Budapešť objednala u konsorcia Škoda/Solaris dalších 48 trolejbusů
Trolejbus 27Tr pro Budapešť. Pramen: Škoda Transportation
Škodovácká flotila v maďarském hlavním městě se rozroste na 108 trolejbusů.
Škodovácká flotila v maďarském hlavním městě se rozroste na 108 trolejbusů.
Na trolejbusu na fotce je logo Solaris. Škodovka v těch zmíněných případech patrně jen montuje a dodává díly a elektrické jednotky.
Škoda v těchto případech dělá to samé jako když je na trolejbusu její logo. Tedy doveze z Polska podvozek a kastli, namontuje elektrovýzbroj, oživý a vyzkouší. Jediné co v takovém případě nedělá je podpis smlouvy.
Copak podpis, ale vůbec získat ten kontrakt, to taky není snadné a bez nákladů.
Takže konec posledních 280T.
Jasně, doba jde dál, ale tato vozidla mají své osobité kouzlo:-)
Taky mám Ikarus spojený se svým dětstvím (a kupodivu to nebylo tak dávno a stejně před těmi pár lety ještě jezdily :-D) Ale já si vždycky zajdu na den otevřených dveří v depozitáři TMB na autobus, trochu si zafetuju ty výfukové výpary, kouknu na toho řidiče, jak tam 5 vteřin řadí z dvojky na trojku, přičemž ten autobus těch pár vteřin couvá z kopce dolů, nostalgicky vzdechnu a zas na rok mi to stačí 🙂
U trolejbusu právě to řazení odpadá 🙂
Pro mě je taky Ikarus nostalgická vzpomínka. Povozil jsem se v Budapešti trolejbusovou verzí a ta, nepřekvapivě, díky své svižnosti a nehlučnosti je i dnes docela akceptovatelná, oproti autobusu. Jsou to schody do nebe, ale na nějaké špičkové posilové spoje OK – fajn šotozážitek 🙂
Co mám informace, tak zařve dle stavu cokoli ze současného vozového parku. Tedy to klidně může dopadnout tak že vyházejí kde co, ale nějaké 280T někde v koutě třeba zůstanou 😉
Tak ještě se dá zajet do Sofie, tam jich jezdí dost.