Bukurešť předběhla Prahu, na letiště dojel první vlak
Nová železniční stanice na bukurešťském letišti. Foto: Facebook Otopeni Airport
Pravidelný provoz vlaků začne na konci roku. Jde o první úsek nové trati v Rumunsku po více než třiceti letech.
jo Rumuni maji Nemeckyho presidenta.. jina mentalita. tady je to uroven Breznev 1983
Rumunsko, Ukrajina, Maďarsko… za chvíli nás země bývalého Východního bloku předeženou…
jo tady jsou jiny problemy : napr ceska gramatika. model 1848. tam zustalo nekde cesky mysleni
Ukrajina, Maďarsko???… Průměrný plat v Maďarsku 15 000 Kč, na Ukrajině 7000 Kč. To by byl divoký skok před nás…
A jaký to vliv na výstavbu infrastruktury?
no jestli u nás bude vlak z letiště končit na masaryčce místo na hlavním, tak si troufám tvrdit, že bude i nadále většina lidí jezdit busem…
Proč? Masarykovo nádraží má být spojeno podchodem s Hlavním nádražím.
O tom se mluví, nicméně nikde se to oficiálně neplánuje… Takže je brzká realizace velmi nepravděpodobná. Zanedlouho se začne stavět v okolí Masaryčky, poté se začne i rekonstruovat samotné kolejiště a nástupiště a současně i další úsek Veleslavín – Ruzyně včetně novostavby nádraží na letišti. Ostatní ale půjde pomalu.
Já myslím, že se to bude muset řešit docela rychle, protože pokud se nepletu, tak dotace na spojení na letiště jsou vázány na to, že se tímto spojem cestující dostane na hlavní nádraží toho daného města, takže ten podchod se moc odkládat nemůže.
jo v 3020
A ještě k tomu ze skla, to my budeme mít všechno z betonu. To, co jsem doposud viděl, mi připomíná spíše architekturu protiatomovových krytů nebo bunkrů. totiž jedem z našich protekčních architektů onemocněl na betonovou nemoc, a nedá se to nijak léčit. Jméno a přijmení není ani potřebné uvádět.
Konečnou stanici ani nemusíme projektovat, mohl by se v tomto smyslu převzít projekt autobusového nádraží Černý most.
Pokud se nepletu, tak se na letišti počítá se zahloubením stanice pod jeden z terminálů letiště, tam by prosklení jaksi postrádalo smysl.
Ani, Bukurest se svym retro stylem z early devadesatek pripominajicich takove skvosty jako Rajska Zahrada nebo Luziny, skutecne trefila nekterym pepiku do (ne)vkusu
n3bude nic. Punkt
V Praze se nestaví nic. Těžko se divit, že se to týká i spojení na letiště.
Podívejte se, jak Praha „zatočila“ s teroristy i lidmi s kočárkem
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/podivejte-se-jak-praha-zatocila-s-teroristy-i-lidmi-s-kocarkem-119551
Bez diskuze… ostuda Prahy, ostuda politiků. Když už i Ostrava má spojení vlakem na letiště.
Mimochodem, to spojeni vlakem v Ostrave je take ostuda politiku. To se neda nazvat jinak nez plytvanim penezi danovych poplatniku.
Mimochodem, to se najde vždy někdo, kdo bude poukazovat na plýtvání penězi…
Myslím, že Prahu předběhne jakýkoliv město. 🙂
Však i Prahu před pěti lety předběhla i Ostrava
Dovoluji si připomenout, že na pražské letiště, jak už tady kdosi poznamenal, vlaky bez vokýnek dávno jezdí. Donedávna denně a dokonce lze jezdit ze dvou směrů. Stanice se jmenuje Středokluky. 😉
Taky si občas říkám, zda ten velitelský slib (tehdy snad Havlíček, Babiš, Svoboda) s provozem okýnkatých vlaků po této trase nepočítal. Protože nic jiného se do slíbeného termínu už stihnout reálně nedá. 😀
A víte kolego, že by to nebyl blbej nápad. Prostě v těch prázdných cisternách vozit kaštany z letiště. Jen teda jestli by se jim chtělo chodit přes tu letištní plochu a přehazovat kufry přes plot. Taky co by tomu řekla ochranka letiště.
