BusLine dál nezvládá, Pardubický kraj mluví o omezení počtu spojů
Autobusy SOR společnosti BusLine Pardubicko. Foto: BusLine
"Ze sčítání dopravy víme o spojích, které pravidelně využívá například jen jeden cestující," říká náměstek hejtmana.
Doufám, že pan Sůra si posvítí také na ČD, které v pardubickém kraji vehementně nedodržují řazení souprav . To co ČD předváděli před ostrou platností ECM kolem Třebové, jaké šroty jezdily na koridoru mezi Ústím a Třebovou (po platnosti ECM tam jezdí ,,modernizované,, šroty) a to co kolikrát poslali na Letovice nebo Moravskou Třebovou nebo do Lanškrouna na místo zasmluvěné nízkopodlažní soupravy, tak doufám, že si to kraj oprávněně naúčtuje a vedení ČD si tak připraví pro kraj prémie zaměstnanců údržby, kteří na údržbu a nasazování vozidel z vysoká házeli a házejí bobek ……. Proti tomu je případ BusLine zanedbatelný.… Číst vice »
Budete si muset zvyknout, že na vás bus line není nikdo zvědavý, a na jeho excesy už tuplem ne!
Tvrdit, že nejezdící spoje jsou malý problém, poukazuje buď na vás duševní stav nebo zaujatost
No dráhy ve sra*kách rozhodně jsou, ale srovnávat vozový park a neodjeté spoje mi tedy nepříjde normální. Za to zařezení se pokuta účtuje automaticky.
Zhoršený komfort je zanedbatelný o proti tomu, že lidi stojí na zastávce bez informací a bus stejně nedojede.
Diletanství od kraje v celé své kráse..
InterJet ale jezdí na spojích objednávaných ministerstvem dopravy.
Ne Pardubickým krajem.
(Mimochodem i když se mi nedodržování řazení také nelíbí, tak pořád je to menší prohřešek než neodjet nějaký spoj vůbec.)
Pane Kryštofe, neklesejte na mysli. Vaši dva oblíbenci Kortyš a Netolický, („osoby na správném místě, ostatní kraje by si měly vzít příklad z nich“ :-)) problémy s vozovým parkem nasmlouvaných spojů ČD možná vyřeší stejně úspěšně, jako už měsíc „úspěšně“ řeší výbuch vašeho oblíbeného BusLine, který povýšil nedodržování komfortu vozidel u nasmlouvaných spojů ještě o úroveň výš, některé spoje totiž už asi měsíc nevypravuje vůbec.
Kdyby se ptali, proč jim ubývají cestující, tak já dneska raději neriskoval a použil jsem kombinaci kolo+vlak.
Doprava v Pardubickém kraji je a bude katastrofa. Chybí infrastruktura a vede to parta nýmandů.
PS: nemyslím si, že to volby změní. Vzhledem k době se teď stavět moc nebude.
Ano? A jak byste si to přestavoval Vy ? Co konkrétně Vám přijde špatného krom některých šrotů, co provozují ČD, ale kraj má naštěstí páky ?
Holt politika je o tom, že se politik lidem nikdy nezavděčí. Naštěstí pan Netolický a pan Kortyš jsou odolní, nezhroutí se a k problémům se staví vždy čelem.
Doprava v Pardubickém kraji a dnes BusLine je opravdová katastrofa. Pan Kortyš a Netolický pocházejí z okolních měst a 10 let se jim daří níčit dopravu. Do práce a z práce se autobusem nedostanete – zrušen, školní. Teď tomu nasadil Kortyš korunu, rušením dalších zbytečných spojů. V aktuálním seznamu nejsou uvedeny všechny spoje, které nepojedou. Po Covid19, slavná hláška pana Kortyše: Lidé nejezdí autobusy. Řidič z BusLine, který litoval, že odešel z fy XY a skoro brečel dispečerovi. To bych přál slyšet každému. Ve firmě panuje velmi ponurá atmosféra. V LA parkují autobusy u ACHP.
Takže podle „liberizovaných“ zákonů je vytvořen a vysoutěžen „zmetek“. Odskáčou to cestující (koupí si auto). V realitě vidíme nedomyšlenost tohoto kroku. Když soutěžíte, co jste viděli (asi holuba na sousedovic stodole) ? Kolik bylo reálných autobusů s řidičem, kolik bylo domluvených zastávek (i na soukromým autobusovým nádraží) ??? Cestující utekli do aut a dopravce plače. Měl by dostat flastr a zákaz činnosti.
