BusLine napadá miliardovou soutěž na autobusové dopravce pro Plzeňský kraj

Autobusy ČSAD Plzeň v Domažlicích. Autor: Dezidor, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15817640Autobusy ČSAD Plzeň v Domažlicích. Autor: Dezidor, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15817640

Dva dopravci se přihlásili do dvou velkých soutěží Plzeňského kraje na zajištění autobusové dopravní obslužnosti na dalších deset let. Cestujícím

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Guest :)

Jsem zvědavý jestli BusLine pro srandu nenapadne i soutěž o Zlínský Kraj :D. Jen tak pro srandu.

železničář v důchodu

„Stěžuje si například na údajně chybné a nesmyslné jízdní řády, které podle BusLine neodráží dopravní potřeby zadavatele.“
Co je, proboha, komu do toho, co si objednatel chce objednat? Dopravce, který se o zakázku zajímá, má (pokud zakázku získá) plnit požadavky objednatele (za což je také „placen“), a ne a priori posuzovat, zda a jak zakázka „odráží dopravní potřeby zadavatele“, N.B. když to ještě ani nemohl ověřit „v reálu“ (třeba i proto, že objednatel chce změnit koncept VHD včetně tarifů)!

zyx

Dobry den,

znalejsi jiste upresni, ale neni to podobny krok a strategie jako BusLine predvadel v Libereckem kraji? Tedy do radne vyhlasene souteze BusLine i jini podavali stale namitky, az kraj musel uzavrit pokracovaci smlouvu.

A co si pamatuji (pripadne me opravte), tak v onech „nabidkach“ v Libereckem kraji anebo tech podavanych namitkach figurovaly nejake firmy partici pod Zemka. Tak se muze jednat ted o protisluzbu.

Ilona Zelenáková

Má to jeden háček, v Plzeňském kraji BusLine/TD bus nic nejezdí, proto pokračovací smlouvu dostat nemůže

Roman

Může jít o nutnost přidat autobusy, kvůli pár minutám. Preferovaný zájemce může vědět, že jde o chybu, která v reálu nebude. Neinformovaný uchazeč si musí nacenit autobus navíc. Nevím, zda je to i v tomto případě, ale jde o snadný způsob, jak docílit správného výsledku tendru.

železničář v důchodu

Nezlobte se, ale já to vidím jinak: buďto ať se do soutěže přihlásí a podá takovou nabídku, jakou považuje za správnou a realistickou, a na případné problémy ať upozorní v rámci zdůvodnění té své nabídky, ale ať rozporuje až výsledek ve chvíli, kdy se svou „realističtější“ nabídkou neuspěje – jinak do toho nemá co „kecat“ vůbec: i jako ÚHOS bych mu takové „vidle“ hodil okamžitě zpět pod jeho vlastní nohy.

noerf

Železničář v důchodu: máte pravdu v tom, že zájem dopravce busline je blokovat řízení, na druhou stranu pokud by fungovali kraje a jejich koordinátoři dopravy profesionálně, tak ty soutěže byly o dva roky dříve a nyní již byl znám rok vítěz, který připravoval vozový park, řidiče, zázemí.

Martin Janda

V tomto případě nehledejte chybu na straně koordinátora, my ty jízdní řády a podklady pro soutěže měli připravené už dávno a ke konci už jsme to jen dolaďovali. Ale: Vedoucí odboru dopravy byl bývalý zaměstnanec ČSAD Plzeň pan Vejprava. Zkuste si tipnout, čí zájmy tam hájil. Napovím – když skončil na kraji, vrátil se zpět do ČSAD Plzeň, a to do funkce ředitele.

Zdeněk

To je vaše spekulace jen. Nechci současného ředitelě Čsad obhajovat,ale ten člověk v té firmě nebyl 20 let. A veškerou dopravu v Plzenském kraji řídila a řídí pi.|Kmochová. Nechápu, proč nechtějí busy s aut.převodovkou a dvojitými okny. Stejně musí koupit nový,cennu busu to zvedne řádově až o milion,ale je tam cenna 40 kč na kilometr. Při tom oběmu kilometrů se jim i liesing vrátí několikrát. A Busline není žádná výhra, jak pro cestující,tak pro kraj a nakonec pro řidiče. At zustane,tam kde je.

Martin Janda

Vážený pane, pracoval jsem na Povedu od prosince 2010 do prosince 2016 jako dopravní technolog, takže na rozdíl od vás vím, o čem mluvím, znám ty lidi osobně a vím docela dobře, kdo je za co odpovědný. Paní Kmochová je ředitelkou Povedu, ale jejím přímým nadřízeným byl pan Vejprava, který některé věci také ovlivňoval, a to v rozporu se zájmy kraje. Například sabotoval vyhlašování výběrových řízení tak, že je zbytečně a bezdůvodně odkládal, i když jsme jízdní řády a další podklady měli několik let hotové. Mimochodem, Vejprava byl nejodpornější člověk, jakého jsem během práce na Povedu potkal. Jeho kancelář na… Číst vice »

Jiří

No ono to také souvisí s náklady dopravce na řízení u ÚOHS. Když podá nabídku, tak platí 1% z ceny zakázky, což bude už pěkných pár milionků, pravděpodobně maximální horní hranice, což je 10 mil. Když nabídku nepodá, tak je to směšných 100 tis.