😀
Díky za článek a zdravíme do Dejvic!!!
A posíláme jim pěknou písničku !
Realizace vlakového spojení na letiště není podmíněna žádnou investicí v katastru Prahy-Dejvic.
(Ba naopak – přes Dejvice se lidé z letiště dostanou vlakem max. na Masarykovo nádraží, bez návazností na dálkové vlakové spoje.)
Tak za chvíli stejnak z Ruzyně skoro nic létat nebude a těch pár lidí hurá do Karosy… 🙁
Za mne souhlas, ale podobný predikce jsou tady fujky fujky, vše je přece v normálu, že 😀 To zas bude dislajků 😀
Nešlo by v tý Praze protáhnout metro ze Zličína? Klidně nějakým betonovým a oploceným korytem? Však se na to nemusí kopat ďoura, ne?
Ty mínuspalce jsou za co? 😮
Za to, že léta letoucí je vedení Prahy neschopno toto vyřešit a že egoista Vochomůrka První se raději letí exhibovat na Tchaiwan? 😀
Investorem železničního napojení na Ruzyň je Správa železnic. Hezkou diskuzi na jiných serverech přeji.
Pane Sůro, měl jsem vás za nestranýho, ovšem pokud chcete nadržovat pirátský garnitůře na pražské radnici, tak to jděte víte kam, že?
Nenadržuji nikomu. Pouze jsem vás upozornil, že melete nesmysly.
Tuším že to zdůvodnili špatným podložím a povrchově to nelze z trasy B vést kvůli letišti samotnému. To by se nejspíš týkalo i „Ačka“, které je navíc trasováno na JZ k Motolu.
Je to teda pěkně otravný se s kufrem plácat ještě přes celej parking. Zbytečnejch 100 metrů. Prostě Rumunsko…
100 metrů po letu nikomu neublížilo… aspoň se člověk trochu protáhne.
Vcelku malé, ale hezké, útulné a asi funkční. Škoda těch terénních nerovností (potřeba výtahu). Také mě udivilo, že tam jde o prvníé novou trať za posledních 30 let :-O
Tak ať nádražíčko hezky slouží a ceny jsou příznivé ala MHD a ne třeba drahé jako „letištní vlaky“ v Anglii.
nejen v Anglii.. Arlanda vlak vyjde stejne jako taxik, s tim7 ze taxi vas vyhodi azu u hotelu.
Ale dá se jet i standardním vlakem na jízdenku IDS (ale obsahuje příplatek za nástup na letišti), ten jede dvakrát tak dlouho než Arlanda express, což ale pořád není tak špatné.
Pokud je mi známo, tak ten příplatek není za „nástup na letišti“, ale prostě a jednoduše za jízdu mimo oblast „Stockholm County“ (podobný příplatek je i za cestu vlakem systému SL do nedaleké Uppsaly).
ne. není. když se projíždí regionálkou až do Uppsaly, tak to stojí méně, než když člověk vystoupí na Arlandě…
nebo můžete jet pár stanic busem a pak vlakem a to přímo na normální jízdenku na MHD.
To jenom v Česku se za posledních 30 let postavilo novejch tratí a těch dálnic! 😀
Rumuni tratě rekonstruovali, nemuseli stavět nové, ale bylo by zajímavé, že dozvědět něco o jejich koridorech (byly tam i naše stavební firmy OHL). Ani my jsme nestavěli nové tratě, spíše rušili staré.
Plácáme se po ramenou, zlaté české ručičky, ale nakonec se tím necháme tak moc chlácholit, že se necháme předběhnout i Ukrajinou.
Kdyby jen Ukrajinou a Rumunskem. I v Medanu na Sumatře mají nově vlak z centra na letiště.
Bulhaři v Sofii mají metro, my máme leda houbelec..
No prosím! A to ani nevím, kde Sumatra je.
Polsko taky: Varšava, Krakov, Gdaňsk, Lublin, Olštyn-Mazury, Ščecin.
