Budování tramvajového tunelu na západě Brna je v polovině, tramvaje se vrátí do roka

Stavba tramvajového tunelu v Brně v rámci akce I/42 VMO Žabovřeská. Foto: ŘSDStavba tramvajového tunelu v Brně v rámci akce I/42 VMO Žabovřeská. Foto: ŘSD

Přesunutí tramvajové trati do tunelu umožní rozšíření silnice I/42 na čtyři pruhy, díky čemuž zanikne úzké dopravní hrdlo.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michael

Dobrá práce, makaji rychle.

Frantík

Konečně bude Brno mít metro 😀

Honza P

Už má (o pár metrů dál v Pisárkách a v Líšni, zast. Jírova)

Leinad

Pro rozšíření prostoru pro autosedy se zastavují tramvaje.

robert

Přesně tak. Pak si plechovkáři stěžují, že se pro ně nic nedělá, když je kvůli nim omezovaná ta nejdůležitější složka dopravy.

Jiří Kocurek

On tam někdo přerušil zásobování pitnou vodou?

Aha!

robert

Poposedni si, Kocurku. A zkus to znovu. 😉

Milhaus

Máš pravdu, kvůli autosedum teď nemůže rychle projet k pacientům rychlá železniční sanitka a tramvajoví hasiči. I já teď nemohu kvůli takovým dojet šalinou na Žďárský vrchy..

.. třikrát fuj silnicím…

robert

Milhausi, i v seriálu platíš za tragéda, tady to nevylepšíš. Spíš přemýšlej o tom, jak jsou plechovkáři rozmazlení a dennodenně porušují minimálně dva paragrafy zákona.

Milhaus

Tak já se přiznám: jsem úplně blbej, neuvědomil jsem si, že všechny silnice, sítě, koleje a dopravní uzly dopravy zaplatili uživatelé MHD. My, kteří dennodenně jezdíme porušovat paragrafy jen zneužíváme systému, který nám dotují šalinosedi…

MHD

Trpíš předsudky a dokonce je vydáváš za fakta.

robert

Plechovkáři nemají nikomu co vyčítat.

Lukáš

Chápu váš komentář, pokud jste “autonepřítel”. Ale toto je opravdu logická, potřebná stavba. Díky ostranění zúžení v podstatě vzniká západní část brněnského VMO, když k němu připočteme D1. Navíc DPMB zajistil více než slušnou náhradu v podobě změny trasy linky 10, která Bystrc spojuje s centrem a Hlavním nádražím. Cestující z Mendláku či Pisárek musí využít 44/84 s přestupem na Vozovně Komín, což ale také není nic tak strašného.

Tomáš Gottschalk

Ta stavba zdaleka nemá jen dopravní význam, ale odstraňuje nejhorší zvěrstva, která se během uplynulých desetiletí napáchala na této kdysi malebné lokalitě. Díky tunelu a přesypané galerii se vytovří biokoridor spojující WIlsonům les a žabovřeské louky. Kdyby osada Steinmühle před touto stavbou stála, dovedu si představit, že by se tunel kopal už od MÚK Hlinky.

Gwann

tak steinmuhle to ma za sebou už dávno…a nyní zarvala poslední stopa…kaplicka…

PvvS

Co se tam radši zajít podívat, než plácat nesmysly ?

Jiří Kocurek

To že nepoužíváš auto neznamá, že ho nikdo na světě nepotřebuje. Zeptej se v pekárně, jak tam přivezli mouku.

Pat

Osobním automobilem? XD

Gwann

doprava nákladů auty má svůj nezpochybnitelny význam. ale…40tis aut s moukou denně v tom úseku snad nejezdí, ne?

David

Nevíte, zda se dá zjistit, kolik lidí projede denně daným úsekem v tramvajích? Bylo by to zajímavé porovnání.

M19

Zeptejte se na DPMB. Nebo si to zkuste odhadnout, podle četnosti spojů, využití velkokapacitních tramvají na dané lince a tím, že je to spojnice mezi hlavním nádražím a městskou částí Bystrc.

robert

Jak píše M19, šlo by to jedině přes nabízená místa. Na lince 1 jezdí téměř výhradně soupravy VarioLF2 (46+94) + VarioLF (32+84), tudíž maximální obsaditelnost soupravy je 256 osob. V jednom směru projede ve špičce za hodinu 12 spojů, tedy 3072 osob, v obou směrech pak 6144. Ale jak píšu, tohle je nabídka míst. Nemám vysledováno, kolik reálně v tom úseku jezdí lidí, ale určitě to bude okolo 5000 osob za hodinu v obou směrech.

Gwann

to nebude. saliny rozhodně na lipovou nejezdily celý den plné z 5/6 celkové kapacity…

robert

Kdo píše o celém dni? Přečti si to znovu.

SYN

Souhlas, několik let jsem úsekem jezdil v pondělí okolo 16:30, a obsazenost byla tak 75% míst k sezení, a tak 40% míst ke stání… celkově bych řekl okolo 50%

Par

Ve špičce se jezdí na stojaka

robert

Dejme tomu, ale nabízenou kapacitu to překročit nemůže.

Jiří Kocurek

Porovnání by to sice bylo, ale ta tramvaj rozhoně nenahradí chybějící D43, což takhle silnice dělá.

mgr.pavel

Srovnávat tramvaj s D43 je stejně mimo, jako srovnávat koridorovou trať s okrskou.

Dálnice má být primárně pro tranzit či dopravu z/do města. Šalina je vnitro-městská doprava (s občasnými výjimkami typu Brno-Modřice (samostatná obec)).

Tomáš Gottschalk

To nebylo srovnání šaliny a dálice. Navíc se vážně obávám, že ani dva pruhy v každém směru nebudou stíhat, zejména ve směru od Bastru, bo tam bude nadále chybět rozumné napojení na D1, která ať se to komu líbí nebo ne, tak v jižní části plní a nějaký rok či desetiletí bude plnit funkci VMO.

SYN

Jo, bohužel kvůli odmítačům R43 tam pořád dodnes chybí sjezd z D1 na hitlerovku, který je hodně potřeba aniž by se postavil jakýkoliv kus dál než už stojí…
Nemám pro to moc vysvětlení, buďto to Bystrčáci blokují „pro sichr“ na více frontách, nebo ten sjezd nestaví proto že se neví jak „velký“ a jak uspořádaný by měl být (což mi příjde že se snad dá nadimenzovat tak aby plusmínus odpovídal každé variantě, včetně nulové = jen sjezd pro místní spojení).