Budova hlavního nádraží v Plzni se dočká generální opravy. Začne na jaře

Rekonstrukcí výpravní budovy z roku 1907 vyvrcholí celková modernizace železniční uzlu Plzeň.
Výpravní budova plzeňského hlavního nádraží se po letech příslibů dočká generální opravy. Správa železnic s ní chce začít v březnu příštího roku. Aktuálně vypsala tendr na stavební firmu; stanovila přitom nepřekročitelnou hodnotu zakázky ve výši 688,76 milionu korun bez DPH.
„Cílem je provedení celkové komplexní rekonstrukce celého objektu včetně technického a technologického vybavení objektu, a to včetně stavebních, technických a technologických návazností mezi jednotlivými stavebními objekty, provozními soubory a dílčími celky,“ píše se v zadávací dokumentaci.
Rekonstrukcí výpravní budovy z roku 1907 vyvrcholí celková modernizace železničního uzlu Plzeň, která probíhá v několika etapách už od roku 2011. Při sečtení všech etap jde o největší probíhající železniční stavbu v republice s celkovými náklady kolem sedmi miliard korun. Hotovo má být za dva roky.
Výpravní budova byla podle Wikipedie postavena v neorenesančním a secesním slohu podle návrhu architekta Rudolfa Štecha, který se podílel i na financování stavby. Začátkem ledna 1908 se kvůli dluhům oběsil.