A navíc se zdá že na to nasadili kvalitní stroje.
Jako kdyby to u nás nešlo v první fázi jezdit nečím podobným na trase letiště – Veleslavín a pak metrem. A ne čekat do roku 20XX až se pořeší celá trasa Masaryčka – letiště.
Ale zase máme různé studie – přes Smíchov, metrem, přes Dejvice….to určitě Rumuni takhle kvalitně prozkoumané nemají:-)
ta část Letiště – Veleslavín měla být hotova již dávno. Nevím proč se to musí stavět celé najednou. Takhle se toho asi mnoho z nás nedočká. Je to ostuda
No jste optimista, aby to nebylo 3XXX.
Milé Vlády ČR a všichni ostatní kteří měli za úkol přivést na letiště koleje – do Rumunska s Vámi.
Já teda raději zůstanu i bez kolejí tady.
To já bych radši před nimi utekl do toho vyspělého Rumunska. 🙂
Příliš chvatné dosažení cíle může lidem zkazit hodnoty, protože si nebudou vážit, že se na něco těší. 😀
To jo, ale hodně lidí se konce těšení nedožije…..
V Brně na letiště koleje vedou, je tam vlečka přímo před odbavovací halou. Stačil by peron a chybí jedna výhybka v Líšni. Vypapírovat to – ech… Expert Robert Kotzian se nechal slyšet, že bez přesunu nádraží to není možné. Takže to vypapírovat nejde.
Nemůžete mít v Brně vlak na letiště dříve než v Praze, víte co by bylo blbých keců? 😀
U nás je blbých keců plno i když na letiště nic nejezdí.
A to jako proč? Vždyť Ostrava už má nějaký čas vlaky pro cestující na letiště, a žádné blbé kecy nebyly, Praha to v pohodě přežila.
Ale Praha versus Brno je jiná liga 😀
Ale Ostrava už má.
Ano, a vlaky tam jezdí v neděli a v dubnu 😉
Máte pravdu, ale v Líšni není žádná trať, takže asi chybí výhybka jinde.
Ve Slatině.
V Praze je taky vlečka na letiště, akorát z druhé strany v Kněževsi, takže buď by se nakreslit přechod přes dráhu a pojížděčky, nebo podchod. Nadchod by trošku mohl dělat problémy….
ta vlecka je jen pro pripady dalsi menove reformy 🙂
Pro objektivitu bych dodal, že oni to měli poněkud jednodušší. Nový úsek je jen 2.5 km v podstatě po poli. Nepotřebovali zdvojkolejňovat trať v milionářské rezidenční čtvrti.
U nás kdyby se chtělo, tak by se to obešlo i bez toho zdvojkolejnění, viz můj příspěvek níže. Trať Bubny – Hostivice má sama o sobě docela slušnou kapacitu, a nějaké vlaky by mohly být navíc vedené i přes Jinonice.
Tak, tak… Myslím, že to je ten stěžejní problém celé „naší“ tratě na letiště… Není to v trolejích, hlavovém zakončení, nákupu jednotek, či jiné technikálii. Vede to prostě jen „blbým“ (rozuměj sociálně neprostupným) intravilánem. Zde se narazilo na existenci lidí a rodin se značným vlivem a konexemi. Pokud se nevyřeší toto, žádný vlak (rozuměj rychlejší, výkonnější, po dvojkolejce apod.) na letiště tudy jezdit nebude. P.S.: Pro případnou námitku, že tam již něco jezdí (tedy myšleno pár šukofónu nebo obdobných vozítek a možná sem tam manipulák), tak vězte, že pro zmíněnou skupinu je tento provoz tak v rovině doplnění koloritu jejich… Číst vice »
Rumuni v Bukurešti natrhli Praze prd… 😂😂😂 Jak ubohé.
Já myslím, že Rumunům i Bukurešti je nějaká dráha na Ruzyni celkem u prdele.. 😀 😀
To není elektrifikované?
V Tbilisi ostatně taky jezdí vlak na letiště. Jednou brzy ráno a podruhé někdy kolem šesté odpoledne.