V tomto směru by nebyl od věci dřívější model v podobě ČSAD .
Ano, jakýkoliv monopol, vlastněný státem, není z tržního hlediska OK, ale jsou odvětví, kde je to prostě rozumné řešení (energetika, voda, veřejná doprava, poštovní služby (dopisy, nikoliv balíky))
A krajské úřady by tu autobusovou dopravu objednávaly u autobusového dopravce vlastněného jiným subjektem, tedy českým státem?
ČSAD spadalo pod tehdejší kraje, proto také středočeské linky měli v hlavičce „ČSAD KNV Praha“ ale netuším proč jen středočeské
No nejspíš proto, že středočeský kraj má sídlo v Praze, i když ta sama o sobě do něj nespadá….
To měli udělat hned týden poté, co došlo ke „krizi“ Sice by to řidiče ani autobusy nevyčarovalo, ovšem cestující by hlavně věděli , co (ne)pojede a nezůstávali by na zastávkách.
Jenže tam nebyl zájem to řešit
Zřejmĕ ani nebyl zájem tomu předcházet.
Největší problém není ani hejtman, ani náměstek. Největší problém je školství. Děti které mají čtyřky chodí na maturitní obory. Maturitu dnes udělá každý kdo neprodělal lobotomii, no a pak čeká na mamahotelu až z něj bude manager a vykřikuje že konzum je špatně a on je z generace co chce více volna a určitě nepůjde řídit mastnou tyč a makat od rána do večera včetně víkendů. Nebo snad někdo z vás zažil zájem mladé generace(až na pár vzácných vyjjímek) o práci a to nejen v dopravě na „dělnických“ pozicích? Jenže to je systémový a dlouhodobý problém a jistě by to… Číst vice »
Jakoby souhlas, ale takové myšlenky nemají vysloveně čtyřkaři – ti bývají často žáky manuálně zručními a tak jim tato práce není cizí. Většinou právě ti, kteří mají lepší známky (jazyky, historie) se derou na gymnázia , VŠ a právě ti mají myšlenky, že budou manageři apod. Spíš je chyba v neprestiži manuálních prací a řidičů tuplem . Jde o to, že za touhou po postech na pozici managera odmítajícího konzum je časová i finanční svoboda, tudíž je to lákavé, což je v pořádku, ale měl by to mít každý pracující člověk, ať dělá managera PR nebo i řidiče nebo i… Číst vice »
typický socialistický názor a postoj – dotovat dělnickou třídu . Socialismus naštěstí padl v roce 1989 a po volbách 2021.
Dovolím si odporovat, to není chyba školství, ale celé společnosti a zejména MŠMT, ÚP a KÚ.
Školství se může leda tak vyrovnávat se situací, do které je vhozeno. To je asi, jako by jste za alkoholismus vinil obchody, protože prodávají alkohol…
Kouzlo nechtěného:
Kopie diskusního příspěvku pana Kryštofa k článku z 2. července 2022 – 19:00:
„Kryštof – před 11 dny
Bravo! Kortyš a Netolický jsou osoby na správném místě, ostatní kraje by si měly vzít příklad z nich.“
Když už tak stupidně kopírujete něčí příspěvek, měl byste uvést, čeho se tento diskuzní příspěvek týká !
Noo, ten váš povedený příspěvek se týká pánů Kortyše a Netolického, které označujete jako osoby na správném místě, sloužící ostatním za vzor.
Měsíční anabáze s autobusovou dopravní obslužností v režii jednoho vybraného proslulého dopravce vaše slova pouze ilustruje.
