Problémem české dálniční sítě není výstavba, nýbrž příprava výstavby. A na proces povolování staveb na dříve KÚ a MD, nyní DESÚ, nesmí mít vliv, zda to bude stavět Budimex, Strabag nebo SSŽ.
Čtyři pruhy standardem a ne luxusem
8 měsíců
Rchlostni silnice by bylo na čase stavetbi u nás místo nesmyslných 3 pruhu. Z Prahy na Strakonice a Strážný nebo z Mladé Boleslavi na Jičín a Trutnov. Jednoduše na čtyři pruhy předělat všechny vytizene silnice první třídy
Jen pro info: tady jde trochu o odlišné pojetí značení dálnic v ČR a Polsku. V Polsku jsou „rychlostní silnice S“ plnohodnotnou součástí dálniční sítě a tvoří naprostou většinu této sítě, protože dálnice jsou v Polsku prakticky jen 3, které vedou přes celou zem (A1, A2, A4) + tři kratičké kousíčky (A6, A8, A18), většinu rychlostních silnic od dálnic nepoznáte. Paradoxně některé staré polské dálniční úseky jsou úplně šílené (přetížená A4 od Wroclavi na Německo úplně bez krajnice). V ČR je vše označeno jako dálnice od roku 2016 (v případě nových eRek taky nebyl téměř rozdíl od dálnice). Uvolnila se… Číst vice »
Chtělo by to ještě R19 Jihlava/Humpolec – Tábor – Plzeň… ta bude potřeba jako sůl – D35 v kombinaci s D1 a D0 maďarské, slovenské, rumunské (a do budoucna možná i ukrajinské) kamiony nevytrhne…
na té se shodne nejvíc lidí, budoval bych rovnou jako D19.. ale víte co je paradox? ty maďarské a rumunské kamiony to mají od Gyoru po referenční uzel A3xA6 u Norimberka přes Brno a Prahu o 70km delší než přes Rakousko (A1) a i přes všechny ty dopravní útrapy (D2xD1 u Brna, D0 kolem Prahy) volí cestu přes ČR kvůli levnějšímu mýtu…
Nejen levnější mýto, ale i to, že jim tu projdou věci, na které by hlavně v Rakousku mohli zapomenout – stání kde se jim zamane prakticky bez postihu (není výjimkou, že nová velká odpočívka u střechova je poloprázdná a kamiony stojí o pár km dál na nájezdu u kácova nebo šternova) benzinky po pár kilometrech a stání na hulváta prakticky kdekoliv. V DE a AT je pravda, že jsou odpočívky s větší kapacitou, ale zas dál od sebe, tak se odpočinek hůř plánuje. Myslím to mluvčí ŘSD nedávno někde přiznal, že zahraniční dopravci si odpočinek plánují cíleně hlavně u nás…… Číst vice »
Jako třeba 1/11 v úseku křížení s D1 zatím po Mokré Lazce. Jenom mi prosím někdo vysvětlete (asi 6 emailů s ŘSD mi to relevantně neosvětlilo) proč, když na když 1/11 povýšili na rychlostní silnici stejně v úseku od řeky Odry po sjezd na Porubu (začátek prodloužené rudné) stejně omezili značkou na 90 km/h. Jeden pán z ŘSD se oháněl tím, aby se neporušovala 110-ka 😀
A policii kdyby náhodou měřila tento argument jistě potěší
PetrN
8 měsíců
Milá redakce, co znamená hned první věta že „Nová silnice bude alternativou k dálnici D1“? Zůstalo vám to z článku o D35, nebo jste chtěli napsat „k dálnici A2“? 😀
No a…
Prosím nechte už ty Poláky dostavit českou dálniční síť, ať se toho taky aspoň někdo z nás dožije. Děkuji
Problémem české dálniční sítě není výstavba, nýbrž příprava výstavby. A na proces povolování staveb na dříve KÚ a MD, nyní DESÚ, nesmí mít vliv, zda to bude stavět Budimex, Strabag nebo SSŽ.
Rchlostni silnice by bylo na čase stavetbi u nás místo nesmyslných 3 pruhu. Z Prahy na Strakonice a Strážný nebo z Mladé Boleslavi na Jičín a Trutnov. Jednoduše na čtyři pruhy předělat všechny vytizene silnice první třídy
Jen pro info: tady jde trochu o odlišné pojetí značení dálnic v ČR a Polsku. V Polsku jsou „rychlostní silnice S“ plnohodnotnou součástí dálniční sítě a tvoří naprostou většinu této sítě, protože dálnice jsou v Polsku prakticky jen 3, které vedou přes celou zem (A1, A2, A4) + tři kratičké kousíčky (A6, A8, A18), většinu rychlostních silnic od dálnic nepoznáte. Paradoxně některé staré polské dálniční úseky jsou úplně šílené (přetížená A4 od Wroclavi na Německo úplně bez krajnice). V ČR je vše označeno jako dálnice od roku 2016 (v případě nových eRek taky nebyl téměř rozdíl od dálnice). Uvolnila se… Číst vice »
Chtělo by to ještě R19 Jihlava/Humpolec – Tábor – Plzeň… ta bude potřeba jako sůl – D35 v kombinaci s D1 a D0 maďarské, slovenské, rumunské (a do budoucna možná i ukrajinské) kamiony nevytrhne…
na té se shodne nejvíc lidí, budoval bych rovnou jako D19.. ale víte co je paradox? ty maďarské a rumunské kamiony to mají od Gyoru po referenční uzel A3xA6 u Norimberka přes Brno a Prahu o 70km delší než přes Rakousko (A1) a i přes všechny ty dopravní útrapy (D2xD1 u Brna, D0 kolem Prahy) volí cestu přes ČR kvůli levnějšímu mýtu…
Nejen levnější mýto, ale i to, že jim tu projdou věci, na které by hlavně v Rakousku mohli zapomenout – stání kde se jim zamane prakticky bez postihu (není výjimkou, že nová velká odpočívka u střechova je poloprázdná a kamiony stojí o pár km dál na nájezdu u kácova nebo šternova) benzinky po pár kilometrech a stání na hulváta prakticky kdekoliv. V DE a AT je pravda, že jsou odpočívky s větší kapacitou, ale zas dál od sebe, tak se odpočinek hůř plánuje. Myslím to mluvčí ŘSD nedávno někde přiznal, že zahraniční dopravci si odpočinek plánují cíleně hlavně u nás…… Číst vice »
Jako třeba 1/11 v úseku křížení s D1 zatím po Mokré Lazce. Jenom mi prosím někdo vysvětlete (asi 6 emailů s ŘSD mi to relevantně neosvětlilo) proč, když na když 1/11 povýšili na rychlostní silnici stejně v úseku od řeky Odry po sjezd na Porubu (začátek prodloužené rudné) stejně omezili značkou na 90 km/h. Jeden pán z ŘSD se oháněl tím, aby se neporušovala 110-ka 😀
A policii kdyby náhodou měřila tento argument jistě potěší
Milá redakce, co znamená hned první věta že „Nová silnice bude alternativou k dálnici D1“? Zůstalo vám to z článku o D35, nebo jste chtěli napsat „k dálnici A2“? 😀
Má chyba, díky za upozornění