Už dojezdil.
není konečně čas si přiznat, že to malé regionální letiště v Prahéé fakt nikoho zajímá a nemá cenu do něj nadále investovat? Většina obyvatel ČR má stejně blíže a lépe dostupná skutečná mezinárodní letiště, třeba VIE, MUC, SXF, TXL, WRO, KTW, KRK, nebo tak trochu i BUD. některá z nich mají i reálné mezikontentální spoje a není nutné ztratit 3-4 hodiny přískokem po Evropě…
Jestli tedy nepovažujete Prahu za skutečné mezinárodní letiště a za příklad dáváte SXF, WRO, KTW nebo KRK, tak je buď možnost, že o pražském letišti nevíte nic anebo ho odmítáte nejspíše jenom proto, že chcete říct, jak je ta Praha na nic, ale vlastně ani nevíte proč, asi z nějaké malosti.
Všude lepší než Praha , už jen dojezd z centra poměrně slušná ojebavka, tak Vídeň nebo Polsko 😉
a špatné napojení z centra na letiště asi nikdo nepochybuje, ale pokud jde o význam v mezinárodní letecké přepravě, tak ten určitě není větší u letišť jako je WRO nebo KTW.
Než jste začal jmenovat ty plechové boudy kde má největší provoz Ryanair, tak se to ještě dalo brát jako prostý kritický příspěvek, ale takhle jste nás hezky rozesmál 😀
Zrovna na SXF nebo TXL to z ČR není odnikud blíž, než na PRG. Do BUD taky ne.
Mate pravdu. Ja jsem letal dlouhe lety z Mnichova nebo Vidne, protoze byl proste vetsi vyber kterykoliv den v tydnu, tudiz lepsi cena, ale take navaznost na v Dubaji, Doha atd. Malokdy to vyslo nastejno do Prahy, ponevadz je to prdel a zajizdka. O sve dulezitosti a mezinarodnim vehlasu maji mnozi cesi zkreslene predstavy.
A mnozí čecháčci jsou takoví světáci, že je pro ně Praha prdel, protože asi ze stovky objektivních důvodů nemá a nikdy mít nebude letiště velikosti Mnichova. A jeste jsou schopní těm zaostalým prostáčkům doma podsunout, že je to trápí. Takze z toho nakonec vyleze dokonalý příklad české malosti. Tomu říkám ironie.
Řekl bych, že nemají zkreslené představy. 18 mil odbavených lidí za rok 2019 je na to regionální letiště (jak je mnohými nazýváno docela dost). Řekl bych, že většina lidí nedělá z Prahy více než je, ale nemají potřebu z ní dělat ani méně než je.
oprava: závorka měla konči za slovem „nazýváno“.
Zatímco u nás se pořád jen dohadujeme, Rumuni staví. Už dávno měl být postavený úsek Hostivice – Havliště, s tím že by se zatím jezdilo v dieselu. Na trati Hostivice – Bubny by v současnosti šlo v extrémním případě vyjezdit interval 10 minut obousměrně i když by to znamenalo křižování v každé stanici.
Křižování v každé stanici bude znamenat šťavnatou jízdní dobu. V neklimatizované 810+010+010 (vč. odvozenin) doslova.
Nemuselo by. Stanice jsou rozmístěné rovnoměrně. Muselo by to jezdit jako metro, tj. přijet, 20 sekund pobyt a pak odjezd, na nikoho nečekáme.
Jízdní doby do kopce se žlutomorkou:
Bubny – Dejvice – 4:30
Dejvice – Veleslavín – 5:30
Veleslavín – Ruzyně – 5:00
Ruzyně – Hostivice – 5:00
Moderní motorák by to stihl ještě o chvíli rychleji.
Dostal Jsi ode mne palec hore, za tu, Žlutomorku
Tohle u nás nechceme. Copak jsme nějaké Rumunsko? No tak…
Jak je to myšleno…?
Že nás nelze srovnávat s nějakým Rumunskem. Jsme nesrovnatelní.
Takže postavili celé 3 km trati, no to je fakt výkon. Nezlobte se na mě, ale srovnávat toto se spojením na letiště v Praze je trochu mimo místu. Tady by bylo na místě spíš srovnání s připojením letiště Ostrava od nádraží v Sedlnicích.
