / nejdražší nabídky ovšem neřeší možný „budoucí“ nedostatek řidičů z důvodu „pracovní neschopnost“.
Každý dopravce má „nějakou“ provozní personální zálohu na vykrytí plánovaných dovolených, průměrnou statistickou nemocnost za předcházející období. Něco lze nahradit přesčasovou prací v rámci limitu přesčasů.
Ale neočekávané zvýšení nemocnosti nad předpokládaný průměr nelze vyřešit, ani třeba tím, že stáhnete někoho z dovolené, pokud vůbec víte kde na dovolené je a dopravně se z té dovolené může reálně dostat.

kakov

Naopak řeší! Není to sice záruka, ale když se vyřadí nejlevnější, nebude takový tlak na nízké platy řidičů a více jich to naláká….

PetrB

Neví někdo jak to vypadá na Táborsku?

Martas

Těch spojů je na Táborsku nějak málo oproti jiným okresům, ale protože Táborsko není v IDS, těžko říct, asi to nemusí být funkční
https://www.dopravanajihu.cz/idspublic/

Filo

Ehm… tou poznámkou u Vařila pane Sůra zase někoho zasazujete do kontextu? Jako jasně, pan Vařil bezpochyby nevyznívá zrovna jako pozitivní postava, ba právě naopak, ale napsat „, který střílí na lidi před svým domem.“ cca jakoby to bylo na denním pořádku je teda IMHO trochu velká zkratka. A ano, vím, že se to stalo.

OK, je jistě OK napsat, že jsou majetkové poměry kolem Busline dlouhodobě problematické a jsou spojovány s oním pánem, který se k tomu dnes už narozdíl od minulosti snaží hlásit ale takhle to je podle mě trochu moc…

Tom

Pan Sůra napsal to, co je pravda a napsal to správně. Kolik dalších lidí (jakýchkoliv – nejen z oboru dopravy), kteří před svým domem střílí, znáte?

Filo

Jednou vystřelil…. což už samo o sobě je trochu rozdíl.

Mimo to, tohle je prostě strašná bulvární zkratka… taková prvoplánová urážka. Jmenovaný má podle mě zcela bezpochyby zásadně negativní vliv na dění v oblasti veřejné dopravy minimálně v zasažených regionech a také na tom, v jakém stavu je často veřejná správa a jak je celkově nedůvěryhodná, protože korupci a klientelismu náchylná atd….

Ale fakt poněkud pochybuju o tom, že nejlepší charakteristika dopadů existence pana Vařila na společnost je prohlášení, že střílí na kolemjedoucí.

kakov

Fajn, co kdyby „jednou vystřelil“ na vás nebo vaše děti?

Jiří Kocurek

Zvát předsedu ÚOHS na zápas ajaxu Amsterodam je v normální společnosti považováno za nepřípustné.

Vylézt s brokovnicí před barák a střílet na naprosto nezmáné lidi v autě, které stojí na ulici. To má být jako … vpořádku?

slsp

To je ako v tom vtipe o stazujucom sa bacovi: „Vyrezal som desiatky nadhernych fujar, umekecke diela, az hen v Prahe ich v galerii vystavuju, ale vola ma niekto rezbar Fero? Nie. V polovici dediny som po burke opravil strechy, ze su ako nove, ale vola ma niekto opravar striech Fero? Nie. Ale jeden raz v slabej chvilke osulozim ovcu…“

Pája

Já se pana Sůry naopak musím zastat. Popis je naopak mírný, patrně se snaží o profesionální odstup.
Člověk dohánějící tátu od rodiny až k sebevraždě, agresivní jedinec střílející bezdůvodně po autě s lidmi uvnitř nemá v tomhle století místo. Podotýkám, že mínusy podobně smýšlejících neřeším a konfrontace nejen slovní se fakt nebojím.

kakov

Střílení na lidi panem Barokem není sice na denním pořádku, ale je to tak závažná věc, že se nemá stát ani jednou! Otázka je, proč takový člověk nebo jeho firma má mít přístup k veřejným financím, notabene když ještě poskytuje služby na pytel…..

kakov

Pardon mělo být Vařilem

slsp

Cim vacsi sebaproklamovany „lider v doprave“, tym vacsie prusery vyraba.

Toníček

Ono zase jak co očekávat s tím jak velké sousto si ukousl…

Jeřdno

Já se fakt moc těším na autonomní vozidla. Ješt mi nebylo 40, tak věřím, že to zažiju

Filo

No, já osobně tomu naopak nevěřím ani trochu. Zatím máme celkem problém s autonomním pohybem i v uzavřeném a kontrolovaném systému (železnice), víceméně to funguje jen na některých trasách metra, kde ale nedochází ke křížení a celý provoz je v tunelu.

Jiří Kocurek

A jako maršutky na letišti, Heathrow například.

PS: Programátoři také dělají chyby. Jenže když udělá chybu 1 programátor, tak je z toho systémová chyba. Ne jako když udělá chybu 1 řidič. Takže z tohoto pohledu s autonomním řízením opravdu opatrně.

Frantík

Ano, řidič mů§že chybu napravit, jenže blbě naprogramovaný stroj ty chyby jenom propaguje..

