umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy Dopravci Železnice

Budoucnost Arrivy? Nový investor nebo burza v Amsterdamu

Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva
Jednotka 845.2. po modernizaci v barvách Arriva vlaky. Foto: Arriva

Deutsche Bahn tento týden začne se soutěží na prodej společnosti Arriva. Pokud budou nabídky nedostatečně vysoké, firma počítá s tím, že většinový balík akcií společnosti umístí na burzu Euronext v Amsterdamu. Pro český trh jde o zásadní majetkové posuny: Arriva je v Česku největším autobusovým dopravcem, od prosince výrazně expanduje na české koleje.

O vývoji v chystaném prodeji Arrivy informovala agentura Bloomberg. Odvolává se přitom na prospekt emitenta, který nedávno Deutsche Bahn odeslala na burzu v Amsterdamu a který předchází úpisu akcií. Umístění firmy se sídlem ve Velké Británii podle Bloombergu ukazuje na to, že Arriva v příštích letech věří v podstatně větší růst v kontinentální Evropě než ve své domovině, kde společnost vznikla.

Emise akcií na burze je je jednou z alternativ prodeje firmy, které se chce DB zbavit kvůli snížení své zadluženosti. Ve hře je ale přímý prodej: podle Bloombergu tento týden začne první kolo nabídek. Ve hře jsou investiční fondy či dceřiná společnost francouzských státních drah Keolis. DB chce prodejem Arrivy získat až 3,5 miliardy euro. Firmu ovládla v roce 2010 za 1,9 miliardy eur.

Arriva aktuálně zaměstnává ve 14 evropských zemích 53 tisíc lidí. Jasno o budoucím vlastníkovi má být do konce roku.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Signum Diabolicum

Jak to teda bude? Vyjedou, nevyjedou?

Ferenc Futurista

Takový ty představy šotoušků o ekonomice. Von si to někdo za 3.5 giga v evropskejch koupí, aby to poslal do kytek… Hoši vole, cena tý firmy není ve vláčkách, busech ani v účetní ceně uniforem, ale v uzavřených kontraktech, které dávají jistotu nemalé části příjmů. A to, že se firmy prodávají a kupují je tak nějak jednou z podstat kapitalismu.

Přemek

Ani jedno DB na tom není ekonomicky dobře, to finanční je ve stavu kolapsu před klinickou smrtí.

Jarek

No nevím, DB má tržby 44 miliard eur a dluh 20 miliard eur. ČD mají tržby 35 mld korun a dluh 32 miliard korun, ty jsou podle vašeho odborného názoru už po smrti?

Štěk zapesal

Celou Arrivu nám byl čert dlužen… 🤣

Arimatejsky

Komu nám?

Tronda

Šotouškům z ČD, dostali další štiku do zaprděnýho socialistickýho rybníčku.

Olda

Třeba mě.

JarynJarin

Tohle prostě moc nepřidává, aby k nim někdo přecházel…

Miro

PPF?

Skinheads & Punks united

Tak já myslel, že velká konkurenční výhoda české Arriva je právě ta DB v zádech, která jim dost nahrává s vozidly.

Xaver

Osobně si myslím, že by DB Arrivu prodávat neměly.

Jan Pytela

Ovšem v „normálních“ zemích jezdí s novými vozidly, a nějaký český trh s pár německými vraky je jen začátek expanze.

Ic540

A já na Regiojet…😁👍🚂🚃🚃🚃🚃😁

Vakla

Investor ze SAE , nebo z Číny?

PetrB

Ja to tipuji na TransDev…

X 1

Když už jsme u těch tipů.
Tak co takhle Holding pana Křetínského.
Už vidím na Letné tu nastoupenou Sparťanskou jedenactku v nových tyrkysových dresech s logem a nápisem Arriva na prsou.
😉

PetrB

„Situaci v ostatních krajích samozřejmě sledujeme a vyhodnocujeme. Nyní pro nás byl prioritní plynulý rozjezd nových provozů. Do budoucna se určitě do dalších krajů podíváme.“
Radim Novák, výkonný ředitel Transdev

Nákupem Arrivy by tak byl „problém“ vyřešen hned a Trensdev by zabil mouchu jednou ranou…

Marek Janík

Moucha se zabíjí jinak než jednou ranou?

Jarek

Když má člověk muší sílu, tak potřebuje ran víc :)))

AAA

tak můžou se jí nejdřív trhat nožičky….

Partneři

Škoda transportation
podcast