Budějovický DP se po letech vydal na nákup trolejbusů. Shání deset vozů s baterií

Noční trolejbus, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNoční trolejbus, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Po dodání deseti nových vozidel má být park budějovických trolejbusů kompletně nízkopodlažní.

Zpět na článek
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
autobusik2

Budějovice by už mali začať riešiť aj postupnú náhradu 25Tr, najstaršie už majú 17 rokov…

dejv

A dalších 17 let ještě přidají

Kamui

Je třeba zdůrazňovat, že trolejbusy mají být s baterií? Vždyť to je dnes už standart, naopak za extra zmínku by spíš stálo, kdyby někdo poptával trolebusy bez baterie (trakční baterie – pro hnidopichy).

Pája

Ona totiž trakční baterie má i negativní stránku věci. Kromě ceny v podobě mírně snížené kapacity vozů. Srovnání vozu s karoserií Solaris s trakční baterií versus bez trakční baterie je plus 5 sedaček navíc. Poznáte ho i zvenčí podle zadního okna. Bez baterie je okno znatelně větší směrem dolů. I když uznávám, že poslední dobou čteme hlavně o parciálech, tak „klasika“ je stále v nabídce.

Kamui

To sice mají, ale nevím o tom, že by v posledních letech kupoval v česku nějaký dopravní podnik trolejbusy bez baterie (pokud tomu tak není, rád se nechám poučit).

PvvS

27Tr DPMB, 31Tr DPMB…

Zdeněk Sýkora

26Tr DPMJ, bude teprve dodána…

Apten

Opava

Kubrt

V tradičních (= s alespoň některými kompletně zatrolejovanými trasami) a velkých provozech bude i do budoucna možné (a cenově výhodné) mít část flotily klasickou, bez baterek.

Kuba

Ale za několik let až starší parciály budou mít baterie pomalu v háji by mohly nahradit ještě starší klasické trolejbusy a koupit nové parciály a nebude tedy třeba tolik potřeba kupovat klasické trolejbusy. Tak jako to MDPO udělalo když kupovali parciální 32Tr, které nahradily Trollina s DG, ale ty se nevyřadily (kromě jednoho) a nahradily 14TrM a 21Tr, které se tak mohly vyřadit.

PvvS

Ona i spotřeba energie. Přece jenom to je přes tunu zátěže trvale navíc.

Roman Čadek

Spotřeba s bateriemi bude naopak lepší díky efektivní rekuperaci energie do baterie.

Zdeněk Sýkora

A když je plná, tak co? Záleží na provozu. Jihlava, ML mají centrální měnírnu a zde se rekuperace využívá ještě lépe, protože se ergie přelévá celým provozem.

jerry

To si pletete s trolejbusy s dieselovým agregátem. Trakční baterie se dávají na střechu.

Kuba

Ne, 26Tr, 27Tr i 30Tr je mají vzadu místo pěti sedadel.

Pavel Vavříček

No SOR teď se Cegelecem, ale dají trakční baterie na střechu u těch 6 vozů pro Jihlavu

Jiří 3

To byste tu střechu pěkně ohnul.

Pavel Vavříček

Cegelec už našel způsob

Zdeněk Sýkora

Elektrobusy SOR je mají všechny…

PvvS

A teď tu o karkulce

Pája

Nepletu. Netvrdím, že to konstrukčně vůbec nejde, ale pokud jde o vozy s karoserií Solaris, tak tam je trakční baterie vzadu na místě oněch 5 sedaček. No a pokud jde o ty čtyřdveřové omyly z JZD Libchavy…..😆

Travegoist

Tohle určitě nejde říct paušálně o všech trolejbusech s karoserií Solaris.

Ryk Mat

Když už tedy vandrujete do hnidopichů, tak vězte, že jste se opět ztrapnil, když jste místo slova standard použil pologramotův patvar standart.

Kuba

To kupují další parciály aby ty baterie využívali zase jen při výlukách?

Zdeněk Sýkora

11 vozů moc řev teda není…

PetrB

Nejspíše na linku 15. Ta připadá v úvahu.

VojtaDrevik

To určitě ne, protože trolejbusů v ČB není tolik aby se mohla přidávat nová linka…9 trolejbusů nahradí 15TrM a 1 zničený 25Tr z nehodu z roku 2019

VojtaDrevik

Jsem z Budějc a je to hodně velká výhoda…nemusí se linky nahrazovat autobusy

Libor V

Jsem zvědav s jakými cenami se přihlásí Škoda a SOR. Zda zůstanou ceny za vůz na podobné úrovni jako byla v roce 2021 nebo zda se přiblíží době kdy měla Škoda na trhu monopol.

PvvS

A jestli Schadewerk konečně ukáže i kloubák..

Jiřik

Doufám, že si aspoň jednu 15Tr nechají jako historickou…

Kubrt

V ČB už historická 15Tr je.

Pavel Vavříček

Budějovice mají jednu historickou a ještě plánují jednu

autobusik2

Viem, že 01 je historická a tuším plánujú zachovať aj 57, poslednú vyrobenú 15Tr.

M M

Když píšete po letech, tak bych čekal, že už je to let minimálně deset, patnáct, dvacet…

Poudy

No tak teď už víte co ti znamená, pro příště

jerry

Podle té ilustrační fotky tak pětadvacet.