Budějovický DP se po letech vydal na nákup trolejbusů. Shání deset vozů s baterií
Noční trolejbus, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Po dodání deseti nových vozidel má být park budějovických trolejbusů kompletně nízkopodlažní.
Budějovice by už mali začať riešiť aj postupnú náhradu 25Tr, najstaršie už majú 17 rokov…
A dalších 17 let ještě přidají
Je třeba zdůrazňovat, že trolejbusy mají být s baterií? Vždyť to je dnes už standart, naopak za extra zmínku by spíš stálo, kdyby někdo poptával trolebusy bez baterie (trakční baterie – pro hnidopichy).
Ona totiž trakční baterie má i negativní stránku věci. Kromě ceny v podobě mírně snížené kapacity vozů. Srovnání vozu s karoserií Solaris s trakční baterií versus bez trakční baterie je plus 5 sedaček navíc. Poznáte ho i zvenčí podle zadního okna. Bez baterie je okno znatelně větší směrem dolů. I když uznávám, že poslední dobou čteme hlavně o parciálech, tak „klasika“ je stále v nabídce.
To sice mají, ale nevím o tom, že by v posledních letech kupoval v česku nějaký dopravní podnik trolejbusy bez baterie (pokud tomu tak není, rád se nechám poučit).
27Tr DPMB, 31Tr DPMB…
26Tr DPMJ, bude teprve dodána…
Opava
V tradičních (= s alespoň některými kompletně zatrolejovanými trasami) a velkých provozech bude i do budoucna možné (a cenově výhodné) mít část flotily klasickou, bez baterek.
Ale za několik let až starší parciály budou mít baterie pomalu v háji by mohly nahradit ještě starší klasické trolejbusy a koupit nové parciály a nebude tedy třeba tolik potřeba kupovat klasické trolejbusy. Tak jako to MDPO udělalo když kupovali parciální 32Tr, které nahradily Trollina s DG, ale ty se nevyřadily (kromě jednoho) a nahradily 14TrM a 21Tr, které se tak mohly vyřadit.
Ona i spotřeba energie. Přece jenom to je přes tunu zátěže trvale navíc.
Spotřeba s bateriemi bude naopak lepší díky efektivní rekuperaci energie do baterie.
A když je plná, tak co? Záleží na provozu. Jihlava, ML mají centrální měnírnu a zde se rekuperace využívá ještě lépe, protože se ergie přelévá celým provozem.
To si pletete s trolejbusy s dieselovým agregátem. Trakční baterie se dávají na střechu.
Ne, 26Tr, 27Tr i 30Tr je mají vzadu místo pěti sedadel.
To byste tu střechu pěkně ohnul.
Elektrobusy SOR je mají všechny…
A teď tu o karkulce
Nepletu. Netvrdím, že to konstrukčně vůbec nejde, ale pokud jde o vozy s karoserií Solaris, tak tam je trakční baterie vzadu na místě oněch 5 sedaček. No a pokud jde o ty čtyřdveřové omyly z JZD Libchavy…..😆
Tohle určitě nejde říct paušálně o všech trolejbusech s karoserií Solaris.
Když už tedy vandrujete do hnidopichů, tak vězte, že jste se opět ztrapnil, když jste místo slova standard použil pologramotův patvar standart.
To kupují další parciály aby ty baterie využívali zase jen při výlukách?
11 vozů moc řev teda není…
Nejspíše na linku 15. Ta připadá v úvahu.
To určitě ne, protože trolejbusů v ČB není tolik aby se mohla přidávat nová linka…9 trolejbusů nahradí 15TrM a 1 zničený 25Tr z nehodu z roku 2019
Jsem z Budějc a je to hodně velká výhoda…nemusí se linky nahrazovat autobusy
Jsem zvědav s jakými cenami se přihlásí Škoda a SOR. Zda zůstanou ceny za vůz na podobné úrovni jako byla v roce 2021 nebo zda se přiblíží době kdy měla Škoda na trhu monopol.
A jestli Schadewerk konečně ukáže i kloubák..
Takový? https://www.plzen.eu/Files/MestoPlzen/web2018_obcan/o_meste/aktuality/2019/191024_Trolejbus_Malesice.jpg
Doufám, že si aspoň jednu 15Tr nechají jako historickou…
V ČB už historická 15Tr je.
Viem, že 01 je historická a tuším plánujú zachovať aj 57, poslednú vyrobenú 15Tr.
Když píšete po letech, tak bych čekal, že už je to let minimálně deset, patnáct, dvacet…
No tak teď už víte co ti znamená, pro příště
Podle té ilustrační fotky tak pětadvacet.