Autobusy Doprava ve městě

Budějovický dopravní podnik zrušil pro nezájem tendr na deset autobusů

Trolejbus v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Trolejbus v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dodávka deseti nových autobusů pro českobudějovickou MHD se zadrhla. Dopravní podnik města České Budějovice (DPMČB) musel zrušit v únoru vypsanou soutěž pro nezájem dodavatelů. Oznámení se objevilo ve věstníku veřejných zakázek.

„Další postup společnost nyní zvažuje, konečné slovo bude mít představenstvo,“ uvedl vedoucí útvaru obchodu Viktor Lavička. Podnik poptával pět článkových nízkopodlažních autobusů do délky 18 metrů a pět kratších nízkopodlažních autobusů do délky 15 metrů, všechny na naftu.

Před vypsáním zakázky vedl podnik předběžné tržní konzultace se Solarisem, Ivecem a EvoBusem. Pět kloubových autobusů chtěl do konce tohoto roku, dalších pět nejpozději do konce dubna 2020. Nezájem výrobců může mimo jiné svědčit o naplněnosti výrobních kapacit.

Českobudějovická MHD prošla loni dosud největší obměnou vozového parku, když dopravní podnik nakoupil vozidla za půl miliardy korun. Od Solarisu koupil 24 autobusů na CNG, od Škody Electric pak 11 elektrických midibusů a 11 trolejbusů.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Vzhledem k tomu, že trolejbusy a elektrobusy mají karosérii Solarisu, tak je zvláštní, že se nepřihlásil ani on. Paradoxní je neosloveni společnosti Sor, která bývá levná a oslovení spolecnosti Evobus dodávající mercedesy a sestry, které na území ČR moc vozidel MHD nedostali, na rozdíl od turistických autobusů.

Arthur

On snad Solaris momentálně vyrábí nějaké patnáctimetry, s kterými by se mohl přihlásit?

noerf

Arthur: Momentálně netuším, ale 15 m Solarisy před cca 15 lety dopravní podnik v ČB koupil.

Mates

Ale to neznamená že oslovil Solaris práve s 15m vozidlami. Kľudne ich mohol osloviť ohľadom klbov a Evo prípadne Iveco na 15m.

Kubrt

Já tedy nejsem právník, ale když je to vypsané jako jedna zakázka, neznamená to, že všechny busy musí dodat jeden dodavatel? Nevím, jak exkluzivní smlouvy mají jednotlivá dealerství, bylo by teoreticky možné, že třerba Zliner by dodal „své“ kloubáky Iveco a k nim ještě nějakou jinou značku, kterou normálně neprodává?

PetrB

Mohli oslovit i prodejce japonskych busu ISUZU, model Isuzu CityBus Cummins Euro 6 se prodává za 3.990.580 Kč ve výbavě je i klimatizace
https://www.cars.cz/xchanger/custom/turancar/detail.jsp

Jan

„Podnik poptával pět článkových nízkopodlažních autobusů do délky 18 metrů a pět kratších nízkopodlažních autobusů do délky 15 metrů, všechny na naftu.“ Citibus má 9,5 metru.

Vít Jůza

Však 9,5 m je do 15 metrů.

Fedexak

No on se nikdo z výrobců opravdu neposadí na zadek kvůli „obrovské“ poptávce na 10 autobusů… A ještě k tomu na naftu..

AAA

A jaká je obvyklá poptávka? Stovka najednou?

Poudy

Se divím, že se nepřihlásil ani SOR.

PetrB

Myslím, že DPmČB o SOR nestojí…

Poudy

Myslím, že žádný dopravní podnik v Evropě o SOR vyloženě nestojí 🙂

Martin V.

A s čím jako? SOR NB se vyrábí ve dvou délkách – 12 metrů dvounápravový a kloubák 18,75 m dlouhý. Nic z toho jim tam nepasuje. Oni prostě SORy nechtěli, asi ví proč.

slsp

Nikto nevravi, ze sa maju posadit na zadok, ale predat niekomu desat vozov standardnych dlzok a vybavy by ich snad az tak obtazovat nemuselo. Vzhladom na to, ze je to tak akosi hlavny predmet ich cinnosti.

Kubrt

Zbytečně podrážděná reakce… Problém je v tom, že a) ucházet se může jen Iveco a Evobus (ostatní nemají požadované busy v aktálním výrobním programu) a b) chtějí ty kloubáky už do konce roku, což je dost rychle. Takto to bude muset DP buď rozdělit, nebo prodloužit lhůtu dodání, nic neřešitelného…

Libor

Nejspíš prodlouží lhůtu dodání. Nesplňují podmínky tendru i Solaris a Scania?