O tom, zda je stupidní to, že jsem exhumoval váš adorační příspěvek, nebo jeho obsah, nechť si rozhodnou sami čtenáři. 🙂
až na to, že můj příspěvek se týkal něčeho zcela jiného, než této problematiky
Pan náměstek Kortyš musí být asi dost tragikomická figurka. Dnes obhajuje nevyjeté spoje tím, že tam jezdí jeden člověk a proto se spoj zruší. Před 12.6. (změna dopravců) tam pravděpodobně jezdily davy cestujících, když byl od kraje na tyto linky požadavek. „Kraj s firmou jedná a podle Netolického chce mít do konce července písemné záruky, jak bude vypadat provoz od září.“ Koncem září totiž budou komunální volby a toto je vskutku výživný příspěvek do volební kampaně pardubické ODS a ČSSD Naivní dotazy k tématu: – to jako nějaký cár papíru bude mít větší účinnost pro vymahatelnost dodání objednaného produktu vůči… Číst vice »
Tak hlavně že se nadávalo na ICOM, kteří sice občas měli zpoždění, ale i tak se stíhalo…
ICOM měl zpoždění spíše díky organizaci dopravy IREDO (tj možnost koupení jízdenky nebo nabití kartičky , které je možné jen u řidiče nebo na přepážkách ČD, jinde ne)
Rádo se zapomíná na to, že i ICOMU chyběli řidiči a dost se to tu probíralo, tak ho najednou neoslavujte …
To je tak, když nechci zaměstnat ta zlá úkáčka a chci zaměstnat raději nevděčné čecháčky, kteří se ofrňují, že musí vstávat a že za 30.000 hrubého ani nevstanou (holt když si chci ráno spát a chci mít peníze, musím se prostě ve škole učit učit učit) , protože úkáčko to tady přece nezná, nebude cestujícímu rozumět a podobné nenávistné kecy od kvokamury.
Ty budeš asi dobrej matroš… kde jsi přišel na to že B.L. nechce Ukrajince? Dej odkaz nebo přestaň lhát. Na každém středisku B.L. Ukrajinci jezdí a v autoškolách se připravují další pro B.L.
Ale znám Ukrajince kteří si udělali řidičák a pak hned utekli jezdit do Švédska nebo do Norska
Hlupáků UK si na stavbě vydělají na černo mnohem vyšší plat plat řidiče 140 Kč na hodinu na stavbě přes 200 kc
Přestaňte šířit nenávist prosím. Proč myslíte, že UA (UK je zkrátka pro spojené království, ale chápu, že to Pepovi z depa , který vyšel sotva SOU, nedochází) jsou hlupáci? Důkazy o tom, že dělají na černo ?
Hlupáků nechtějí platit zdravotní a sociální průměr dožití Ukrajinců je kolem 55let
Už spíš 250…
U nás na stavbě cca 220 Kč
Napíšu takový nepopulární názor. Zcela objektivně máme všude dlouhodobý problém s nedostatkem řidičů, který se zřejmě bude prohlubovat. Stáří odcházejí a noví nepřicházejí. Logicky, jinde si vydělají více nebo mají více volna. Řešení je tedy buď přidat na platech nebo na volnu, ideálně obojí. Jenže nám zároveň i roste dluh, takže na to nemáme prachy. Dále mají spoje často nízkou obsazenost. Napadá mě tedy, zda by nešlo některé řidiče s busy (SK. D) nahradit minibusem pro 9+1 (SK. B). Samozřejmě chápu špičky, sedla, školní spoje pak prázdno ALE že by třeba ráno jezdil bus, pak skončil řidič měl volno, vystřídal… Číst vice »
Skupina B je samozřejmě jen pro 8 cestujících, ne pro 9 🤦
A když by chtělo jet tím konkrétním spojem víc než těch 8 cestujících, tak by ti další zůstali na zastávce úplně stejně jako když jim je spoj odřeknut kvůli nedostatku řidičů…
Řidičák je oproti profesaku, který by v tomto případě byl třeba taky, za hubičku.
A ještě mě napadlo – stejně by takoví „řidiči s ŘP sk. B“ museli mít důvod/motivaci odejít od své původní profese a jít zrovna řídit mikrobus do veřejné dopravy. Jinak by i těchto řidičů mohl být nedostatek.
Plus taky – takové mikrobusy ani nemohou přepravit kočárek – prostě tam na něj není místo.
Ale mohli by s tím počítat…
Na tom by se málo vydělávalo! Nepochopil jste, proč tady 30 let jezdí autobusy pro 50 lidí i tam, kde jezdí 3 cestující.
Levnější bus, méně za km, prostor přidat řidičům. Těch 13 mínusářů nepochopilo a zadavatelé nechtějí pochopit. Beroun mimo 380, 384 a 394 by minibusy v poloviční nákupní ceně proti SD busům pojmul úplně v klidu. Kecy o nepobírajících školních spojích jsou jen kecy, bo je to řešitelné.
Nápad teoreticky dobrej, někde už takové ty microbusy třeba kolem letovic jezdí, ale určitě ne s kapacitou 8 lidí. Jednak je to málo, druhá věc je kdo by jako z řidičů chtěl chodit do práce na 6h od 2:00 do 10:00 kdy končí špička. To nikdo dobrovolně dělat nebude. Ideální skladba je udělat 12h a pak mít volno, realita je ovšem jiná a to i kupříkladu na železnici.