XYYY

Kde nic není ani smrt nebere – praví české přísloví. Prostě řidiči nejsou, není důvod věřit informacím, že mnozí řidiči „onemocněli“ z důvodu řešení zdravotních komplikací, které byli nuceni odložit z důvodu covidové uzavírky operačních oddělení. Manažerské vedení dopravců není „kouzelník“, aby si vykouzlilo další zaměstnance. V polovině 70. let minulého století se v okolí Prahy odříkaly vlaky, protože prostě nebyl vlakvedoucí nebo průvodčí, ačkoli se sekali desítky / stovky hodin přesčasové práce a na nějaký odpočinek mezi směnami se nehledělo … Prostě ten člověk nebyl a ne všichni – byli ochotní dělat fůru přesčasů. To jsme si mohli dovolit… Číst vice »

Miloš

Obávám se, že ještě budeme vzpomínat na Arivu a ČSAD Ústí

JindraLne

No, uvidíme. Já si dneska pro sichr bral auto (fakt jsem potřeboval se někam přesně časově dostat), ale dal bych jim dva týdny – měsíc, než si to všechno sedne.

Za mě je jinak pozitivní, že kraj už konečně v objednávce řešil klimatizaci, která v busech doposud dost chyběla…

Beny

Tak to já z periferie Holicka na Arrivu vzpomínat s láskou nebudu. Nasazovali k nám dlouhodobě největší šroty z celé republiky, nejlepším vozidlem byl ojetý crossway z Francie nebo Německa od subdodavatele Růžičky. Řidiči většinou protivní, na děti až agresivní ale to už je dneska asi standart. Zpoždění občas způsobená řidiči buď vykuřováním v čase odjezdu nebo třeba telefonátem během jízdy.

P.S. taková perlička, někdy v zimě k nám jezdila zcela vyhrkaná SOR BN s polepy MHD Kutná Hora.

Miloš

znova – to zpoždění dělá hodně odbavování . Proč třeba v HOlicích není něco jako automat na dobíjení IREDO karet , který by současně i prodával jízdenky (je to vytížená stanice, tak by se to i vyplatilo)

Michal

A teď se zamyslete. Tak, jako zmizela Arriva, myslíte, že zmizeli i ti řidiči? Že je jako firma poslala do šrotu a nebo že je převedla třeba do Prahy nebo na Moravu? Ani omylem. TI řidiči jsou místní, bydlí někde u vás v okolí a s odchodem Arrivy patrně jen převlékli tričko a jezdí dál s autobusem u nějakého dalšího dopravce.
Tohle je spíš chyba kraje, že si nedokáže ohlídat přes nějaký krajský dispečink dodržování jízdního řádu.

Igor M.

BusLine nezvlada na Pardubicku start, a u nas na jihu Moravy nezvlada Tourbus a ICOM ani prubeh. Den co den vypis nejetych spoju, ktere uz nelze zajistit ani zaloznimi vozidly. Jedine, co se deje, tak chodi faktury a pokuty za nejete spoje. Neni to trochu malo…?

Mrc

Call centrum Iredo, asi 10 minut zpátky: „Na dispečinku ten autobus nevidím, ale v odřeknutých spojích také ne. Takže vám nezaručím, jestli ten autobus pojede, nebo ne“

A todle řekla asi u třech spojů, na které se člověk ptal. Pak to člověk vzdal. Jeden pak jel se 30 min zpožděním, avšak nejednalo se o slíbený nízkopodlažní bus…

Mrc

Známé se povedlo dovolat nějakému papaláši, co tydle objednávky má na starosti. O nové smlouvě s tímto dopravcem jsem věděl a tušil jsem, že to nebude dělat dobrotu. Nicméně, ona to řekla tomu, komu se dovolal, dost naštvaná a ten ji odvětil, že problémy dopravců je nezajímají, jediné co je zajímá, že byl nejlevnější. Zároveň dodal, že se to snad povede do konce června stabilizovat…

Milan

A někdo se tomu diví? Čekal snad někdo, že to v Pardubickém kraji bude fungovat?
Chudáci cestující, ti fakt nemohou za to, že na kraji jsou úředníci a politici, kteří nedokážou zajistit bezproblémový rozjezd nové smlouvy.

Pája

Vařilovi napařit pokutu v maximální výši a cestujícím ať bez omezení proplácí taxi. Nemyslím to obecně pro všechny dopravce, ale pouze pro Vařila.

Igor M.

A duvod, proc nemerit vsem stejnym metrem?

Pája

Ty důvody jsou uvedeny v článku. Nejsem jediný s názorem, že patří za mříže. Už jen kvůli té bezdůvodné střelbě a agresivitě.

Igor Mauricio

Tak jinak. Jak si právně obhájíte, že jednomu budete měřit takto a jinému jinak – v úplně stejné věci?

To, že podle některých patří za mříže, nikoho jaksi neopravňuje k tomu účtovat za neplnění smlouvy jinou taxu než jinýmu.

JindraLne

Zrovna pokud jde o nějaký morální rozměr, nemají si Vařil a Kratochvílovic klan co vyčítat.

XYYY

A myslíte, že nějaká pokuta vyřeší situaci, kdy ráno přinese řekněme 10 řidičů neschopenku, buď z hlediska aktuálního zdravotního stavu – nepracovní úraz v době osobního volna nebo má určený termín „covidově odkládaného chirurgického zákroku“ apod.
Záhodno žít v reálném světě …. když nepřijde obchodníkovi jedna pokladní, tak se prodlouží doba čekání …. když nepřijde jeden šofér, tak vozidlo obsadí plánovaná personální záloha – pohotovost na pracovišti; když jich nepřijde pět, tak prostě čtyři další vozidla nevyjedou ….

Jiří Kocurek

A že se to jiným provozovatelům veřejné dopravy stává s jedním, dvěma spoji a tady najednou stovky spojů.

Michal

Na Plzeňsku v červenci 2020 běžně nejelo pět šest autobusů denně. Vynásobte cca. osmi spoji na každý autobus.