železničář v důchodu

Pak je ovšem celá ta „maškaráda“ nastavena špatně: podle mě by ÚHOS neměl připomínky a podání „nezúčastněných“ vůbec brát v úvahu dřív než po uzávěrce soutěže a za podmínek (i poplatků) stejných pro všechny – kde-kdo plive na různé ekologické organizace a nadává jim do „ekoteroristů“, ale „vidle“ od jiných (a třeba mnohem horších) škůdců zjevně nikomu příliš nevadí a ÚHOS jim vlastně ještě nabízí i finanční zvýhodnění (čímž vlastně okrádá daňové poplatníky o rozdíl v těch poplatcích).

Martin Janda

Roman: Byly případy typu „kvůli pár minutám přidat autobus“. Uchazeči to nahlásili na kraj. Kraj odpověděĺ buď „Ano, je to chyba, opravíme.“ a nebo „Ne, to je správně.“ a tuto informaci předal všem soutěžícím. V tom fakt zradu nehledejte.

Patrik

Tentokrát s Vámi naprosto souhlasím, dopravce má jezdit podle podmínek zadavatele.

Ilona Zelenáková

přesně nad touhle větou jsem se taky pousmála, žiju v Plzeňském kraji přes 30 let, od jízdního řádu 1989/1990 mám přehled co kde jak jezdilo do dnes. Prošla jsem i část jízdních řádů napříč krajem připravených po roce 2020 (https://www.poved.cz/cz/autobusove-linky-po-roce-2020/) a vesměs jsem nenašla nic diametrálně odlišného od současného jízdního řádu. Vesměs v PLK se nikdy nějaká revoluční změna v autobusové dopravě nekonala. Jízdní řád je tudíž už 30 let konzistentní. Takže si nedovedu představit, že by kraj nedokázal určit, co si má objednat. PS: nejradikálnější změna autobusů proběhla v souvislosti s otevřením Ejpovického tunelu a téměř úplným zrušením autobusů… Číst vice »

Martin Janda

Přesně tak. Při přípravě těch „nových“ jízdních řádů jsme nechtěli dělat žádnou revoluci, drželi jsme se několika pravidel: – pokud ten autobus dnes jezdí a vozí lidi, tak to nebude zas tak špatný spoj, abysme ho museli za každou cenu bezdůvodně měnit – pokud ten autobus dnes jezdí a nikoho neveze, můžeme s ním udělat naprosto cokoliv a nic tím nezkazíme, ať už ho zrušíme a nebo posuneme na jiný čas – pokud jedou ve stejný čas za sebou dva (polo)prázdné autobusy, můžeme z nich udělat jeden a z ušetřených kilometrů zavedeme nový spoj jindy a jinde – pokud si… Číst vice »

Zdeněk

Ono to není uplně tak pravda,protože třeba na Plzni severu se mění řády busů každé 4 měsíce,jak říkají lidi,aby nám poved vykazoval nějakou činnost. Některé spoje dosahují prumernou tychlost v obci 70 km/h.

Martin Janda

Obvykle je to proto, že ty změny někdo vyžaduje, třeba cestující a nebo obce. A nebo se prostě zjistí, že nějakým spojem nejezdí žádní cestující a není důvod ho provozovat. Kolik lidí třeba jezdí o víkendech linkou z Kralovic do Žihle? V některé dny, hlavně v zimě, jsem měl problém najít ve statistikách prodaných jízdenek víc jak jednu na spoj. Kdybych nevěděl, že řidiči z Kralovic tisknou lístky poctivě, nevěřil bych, že to může jezdit takhle prázdné. (A pokud jde o rychlost – na lince Plasy-Lomnička byl spoj s jízdní dobou 1 minuta mezi zastávkami vzdálenými 3 kilometry, to je… Číst vice »

Zdeněk

A kdo tu víkendovou Žihly zavedl?Nebyl to náhodou Poved? Kolikrát jsme se snažily zrušit tyto spoje,ale Poved odmítá. Místo toho vybudoval v Žihly dopravní uzel, k ničemu. Zavedení spojů v zimě přes Rabštejn,kde je kopec s 16 procentním klesáním z obou stran a v zimě se neudržuje. Já si jen myslím, že doprava na severu se vyvíjela postupně a fungovala efektivněji,než od té doby,co jste s tím začli manipulovat.Mělo se pokračovat, a ne vše staré zrušit a začít od znova. 440800 je paskvil ,který se mění každý 4 měsíce. Doba jízdy neodpovídá realitě a pokud to chce řidič stačit,musí porušovat… Číst vice »

Martin Janda

Vstoupit do diskuze…Zdeněk: Pro objektivitu musím říct, že za změny na severním Plzeňsku v roce 2010 mohl můj předchůdce a když jsem to po něm začal „kontrolovat“, byl jsem docela zděšený, co tam kde vyrobil za nesmysly. Některé jeho změny jsme pak vraceli zpět, některé bohužel ne, protože bychom tím přiznali chybu a to bylo pro mě nadřízené nepřijatelné. S jakou praxí jsem nastupoval do funkce technologa? Vysoká škola 2003-2009, práce řidiče autobusu od roku 2003 a působení na podobné pozici na plzeňském magistrátu hned po škole v roce 2009. A jestli jste ten, kdo myslím, tak jste mě u… Číst vice »

Bob

Třeba mně, protože to kraj platí z mých daní.

Eskimo Joe

Chudák Zemek, jestli on toho Hroudu kupoval zbytečně…

petr.r

jaký senior nebo junior? Sedí oba junioři ještě nebo měli vycházky, je divný, že novináři neukáží celu, jak se řídí autobusová doprava po telefonu.