To nic nemění na skutečnosti, že doprava na pražské letiště je už roky ostuda. Už tam dávno mělo vést metro nebo vlak. Takže žádné výmluvy.
Ale ani v Praze se nové trati nemá stavět o moc více, kolik chybí? 4-5 km?
A celý úsek z Masaryčky zdvojkolejnit a elektrifikovat, a to vše s tunelem pod Střešovicemi v hloubce až více než 80 metrů pod povrchem.
No a jste si jistý, že v Bukurešti se stávající trať neupravovala?
Jenže nutná podmínka pro nějaký rozumný provoz je zdvojkolejnit trať přes Ořechovku. Což je ten hlavní problém, co to zdržuje.
Dvojkolejný provoz je super, ale dá se to i po 1 koleji s křižováním v každé stanici-stejně se bude všude zastavovat…
Ani ne 2km….
Tak měli to jen 3 km, protože už mají hotový železniční i silniční okruh kolem Bucurešti. To Praha hned tak mít nebude.
Vlastně i Sofia v Bulharsku má silniční okruh a na letiště jim jezdí metro.
To jen my si tady namlouváme, jak jsme proti nim napřed, ale neplatí to ve všem.
Neni nic divného, ze na jiné zemi se da najít nějaký, možná nepodstatný, příklad, ve kterém jsou lepší. Přejme jim to, na výsledném skóre to ale nic nemění.
A jel jste někdy po tom okruhu kolem Bukurešti? To je normální státovka s kvalitou někde okolo silnice II. třídy. To má s okruhem společné jen to, že to je kolem dokola města.
Tak severní část už je 4pruh a ten zbytek je sice něco jako naše S9,5, ale furt je snažší rozšířit něco co už stojí než začít od nuly.
Oni stávající okruh rozšiřovat nebudou, už začali stavět nový ještě jižněji.
Přesto, že staví nový, taky místama rozšiřují ten stávající.
Na severu rozšiřují DNCB protože mají v nedohlednu A0 (stejně jako my D0). Na jihu se na DNCB vykašlali a staví A0.
Flinto tak trochu jsou i s tím okruhem dál v Bukurešti než v Praze, protože mezi D7 a D8 nevede v Praze ani statovka, jen přívoz.
Naprosto souhlasím. Občas, a připadá mi, že čím dál častěji, se stydím za politickou reprezentaci v ČR. I Rumunsko umí vyvlastňování.
Hezký den všem.
Sofijský silniční okruh je na dobré úrovni. Ale ten železniční bohužel zanikl – byl by to dobrý doplněk metra.
Jak která část. Ta jižní je tragédie, sotva jako u nás silnice II. třídy. Ale udělali spojku od A2 na severu, ta je super, takže většina jezdí stejně tam, je to sice delší, ale rychlejší.
když si to vezmu, tak ze Zličína je to vzdušnou čarou k terminálu cca 6,5 km …. dle mého názoru, by tam šlo dokopat metro a byla by to nejlevnější varianta …
A čemu by to pomohlo kromě toho, ze bychom si mohli říct, máme metro na letiště?
Vám pane k ho.nu, ale jiným ano …. 🙂
Stejne chytrá odpověď jako původní myslenka. To me nepřekvapuje.
Možná jen ta absence trolejí je menší vada. Ale není to nic co by nešlo napravit.
A bude to něco jako Frankfurt am Main Flughafen Fernbahnhof – čili přímá vazba na dálkové vlaky, nebo jenom camfrňous do města?
Je to camfrňous na Gara Nord, myslím že v rumunských možnostech je to rozumná volba.
camfrňous do města stejně jako si vysnívá Praha….
Tak my zas mame dr. Sosnu, Bc Svobodu a spoustu studii od Metroprojektu\Sudopu. Co je doma, to se pocita, panove.
Nějak se tam vloudil divný znak srdíčka do věty
Tento týden dorazil do nové železniční stanice přímo na letišti Henri Coand♥a první vlak
Mělo by to být ă.
😀