Mám dojem, že se PK snaží dostat z louže do bláta. Protože ty „nevytížené“ spoje nepovedou k úspoře vypravovaných vozidel/řidičů.
Živit spoje ve kterých se veze sotva jeden cestující, je trestuhodné plýtvání veřejnými prostředky. Manažerské selhání, které mělo skončit okamžitým vyhazovem zodpovědného manažera!
vidíte, krásně jim na to skáčete.
víte sice prd (stejně jako já), který spoj, odkud, kam a kdy to je, kdo tím vůbec jezdí atd., ale už hýkáte blahem nad tím, jak ušetříme a ještě chcete zavírat.
nádherně jste sežral návnadu.
a ani se ve spravedlivém hněvu nezamyslíte, proč bylo možné tento spoj vysoutěžit, ale nyní s klidem zrušit? to vám nesmrdí účelovostí a lhaním pana náměstka?
mně ostatně Kortyš ale i Netolický smrdí tím, že mají z BusLine šílený strach. což se dá vyložit pouze dvěma způsoby….ale spíš jen jedním.
Důkazy o lhaní pana náměstka ?
To si ze mne dělá pan náměstek asi ….el. „“Ze sčítání dopravy víme o spojích, které pravidelně využívá například jen jeden cestující,“ říká náměstek hejtmana.“ Takže…když tím jezdí jeden, tak spoj jezdit nebude. Ať si z toho vystrkova jezdí do práce či ještě lépe do školy na koloběžce… A to vše jen kvůli tomu…že BusLine nezvládá. Vždyť toto je právě důvod dotování veřejné hromadné dopravy – tržně je to neřešitelné za normálních nákladů pro cestující. Mají povinnost „nějak“ obslužnost zajistit. Právě kvůli stabilitě sídelní sítě. Pokud toto nevezmeme jako základ, ok, souhlas, můžou se pravidla změnit. Ale pak velice důrazně… Číst vice »
Jistě. Jestli nějakým spojem jezdí jeden člověk, spoj nesplňuje poslání hromadné dopravy, tudíž je na zrušení. Nebo k nahrazení třeba závlekem jiného spoje jen do dědiny, odkud ten cestující jezdí.
Zajímavé, že na Táborsku raději jezdí subdodávky Comettu, asi jinak položená smlouva no
Ne, Comett jezdí subdodávky jim.
pardubický kraj….to je polofunkční dopravní obslužnost v poměrně velké části kraje a v témže kraji se již přidává polofunkční zdravotnictví (viz.nemconice Chrudim a Pardubice)…
Tak ona Svitavská taky za moc nestojí.
Proč lžou? Dovolené má naprosté minimum z nás, většina jezdí. Kraj udělal TZ před prázdninami, že se situace lepší a že od prázdnin to bude vše ok. Kdyby kraj se o situaci zajímal, tak většina z náš řidičů věděla, že 14 řidičů zapůjčených z jiných krajů se vrací zpět. A přesně o 14 turnusů méně mají prázdniny… Takže počet neodjetých spojů zůstává. Navíc stále nemáme zázemí na nádražích… Předání autobusu probíhá ve stylu – no, tady jsou klíče… V autobuse není manuál, nic. Dětské nemoci typu dveře, pomalá a sekající se kasa… Šoféři co jezdili jen na MB a Setře,… Číst vice »
Kolego, tohle všichni řidiči vědí, proto by se Busline nedotkli ani klackem. Tak využijte zkušební dobu a neprodlužujte agonii ani sobě ani cestujícím. Busline půjde tam kam patří a hateman brzy po něm taky.
Možná místo psaní na internetu byste měl dojít do kanceláře za svým nadřízeným a sdělit mu konkrétní požadavek a stěžovat si až vám nebude vyhověno. Takovýhle anonymní blití na netu nikdy nic nevyřešilo
Jestli ty spoje využívá jen 1 cestující, proč je kraj vůbec objednával, resp. proč je bude rušit až ve chvíli, kdy je dopravce není schopen odjezdit?
Až když se snížila spolehlivost spoje, tak tím přestali jezdit cestující kteří někam potřebují, a zůstali jen sázkaři.
Predne nevime zadne podrobnosti, protoze ty kraj neuvedl. Muze jit o vracejici se spoj, nebo o nejakou skutecne elementarni obsluznost nejakeho regionu, popr. jiz zmineny dusledek nespolehlivosti autobusu. Kazdopadne pokud to sleduji, autobus s jednim cestujicim neni zas nejaka zvlastni vyjimka, vidim to docela casto – a nechci ted soudit duvody, nejake byt samozrejme mohou.
