Budimex získal v Polsku zakázky na 74 kilometrů nové rychlostní silnice

Stavba rychlostní silnice v Polsku (S6). Foto: BudimexStavba rychlostní silnice v Polsku (S6). Foto: Budimex

Nová silnice bude alternativou k dálnici A2

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda Benda

No a…

Kodl

Prosím nechte už ty Poláky dostavit českou dálniční síť, ať se toho taky aspoň někdo z nás dožije. Děkuji

Jiřik

Problémem české dálniční sítě není výstavba, nýbrž příprava výstavby. A na proces povolování staveb na dříve KÚ a MD, nyní DESÚ, nesmí mít vliv, zda to bude stavět Budimex, Strabag nebo SSŽ.

Čtyři pruhy standardem a ne luxusem

Rchlostni silnice by bylo na čase stavetbi u nás místo nesmyslných 3 pruhu. Z Prahy na Strakonice a Strážný nebo z Mladé Boleslavi na Jičín a Trutnov. Jednoduše na čtyři pruhy předělat všechny vytizene silnice první třídy

PetrN

Jen pro info: tady jde trochu o odlišné pojetí značení dálnic v ČR a Polsku. V Polsku jsou „rychlostní silnice S“ plnohodnotnou součástí dálniční sítě a tvoří naprostou většinu této sítě, protože dálnice jsou v Polsku prakticky jen 3, které vedou přes celou zem (A1, A2, A4) + tři kratičké kousíčky (A6, A8, A18), většinu rychlostních silnic od dálnic nepoznáte. Paradoxně některé staré polské dálniční úseky jsou úplně šílené (přetížená A4 od Wroclavi na Německo úplně bez krajnice). V ČR je vše označeno jako dálnice od roku 2016 (v případě nových eRek taky nebyl téměř rozdíl od dálnice). Uvolnila se… Číst vice »

Otto

Chtělo by to ještě R19 Jihlava/Humpolec – Tábor – Plzeň… ta bude potřeba jako sůl – D35 v kombinaci s D1 a D0 maďarské, slovenské, rumunské (a do budoucna možná i ukrajinské) kamiony nevytrhne…

PetrN

na té se shodne nejvíc lidí, budoval bych rovnou jako D19.. ale víte co je paradox? ty maďarské a rumunské kamiony to mají od Gyoru po referenční uzel A3xA6 u Norimberka přes Brno a Prahu o 70km delší než přes Rakousko (A1) a i přes všechny ty dopravní útrapy (D2xD1 u Brna, D0 kolem Prahy) volí cestu přes ČR kvůli levnějšímu mýtu…

Otto

Nejen levnější mýto, ale i to, že jim tu projdou věci, na které by hlavně v Rakousku mohli zapomenout – stání kde se jim zamane prakticky bez postihu (není výjimkou, že nová velká odpočívka u střechova je poloprázdná a kamiony stojí o pár km dál na nájezdu u kácova nebo šternova) benzinky po pár kilometrech a stání na hulváta prakticky kdekoliv. V DE a AT je pravda, že jsou odpočívky s větší kapacitou, ale zas dál od sebe, tak se odpočinek hůř plánuje. Myslím to mluvčí ŘSD nedávno někde přiznal, že zahraniční dopravci si odpočinek plánují cíleně hlavně u nás…… Číst vice »

Petr

Jako třeba 1/11 v úseku křížení s D1 zatím po Mokré Lazce. Jenom mi prosím někdo vysvětlete (asi 6 emailů s ŘSD mi to relevantně neosvětlilo) proč, když na když 1/11 povýšili na rychlostní silnici stejně v úseku od řeky Odry po sjezd na Porubu (začátek prodloužené rudné) stejně omezili značkou na 90 km/h. Jeden pán z ŘSD se oháněl tím, aby se neporušovala 110-ka 😀

MiMa

A policii kdyby náhodou měřila tento argument jistě potěší

PetrN

Milá redakce, co znamená hned první věta že „Nová silnice bude alternativou k dálnici D1“? Zůstalo vám to z článku o D35, nebo jste chtěli napsat „k dálnici A2“? 😀