Budějovický dopravní podnik zrušil pro nezájem tendr na deset autobusů
Trolejbus v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dodávka deseti nových autobusů pro českobudějovickou MHD se zadrhla. Dopravní podnik města České Budějovice (DPMČB) musel zrušit v únoru vypsanou
Vzhledem k tomu, že trolejbusy a elektrobusy mají karosérii Solarisu, tak je zvláštní, že se nepřihlásil ani on. Paradoxní je neosloveni společnosti Sor, která bývá levná a oslovení spolecnosti Evobus dodávající mercedesy a sestry, které na území ČR moc vozidel MHD nedostali, na rozdíl od turistických autobusů.
On snad Solaris momentálně vyrábí nějaké patnáctimetry, s kterými by se mohl přihlásit?
Arthur: Momentálně netuším, ale 15 m Solarisy před cca 15 lety dopravní podnik v ČB koupil.
Ale to neznamená že oslovil Solaris práve s 15m vozidlami. Kľudne ich mohol osloviť ohľadom klbov a Evo prípadne Iveco na 15m.
Já tedy nejsem právník, ale když je to vypsané jako jedna zakázka, neznamená to, že všechny busy musí dodat jeden dodavatel? Nevím, jak exkluzivní smlouvy mají jednotlivá dealerství, bylo by teoreticky možné, že třerba Zliner by dodal „své“ kloubáky Iveco a k nim ještě nějakou jinou značku, kterou normálně neprodává?
Mohli oslovit i prodejce japonskych busu ISUZU, model Isuzu CityBus Cummins Euro 6 se prodává za 3.990.580 Kč ve výbavě je i klimatizace
https://www.cars.cz/xchanger/custom/turancar/detail.jsp
„Podnik poptával pět článkových nízkopodlažních autobusů do délky 18 metrů a pět kratších nízkopodlažních autobusů do délky 15 metrů, všechny na naftu.“ Citibus má 9,5 metru.
Však 9,5 m je do 15 metrů.
No on se nikdo z výrobců opravdu neposadí na zadek kvůli „obrovské“ poptávce na 10 autobusů… A ještě k tomu na naftu..
A jaká je obvyklá poptávka? Stovka najednou?
Se divím, že se nepřihlásil ani SOR.
Myslím, že DPmČB o SOR nestojí…
Myslím, že žádný dopravní podnik v Evropě o SOR vyloženě nestojí 🙂
A s čím jako? SOR NB se vyrábí ve dvou délkách – 12 metrů dvounápravový a kloubák 18,75 m dlouhý. Nic z toho jim tam nepasuje. Oni prostě SORy nechtěli, asi ví proč.
Nikto nevravi, ze sa maju posadit na zadok, ale predat niekomu desat vozov standardnych dlzok a vybavy by ich snad az tak obtazovat nemuselo. Vzhladom na to, ze je to tak akosi hlavny predmet ich cinnosti.
Zbytečně podrážděná reakce… Problém je v tom, že a) ucházet se může jen Iveco a Evobus (ostatní nemají požadované busy v aktálním výrobním programu) a b) chtějí ty kloubáky už do konce roku, což je dost rychle. Takto to bude muset DP buď rozdělit, nebo prodloužit lhůtu dodání, nic neřešitelného…
Nejspíš prodlouží lhůtu dodání. Nesplňují podmínky tendru i Solaris a Scania?