Bulharsko po 20 letech kupuje nové vlaky. Na trh prorazil Stadler
Jednotka Stadler Kiss pro Bulharsko, vizualizace. Pramen: Stadler
První vozidlo má být dodáno do 26 měsíců od podpisu smlouvy.
První vozidlo má být dodáno do 26 měsíců od podpisu smlouvy.
bylo by nejlepší, kdyby ČD uzavřela se Stadlerem dohodu o opravárenských dílnách a nadále používala různé typy vlaků od tohoto výrobce zejména pro regionální dopravu jako hlavní vůz.
MODERNIZOVAT STADLEREM
S nulovými emisemi? To jsou borci, kam se na ně ostatní hrabou.
Nevěděl jsem, že Smartron je 20 let staré vozidlo. A co tak vím, tak řada BDŽ 30/31 je v provozu od let 2007/2008. Takže nejstarší jednotky 15-16 let staré.
Samozřejmě je to marketing, ale Smartron cestující přímo neocení a cokoliv uvedeného do provozu v roce 2007 bylo reálně objednáno před 20 lety.
Je dobře že Bulhaři začali obnovovat vozový park, opravdu to tam je potřeba. Jen doplním že v Bulharsku běží ještě výběrové řízení na 35 jednotek + full-service a nabídku podala Pesa a Škoda group.
Musí, ETCS už mají na většině trasy ze Sofie k moři: https://openrailwaymap.org/?style=signals&lang=cs&lat=42.95039177450287&lon=25.24658203125&zoom=8
Zástavba ETCS do Plecháčů z první poloviny 70. let moc perspektivní není.
Nemusí, protože tam neblázní s nějakým výhradním provozem jako jistí šprti uprostřed Evropy.
Škoda je levnější tak má velkou šanci https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pesa-zlozyla-oferte-w-duzym-przetargu-w-bulgarii-118398.html
Tak pokud chce zákazník vlak, ve kterém dveře dveřují, záchod záchoduje a který nezůstane v mrazu viset někde v divočině, tak si rád za neŠkodu něco málo připlatí….
Je sice levnější, ale nesplňuje požadovanou dodací lhůtu. Pro Bulhary je to problém, protože by se vlaky měly platit z fondů EU. Pravděpodobně vyhraje tedy PESA.
V tomto nevyhovuje ani jeden výrobce, Bulhaři výběr velmi pravděpodobně zrušili, viz:
Zkusím teď:
https://www.euractiv.com/section/politics/news/bulgaria-cancels-its-largest-recovery-plan-tenders/
Z toho článku vyplývá, že vlastně jediný tendr, který nebyl zrušen je jen na Kissy. Na Talga a EMU byl zrušen, protože žádný výrobce není schopen dodat jednotky v tak šibeničním termínu.
Mám z něj podobný pocit. Jen si ještě z nějakého jiného článku pamatuji, že na podzim dokončili tendr na posunovací bateriové lokomotivy (už si nejsem jist, ale snad 9 kusů) od jejich domácího výrobce. Zbytek padl.
Podle čeho se určuje, jaké dává Stadler čela na jednotky Kiss/Flirt? Nebo si to zákazník vybírá z katalogu?
Mělo by to být podle maximální rychlosti.