Dovedu si představit autobus, který jede ráno a veze lidi na ranní, pak se vrací, nikoho neveze, aby pak vzal děcka do města do škol.
No a to zrušení spoje jako pomůže čemu? Maximálně nebude autobus muset stavět na stálých zastávkách, což taky bývá u příměstské dopravy výjimečně. A naopak, když se bude chtít svézt cestující navíc, tak smůla?
a co když tím jediným cestujícím je jedno děcko jezdící z dané vísky někam do školy?
To by byl hodně specifický případ spoje obsluhujícího jednu jedinou obec.
Ale O. K., možná menšinově takový spoj existuje, ale:
– zrovna takový spoj bych asi nerušil (mmch. to je ale hodně malá víska, že má jen jednoho školáka)
– je-li takových spojů (asi) fakt jen málo, tak nic moc nevyřeší v daném problému.
mně jde hlavně o to,. že Mr. Náměstek používá populistické a manipulativní, navíc neúplné argumenty.
aby zakryl selhání kraje, který si vysoutěžil super dopravce a za celkem dlouho s tím nebyl schopen nic udělat.
prostě spoj s jedním cestujícím není automaticky špatně. nemůžu odsoudit tímto blafem, co z něj vypadlo, děcko k záškoláctví nebo důchodce ke smrti hladem.
zajímavější ovšem je, proč všude jezdí stejně velké busy….nebo se to neřeší už úplně jinak.
Tak budou muset rodiče najít jiný zpúsob, jak dostat dítě do školy.
ne, to se hodně moc mýlíte.
on to může být taky důchodce nebo pracující, který nemá na auto či nemůže řídit.
základní obslužnost je v zásadě povinnost státu.
stejně tak nemůžete uříznout dráty do chalupy jen proto, že se vám je, jako soukromníkovi, nevyplatí provozovat.
ano, je pravda, že z určitých míst není doprava ani dnes. ale to není argument, proč ji pod tímto heslem zrušit všude
Je uvedeno, že nějakým busem jede pouze jeden cestující. Ale již není uvedeno kolik cestujících jede tímto busem zpět když se vrací do výchozí stanice. Takže informace jeden cestující je zavádějící.
Vyhodit z Pardubicka, docasny dopravce na 2 roky dle zakona a vybrat poradne ne neschopakov
Jeste by se docela hodil ne jenom pro dopravu black list na babraky ve verejnych zakazkach. Nezvladnes min 3 roky neskrtnes…
Blacklist už zákon dávno umožňuje, ale nikdo nemá koule na to, aby tam nějakou firmu dal, protože si nejsou jisti, že by případný soudní spor vyhráli. Všude jinde to jde, jen u nás je to celé naruby.
Diky sa info.. takze jen nik nema koule aby dobrou vec uplatnil hmm
tady je totiž nejhorší, že ICOM fungoval dobře (to co nefungovalo, byl právě paskvil IREDO) a lidé na orlicko-ústecku díky tomu měli k veřejné dopravě přízeň, taktéž ČD na Letohradu
Takže se z BusLine Pardubicko stane BusLine Východní Čechy. A jsme tam, kde jsme byli.
Tak nějak, tohle by měl být plán B od konce prázdnin. Nevíte někdo, jestli to kraj předjednává?
Konečně objektivní zpráva o tomto tématu, nepřibarvená o osobní výlevy. Děkuji.
Zvláštní, že probvlém se projevuej pouze tam, kde má jezdit Busline a nikde jinde. Kdepak bude asi zakopaný pes?
U Petra Fialy, Vítu Rakušanovi, Pekarové Adamové… Ti přece můžou za vše v ČR, nikdo jiný.
Busline v tom je asi zdaleka nejhorší, ale problémy (odříkávání spojů) měla i Arriva v Plzeňském kraji v roce 2020.
Ano, ale nejvic odrekla tusim 40 spoju z cca 4500. A to trvalo tusim mesic. Dostala pokutu 6,5 mil.
Busline z 1700 neodjezdi prumerne 100 spoju (skolni rok) a zatim to vypada na pokutu 3-5mil.
Kde Arrivu zachraňoval BusLine. A všichni drželi hubu.
No zachraňoval…následně taky poněkud přitlacil až skoro vydiral když mu subka nedávala smysl
A BusLine si pak otvíral hubu ve Zlínském kraji…