Budějovice se dočkaly jižního obchvatu, na významu nabude až po dostavbě zpožděné D3

Jižní tangenta podchází trať z Budějovic na Krumlov. Pramen: ColasJižní tangenta podchází trať z Budějovic na Krumlov. Pramen: Colas

Stavba Jižní tangenty si vyžádala mimo jiné přeložení dvou tratí: na Horní Dvořiště a na Český Krumlov.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Cyklostezka a cesty pro pesi? To zni nadejne! Ze by se uz i cesti dopravaci konecne dostali do dopravni soucasnosti?

Michael

Pěkny no, ale kolem Budějovic čekáme trochu víc že….

tonda

To nekdo tvoril v sim city ne?

Láďa

Potom nevím proč by se měla předělávat Papírenská ulice a dělat další most. Aby prý ti co jedou od Krumlova do nemocnice, nemuseli jet až k tužkárně. Tím to ale padá. Ví o tom někdo něco?

Tomariero

Tak most do Papírenské je hlavně pro směr od sídliště Máj či Vltava. Ten se moc dopravě od Krumlova k nemocnici netýká. Hlavně mostu přes Vltavu v Budějovicích je málo, minimálně ještě u Tesca by se jeden hodil.

RedBaron

Most k Papírenské přece řeší další odlehčení pro most u Koh-i-noorky a hlavně do budoucna svedení dopravy ze sídlišť namísto všechno po Dlouhé louce.

fous55

Jeden z vážných důvodů jsou výjezdy a návraty sanitek z nemocnice směrem na Planou a sídliště na levém břehu Vltavy, protože zatím musí jezdit přes často ucpanou Mánesovku a Boženku, která se ani po dokončení dálnice nijak neodlehčí.

Pepa

Jen 4 kruháky na 3 km? To ještě jde. Horší sádlo-máslo je II/156 na příjezdu do Budějic přecházející v „zanádražní“, jel jsem tam jednou v životě a kroutil volantem i hlavou: tam je kruháků pět …

David

Někdy je mi trochu líto, že nejsou kruhaky i na pravotočivé, by se mohly hezky střídat

David

Je to město, chtěl byste tam raději semafory? Město má být poslední míle a tak je na tom, že se to nedá projet rychle nezáleží ba dokonce je žádoucí aby to nešlo.

Pepa

Pokud udělám „přibližovák“ na rychlý okruh tak, aby se na něm strávilo co nejvíce času, tak je celý „přibližovák“ víte na co? Na okruh se každý vykašle.

Laborec425

Pořád ČB zůstávají se svým projížděním na červenou nejnebezpečnějším městem v ČR ohledně nehodovosti a řeknu Vám, že od nemocnice k mému zaměstnání na druhém konci města míjím 24 semaforů nebo chcete-le světelných křižovatek (počítám i dva pro chodce).

Vlastimil Kocurek

plus k tomu ještě jeden nový :):)

Jiří Kocurek

Ta tangenta ale není městská třída, jejím účelem je převést dopravdu mezi II/143 a D3, aby se nejelo po Mánesově a Nádražní.

Vasek

Cyklostezka fajn, ale opět přerušená přechodem pro chodce. Navíc bez napojení na cestu směr Roudné.

David

Má dokonce i železniční přejezd…tam se někdo fakt vyřádil

55p

Nový přejezd v dnešní době mě taky překvapil. Když se Dobrá správa snaží naopak jejich počet snižovat…

Frantisek

Zkrátka už se jim to do té rozlehlé silniční chobotnice nevešlo tak, aby spád nebyl příliš strmý. Jinak to celé krásně ukazuje, kam stále směřuje naše dopravní politika. Do všech stran rozmáchlá silnice, přes to skromně jediná kolej poměrně významným směrem (kvalita navazující tratě je výsledkem téhož), a cyklisté se mohou s vlaky vzájemně pomlátit, když na to přijde. Všechny stejně chceme dostat na dálnici…

David

Ta železnice je neektrizivana jednokolejka… Pojďme si honem říct, že by ty výkony nenahradily 4 autobusy.

Jiří Kocurek

A do každé prodejny vlečka, aby se nemuselo s rudlem na nádraží. Protože dvoukolák už by potřeboval téměř silniční šířku. No a koš do polenice vynášejí rodiče, takže svoz popelnic je za horizontem událostí.

Pozemek

A taky, kdyby tam byl podjezd nebo nadjezd, tak pumpička nebude rovnocená s vlakem, to by nám vysvětlil každý urbanista.

fous55

Je to jen nedostatek fantazie projektanta. Ve směru od Rožnova stačila smyčka vpravo a dolů pod tu železniční trať. Mohla být dost dlouhá, aby nebyla moc prudká, a pokračovat podél ramene směr Včelná.

Pizzaman

Moc se nesnaží. Například na koridoru, kde bych to očekával nejvíce, zůstaly všechny 4 mezi Velimí a Poříčany.

Magu

Ten přejezd není nový. Jde o úpravu toho původního. Už není pro auta.

Jiří Kocurek

Z hlediska ozhrožení jízdy vlaku a cestujících je tohle fakt zanedbatelné riziko. Mnohem menší než nějaká polňačka nebo účelovka do cihelny/JZD a pod, kde projede několik těžkých strojů týdně.

Jiří Kocurek

Přirovnal bych to k úrovňovému přechodu na nástupiště, který je vybaven signalizací a závorami.

PS: Kolik je vlastně vlakem sražených slepců se ZTP/P, tedy těžkým poškozením až úplnou ztrátou zraku?

Martin Peterka

To je vážně šílenost a přitom na mapy.cz to vypadá, že most vede i přes cyklostezku. Ale kdepak, podle fotek je tam opravdu úrovňový přejezd! 🙁

Jiří Kocurek

Asi někomu vadilo, že by cyklista musel dolů a pak zase nahoru. Viz plačky nad tím, že někde jsou to hotové kopce… že by je naložil do dvou Tater.

Jan Svoboda

Dobrý den,

sice trochu mimo téma, ale zkusím to.
Nemohla vyzískat zpracovanou Dopravní sektorovou strategii, jestli je to možné…od MD ČR – včera již o tom byly články v některých médiích, tak by bylo fajn se na to podívat.

Díky moc

Jan Svoboda

*Nemohla by redakce